[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:37

Sjors loopt meestal zo'n 2x per week voor de sulky en 2x per week aan de longe, soms meer en soms minder. Staat elke dag een paar uur buiten en krijgt s'ochtends, s'middags en s'avonds een hooinet van 2kg. S'ochtends 250gr Pavo Topsport met een schepje vitamine E en s'avonds 250gr Subli ponybrokjes met een schepje vitamine E. Boef hetzelfde, iets minder hooi (1,5kg x 3) en s'ochtends en s'avonds 150gr subli ponybrokjes. Beide als beloning een simpele muesli/slobber en ze krijgen altijd wat wortels.

Toevallig vorige week beide pony's nog een zandkuur gegeven, ik heb altijd de psyllium vezels van paardnatuurlijk. 50 gram per dag, 5 dagen lang en ik gooi het door 5 handjes slobber.

Luna2006

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:51

Ik heb een omgebouwd 2paards ponytrailer.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:52

Fennadev schreef:
Zamora ik heb een veetrailer die dubbelasser is. Ding ligt stabieler op de weg dan een 1 paards trailer waarschijnlijk. Beide pony's passen erop met de sulky erbij in. Het is wel qua hoogte voor mijzelf niet lekker, maar mijn pony's kunnen er gerust een lichte steiger op doen als ze willen haha.

Wat voor een veetrailer heb je?
Heb op internet zitten snuffelen en de nieuwe modellen zijn echt wel mooi.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:41

mirriejj schreef:
Ik val weer even binnen, ik lees de laatste tijd alleen nog maar mee :)

Wat krijgen jullie pony's eigenlijk te eten en hoeveel en vaak werken ze per week?

Pip krijgt onbeperkt hooi en elke dag een teiltje met bix en luzerne of slobber. Omdat ie zo schraal werd kreeg ie toen bijna elke dag slobber. Voor de verhuizing en voor ik ziek werd werkte hij om de dag. Is nu wel wat minder door alles.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:30

@IngridM, super dat je sulky nu helemaal in balans ligt!
@Lori, leuke pony is Oreo! Erg leuke naam ook!
@Ayla, wat een mooie foto's van Sjors en Boef! <3
@urosa, wat een leuke pony is Blossem! Veel plezier met haar!
@claudiadvx, leuke foto's van Misty, erg mooie vlecht!
@Kiekeboefje, wat een lief slaapfotootje van Donja!
@Iris_VdV, lekker om weer te kunnen mennen!
@lindeee_, welkom!
@@Patty14, knappe Chip!! <3 gaaf dier!
@Sammyfloor, leuke foto's!
@mira283, hihi leuke foto!
@Susanne, ik vind het kapsel bij Willem echt super leuk staan, inderdaad lekker fris!
@Mandyy, leuke foto's!
@Fennadev, hihi die 2 dekens over elkaar, grappig gezicht! :')

Sorry dat ik zo'n lange tijd (alweer) niet heb gereageerd, ik heb het erg druk met school en ben dan na school bij de pony's. Ik probeer vanaf nu echt weer actief mee te lezen.

Vanmiddag lagen Mickey & Magum zo lief! <3
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:30

Thanks allemaal! Ik liep er een beetje op vast, jimmy heeft het laatste jaar niets meer gedaan dus hij kreeg alleen hooi. Maar per eind mei verhuizen de pony's vanuit naar vader naar mijn eigen huis *\o/* Voor nu gaat hij dan gewoon op de vitalbix en onbeperkt hooi.

Kiekeboefje schreef:
Heeft hier iemand ervaring met zandkuren? Welke is goed voor zo'n kleintje? We zagen dat Donja een enorm zwarte tong had bij de tandarts. Zij zei dat dit waarschijnlijk komt doordat de weide schraal is en ze daarom te veel grond binnenkrijgt.

Ik heb vorig jaar de zandweg slobber van Subli gegeven, die krijgen ze hier ook weer binnenkort.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:45

Wat een lieve foto hierboven!
Iemand vroeg nog naar het voerregiem. Hier is het redelijk simpel. Onbeperkt hooi (niet in plastic) en in de zomer een klein beetje gras erbij. Daarnaast krijgen ze een klein beetje bietenpulp, gemalen lijnzaad en vitaminebrokjes van Je paard Gezond en Fit.

