[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:22

Leuk filmpje hoor :D

Was uur of 4 weer thuis. Vanmorgen kwart voor 9 gaan rijden met de trailer. Ben echt op nu :o
DA heeft 2 foto's gemaakt van de kaak en er was 1 kies waarbij de wortels er anders uitzagen dan de rest. Maar lastige met röntgenfoto is dat ze niet exact kunnen zien en zeggen wat de oorzaak is. Zou je eigenlijk in Utrecht een scan moeten laten maken. Vanwege haar dracht krijgt ze eerst een antibiotica kuur van iig 6 weken. Kan overgaan als alleen ontsteking is, kan ook weer terugkomen met jaar of 2 jaar. Dus afwachten :Y)

Andere merrie staat weer bij de hengst. Hopelijk snel hengstig!

Linda ik ben ook erg benieuwd hoe jij je schimmel wit krijgt. Gebruik zelf Cowboy Magic en voorheen betadine shampoo. Groene zeep heb ik ook weleens gebruikt.

Mandy dat heb ik ook zo vaak op m'n werk. Hebben landelijk systeem. Echt heel handig als alles er uitligt :=

Mira 1.5 uur fietsen poeh :o

Mirriej zijn dat je het straks allemaal kan afronden.

Ben helemaal niet van de feestjes :=

Ingrid was het leuk bij de efteling?

Patty gefeliciteerd!

Claudia oh afgezakt. Kan geen kwaad voor de breuken?

Weet niet of ik iedereen heb gehad.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:34

Zamora schreef:
Leuk filmpje hoor :D

Was uur of 4 weer thuis. Vanmorgen kwart voor 9 gaan rijden met de trailer. Ben echt op nu :o
DA heeft 2 foto's gemaakt van de kaak en er was 1 kies waarbij de wortels er anders uitzagen dan de rest. Maar lastige met röntgenfoto is dat ze niet exact kunnen zien en zeggen wat de oorzaak is. Zou je eigenlijk in Utrecht een scan moeten laten maken. Vanwege haar dracht krijgt ze eerst een antibiotica kuur van iig 6 weken. Kan overgaan als alleen ontsteking is, kan ook weer terugkomen met jaar of 2 jaar. Dus afwachten :Y)

Andere merrie staat weer bij de hengst. Hopelijk snel hengstig!

Linda ik ben ook erg benieuwd hoe jij je schimmel wit krijgt. Gebruik zelf Cowboy Magic en voorheen betadine shampoo. Groene zeep heb ik ook weleens gebruikt.

Mandy dat heb ik ook zo vaak op m'n werk. Hebben landelijk systeem. Echt heel handig als alles er uitligt :=

Mira 1.5 uur fietsen poeh :o

Mirriej zijn dat je het straks allemaal kan afronden.

Ben helemaal niet van de feestjes :=

Ingrid was het leuk bij de efteling?

Patty gefeliciteerd!

Claudia oh afgezakt. Kan geen kwaad voor de breuken?

Weet niet of ik iedereen heb gehad.

mijn stalgenoot gebruikt voor de staart choor *D om de staart wit te krijgen.
Jeetje lange dag. hopelijk is het alleen een ontsteking en gaat het snel weg!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:41

Afbeelding
ik heb een trui besteld , hihi vond het wel grappig :-)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:51

Mandy sorry max bedoelde ik.
Ik heb een deken van stal hazelberg. Foto hier plaatsen lukt momenteel niet :(

Lori fijn dat hij nu toch een fijn huis heeft

Patricia leuke trui, ben benieuwd naar je filmpje.
Arty heeft momenteel geen haken, met Longeren zakt hij wel onwijs makkelijk, is denk ik ook iets wat hij moeilijk vind voor de wagen.

Sakvis nog gefeliciteerd met jou pony

Zamora hopelijk helpt de antibiotica voor de kies

Leuk springfilmpje, luxe een binnen bak :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:41

Ik lees vanavond even bij. Heb vandaag een heerlijke tut dag gehad met de pony's. Lekker de benen en staarten gewassen en alles weer bij geknipt (sokjes, derde oor enz). Ook nog even aan de longe gewerkt met beide. Super dag dus!!

Chayton lijkt een beetje vies op de foto maar dat is gewoon nat haar. Leuk he een witte!

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:41

@ iedereen die zich af vroeg waarom Pip zover weg staat. Er zijn hier in de omgeving geen stallen die onbeperkt ruwvoer voeren. En ik heb al veel stallen gehad en vooral de serieuze dressuur rijders hebben commentaar. En ik werd ook serieus uitgelachen en dat heb ik op deze stal totaal niet. Daarom blijft ie er nu gewoon staan.

Lees straks bij

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:43

Patricia, ja Chef'special komt over een uurtje en BOEF is er nu, op Chef wil ik wel wachten! Maar BOEF is niet mijn ding :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:02

Heerlijk Romy, knappe pony's! Sil doet me altijd een beetje aan Boef denken haha, hetzelfde eigenwijze hoofdje met kleine oogjes <3

Hopelijk werkt de kuur voldoende Zamora.

