[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:43

Lori: wat goed van je dat weer met Cookie begonnen bent. En dat Lucky ook goed ging.

24/7 op gras is toch wel lastig voor sobere pony’s denk ik.

Ik heb donderdag na 5 jaar of zo weer eens gereden, een strandrit gemaakt. Wat was het leuk en dan besef ik toch wel dat ik rijden wel mis. Maar zou mijn ukken ook niet weg willen doen om een grotere te kopen. Misschien maar vaker eens een paard huren voor een buitenrit.

Afbeelding

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:44

Patricia: hopelijk herstelt Beauty nog en kan je volgend jaar weer met haar mennen.

Lori: wat fijn dat je een goede week gehad hebt met Cookie!

Sharani: wat leuk dat je bent wezen rijden. Gelukkig zijn er op voldoende plekken paarden te huren.

Tango heeft hoefschoenen gekregen,
Ze zijn totaal niet mijn style, maar de gewone zwarte hadden ze niet meer :+

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:47

Sharani: heerlijk een buitenrit op het strand! Had je niet enorm veel spierpijn? :P

Elaine: hippe hoefschoenen voor Tango 8-) Vind je ze fijn? Ik had altijd Equine Fusions maar die vind ik best groot en lomp.

Ik heb een weekje vakantie :D Al jaren niet gehad naast een paar weken zomervakantie dus het is even wennen maar wel fijn na zo'n drukke tijd.

Heeft iemand interesse in een Amigo vliegendeken maat 130? Ik vind het een hele fijne en mooie vliegendeken maar helaas ligt 'ie Sjors niet lekker, zoals veel dekens... Ronny past 'm niet en gaat 'm ook niet passen denk ik.
Afbeelding

Ik heb ook nog een Ideal vliegen mendeken maat 135, maar een paar keer gebruikt:
Afbeelding

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:30

Ayla: heb de hoefschoenen nog niet veel gebruikt, gezien ze eerst ingelopen moeten worden.
Qua pasvorm zijn ze bij de kroonrand niet 100% (wat ruimte over) maar op de zool passen ze keurig, en schuiven niet.
Heb ook naar de fusion’s gekeken, maar die leken mij veel te lomp en zwaar.

Leuke vliegendeken heb dezelfde voor Tango liggen :+

En lekker genieten van je vakantie! Het is altijd snel voorbij helaas

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:32

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:28

Elaine: ik ben benieuwd hoe ze je bevallen :)

Lori: fijn dat Cookie het zo goed doet!

Hebben jullie ervaring met fijne vliegendekens voor de pony's? Ik heb er tot nu toe geen kunnen vinden die voldoet aan mijn eisen én goed past... Ik zoek een vliegendeken met hals (afneembaar of vast is beide prima), zonder buikflap en bij voorkeur UV-werend en/of met zebra print. Ik heb tot nu toe en Amigo Bug Rug maat 130, een Bucas Buzz-off maat 130 en een Amigo Mio maat 137 (is er niet in 130) geprobeerd maar ze zijn allemaal net wat te ruim bij de hals/borst en daardoor gaan de dekens trekken op Sjors zijn schoft... Amigo dekens past hij normaal gesproken goed maar de meeste zijn er pas in 137 en dat is hem echt te groot. Ik zat nu te kijken naar een Premiere of Nika deken, alleen heb ik beide dekens nog nooit in het echt gezien dus ik weet niet hoe de kwaliteit is en de Nika vliegendeken heeft gespjes op de hals en dat heb ik liever niet (liever klittenband) :o

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:54

Gister wezen fietsen met Tango en de hoefschoenen aan, was even wennen voor hem, maar hij ging als een speer :+

Vliegendeken drama ken ik,
Tango heeft de bug rug, maar draagt t liefste geen vliegendeken. (Hij wordt saggo met vliegendeken op :+ )
Vanochtend Nico zijn Nika deken opgedaan
De foto zegt genoeg denk ik :')
Afbeelding

Lori: wat fijn dat Cookie zo goed gaat *\o/*

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:21

Vanochtend ff tango gelongeerd.
Nico had besloten ook mee te doen, wat echt hilarisch was om te zien,
Echt die pony is z’n heerlijke pretletter <3

Afbeelding

Afbeelding

har166

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:45

Oh wat prachtig hahaha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:08

Elaine: wat een heerlijk stel :D

Wellicht is er hier een liefhebber: ik ga binnenkort mijn HCA sulky te koop zetten. Hij is zwart, 16” , gesloten lamoen, spoorverbreders en heeft een stoeltje en spaakwielen.
Het lamoen en het rekje + voetsteunen zijn splinternieuw, alleen er op gemonteerd en daarna NIET gebruikt. Dus de sulky is in perfecte staat en deels nieuwstaat.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:18

Oh nee! Betekent dat dat Willem ook in de toekomst niet meer recreatief te rijden is met HCA?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:12

Helaas niet…

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:29

Jeetje wat vervelend Susanne!
Kan je hem niet bewaren voor Red?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:52

Red gaat er te groot voor worden. En ik vind het zonde om hem zo lang stil te laten staan, daar worden ze niet beter van.
Ik had het zo graag anders gezien maar Willem gaat helaas niet zo goed op dit moment en gaat er ook niet meer voor komen in de toekomst.

marrie1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:14

Wat jammer dat het niet goed gaat met Willem.

Ik ben eventueel wel geïnteresseerd.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:56

Ik heb eventueel ook wel interesse Susanne. Wel super jammer dat je ook niet meer recreatief kan rijden met Willem.

Gisteren weer een een wedstrijd gedaan met King, na 1,5 jaar weer eens vaardigheid. En dan gewoon even de M Z ZZ winnen. En reserve kampioen voor het district, dus we mogen weer naar Ermelo *\%/* .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:49

Wat super knap van jullie! Gefeliciteerd *\o/*
Heel gaaf!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:27

Wat knap Sharani! Gefeliciteerd!