Kiekeboefje;
Krijgt Donja ook nog iets van een vitamine- en mineralensupplement? Want het eten/likken van grond en aarde kan ook komen omdat ze een tekort hebben aan vitamines en mineralen.
Ik heb zelf een moeilijke eter en heb al meerdere zandkuren gehad die ze niet goed at. Tegenwoordig schijnt de paardendrogist een 'eet-garantie' te hebben op hun eigen merk zandweg. Dat product wil ik daarom binnenkort eens uitproberen....
Citaat:
100% smaakgarantie
Wij geven 100% smaakgarantie op alle supplementen van ons eigen merk. We hebben alle Paardendrogist supplementen namelijk uitgebreid getest op smaak. Mocht uw paard onverhoopt toch iets niet lusten dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Uit eigen ervaring kunnen we u tips geven hoe u het product aantrekkelijker kunt maken voor uw paard. Wanneer dit toch geen succes is mag u het product naar ons retourneren en krijgt u uw geld terug!
" https://www.paardendrogist.nl/product/p ... 307/55397/

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:08

Ik heb inderdaad die van paardendrogist eigen merk, en die wordt hier goed gegeten door slobber. Mijn moeilijk eter at hem ook prima.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:40

trailer kwestie: ik heb een kleine anderhalf paars ( 110cm breed) hier heb ik afgelopen jaar een koetsenframe opgezet en nu helemaal ingericht om 1 of 2 pony's voorwaarts in te vervoeren ( heb afgelopen jaar de hele trailer vernieuwd en alles speciaal op de maat van mijn pony gemaakt

voer kwestie: gigant krijgt 200 gram care for life van Pavo en 200 gram havens gastro+ en een flinke hand luzerne ( 2x per dag) en 3 hooi netten van 2 kilo en gaat een aantal uren naar buiten ( stal opgestrooid met stro)
timo krijgt 2 van die Pavo bekertjes (droog) seniores priores dat word uiteraard geweekt met een 100 gram vitalbix en een flinke hand luzerne 2 x per dag ( vaak in de avond nog een portie dus dan 3 per dag) 3 hooinetten van 2 kilo stal met stro en enkele uren naar buiten

zand kuur kwestie: ik test de mest 1x per maand in een handschoen als ze t hebben krijgt hij een zandkuur 9 hiervoor had ik een groene vierkante emmer met poeder) maar ik ga nu over naar de vezels van paard natuurlijk ( inkoop korting met Ayla )

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:43

beide pony's zijn vandaag weer eens door de osteopaat gecontroleerd.

Gigant had niets maar wel wat tips gekregen om mn training te optimaliseren.

timo had hier en daar wat vast zitten en is daarvoor gekraakt en getapet

zondag weer wedstrijd *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:51

Leuk Linda, waar start je?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:27

Wat een schattige foto Chardy! <3

Linda; fijn: tips voor je training!

Ik was vanavond weer zo happy met Alf hij deed het zo super goed met longeren (met pessoa). Morgen hopelijk weer les met mennen. Zin in! :-)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:34

linda_gigant schreef:
beide pony's zijn vandaag weer eens door de osteopaat gecontroleerd.

Gigant had niets maar wel wat tips gekregen om mn training te optimaliseren.

timo had hier en daar wat vast zitten en is daarvoor gekraakt en getapet

zondag weer wedstrijd *\o/*

Oh wat fijn dat ze weer goed zijn gekeurd *\o/*

Citaat:
Ik was vanavond weer zo happy met Alf hij deed het zo super goed met longeren (met pessoa). Morgen hopelijk weer les met mennen. Zin in! :-)

Altijd heerlijk als een training zo fijn gaat.

Jimmy heeft als hij geschoren is allemaal donkere en lichte stippen in zijn normaal vosse vacht .Weet iemand toevallig hoe dat noemt?

Afbeelding

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:43

Susanne schreef:
Leuk Linda, waar start je?

