[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:28

Bankje zo ver mogelijk naar achter was bij mij de oplossing. Op het hoeveelste gat zitten de schroeven bij je lamoen?

En arme Donja, wat erg _O- :')

Indi_Vito

Berichten: 2746
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:35

Kcinarual schreef:
Bankje zo ver mogelijk naar achter was bij mij de oplossing. Op het hoeveelste gat zitten de schroeven bij je lamoen?

En arme Donja, wat erg _O- :')


We hebben nu gewoon alles in het midden gedaan, als mn tuig binnen is afstellen en doen komt als het goed is dinsdag

Sunshinedaan

Berichten: 642
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:47

Hahaha die Donja! Die blik er ook bij _O-

Sulky afstellen gaat inderdaad als jij erop zit :)
Is even een tijdsinvestering, maar áls ie dan eenmaal goed afgesteld staat... +:)+

Ik heb Cooks een kinderslee laten slepen -:)
Zag er erg schattig uit geloof ik, want alle mensen die langsfietsten of reden die wezen naar ons :=
Hij vond het helemaal stoer en pakte het heel serieus op. Echt leuk!

Afbeelding

En Sientje (trekpaard) heel verbaasd, huhh?!?! Wat is dat!! :?
Raar geluid zo’n slepende slee. Kent ze waarschijnlijk niet. Terwijl dat een wedstrijdpaard in de Powerhorse is geweest 8)7

Afbeelding

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:11

Ah zelfde sulky als ik heb. Enorm fijn als die goed is afgesteld. Het afstellen is wel even een werkje. En fijner om dit met 2 mensen te doen.

Lillian__

Berichten: 3287
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:38

Voor alle rode poownies!!

Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:45

Haha die is goed _O- ik heb een en halve, telt dat ook :')

Voor het eerst op het blok

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let aub niet op mijn kop :=

Wat is dat toch handig, zo’n vader :o

Kiekeboefje

Berichten: 1806
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:24

jumpyhorse, knap hoor! Leuke oefening is dat :)

Al moet ik zeggen dat er geen minipaard of shetlander op de foto staat. Daar is dit topic toch echt voor bedoeld. Ik snap heel goed dat je trots bent op je paardjes en dit een gezellig topic is, maar ik denk dat je beter een kletstopic kan zoeken die beter op jou paarden/pony's aansluit. Je bent altijd welkom hier mee te blijven kletsen maar wel minipaard en shetlander gerelateerd.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:46

Je neemt me de woorden uit mijn mond Jenny :)

Ik lees eerdaags ff bij!

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:59

Ik dacht dat ik de enige was die dat al een tijdje denkt :o Dit is een topic gericht op Shetlanders en minipaarden.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:24

Afbeelding
Ik lekker gereden vandaag. Faya onder zadel en beauty en Caya tweespan.
Leuk op het blok. Zijn mijne ook erg goed in. Beauty kan het zelfs voor de sulky :-) deed ze een keer toen blik midden ik de bak stond haha

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:26

Hahahhaa dan schrik je ook als ze het voor de wagen ineens doen. Die van mij springen er nog wel eens overheen. Dan ben je niet blij op de sulky.

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:31

Willem springt ook over dingen voor de wagen! Heb er nog wel ergens een foto van.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:31

Wat balen dat je punten tegen vielen ! Kon je je uiteindelijk wel in t commentaar vinden ?

Ik zag een neiuwe sulky ! Wat een mooi. Nog even wachten op je tuig en dan kan t puzzelen beginnen.

Ik las ook iemand die een fijne buitemnrit met een mooi stukje galop heeft gereden. Heerlijk !

Ik probeer steeds meer gigant op te pakken maar met een soort van nieuwe relatie (staat echt nog in kinderschoenen hoor...) is t toch lastig de aandacht te verdelen. Ik probeer toch steeds meer te trainen. Afgelopen vrijdag is een vriendinnetje geweest die heeft mooie foto’s van hem / ons gemaakt. Als ik ze allemaal heb ga ik denk ik een foto topic openen. Maar alvast een voorproefje :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:31

is dat niet gevaarlijk? ik bedoel, dan blijft de sulky toch steken?