Ik heb even een vraagje, misschien hebben jullie tips. Teuntje is een beetje een kneusje want sinds hij in februari een keer koliek heeft gehad is zijn weerstand slecht. Na een dag met regen staat hij met snotogen. Zo lang het dus droog blijft heeft hij nergens last van maar ja... Nederland he. Hij krijgt nu alleen gras en hooi, op zn vorige stal kreeg hij twee handjes muesli. Nu zat ik te denken om vital compleet te halen om te kijken of dat een beetje extra ondersteund, maar hoeveel geef je dan? Ik denk dat hij nu rond de 100kg weegt en als ik dan naar die maattabel kijk dan zijn dat misschien 5 korrels haahah. Wat is raadzaam?

Edit: even een foto toegevoegd voor zn gewicht. De foto is genomen tijdens een rondje wandelen, dit is niet zijn weide.
Afbeelding

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:39

Gefeliciteerd Sharani! *\o/*

Har166: ik zou zeker een balancer gaan geven,
Grote kans dat hij tekorten gekregen heeft met zijn huidige dieet
Ik zou een goede complete balancer gaan geven.
Als je de pavo te weinig vindt qua hoeveelheid kan je bv ook bij equilin kijken, of vitalbix
Hoe oud is hij?
Want je kan ook voor een opfokbrok gaan waar alles inzit?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:43

Bedankt voor de felicitaties :D . Zag trouwens op mijn KNHS dat de vorige wedstrijd 1-12-2019 was geweest… echt knap dat King het spelletje nog wist.

Har166: zou ook een vitamine brokje gaan bijvoeren. Gewoon even op een keukenweegschaal afwegen hoeveel hij moet (zal inderdaad niet veel zijn). Ik rond het wel altijd wat naar boven af, dat kan geen kwaad.

Hier gaat ook een HCA te koop komen, omdat ik een andere ga kopen O:). De mijne is zwart met witte (beetje gebroken wit) spaakwielen, een stoeltje en gewone lamoenen. Mocht iemand belangstelling hebben hoor ik het graag.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:08

Aaaargh kunnen jullie niet nog een jaartje wachten met jullie Hca's te verkopen? Die van mij is nog net iets te jong om te gaan beleren hahaha

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:47

_Elaine_ schreef:
Gefeliciteerd Sharani! *\o/*

Har166: ik zou zeker een balancer gaan geven,
Grote kans dat hij tekorten gekregen heeft met zijn huidige dieet
Ik zou een goede complete balancer gaan geven.
Als je de pavo te weinig vindt qua hoeveelheid kan je bv ook bij equilin kijken, of vitalbix
Hoe oud is hij?
Want je kan ook voor een opfokbrok gaan waar alles inzit?

Het komt niet door het huidige dieet aangezien hij dit op de vorige stal ( met biks en muesli) ook had. Maar omdat hij gevoelig is voor koliek ben ik voorzichtig met extra bijvoeren. Volgens de dierenarts is hij keurig op gewicht dus ik heb een paar keer een vitamine boost gegeven. Ik sta wel volpension maar ze krijgen daar geen biks, dus zou het vervelend vinden om dan weer te moeten puzzelen om weer elke dag naar stal te moeten om bij te voeren, want ik was juist expres van half pension naar vol pension gegaan omdat ik niet meer dagelijks naar stal kan. Dan wordt het op zoek naar iemand die dan voor mij kan voeren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:58

@Susanne, Hopelijk kan je over enkele jaren fijn met Red mennen dan, wel erg jammer natuurlijk. Ik heb altijd genoten van de foto's van Willem voor de wagen.

@Sharani, Ik zag het, echt top!

@Har166, Ik heb persoonlijk van al die balancers amper verschil gemerkt, waar ik wel echt verschil mee heb gehad is natuurlijke vitamine E van goldmedics. Al zijn er ook poedervormen van natuurlijke vitamine E enkel je moet natuurlijk iets kiezen. Eenmaal het gras hier niet meer gaat wat dit jaar helaas snel gaat zijn krijgen ze hier terug enkele keren per week 1ml vitamine E bij over hun eten samen met myo flakes en een handje alpengrün mash voor de smaak.

@Luca03, Als je de kans krijgt voor een 2dehands hca moet je die grijpen al staat die nog een eindje aan de kant dan. Ze komen weinig te koop en zijn zodanig uit elkaar te halen dat het amper plek pakt. Echt ga ervoor :D

Ik doe verder weinig speciaal ik wandel vooral de laatste tijd met hun, wel vaak met 2 pony's samen weg voor een kort ronde. Een beetje te zien van hoe lang de levertijd is van mijn gewild hoofdstel ga ik nog wat weken geduld mogen hebben om terug te mennen behalve met de kleinste dan maar daar ment iemand anders mee de laatste tijd. :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:43

Wat verdrietig dat Willem zo slecht gaat.. Kan hij wel nog waardig met pensioen?

Sharani wat tof! Gefeliciteerd! Wat voor wagen ga je kopen?

Ik wil echt heel graag duvel weer oppakken maar het is nogal puzzelen met een kleine baby. Nou vermaakt hij zich prima dus dat is het probleem niet maar ik wil hem gewoon heel graag voor de wagen hebben voordat mijn verlof afloopt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:10

Lori: dat is echt lang wachten. Wat voor hoofdstel is het? Wandelen met pony’s is ook leuk, doe ik ook graag.

Nelleke: de HCA van Susanne.
Dat is inderdaad wel gepuzzel om met een baby tijd te vinden voor andere dingen. Hopelijk lukt het om hem voor de wagen te krijgen.