Leuk springen aan de hand Fenna :)

Sjors was ik altijd met betadine of gewone shampoo, staart en manen met zilvershampoo. In echte vieze staarten laat ik biotex/vanish poeder intrekken en daarna spoel ik het uit.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:05

Zamora, hopelijk is de kuur voldoende!

Romy, leuke foto's! Echt leuk zon zwart wit duo.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:19

Ik was de benen en staart altijd met groene zeep. Zelfs de staart van mijn merrie kreeg ik daar wit mee. En die plaste er altijd doorheen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:33

Netjes Romy,ik heb Vanavond niet gemend. Mijn bekken was weer verkeerd geschoten. Wel weer interval training gedaan. Het is bijna eng hoelang ze het kunnen. OK arty zweet zich een hoedje maar dat is standaard. Mil wil ik morgen of zondag scheren en arty denk ik volgende week.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:42

Eigenlijk gekkenwerk hè in deze tijd scheren. Ik zit er ook wel eens aan te denken hoor haha

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:42

Jeetje Mira zelfs uitgelachen. Wat kunnen mensen toch denigrerend zijn naar mini's. Gelukkig weten wij wel beter!

Staan ze er weer netjes bij Romy.
Wil morgen een tut dagje van maken met Bibi. Twijfelde om naar de AlV te gaan maar heb thuis nog zoveel te doen, vandaag niks van gekomen :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:17

Wat hebben jullie veel gepost vandaag zeg!
Efteling was leuk, niet super druk. De Baron achtbaan is gaaf maar veeeel te kort haha.
Patricia; Nieuwe attractie deze zomer open.

Mandyy is lekker met vriendinnen de hort op :-)

Jeetje Mira wat staat je pony vet weg zeg! Dat zou ik toch niet leuk vinden als het zo'n probleem wordt om er dan te komen.

Kiekeboefje; fijn van je nijn!
En nog nooit in de efteling geweest? Wordt dan hoog tijd is super leuk!

Linda; is je varkentje gewassen? Succes morgen!

Patty; gefeliciteerd met Chip!

Testebeest; wat voor deken heb je gekocht?

Ayla; wat is dat laseren? Interessant!
En fijn dat Boef het weer als vanouds deed :-) knappe pony!

Mirriej veel paarden krijgen jeuk van pavo producten zou er even op letten.
Ga je ver weg verhuizen?

Sakvis; hoe oud is je pony? Alf gaat ook 2 x per jaar is ook echt wel nodig tijdens het wisselen. Hopelijk kan ik straks over naar 1 x per jaar maar zo niet dan ook goed :-)

Fennadev lekker gesprongen met Alex :-) Merk je nog wat van de topsport muesli?

Zamora; fijn dat er voor nu niet direct iets aan gedaan hoeft te worden maar kan dis weer terug komen. Afwachten dus....hopen dat het hierbij blijft.

Heerlijk je Romy zo'n tutdag!
Ik vind Chayton erg leuk zeg!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:41

Zamora schreef:
Jeetje Mira zelfs uitgelachen. Wat kunnen mensen toch denigrerend zijn naar mini's. Gelukkig weten wij wel beter!

Staan ze er weer netjes bij Romy.
Wil morgen een tut dagje van maken met Bibi. Twijfelde om naar de AlV te gaan maar heb thuis nog zoveel te doen, vandaag niks van gekomen :')

Ben nog altijd heel erg blij met mijn 'grasmaaier' :')
Sterkte met je pony hopelijk slaat de antibiotica aan voor haar kies. En hoop dat je andere merrie snel hengstig word, lijkt mij zo leuk ooit eens een veulen fokken. Moet ik eerst een merrie hebben haha

@patricia wat een leuke tekst voor op een trui!
@Fenna leuk dat springen aan de hand
@Ymor wat een gaaf stel heb je! Duo penotti
@Testebest klinkt niet fijn met je bekken. En dan ook nog je ponys moeten scheren
@Ingrid wel fijn dat de efteling niet zo druk was

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:26

Ingrid leuk de Efteling! <3 altijd prettig als het rustig is in attractieparken :=

Zamora sterkte met je pony, hopelijk hersteld ze gauw

Mira lekker laten lachen... wat jammer dat er nergens echt een plekje is om je pony neer te kunnen zetten.

Testebeest sterkte met je bekken, klinkt pijnlijk zeg :oo

Ymor wauw knappe ponys, zien er weer strak uit zeg :)

Patricia ik hoop dat ze de staartwortel dan niet mee wast := ik heb ooit een keer mijn haar moeten wassen met chloor omdat er kauwgom in zat, dat deed echt zeer op mijn huidje :')

Ik loop onwijs lekker op schema met de sulky maaaaar er zijn schroeven die zo ver zijn vast geroest dat er geen millimeter beweging inzit en ze MOETEN eruit (grr) ik heb WD40 geprobeerd, werkte niet. Nu liggen er wc papiertjes gedrenkt in schoonmaak azijn en bakingsoda op de schroeven, hopelijk werkt dat. Iemand nog andere tips om vastgeroeste schroeven los te krijgen?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 07:36

Mira anderhalf uur rijden is echt ver. Maar als ze goed staan en er is niks beters dan moet het maar.