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:41

Over hetgeen Jorie springt blijft de sulky gelukkig niet steken _O-
Ik ben gisteren weer even met hem naar buiten geweest, moeders weer voorop lopend. In het doodlopende straatje even gedraafd, maar toen was de verandering van licht asfalt naar zo'n lapje donker asfalt ineens lava. Dus hij maakte zo'n hups van ongeveer 50 cm hoog rechtomhoog met vier benen tegelijk. Ik snapte het echt niet, want daarna draafde hij gewoon doodnormaal weer door of was er niks gebeurt. Dus ik nog eens aandraven op hetzelfde stuk, maakt ie weer een hupsje, gelukkig wel kleiner dan eerst, denk dat ie begint te snappen dat in draf donker asfalt niet bijt. Hij draaft trouwens erg vlot, we gingen 12 km/h, bijna 13 in draf. Kleine stuiterbal :):)

Wauw mooie foto's Linda <3

Leuke foto, alledrie erop, patricia. Ook mooie foto's van je wedstrijd.

Vandaag Alex opgepakt, 35 km gedaan, met een pauze op 30 km. Maar meneer is weer zijn brave relaxte zelf met de leidsels op het onderste gaatje, dus ik ben allang blij. Hij luistert weer zo, wil af en toe nog wel eens versnellen bij fietsers, dus ik hou hem voorlopig even op dit gaatje totdat dat gedrag er volledig uit is.
Afbeelding

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:53

Leuk om te zien dat ze zo alle 3 tegelijk worden getraind patricia!

Ik heb het misschien gemist hoor miranda, maar hoe gaat het nu met sjors?

Eindelijk een paar foto's online gezien van de shetlander wedstrijddag. Was zo benieuwd naar de foto's! Blije prethoofden <3
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:54

linda_gigant schreef:
Wat balen dat je punten tegen vielen ! Kon je je uiteindelijk wel in t commentaar vinden ?

Ik zag een neiuwe sulky ! Wat een mooi. Nog even wachten op je tuig en dan kan t puzzelen beginnen.

Ik las ook iemand die een fijne buitemnrit met een mooi stukje galop heeft gereden. Heerlijk !

Ik probeer steeds meer gigant op te pakken maar met een soort van nieuwe relatie (staat echt nog in kinderschoenen hoor...) is t toch lastig de aandacht te verdelen. Ik probeer toch steeds meer te trainen. Afgelopen vrijdag is een vriendinnetje geweest die heeft mooie foto’s van hem / ons gemaakt. Als ik ze allemaal heb ga ik denk ik een foto topic openen. Maar alvast een voorproefje :

[ [url=m/lm6SRW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cqupsa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oX4RyZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee eindelijk niet. Maar misschien zag het er gewoon heel rot uit en voelde het voor mij top.. Misschien rij ik gewoon meer punten als ze weer hyper is . Dus misschien is ze volgende keer weer hyper en vind jury dat heel.mooi. Nu was ze juist heel fijn te rijden. Maar misschien ziet dat er heel saai uit?

Gave foto's!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:55

Fennadev schreef:
Over hetgeen Jorie springt blijft de sulky gelukkig niet steken _O-
Ik ben gisteren weer even met hem naar buiten geweest, moeders weer voorop lopend. In het doodlopende straatje even gedraafd, maar toen was de verandering van licht asfalt naar zo'n lapje donker asfalt ineens lava. Dus hij maakte zo'n hups van ongeveer 50 cm hoog rechtomhoog met vier benen tegelijk. Ik snapte het echt niet, want daarna draafde hij gewoon doodnormaal weer door of was er niks gebeurt. Dus ik nog eens aandraven op hetzelfde stuk, maakt ie weer een hupsje, gelukkig wel kleiner dan eerst, denk dat ie begint te snappen dat in draf donker asfalt niet bijt. Hij draaft trouwens erg vlot, we gingen 12 km/h, bijna 13 in draf. Kleine stuiterbal :):)

Wauw mooie foto's Linda <3

Leuke foto, alledrie erop, patricia. Ook mooie foto's van je wedstrijd.

