[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:24

Lilian, zou het Floor niet helpen als je de bijzet niet dubbel door de ringen doet? Dus rechtstreeks van bit door de singel naar je hand. Dan kan hij zich minder makkelijk dubbelvouwen. Volgens mij heb je heel niet veel 'gewicht' in je hand en kan je met Floor z'n africhting hem makkelijk voorwaarts neerwaarts vragen zonder de dubbele hefboomwerking die je nu hebt.

Wat een knap tweespan Ayla! En hierboven ook twee van die leuke zwartjes naast elkaar.

De shetlandindoor en de dag in Uchelen zijn niks voor mij. Laat mij maar lekker mijn rondjes door het bos crossen :) Sowieso train ik nu vrijwel niet dressuurmatig met de kar. Het liefste werk ik op dit moment dressuurmatig aan de lange teugel en pak ik de sulky enkel voor het maken van boskilometers. Zijn er hier nog mensen die naar de indoordag van het nsps gaan?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:40

@Claudia Ziet er wel leuk uit, zo'n moddermonster zwarte en een nette zwarte naast elkaar. Leuk span!

@Lillian, knappe Floor. Maar loopt hij niet te diep zo?

@sakvis, ze hebben ook een obstakelparcoursje voor de wagen bij de indoordag en blind lange teugelen, dus ook gewoon pretdingen. Ik ben ook meer een boscrosser, maar zonder bos cross't t niet zo lekker. Alex is ook het type boscrosser, dus dat scheelt dan weer.

En vandaag waren mijn onderleggers binnen! Heel erg bedankt voor het op maat maken, Ayla, ze zitten echt perfect en schuiven totaal niet!
Dit was vlak voor de les vanavond:
Afbeelding

Meneer wilde meteen vertrekken, maar we konden de bak nog niet in, dus ik heb m redelijk strak dan. Sinds dat hij geschoren is, is ie bij de les het stilstaan helemaal verleerd. Pas als we over de helft zijn, kan meneer weer netjes stilstaan zonder opzij, achteruit of vooruit te gaan. En hij vindt het superleuk dat ie af en toe een galopje erin mag knallen tijdens de carrousel zodat we netjes aansluiten bij de rest. En hij luistert zo braaf. Sinds dat de tandarts is geweest heb ik geen problemen meer met rechts gehad.

claudiadvx

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:35

Misty is niet zwart -O-
Zelfde span poosje terug
Afbeelding

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:03

Sorry :o Ik had mijn beeldscherm op heel donker staan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:04

En ik nam zo klakkeloos over, ik vond haar ook wel dat grijzige van een geschoren zwarte hebben eerlijk gezegd :o
Duizendmaal sorry :x

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:51

Lillian, lekker met pony aan het werk! Vind het er niet zo heel fijn uit zien alleen, erg opgekropt en op de voorhand. Hier 'leert' een paard niets van behalve duikelen. Hefboom bijzet weg en lekker het neusje er wat meer uit met alleen een dubbele longe :)

Fijn dat Alex wat beter is gaan lopen wat betreft tempo. Hij voelt zich waarschijnlijk een stuk beter zo zonder die dikke vacht. Wellicht kan je nog eens naar de afstelling van je sulky kijken? Ik denk dat je lichtogen een stuk omhoog mogen. Hij lijkt op de foto erg te hangen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:15

Klopt hij hangt op de foto ook, want de stenen zijn niet recht op mijn foto. Alex staat lager dan de wielen van de sulky zeg maar. Verder was ik meer bezig met Alex stil te laten staan, dan met mijn eigen zit. Als ik actief ga zitten dan zweeft hij ook in stilstand wel degelijk op een licht hellend stuk. Lichtogen omhoog dan kantelt de sulky achterover en dan zit ik niet meer rechtop op de sulky. Ik heb dat al eens op het advies van anderen gedaan, maar dan hangt de sulky echt achterover en nu is hij op vlak terrein mooi recht ten opzichte van de pony. In draf en galop zweeft hij, ook in een onregelmatige bak. In stap moet ik er iets meer moeite voor doen, maar ook dan is hij wel zwevend te krijgen in een onregelmatige bak. Hij was echt oververhit met wintervacht inderdaad, ik ben heel blij dat hij nu een stuk werklustiger is en ook snapt wat in de les de bedoeling is. Al zal hij de anderen nooit in draf bij kunnen benen, maar zijn galop ligt gewoon al rond de 14 15 km/h dus dat is gewoon een pony afhankelijk dingetje. Ze hadden eerder ook een mini in de les die ook in draf gewoon de rest bijhield, maar bij Alex weet ik dat stap hooguit tot 5 km/h is en draf tot die 14/15 km/h. Dus in stap moet hij af en toe even aandraven en dan pakt hij echt lekker een sukkeldrafje op. Hij vindt het heel leuk om zelf mee te denken met betrekking tot de afstand tot de koets voor hem. Het enigste nadeel daaraan is dat hij als we niet in carrousel rijden behoorlijk naar anderen hun koets toe trekt en dan ook telkens wil aanspringen in galop. Maar hij luistert gelukkig goed naar me en blijft ook dan keurig netjes in draf, want ik voel perfect aan wanneer hij aan wil springen en een 'nee nee' is dan genoeg om hem eraan te herinneren dat het dan niet mag. Verder heb ik het gevoel dat de topsport ook wel werkt, hij geniet nu echt van zijn werk en is wat heter (Wat ook wel mocht) maar luistert nog wel als een dooie sul naar me. Ik geef hem nu overigens tot streepje 200 op mijn maatbeker, zal hooguit 250 gram zijn denk ik. Ik moet het nog eens afwegen. En voor mijn halfuurtje dressuur, omdat dat en korter is en hij niet constant boven zijn tempo moet tot streepje 150.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:42