Kiekeboefje gelukkig doet je konijn het weer. Bedankt voor het compliment over mijn pony's. Hoe was het weer uiteindelijk op het festival?

Linda is gigant nog wit geworden?

Gefeliciteerd met chip patty! 6 is een mooie leeftijd. Dan kan je al lekker alles met ze doen wat je zou willen en je hebt ook nog een lange tijd met ze te gaan als het goed is.

Halsstrekken met mennen is hetzelfde als onder het zadel. Eerst zorg je ervoor dat je pony's los laten en lekker ontspannen lopen. Dan kijk je op welke teugel je de meeste druk hebt en die laat je als eerst los. Dit los laten doe je echt centimeter voor centimeter. Het is belangrijk dat je paard echt je hand volgt. Mocht die hem niet volgen dan kan je bijvoorbeeld een volte op gaan en iets meer stelling vragen waardoor hij toch je hand gaat volgen. Belangrijk is dat je van een eerste keer niet te veel verwacht. Volgen ze je hand dan is her goed.

Ayla wat goed dat Sjors zijn blokkade weg was!! Haha en boef vond de sulky gewoon weer leuk. Angst bij het paard zit negen van de tien keer in onszelf heb ik al wel vaker gemerkt.

Mirriejj en sakvis ik stuur jullie een pb.
Spannend van je huis! Lijkt me zo naar als je een periode af wil sluiten en dat het dan als een blok aan je been blijft hangen.

Fenna ik vind het knap dat jij het springt!!

Patricia wat een leuke trui!!!

Frieda hopelijk is het opgelost na de ab. Zou wel fijn zijn als er niet gesneden hoeft te worden.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:40

Ayla; wat fijn dat Sjors weer helemaal goed is :))!!
Boef weer lekker voor de sulky gehad. Gelukkig dat hij geen 'trauma' heeft overgehouden. Komt hij ook mee naar de wedstrijd dag?

Leuk Fenna lekker springen aan de hand. Ook goed voor de eigen conditie :D.

Leuke trui Patricia :))

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:18

Lilian, cola is ook goed voor roest en anders afslijpen . ik zal mijn vriend zo anders eens vragen :P

Fijn dat boef niet zijn vertrouwen kwijt is.

Romy met halsstrekken probeer ik dat ook. Het is ook lastig. Het is en blijft arty dus elke keer oefenen lukt niet haha. Dan word meneer weer eum in de ik dan e het niet modus.

Thanks over mijn bekken dames, probleem speelt al jaren het leed wat slijtage heet. Weet wel mijn grenzen

Poging toch tot foto
..

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:43

Ingrid, ja gezellig! Ik weet wel een paar leuke plekjes voor foto's. En als je Alf meeneemt kunnen we wat leuks doen met ze! En leuk je dagje Efteling!!
En ik weet denk ik wel wie je bedoeld, erg vervelend als mensen alleen hun eigen foto's droppen en nauwelijks op anderen reageren. Deze negeer ik ook idd :)

Linda succes met het schoonkrijgen van Gigant en veel plezier op wedstrijd! Laat je weten hoe het ging?

Patty gefeliciteerd met je knappe Chip!

Kiekeboefje hoe was het festival?

Ayla wat fijn dat Sjors weer oké is en dat je hem kunt oppakken! En top dat Boef weer keurig wegliep met de wagen. Een goede basis heb je profijt van op deze momenten.

Mir, spannend verhuizen, ga je nu dan weer terug naar het oude huis of iets anders?

Fenna heeft lekker gesprongen aan de hand. Ik zou persoonlijk wel doorpakken als mijn pony 'geen zin' heeft om te mennen. Dan maakt hij maar zin en anders heeft hij pech. Maar dat is mijn mening haha.

Zamora een lange dag bij de kliniek. Hopelijk slaat de antibiotica aan. Het is nooit leuk als ze wat hebben..

Geinige trui Patricia

Romy knappe kerels hoor. En je stalling vind ik altijd zo netjes er uit zien.

Mira wat vervelend dat er op je andere stal zo gemeen werd gedaan over shetlanders. Mensen moesten eens weten wat ze allemaal kunnen!

Lillian een flinke klus! Maar daarna kun je lekker genieten.

En testebeest wat een onwijs leuke deken! Staat hem goed.

Zo, een kleine bijlees post :) Ik las nog iets over wassen. Ik gebruik het liefst tea tree shampoo van Excellent. Heel zacht voor de huid, fijn voor eventuele wondjes en jeuk en maakt Willem onwijs wit. Werkt hier beter dan de cowboy magic yellow out. Verder gebruik ik zeer regelmatig cowboy magic bodyspray, deze zorgt er oa voor dat vuil minder kan hechten en dus pony witter blijft. En Willem is sowieos geen varken, gelukkig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:24

Mooie deken, zulke leuke kleurtjes!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:47

Haha Romy. Ik was echt wel moe hoor. Mijn conditie is echt nul :')

Sterkte met je bekken testebeest :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:18

Gefeliciteerd fenna :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:29

Gefeliciteerd fenna!!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:35