Zeker geen haast met afstellen, is eentje die pas voor de wagen zal gaan dus rustig aan. Gewoon stil staan tussen het lamoen is momenteel genoeg oefening voor hem.
Ayla
Geplaatst: 06-06-18 20:14
Wat Patty zegt inderdaad, het is telkens proberen en opnieuw afstellen. Je krijgt er een blaadje bij van HCA (kreeg ik destijds iig) maar uiteindelijk moet je 'm toch zelf in balans zien te krijgen. Ik zou 'm dichtbij ophalen als ik jou was.
Dankjewel voor de adviezen, nog een vraag hebben jullie met open lamoen of gesloten? Ben van de vierwielers gesloten lamoenen gewend en mijn tuigen hebben altijd veiligheidssluitingen maar misschien dat het niet veel uitmaakt?
Als je veiligheidslichtogen aan je tuigen hebt, zou ik voor gesloten gaan
Odette_
Geplaatst: 06-06-18 20:40
Ik heb hem ook pas sinds kort goed, en heb hem al 3 jaar ofzo. Maar ik moest hem ook steeds uit elkaar halen als we naar het bos wilden, en dan is het lastig hem exact hetzelfde terug in elkaar te krijgen. Maar nu heb ik een eigen trailer en is die verbouwd waardoor sulky in elkaar kan blijven!
Susanne
Geplaatst: 06-06-18 20:52
Ik zou altijd voor een gesloten lamoen gaan, vind het toch een stukje extra veiligheid. Toen mijn staalkabel brak was ik heel blij dat ik een gesloten lamoen had, anders was hij er waarschijnlijk uit geschoten.
Moet je natuurlijk wel veiligheidslichtogen hebben anders kun je het niet vastmaken. Maar veel tuigen hebben die tegenwoordig al standaard.
Wat betreft afstellen: het is even een klusje maar goed te doen en ik vond het handig om het met z'n tweeën te doen.
Het maar gevraagd of het kan voor gesloten, koop bewust enkel tuigen met veiligheidslichtogen. Heb 1 tuig zonder van mijn B pony (gekocht voor ik daarop lette) en daar wissel ik altijd de ogen om met die van mijn ander tuig.
IngridM
Geplaatst: 07-06-18 08:10
Ayla; schattige foto! Vindt hij het eng alleen in het bos? Of overal? Ja ik had gehoopt dat het inspuiten nog iets had geholpen maar helaas. Beter dan dit zal hij niet meer gaan lopen. Het is wat het is. Ik weet wat we nu kunnen en als dat minder wordt passen we dat weer aan. Is de deken een Ideal ook bij jou?
Lori; afstellen ben je wel even mee bezig hahaha. En dan denk je dat het goed is en ga je toch weer dingen veranderen En nog een keer, en nog een keer tot het perfect is
Susanne; ja hoor, wil ooit zeker in uppie op pad. Maar niet vanaf onze stal. Erg smalle weggetjes met veel verkeer.
Patricia; lekker Z gaan starten
Ayla
Geplaatst: 07-06-18 09:24
Deze is ook van Ideal inderdaad
Sjors is momenteel extreem kijkerig en voor de sulky vooral in het begin heel onzeker. In het bos is hij echt wel een beetje bang, aan de hand of voor de sulky. Maar dat is niet gek na een halfjaar boxrust en het vele wandelen waarbij ik altijd voor of naast hem liep. Zal met de tijd wel beter worden
Ayla: Wat ziet Sjors er goed uit! Lieve foto's ook van hem Waarom vond hij het zo eng in het bos? De deken staat erg mooi ook bij hem. Lijkt me een hele prettige deken.
Lori: Afstellen weet ik nog niks van, maar lijkt me best een gedoe en iets waar je de tijd voor moet nemen ja.
Ingrid: Lekker onderweg geweest zag ik! Vind het knap van je hoe je je hebt aangepast aan Alf en lekker met hem aan de slag bent naar zijn kunnen.
Ah arme Sjors. Mijn Gelder had dat vroeger ook na 11 maanden peesblessure. Die was opeens niet meer verkeersmak erna en ook bang in het bos. Kwam wel weer goed hoor.
Ayla
Geplaatst: 07-06-18 09:57
In het bos vind hij het denk ik vooral eng dat de paden zo smal zijn, dat er allerlei gekke planten (varens) staan en er liggen veel boomstammen etc. Maar soms is hij ook bang en heb ik geen idee waarvoor Dan is het snuiven en stilstaan + omdraaien of er alleen langs willen rennen. Verkeersmak is hij ook niet helemaal meer, hij reageerd niet op vrachtwagens/tractors maar bijv. wel op geluiden van fietsen/scootmobielen en op honden. Ik denk (en hoop) inderdaad dat het met de tijd wel goed komt want het is best wel sneu.. eerder was hij al wel kijkerig maar niet zo bang
Ayla; was je ook niet pas van stal veranderd? Misschien vind hij het nog wat spannend omdat hij de omgeving nog niet kent? Wat de rest ook zegt: kilometers maken dan komt het vast weer goed .
Linsey1998
Geplaatst: 07-06-18 12:01
Ahhh wat sneu Ayla, maar komt vast goed!
Meiden het topic is bijna vol he
Frummels
Geplaatst: 07-06-18 13:43
Linsey1998 schreef:
Meiden het topic is bijna vol he
OMG ja!
jumpyhorse
Geplaatst: 07-06-18 14:11
Nog 18 pagina’s
Ayla
Geplaatst: 07-06-18 15:05
IngridM schreef:
Wat sneu voor je knapperd Ayla! Maar met jouw lieve zorgen en geduld komt dat vast weer helemaal goed.
Patty: daar staat hij inmiddels alweer 3 maanden maar het komt inderdaad vast wel goed.
Kymberley: heb je al besloten waar je Pepper gaat laten beleren?
Wie voelt zich geroepen om het nieuwe topic te maken als we de 500 pagina's bereikt hebben?
Ayla: Ik heb gevraagd of ze plek hebben bij T&H Stables. Hier in de buurt is echt niets te vinden helaas. Heb maandag een berichtje ontvangen van ze, dat de datum/periode die ik wil niet zo gebruikelijk is, dus dat ze even moeten kijken of het kan. (Normaal wordt een pony de 1e van de maand gebracht, maar wij willen Pepper graag middenin de maand brengen i.v.m. onze bruiloft en huwelijksreis). Dus ik wacht hun bericht even af. Als het niet kan, dan wordt Pepper later beleerd. Heb er geen haast mee, maar dit leek mooi uit te komen zo!
Lori
Geplaatst: 07-06-18 17:46
Nieuwe topics maken is niks voor mij.
Hier vanmiddag 14,25km gement met Finn. Had gehoopt de 15km aan te tikken maar net niet, wel lekker tempo er op 9,49km/u. Heb die putten geprobeerd waar ik het over had en het lukt dus vlot om erdoor te rijden met de wagen loopt ideaal af .
Gevraagd voor gesloten lamoen trouwens ook, ze gingen het laten weten. Even afwachten.
Voel me niet persee geroepen maar heb al wel een opzetje klaar!
Sorry heb het druk, zal vanavond laat even bijposten, ik lees wel alles mee Ik wil in ieder geval zeggen dat Ingrid en Alf echt super bezig zijn! Ik zie zulke leuke eigen van jullie voorbij komen en voor Ayla vind ik het heerlijk dat ze weer met Sjorsie op pad kan heerlijk om alles te zien en te mogen volgen.