Wat betreft lange scharen, die kun je heel makkelijk in (laten) korten. Je slijpt ze er zo af. Even afronden zodat de scherpe randjes er af zijn en klaar. Dan hou je gewoon 1 sleuf over en meer heb je imo ook niet nodig.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lillian__ schreef:Knappe ponys!
Ik heb ook te grote peesbeschermers gebruikt hoormaar er ook weer uitgegooid... heb nu Harrys Horse tiny 3in1 beschermers van 14 cm. Passen een stuk beter en floor loopt er ook fijner mee dan met die oude (logisch ook eigk
)
Ik ga ook eens naar die mr stockings kijken, vind dat soort dingen wel intressant
Patty14 schreef:IngridM schreef:Wat een prachtige omgeving! Zal zeker genieten zijn geweest!
Heb jij je streng nu door je broekriempje zitten? Gebruik je je strengophouder niet? Ik zie hem er wel aan hangenIs het niet fijner als de streng meer in 1 lijn loopt? Geen idee hoor ben beginner
Zo heb ik m nog niet gezien ergens dus vandaar
Ik heb de riempjes van de broek naar de stophaken van het lamoen. En dan doe ik dat riempje ook om de strengen. Ik gebruik de strengophouder niet omdat de strengen daar heel erg in "klapperen". Heel irritant geluid. Ik moet ze er nog afhalen.
Lori schreef:Hier heeft het heel het weekend bijna geregend, net aan tussen de regen door even met Oreo kunnen bezig zijn.
Leuk tweespan, verlang ik ook naar. Naar het mennen in het geheel, heb amper tijd en momenteel is het zo een rot weer ook.
@Fenna, wat schattig!
@Patty, mooi! En een handpony mee, ook leuk! Hoop ik hier ook te kunnen doen.
Hier maken ze ook veel gebruik van wilgentakken, nu vind ik ze nog niet goed genoeg maar ze zullen er terug genoeg krijgen.
Hier terug wat gewerkt met Oreo dit weekend, doordeweeks lukt het nu even niet met school en het slechte weer. Hebben soms nog was discussie en dingen dat die niet direct langs durft maar de aanhouder wint. Vandaag dan het tuig bijna volledig (geen hoofdstel) aan gedaan wel nog met langere lijnen er achter zodat ik wat afstand kan houden als het nodig is. Deed die eigenlijk goed! Klaar voor op straat is die nog niet maar lang zal het niet meer duren voor ik ook wat kan "droogmennen" in de rustige wegen.
Op de foto waren we nog maar net bezig, die was nog wat gespannen. Op het einde ging het prima maar dan geen foto meer genomen. Werk voorlopig nog maar enkel op halster, volgende stap is de kaptoom en die daarna dan het hoofdstel zelf.![]()
[ [url=m/udpYwq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Patty14 schreef:@Ingrid; Ik had ze eerst in een rechte lijn maar toen gingen ze dus klapperen. Vandaar dat ze nu zo zitten. Nu hangen ze stiller maar kunnen ze wel mee met de beweging van de pony.
Heb dit tuig nog niet zo heel lang en moet af en toe nog aanpassingen doen.
Haha leuk he hoe hij veranderd. Een paar jaar geleden dacht iemand dat ik twee ponys had, omdat hij dus iedere keer anders is
.
sakvis schreef:Wat een leuke foto's van Switch en Chip! Ik vroeg mij af of je lamoen niet te breed staat aan de voorkant? Ik heb het idee dat je lichtogen van het tuig af worden 'getrokken'.
Heb je chip al voor de sulky gehad?
Ik heb toevallig vrijdag m'n lichtogen een gaatje hoger gedaan omdat m'n sulky nog niet echt zweefde. Heb pas een stoeltje erop en vond hem nog niet zo mooi zitten. Hij hing dus eerder lager toen zaten ze goed. Nu zweeft hij wel heel mooi en kan opzich het lamoen wel iets dichter naar elkaar.
Chip heb ik er nog niet voor gehad. Hij moest in het begin heel erg wennen. Had een behoorlijk grote bek. Dus vooral lekker gelongeerd en lange lijnen gedaan. Wil hem wel graag snel er een keer voor zetten.
Wat leuk dat Oreo het zo goed doet. Leuke pony!
Ayla schreef:Wat foto'tjes..
[ [url=m/AFpkf0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sjors lijkt heel groot, maar de pony's schelen heel weinig. Hij kan heel groot tonen als hij er voor gaat staanVorige tweespan foto is dezelfde pony.
[ [url=m/Rgf8g2.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/GxGlkK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MPg1Br.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Boef leeft ook nogDie geniet van zijn kindertijd en loopt zo'n 2x per week even (longe/sulky/wandelen). Longeersingel schuift vrij makkelijk naar voren helaas.
[ [url=m/GiZrLe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorrie dat was mijn spam
Kiekeboefje schreef:Vraagje, dacht er even aan; wie van jullie heeft een menbewijs?
urosa schreef:Ayla: mooi stel heb je hoor, en ook allemaal lekker aan het werk!
Lori: Oreo steeds een stapje verder in zijn opleiding, wat een droppie nog!
Patty wat een leuke foto's en een prachtige omgeving![]()
Gisteren Blossem opgehaald, en ik ben natuurlijk nogal nieuw met die kleine paardjes, dus dacht HELP hoe ga ik haar vast zetten, uiteindelijk helemaal voorin vast gezet aan het lage hooinet haakje met 1 touw en dat ging prima, ze was erg rustig op de trailer, heeft lekker staan eten. Het is wel echt een lieverd!
![]()
[ [url=m/TbdUaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met haar nieuwe vriendjes
[ [url=m/IONn3X.jpg]Afbeelding[/url] ]
En voor de grote, ik vind haar echt zoo klein.. mijn hond is groter![]()
[ [url=m/nobk1r.jpg]Afbeelding[/url] ]