Vandaag Alex opgepakt, 35 km gedaan, met een pauze op 30 km. Maar meneer is weer zijn brave relaxte zelf met de leidsels op het onderste gaatje, dus ik ben allang blij. Hij luistert weer zo, wil af en toe nog wel eens versnellen bij fietsers, dus ik hou hem voorlopig even op dit gaatje totdat dat gedrag er volledig uit is.
[ [url=m/Fbv3Tv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij kan zo mendurance starten!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:57

ElineGC schreef:
Leuk om te zien dat ze zo alle 3 tegelijk worden getraind patricia!

Ik heb het misschien gemist hoor miranda, maar hoe gaat het nu met sjors?

Eindelijk een paar foto's online gezien van de shetlander wedstrijddag. Was zo benieuwd naar de foto's! Blije prethoofden <3
[ [url=m/11ykIV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie kijken blij

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:12

Ja dat weet ik, ik woon alleen zo ongunstig voor dat, maar wil wel Harich gaan impuls starten. Ik zou ook zo wel dressuur en vaardigheid willen starten, maar de kosten van een startkaart kan ik nog even niet hebben. Iets met binnenkort uit huis willen en daardoor een goed tweepersoonsbed waar mijn lange vriend ook inpast hebben aangeschaft.

Ja ik heb ook foto's binnen, mijn hoofd is alleen blij in de waterbak, maar daar is ons complete avontuur op de foto's gezet. Dus dat wordt gewoon een topic'je. Verder meteen in het begin al foto's van de vaardigheid gezien, maar die waren nu weg, dus even met ze in gesprek. Mijn niet zo blije hoofd in de hindernis waar Ayla bij zat, ik kijk echt geweldig chaggie als ik me concentreer en niet weet te herinneren waar ik heen moet _O-
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:27

Eline wat een leuke foto van jullie!

Linda ook mooie foto's van Gigant. En leuk een nieuwe relatie!

Fenna leuke foto van jullie. Je neusriem mag wel flink eind zakken.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:39

Afbeelding
Dit is hoe ie altijd zit, nog lager gaat zeg maar niet, daar zit het bit namelijk al, even een foto van opzij gepakt. Hij hangt wel langer qua riempje, maar past gewoon niet lager. Kan wel zijn dat hij op de foto omhoog gekropen is, ik heb m vrij los zitten, maar hij kan eigenlijk niet omhoog kruipen. Zoals je ziet op de foto heb ik het riempje wel langer gelaten, maar de riempjes van het bit laten hem niet lager dan dit.

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:43

Van voren lijkt hij inderdaad hoger als van opzij. Misschien kun je als je huidige bit ter zijner tijd aan vervanging toe is, kijken voor een iets minder "lomp" exemplaar. Die hebben alles net wat kleiner zodat het mooi past bij die kleine koppies. Dan valt de neusriem wellicht ook wat lager.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:48

Ja klopt, ga toch ter zijner tijd alles vervangen qua tuig, omdat ik ze in tweespan wil hebben. Ik wil het liefste dan een combituig en eigenlijk dat dan het liefste kunststof, maar dat schijnt er niet te zijn in hun maat. Maar leer is zo onderhoudshevig. Ik ga er dan ook een bitfitter bijhalen om echt een optimaal bitje erin te hangen, voor nu luisteren ze allebei heel goed hiernaar, zij het Alex op de onderste ring.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:04

@Indi_Vito, Kans zit er dik in dat je beter voor de korte voorstukken gaat voor het lamoen en je 'm dan ook veel beter in balans krijgt. Zal er fijner uitzien ook. https://www.horseshopinternational.nl/m ... -boom.html Deze de kleinste :) .

@Linda_gigant, wat mooi <3

@Fennadev, hier +- 14km/u in draf, soms tikken we even de 15 aan :D

Hier kon die van de kaptoom ook niet lager, daarom de bakstukken geregeld zonder kleppen voor het ideal hoofdstel. Dan was de neusriem wel normaal :D

Hier vrijdag nog 15km gedaan met Finn ongeveer, endomondo sloeg helaas even op hol. Ging heus geen 182km/u als maximum snelheid 8)7 .

Afbeelding


Afbeelding