[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:13

Wat leuk! Zou leuk zijn als je de putten met water kunt oefenen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:18

Ik wil er ook nog zo één. Lijkt netjes te zitten. Is dit Ideal?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:19

Mooie deken!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:22

Zou erg fijn zijn inderdaad, maar eens proberen liefst als het nog droog staat eerst.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:24

Alex is 85 cm ongeveer en dit is maat 105 speciaal gemaakt voor ponywebwinkel, heb die zaterdag gepast en meteen meegenomen. Ik kon de afgelopen tijd niet het bos in, hij werd helemaal gek van de muggen en dazen in stap. Het is van Ideal ja, die ging eerst tot 125, bij ponywebwinkel dus 105 en 115.

Net even dino's gevangen met Jorie. Hij is al een paar weken niet van het erf afgeweest, dus ik bouw eerst het wandelen maar weer eens op. Hij vond het gras in de berm tijdens het vangen van dino's wel lekker en daardoor hield hij het qua concentratie beter vol ook. Even ontspannen en weer door! Hij gaat voornamelijk erg prutsen met zijn mond overal aan als hij zijn spanning boogje vol heb of zich verveeld dat is wat ik drakerig noem. Dus tegen mij valt het nog mee, maar in februari kon mijn moeder niet bij me kijken doordat hij constant stond te ouwehoeren zoals een jong paard dat doet. En omdat mijn vriendin niet genoeg inzicht in paarden heeft om hem vast te houden/mijn moeder een pijnlijke vinger heeft waarvan zelfs het ziekenhuis het niet weet wat het is, heb ik hem zondag door dat gedrag niet meegenomen. Bij mij wil hij wel eens uittesten, maar hij heeft erg veel ontzag voor mij omdat ik boven Alex stond. Is de eerste jaar/anderhalf jaar ook echt serieus niet bij me gekomen. Ontweek me al op 2 meter afstand, puur vanwege onderdanigheid dus ik ben blij dat ie iets meer praatjes tegenover mij krijgt ook. En dit verhaal is weer veel langer geworden dan ik wilde (sta te wachten op etende pony's dus tja) _O-
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:28

Ah dan hebben ze ook niet zulke lange ruggetjes. Sjors heeft nu maat 100 en die zit nu fijn, maar ik ben benieuwd hoe snel dat hij eruit groeit haha.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:34

Alex heeft ruglengte 107 precies gemeten, past dus meestal niet in 105, maar kennelijk valt deze ruim. Winterdekens zijn voor beide pony's echt 110, anders wordt t te krap. 115 is dan weer te groot. Dus ik zit meestal in een rottige tussenmaat, was echt blij verrast dat ie goed past.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:51

Ik heb 'm ook gekocht zondag Fenna, hopelijk heeft Sjors er net zoveel profijt van als Alex aangezien hij he-le-maal leip wordt van de muggen in het bos hier en dat is niet tof na zo lang niet voor de sulky.

Balen van het commentaar Patty :(:) Neem het met een korreltje zout.. je doet hardstikke je best om hem voor elkaar te krijgen en jullie gaan echt vooruit :)

Balen dat Alf nog niet helemaal goed loopt Ingrid.. maar wel heel stoer dat je meer naar buiten durft met hem! En fijn dat hij minder last heeft van zijn maag natuurlijk :)

Deze meneer was heel bang in het bos vanmiddag, maar gelukkig vond hij snel troost :(:) :')
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:17

Is je proef ook gefilmd patty? Ben wel benieuwd.

Hij is zo knap Ayla!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:06

Patty, jammer van het commentaar op je dressuurproef. Klinkt niet echt als opbouwende feedback waar je iets mee kunt. Gewoon lekker doortrainen, jullie zijn hartstikke goed bezig :) Gave foto's van je knappie!

Patricia wat fijn dat Faya weer wat beter gaat met honden. Ga je uiteindelijk ook het strand weer op?

Ingrid, jammer dat de behandeling niet echt het gewenste resultaat had. Wel tof dat jij steeds stoerder wordt :D Plannen om straks ook gewoon zelf/in je eentje naar buiten te gaan?

Miranda mooi pak voor Sjors! Die oren :')

Ayla, spoken in 't bos? Knappe Sjors!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:33

Susanne schreef:
Patty, jammer van het commentaar op je dressuurproef. Klinkt niet echt als opbouwende feedback waar je iets mee kunt. Gewoon lekker doortrainen, jullie zijn hartstikke goed bezig :) Gave foto's van je knappie!

Patricia wat fijn dat Faya weer wat beter gaat met honden. Ga je uiteindelijk ook het strand weer op?

Ingrid, jammer dat de behandeling niet echt het gewenste resultaat had. Wel tof dat jij steeds stoerder wordt :D Plannen om straks ook gewoon zelf/in je eentje naar buiten te gaan?

Miranda mooi pak voor Sjors! Die oren :')

Ayla, spoken in 't bos? Knappe Sjors!

