[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:57

Nou zucht heeft mn meisje koliek:(
Eerst wel tijdens het wandelen gemest en daarna op advies van de da metacam gegeven maar na een uur gaat ze nog elke keer liggen en weer staan en weer liggen :(

Afbeelding

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:11

Sterkte zanakuzie!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 01:19

Sterkte Zanakuzies hopelijk komt ze erdoor :(:)

Alex was het niet helemaal eens met het gaatje lager, maar nu zitten er in ieder geval weer oortjes aan als er fietsers voorbij komen en kan ik hem bij me houden en mag ie galopperen als ik dat zeg en anders niet. Hij heeft dinsdag 28 km (9.5 km/h) gelopen en woensdag 18 (8-9 km/h), morgenochtend maar weer even. Vliegendeken billen op woensdag:
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 03:31

Bevalt de deken goed Fenna? Ik ga hem ook maar bestellen. Nadeel van twee is dat je er gelijk twee moet. Dan is het zo’n uitgave in een keer.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:30

Oh wel beter Fenna! Wat een kilometers zeg.

Indi gaat gelukkig weer goed, gisteren avond toch de dierenarts nog maar laten komen want na t mesten en metacam bleef ze zich niet lekker voelen, darmontspanners en zwaardere pijnstilling gehad en nu gaat het goed. De tandarts moest met spoed komen (had ik einde van de maand gepland) dus nu wachten op een belletje van de tandarts. M'n arme meisje

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:15

Zana welke omgeving zit je mijn tandarts maakt altijd meteen tijd voor zo iets

Gisteren een van de shets terug opgehaald , ze is drachtig gescand. Dus hopelijk volgend kaar weer een kleintje nu wachten op wilene

Afbeelding
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:28

Gelukkig gaat het goed met Indi!

Spannend een baby!

Romy dat lijkt me sowieso een nadeel, bijna alles dubbel. :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:33

Wat een spannende nacht voor indi :(:) gelukkig gaat het eeer goed met haar!

StalNollie: oh leuk zeg! Ben heel benieuwd :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:14

stalnollie gefeliciteerd! wij zitten in Rotterdam, de tandarts belt me maandag want vito moet ook gedaan worden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:37

zanakuzies schreef:

Indi gaat gelukkig weer goed, gisteren avond toch de dierenarts nog maar laten komen want na t mesten en metacam bleef ze zich niet lekker voelen, darmontspanners en zwaardere pijnstilling gehad en nu gaat het goed. De tandarts moest met spoed komen (had ik einde van de maand gepland) dus nu wachten op een belletje van de tandarts. M'n arme meisje

Gelukkig gaat het weer wat beter! Dan woon jij ook vlakbij zeg!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:46

Patricia_86 schreef:
zanakuzies schreef:

Gelukkig gaat het weer wat beter! Dan woon jij ook vlakbij zeg!

ohh is dat zo? :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:49

Is het ook wel. Soms denk je ach dan koop ik het wel niet. Als ik er eentje zou hebben zou hij veel meer spullen hebben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:54

zanakuzies: ook relatief dichtbij mij :D Ik woon in Den Haag en Pep staat in Wassenaar.

Ik ben echt een simpele ziel wat spullen betreft. Pepper heeft 2 halsters, 1 paar zwarte peesjes, 1 hoofdstel, 1 longeersingel en 4 dekens (zweet, 0 gr regen, 100 gr regen en 200 gr staldeken). :+ Mensen vragen altijd waar al mijn spullen zijn als ze in mijn kastje kijken :))

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:00

Frummels schreef:
zanakuzies: ook relatief dichtbij mij :D Ik woon in Den Haag en Pep staat in Wassenaar.

Ik ben echt een simpele ziel wat spullen betreft. Pepper heeft 2 halsters, 1 paar zwarte peesjes, 1 hoofdstel, 1 longeersingel en 4 dekens (zweet, 0 gr regen, 100 gr regen en 200 gr staldeken). :+ Mensen vragen altijd waar al mijn spullen zijn als ze in mijn kastje kijken :))

haha ook al dichtbij! gezellig ik hoor dat als vito beleerd is en op conditie is dat we naar t strand gaan met zn alle? of naar t bos :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:00

Waar heb je die vliegendeken vandaan fenna?

Jeejj leuk een baby! Spannend hoor *D wie is de vader?