Ik start zondag in Heesch

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:16

mirriejj schreef:
Jimmy heeft als hij geschoren is allemaal donkere en lichte stippen in zijn normaal vosse vacht .Weet iemand toevallig hoe dat noemt?

Bend Or Spots :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:31

Wat een lieve foto trouwens Charlotte <3

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:32

Lieve foto Charlotte <3

Fijn dat je de pony's aan huis krijgt, Miranda! Ik ken het niet, die vlekjes.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:22

sakvis schreef:
Wat een lieve foto hierboven!
Iemand vroeg nog naar het voerregiem. Hier is het redelijk simpel. Onbeperkt hooi (niet in plastic) en in de zomer een klein beetje gras erbij. Daarnaast krijgen ze een klein beetje bietenpulp, gemalen lijnzaad en vitaminebrokjes van Je paard Gezond en Fit.

Kiekeboefje;
Krijgt Donja ook nog iets van een vitamine- en mineralensupplement? Want het eten/likken van grond en aarde kan ook komen omdat ze een tekort hebben aan vitamines en mineralen.
Ik heb zelf een moeilijke eter en heb al meerdere zandkuren gehad die ze niet goed at. Tegenwoordig schijnt de paardendrogist een 'eet-garantie' te hebben op hun eigen merk zandweg. Dat product wil ik daarom binnenkort eens uitproberen....
Citaat:
100% smaakgarantie
Wij geven 100% smaakgarantie op alle supplementen van ons eigen merk. We hebben alle Paardendrogist supplementen namelijk uitgebreid getest op smaak. Mocht uw paard onverhoopt toch iets niet lusten dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Uit eigen ervaring kunnen we u tips geven hoe u het product aantrekkelijker kunt maken voor uw paard. Wanneer dit toch geen succes is mag u het product naar ons retourneren en krijgt u uw geld terug!
" https://www.paardendrogist.nl/product/p ... 307/55397/

Dat zou ook best eens kunnen. Was trouwens bij mijn voeding wel vergeten te zeggen dat ze iedere dag (word soms eens overgeslagen) een klein stukje SummerFit koek van Pavo krijgt. Dit krijgt ze omdat de twee reusjes bij haar een hele krijgen. Vaak krijgt ze dan de helft, of de helft van de helft. Ook heeft ze in het land een liksteen, hier zie ik haar regelmatig gebruik van maken.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:23

Wat een lieve foto Charlotte! <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:28

@Mirriejj, dit heeft Donja ook!! Heel apart..

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:09

Kiekeboefje, ooooooit gaven wij ook een stukje Pavo Summerfit. Dit bleek ook niet voldoende te zijn voor onze pony's. Ze begonnen ook te graven en gingen mest eten. Ik zou dus ook zeker even verder kijken naar een 'compleet' vitamine en mineralen brokje.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:40

Summerfit koeken zijn echt suikerbommen.. ik zou eerder een simpel (vitamine) brokje voeren. Ik voer Subli, ponybrokjes+, ben er heel tevreden over. Ook een tijdje Pavo Vital Complete gevoerd, maar dat werd heel slecht gegeten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:16

Even afgaand op voervergelijk, zit er in een kilo summer fit 22% suiker+zetmeel. Je geeft er geloof ik maar een half dingetje van (een hele weegt volgens de site 150gr dus 75gr) dus als je het suiker/zetmeel in verhouding ziet, valt dat echt reuze mee. Je voert er echt maar heel weinig van. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Neemt niet weg dat ik er geen fan van ben. Ik zou inderdaad eerder voor een simpel vitaminebrokje gaan als je verder geen energie oid wilt toevoegen. Of Marstall Vito/Faser Light. Hele fijne mueslis speciaal voor sobere rassen of hoefbevangen/cushing paarden. Daar zit echt geen onnodige troep in.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:35

Ik vind Vitalbix vitaminebrok geweldig en oh Alf ook :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:04

Vanmorgen in alle vroegte en rust een heerlijke buitenrit gemaakt van 15 km. Was echt even genieten <3

Afbeelding