Nee geen strand meer voor Faya
Hopelijk ooit wel weer wedstrijden.
Caya gaat steeds beter twijfel wanneer overstap maken naar Z dressuur. Volgens instructeur zou het al kunnen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:40

pff ik blijf vragen hier, nu het tuig van star niet past, wat is jullie ervaring met het tuig van RBC? ziet er mooi uit en is voor mij positief dat ze het kunnen samenstellen van hoofdstel maat mini mini en bijvoorbeeld het schoftje maat mini.

wie heeft er ook zo'n tuig en hebben jullie foto's?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:41

zanakuzies schreef:
pff ik blijf vragen hier, nu het tuig van star niet past, wat is jullie ervaring met het tuig van RBC? ziet er mooi uit en is voor mij positief dat ze het kunnen samenstellen van hoofdstel maat mini mini en bijvoorbeeld het schoftje maat mini.

Kijk maar op Jimmy zijn insta. Hij heeft een RVC tuig.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:51

mirriejj schreef:
zanakuzies schreef:

Kijk maar op Jimmy zijn insta. Hij heeft een RVC tuig.

Super thanks! wat kan je het beste nemen aan je strengen? D ringen of een strop? voel me ineens een leek pfft

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:23

zanakuzies schreef:
Super thanks! wat kan je het beste nemen aan je strengen? D ringen of een strop? voel me ineens een leek pfft

Dat ligt aan de kar die je neemt. Ik gebruik d ringen met veiligheidssluitingen eraan. Ik men met een hca.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:38

Patricia wat jammer. Maar gaaf overstap naar Z! Lekker doen, beestje kan het!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:38

Bij voorkeur D ringen met panieksluiting eraan en als het niet anders kan (bij sommige cavaletties is dat het geval) stropstrengen.

Sjors is ook erg blij met zijn deken, geen last gehad van vliegen, muggen of dazen. Voor het eerst een stukje wat meer het bos in gereden met hem, 6km met een keurige hartslag :)
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:36

Susanne schreef:
Patricia wat jammer. Maar gaaf overstap naar Z! Lekker doen, beestje kan het!

Twijfel of ik district nog M zal doen. Heb wel al nu met Caya al M dressuur hippiade gedaan en al 3 x met Romy M hippiade. Twijfel of ik nog een keer poging selecteren M dressuur zal doen of toch maar over naar de Z. Haha keuzes .Z is toch ook wel leuk en Beauto mag over 2 puntjes M dressuur die wil ik na district M gaan starten.

Ik hoor goede verhalen over rbc tuig. Schijnt goede kwaliteit te zijn.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:54

Hier kwam ik gisteren tot de conclusie dat de lichtogen bij het mini mini tuig van de mini horse shop zodanig klein zijn dat ik ze niet rond mijn gesloten lamoen kreeg. Wel rond een niet gesloten stuk maar bij het gesloten deel lukte het niet om 'm dicht te krijgen. :+

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:16

Jeetje wat knap Patricia, starten in Z... -:)
Kun je wedstrijden rijden in Z en district in M doen? Of werkt dat niet zo?

Leuke foto’s komen voorbij zeg :)
En mooie vliegendekens :j

Hier nog steeds geen zicht op een veulen. Zucht...
Geen groei uier..
ze gaat er wel steeds beter uitzien :')

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:25

Voor deze met HCA vonden jullie hem makkelijk om af te stellen in je eentje of had je echt de extra uitleg nodig van de bouwer?

Zitten in de overweging voor eentje, nu ja serieuze overweging maar hebben keuze tussen ophalen bij ponywebwinkel (dichterbij) of deze van HCA zelf.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:05

Sunshinedaan schreef:
Jeetje wat knap Patricia, starten in Z... -:)
Kun je wedstrijden rijden in Z en district in M doen? Of werkt dat niet zo?

Leuke foto’s komen voorbij zeg :)
En mooie vliegendekens :j

Hier nog steeds geen zicht op een veulen. Zucht...
Geen groei uier..
ze gaat er wel steeds beter uitzien :')

[ [url=m/LVqOKj.jpg]Afbeelding[/url] ]

eenmaal Z moet je Z dus je kan niet terug switchen
twijfel erg. Kan ook zijn dat ik M blijf en ze precies haar dag niet heeft met kampioenschap haha

je pony ziet er goed uit!

Lori afstellen is rotwerkje en ik heb geen uitleg gehad van de bouwer, zelf uitgevogeld

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:07

Hier ook geen uitleg gehad, behalve dat ik de pony er goed kort op moest zetten. Achteraf was het een domme fout om daar naar te luisteren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:08

Rotwerkje maar doenbaar? Dan zou ik voor de dichtste plek kiezen om te halen daarom. Met de pirouette destijds ook zelf zitten uitzoeken.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:09

Lori schreef:
Voor deze met HCA vonden jullie hem makkelijk om af te stellen in je eentje of had je echt de extra uitleg nodig van de bouwer?

Zitten in de overweging voor eentje, nu ja serieuze overweging maar hebben keuze tussen ophalen bij ponywebwinkel (dichterbij) of deze van HCA zelf.

Het is in het begin vooral afstellen, proberen, afstellen en weer proberen. Toen ik hem eenmaal goed had ook nooit meer iets hoeven afstellen.

Mijn nieuwe staat er inmiddels maar nog geen tijd om hem af te stellen dus Chip heeft even mini vakantie.