Floor hoeft over een half jaar pas weer naar de tandarts. Maar maandag komt wel weer de smid en volgende week komt de osteopaat weer :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:02

zanakuzies schreef:
Frummels schreef:

haha ook al dichtbij! gezellig ik hoor dat als vito beleerd is en op conditie is dat we naar t strand gaan met zn alle? of naar t bos :D

Ja leuk! Pepper moet ook nog beleerd worden :D

@Lilian: Ah, Floor krijgt een kleine APK :)) Hier moet de smid volgende maand denk ik ook wel weer komen. Vind het soms nog steeds moeilijk te zien bij die kleintjes :=

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:07

Maar je verzameld door de jaren heen veel spullen. Bij mij valt het relatief mee maar tuig enz nemen ook veel ruimte in.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:34

Ahh nieuw topic... dat gaat al snel *\o/*

Patricia, wat een prachtige foto’s nog!

Zana, fijn dat het beter met indi gaat.

StalNollie, wat leuk een kleintje volgend jaar <3

Het aantal spullen... hmmm daar moet ik maar niet aan beginnen. Dat is denk ik niet meer bij te houden :') laten we zeggen dat de kast groter is dan mijn eigen kast :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:53

Ja Romy, deken bevalt goed, geen pony meer die constant naar zijn buik trapt in stap in het bos of opeens stilstaat vanuit draf om een daas op zijn rug dood te bijten. Vandaag even wat steviger doorgereden met Alex, ik wil ooit mendurance gaan doen dus de snelheid moet omhoog. Dus ik ben in de berm aan zijn handgalop gaan werken. Het ging goed totdat hij op een stuk in draf even wat slofte, dus ik hem aansporen van actieve achterhand. Maar natuurlijk precies op dat moment tring en twee fietsers die eigenlijk ook meteen al inhaalden. Toen ging ie al even in galop, maar verder reageert hij eigenlijk niet meer zo op verkeer van achteren. Maar hij activeert dus al op de tring van een fietsbel. Overigens had ik hem na 1 ophouding alweer terug in een snelle draf, maar ja het is soms zo moeilijk want hij reageert zoveel sneller op dingen dan ik doe. Uiteindelijk 22 km gedaan met een snelheid van 10.5 km/h.
Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:02

Jeetje Fenna wat een kilometers maak jij! :wow: super zeg, lijkt me echt heerlijk!

Stalnollie leuk drachtig! Knappe dame. Ben ook wel benieuwd wie de hengst is :)

Hier nog steeds geen veulen. -O- Pfff wachten duurt lang!
Mis m’n paardje... mis het mennen...
Ik ben erachter dat ik geen fokker ben, maar een gebruiker _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:19

Flinke afstanden inderdaad! Maar als je aan het trainen bent voor mendurance is dat natuurlijk ook nodig. Fijn dat de deken goed bevalt!

Fokken is zo leuk! Maar ik zou er dan ook wel een pony naast willen hebben die ik gewoon zou kunnen trainen.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:28

Fenna heb je Alex op ijzertjes eigenlijk? Of hoedschoenen?
Of rij je vooral onverhard?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:40

Ik heb hem rondom op schoenen lopen behalve als ik vind dat zijn hoeven te lang worden, dan mag ie 1 ritje zonder hoefschoenen en wordt het daarna weer netjes gemaakt.

Ondertussen dacht Jorie grappig te zijn en te doen alsof ie overbouwd is. Meet ik hem op gelijke grond na en hij is nu dus 2 cm overbouwd volgens mijn meting. Nu hopen dat de schoft volgt.
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:43

Alex ziet er blij uit.

Jammer nog steeds geen veulen Sunsinedaan (ik vergeet je naam steeds...)

Kym, haha herkenbaar! Ik heb ook niet onnodig veel spullen voor Willem. En al helemaal geen kekke kleurtjes. Mijn kastje is netjes en georganiseerd en mijn tuig hangt in de tuigkamer (scheelt veel ruimte in je kast haha).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:06

*schaamt zich dood met haar anderhalf stellage kast met rommel*. De helft hiervan zijn 105 maat dekens die mijn pony's dus te klein zijn en andere dingen die of te klein of te groot zijn. En andere rommel zoals een zadeltje dat ik haast nooit gebruik op ze. Ik moet het echt nodig eens opruimen. Maar zelfs dingen zoals graszaad ligt er opgeslagen. Verder heb ik achter nog een kar vol spul en dat zijn dan de winterdekens die in wel in gebruik had. Die moeten nog eens schoon en terug naar deze stellage.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-06-18 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt