[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:07

Hoe vallen die harde van 11cm op Alf zijn benen, heb je daar een (detail) foto van misschien? Ben wel benieuwd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:09

Ja stuur ff per whatssapp ff zoeken

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:17

IngridM schreef:
Susanne; ik vond ze erg slap. Veel neopreen en maar klein laagje leer. Maar ik ben altijd al meer fan geweest van de gewone peesbeschermertjes.

Ja! Die van 11 cm inderdaad. Heb de blauwe en de zwarte. Verkleuren wel erg, die blauwe in ieder geval. Maar passen perfect.

Jitskee; kan natuurlijk letterlijk dat ze zichzelf dwars zit. Ik heb ook altijd veel last van die stomme hormonen. Fijn dat ze nu weer zichzelf is :-)

Lindee: heb je nog contact gehad met mijn instructrice?

Had een mailtje gestuurd, nog geen reactie helaas.. even afwachten :)

Die 11 cm zitten perfect op mijn iets brede pony van 98cm :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:01

Nog wat foto's van gister :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo trots op m'n toppers <3. Echt heerlijk gereden. Kleine Chip heel braaf naast de sulky mee gelopen en nog een stukje naast de fiets bij m'n vriend. Heen weg had ik hem voorin de trailer gezet en Switch erachter. Maar dat vond hij maar niks. Heel onrustig.
Terugweg het rek maar naar voren gedaan en gewoon naast elkaar gezet. Toen stond hij heel rustig.

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:52

Wat een prachtige omgeving! Zal zeker genieten zijn geweest!
Heb jij je streng nu door je broekriempje zitten? Gebruik je je strengophouder niet? Ik zie hem er wel aan hangen :-) Is het niet fijner als de streng meer in 1 lijn loopt? Geen idee hoor ben beginner :-)
Zo heb ik m nog niet gezien ergens dus vandaar :-)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:55

Knappe ponys!
Ik heb ook te grote peesbeschermers gebruikt hoor :oo maar er ook weer uitgegooid... heb nu Harrys Horse tiny 3in1 beschermers van 14 cm. Passen een stuk beter en floor loopt er ook fijner mee dan met die oude (logisch ook eigk ;) )

Ik ga ook eens naar die mr stockings kijken, vind dat soort dingen wel intressant *D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:29

IngridM schreef:
Wat een prachtige omgeving! Zal zeker genieten zijn geweest!
Heb jij je streng nu door je broekriempje zitten? Gebruik je je strengophouder niet? Ik zie hem er wel aan hangen :-) Is het niet fijner als de streng meer in 1 lijn loopt? Geen idee hoor ben beginner :-)
Zo heb ik m nog niet gezien ergens dus vandaar :-)

Ik heb de riempjes van de broek naar de stophaken van het lamoen. En dan doe ik dat riempje ook om de strengen. Ik gebruik de strengophouder niet omdat de strengen daar heel erg in "klapperen". Heel irritant geluid :+. Ik moet ze er nog afhalen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:56

Ja dat zag ik wat je beschrijft. Maar ik vraag me dus of je strengen niet beter in 1 lijn door kunnen lopen? Lijkt mij beter?
Ik heb mijn broekriemen ook aan mijn stophaak overigens :-)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:02

Wat een leuke foto's van Switch en Chip! Ik vroeg mij af of je lamoen niet te breed staat aan de voorkant? Ik heb het idee dat je lichtogen van het tuig af worden 'getrokken'.
Heb je chip al voor de sulky gehad?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:16

Patty wat grappig ik zit in je profiel te kijken en zie de eerste 2 foto's en denk "huh dat is toch niet dezelfde " hahahaha. Blijft geweldig hoe sommige kleuren zo extreem kunnen wisselen in een jaar :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:27

Hier heeft het heel het weekend bijna geregend, net aan tussen de regen door even met Oreo kunnen bezig zijn.

Leuk tweespan, verlang ik ook naar. Naar het mennen in het geheel, heb amper tijd en momenteel is het zo een rot weer ook.

@Fenna, wat schattig!

@Patty, mooi! En een handpony mee, ook leuk! Hoop ik hier ook te kunnen doen.

Hier maken ze ook veel gebruik van wilgentakken, nu vind ik ze nog niet goed genoeg maar ze zullen er terug genoeg krijgen :j .

Hier terug wat gewerkt met Oreo dit weekend, doordeweeks lukt het nu even niet met school en het slechte weer. Hebben soms nog was discussie en dingen dat die niet direct langs durft maar de aanhouder wint. Vandaag dan het tuig bijna volledig (geen hoofdstel) aan gedaan wel nog met langere lijnen er achter zodat ik wat afstand kan houden als het nodig is. Deed die eigenlijk goed! Klaar voor op straat is die nog niet maar lang zal het niet meer duren voor ik ook wat kan "droogmennen" in de rustige wegen.

Op de foto waren we nog maar net bezig, die was nog wat gespannen. Op het einde ging het prima maar dan geen foto meer genomen. Werk voorlopig nog maar enkel op halster, volgende stap is de kaptoom en die daarna dan het hoofdstel zelf. :)
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:55

@Ingrid; Ik had ze eerst in een rechte lijn maar toen gingen ze dus klapperen. Vandaar dat ze nu zo zitten. Nu hangen ze stiller maar kunnen ze wel mee met de beweging van de pony.
Heb dit tuig nog niet zo heel lang en moet af en toe nog aanpassingen doen :+.

Haha leuk he hoe hij veranderd :). Een paar jaar geleden dacht iemand dat ik twee ponys had, omdat hij dus iedere keer anders is :').

sakvis schreef:
Wat een leuke foto's van Switch en Chip! Ik vroeg mij af of je lamoen niet te breed staat aan de voorkant? Ik heb het idee dat je lichtogen van het tuig af worden 'getrokken'.
Heb je chip al voor de sulky gehad?

Ik heb toevallig vrijdag m'n lichtogen een gaatje hoger gedaan omdat m'n sulky nog niet echt zweefde. Heb pas een stoeltje erop en vond hem nog niet zo mooi zitten. Hij hing dus eerder lager toen zaten ze goed. Nu zweeft hij wel heel mooi en kan opzich het lamoen wel iets dichter naar elkaar.

Chip heb ik er nog niet voor gehad. Hij moest in het begin heel erg wennen. Had een behoorlijk grote bek :+. Dus vooral lekker gelongeerd en lange lijnen gedaan. Wil hem wel graag snel er een keer voor zetten.

Wat leuk dat Oreo het zo goed doet :D. Leuke pony!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:54

Heerlijke foto's Patty, je hca hangt ook mooi in balans zo!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:01

Kan ik me voorstellen Patty haha.
Zo had oude vriendin van me een appaloosa. Nou men, als je die 2 maanden niet had gezien herkende je hem ook niet haha.

Oreo is leuk! Hoe oud is hij/zij? Ziet er nog puppy uit :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:11

Oreo is 4/5 jaar. Valt dus eigenlijk wel mee maar die is fijn van bouw ook en een erg klein hoofdje waardoor het misschien vertekend :).

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:13

Ingrid: :(:) voor Alf
Lillian: ik heb ook snel droge handen, maar elke avond voor het slapen gaan een dikke laag handcrème doet wonderen. Dan was je het er niet meer af en kan het goed intrekken. Die laatste longeer foto ziet er fijn uit :)
Fenna: geen probleem! Veel plezier er mee :D
Claudia: leuk, tweespan rijden! Misty lijkt op de eerste foto idd aardig donker.
Patty: heerlijke foto's! <3 Kijk Switch nou staan haha. Ben benieuwd hoe Chip het voor de sulky doet.
Lori: knappe Oreo, goed bezig :)

Als Sjors op ijzers staat rijd ik met springschoenen en soms met beschermers. Hij staat nu blootvoets en dan rijd ik zonder springschoenen en beschermers.

Eergisteren nog een keer tweespan gereden met de pony van mijn stalgenootje, liep al een stuk beter dan de eerste keer. Vanmiddag heerlijk een stukje (12km) gereden in het bos met hetzelfde stalgenootje en beide pony's in enkelspan.

Ik heb al mijn advertenties opnieuw op de boktmarkt gezet, dus mocht iemand nog wat zoeken :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:29

Wat foto'tjes.. :o

Afbeelding
Sjors lijkt heel groot, maar de pony's schelen heel weinig. Hij kan heel groot tonen als hij er voor gaat staan :P Vorige tweespan foto is dezelfde pony.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

En Boef leeft ook nog :D Die geniet van zijn kindertijd en loopt zo'n 2x per week even (longe/sulky/wandelen). Longeersingel schuift vrij makkelijk naar voren helaas.
Afbeelding

Sorrie dat was mijn spam :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:36

Sjors is echt zoooo leuk <3
Hij lijkt inderdaad stukken groter dan andere pony. Wel leuk span zo hoor!!

Geen spullen nodig maar ga toch even kijken haha

Boef is ook schattig. Doet hij zijn naam eer aan?

Edit; zo'n bit met tongboogje; is dat fijn voor de pony? Heb nu zonder en mijn pup gooit zijn tong er graag overheen :-)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:59

Boef doet zijn naam heel goed eer aan :D Maar hij is ook erg leergierig en ontzettend lief.

Ik durf het je niet te vertellen, helaas! Had dat bit gekocht om te testen bij Sjors, maar de scharen waren langer dan ik dacht. Ik kan je dan trouwens wel een liverpoolstang met een licht naar boven gebogen mondstuk aanraden :) Daar men ik met zowel Boef als Sjors mee. Sjors gooide met een rechte stang constant zijn tong over het bit heen, ik werd er gek van.. nu totaal geen problemen meer mee.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:24

Scharen te lang dus? Voor alf dan helemaal natuurlijk. Hij heeft ook wel 11.5 voor stangetje. Nou 11 zou beter zijn maar nog niet gevonden :-)

Had inderdaad al gelezen dat tongboogje dan misschien wat is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:34

Patty: Oh dat ziet er zo heerlijk uit! Mooie omgeving en pony's! <3

Lori: Oreo lijkt inderdaad erg jong nog. Maar wel fijn dat hij alles zo goed oppakt :j

Ingrid, over je vraag op de vorige pagina. Die had ik op zijn rug gelegd, hij moet van mij wennen aan de meest absurde dingen, zoals dus dingen die plots op zijn rug gelegd worden. Heel zwaar leven hoor haha. Ik zal zo even een filmpje uploaden van vandaag. Hij was heel blij met de wei *\o/*

Ayla, Sjors lijkt inderdaad reusachtig op die foto. Maar volgens mij vindt hij het gewoon stoer om zo imposant mogelijk te gaan staan. Ik vind het een heel leuk tweespan!

Qua bitje ben ik voor Jorie op zoek naar iets met een beetje een smaakje eraan. Aangezien hij ook een goudkleurige legering van halstertouw prefereert om op te sabbelen al. En voor Alex misschien iets vriendelijkers in de toekomst, alhoewel ik die altijd in de bovenste ringen doe. Dus nauwelijks hefboom werking, maar als ik streng moet zijn, dan kan ik het ook zijn.
Zo iets als deze voor Jorie http://www.demenner.nl/goldbrass-liverp ... LyFy281_IU met dus een smaakje eraan.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:53

Wat een knappe pony's Ayla!! <3

Er komen erg leuke foto's voorbij :j

Bitten met smaakjes, ik ben voor. Het trekpaard waar ik op rijd, rij ik ook op een gewoon gebroken trensje met een appels smaakje! Echt top.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:04

Dankjewel! :)

Ingrid: ik heb liever liverpoolstangen met korte scharen, deze scharen zullen idd wat te lang zijn voor Alf. Een tongboog en licht gebogen mondstuk zijn trouwens niet hetzelfde, dit is een licht naar boven gebogen mondstuk:
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:08

Ja! Zo één bedoel ik inderdaad Ayla! Beter dan een tongboog denk ik. Maar zal weer per paard verschillen hoe het inwerkt :-)

Fennadev; haha ik dacht al "hoe heeft hij dat nou gedaan" haha. Maar goed toch lekker overal aan laten wennen!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 07:38

Susanne schreef:
Heerlijke foto's Patty, je hca hangt ook mooi in balans zo!

Thanks, ben nu ook tevreden over de afstelling :)).

Leuke foto's Ayla! Ponys passen mooi naast elkaar in tweespan. Bevalt je wagen goed?

Ik heb precies zon bitje als op de foto die Ayla laat zien. Heel fijn bitje. Switch gooit namelijk ook z'n tong over het bit als ik een gewoon trensje in heb. Voor Chip wil ik denk ik ook zoiets :)