Bedankt voor de tips! Heb ik wat aan, fijn! Blijf steeds sleutelen met die lange lijnen de ene keer loopt ie wel fijn als ik ze een keertje terug sla en de andere keer niet, longeer ook nooit 20min in de zelfde houding, misschien was dit toch teveel gevraagd lichamelijk gezien... dit waren artistiek gezien gewoon de mooiste fotos :=
Dit is eer eentje waarbij ik de dubbele lijn er gewoon door een ring direct aan het bit heb.
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:57

Daar vind ik hem veel fijner lopen al. Mijn foto's zijn ook totaal niet artistiek hoor. Gewoon mobiel kwaliteit haha.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:31

Op die laatste foto vind ik hem ook fijner lopen!

Echt heerlijk buiten gereden <3.
Zal straks even foto's laten zien.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:43

Fennadev schreef:
Daar vind ik hem veel fijner lopen al. Mijn foto's zijn ook totaal niet artistiek hoor. Gewoon mobiel kwaliteit haha.

Haha voor een telefoon dan := Fenna wij maken gewoon echt artistieke hoogstandjes... op telefoon kwaliteit.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:26

Dat ziet er veel fijner uit Lillian :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:28

Afbeelding
:') Stoertje

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:10

Knappie! Zijn dat mr stockings beschermers?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:34

Wat een prachtige foto! Mooi koppie <3

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:53

Susanne schreef:
Knappie! Zijn dat mr stockings beschermers?

Ja :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:57

Ik vind ze super gaaf maar wel erg prijzig. Zag ze laatst ook ergens maar toen hielt de prijs me ook tegen :o

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:02

Ze zijn indd best prijzig maar vind ze het geld wel waard! Ben er heel blij mee :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:30

Wat een mooie foto <3
Heel knap smoeltje :j

Hier lag vanavond de wateremmer los in de paddock dus vreesde al dat het ding was overleden met onze meneer sloopstra die daar ook woont. Maar gelukkig had hij hem alleen maar uit de houder gehaald, was nog helemaal intact. Alle takken gaan er wel aan op het moment. Ik verbaas me er nog altijd over dat Alex zijn dekens nog geen scheuren hebben als ik zie hoe Jorie in 1 week tijd zijn tak heeft gemolesteerd.
Tak vorige week:
Afbeelding

Deze week half gemolesteerd, waar de restanten gebleven zijn, weet ik niet :')
Afbeelding

En ja die tak is momenteel zijn favoriete speeltje en dus heb ik nog een tak van dezelfde soort in de paddock gegooid vanochtend en daar maakt hij nu ook al gebruik van. Verder speelt hij ook nog met de blauwe bal die in de paddock ligt, al zijn de takken nu favoriet. Het houdt hem in ieder geval lekker bezig en dan heeft Alex ook wat vaker rust. Alhoewel hij natuurlijk het liefste de tak in Alex zijn gezicht zwiept haha..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:01

Ayla; jouw beschrijving van hoe je de pech prijs kunt winnen is grappig :-)

Lilian; ze loopt inderdaad stuk fijner op 2e foto. Ik doe het wel eens met mijn longeerlijn, via bit aan singel vastmaken. Voor beetje stelling te kunnen vragen.

Jitske; is je pony dwars? Omdat je zegt "geen land mee te bezeilen"?

Patty: veel plezier vandaag! Mooie kleur onderlegger!

Sakvis; als ik ga is het alleen kijken :-)

Haha fennadev haar pony is lekker druk zo te lezen :-)
Wat leuk dat je mee kunt lessen!
En hoe krijgt hij die tak op zijn rug hahahaha

Claudia dvx; leuk 2 span.

Mr.Stockings heb ik ooit besteld maar sorry ik vond het echt flutdingen voor de prijs die je ervoor betaalt. Gelijk terug gestuurd:-)
Ik heb persoonlijk liever gewoon harde beschermers en was dan ook blij dat er eindelijk echte mini's op de markt kwamen van hb geloof ik zijn die?
Ik zie zo vreselijk veel shetten met te grote peesbeschermertjes lopen op foto's hier op Bokt. Past vaak voor geen meter en die beestjes hebben er alleen maar last van.

Alf voelde zich gisteren gelukkig weer ietsjes beter. Zo kijken of hij vandaag echt weer de oude is of nog niet....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:43

Waarom vond je ze niet fijn Ingrid? Altijd goed om ook 'negatieve' verhalen te horen natuurlijk. Zijn idd niet goedkoop.

Bah ja, je ziet inderdaad veel te vaak shetlanders of mini's met veel te grote beschermers. Maarja het staat zo leuk hè |o Zo stom. Ik reed nooit met beschermers, totdat Willem ruimer begon te lopen, ik meer achterhand vroeg en hij zichzelf kapot begon te lopen en ook steeds losse ijzers had. Nu rij en longeer ik áltijd met springschoenen en bij bosritten enzo een beenbeschermertje (leder) erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:01

Wat een lieve foto van Switch! <3

Ingrid, mijn pony was hartstikke hengstig... soms is er dan geen land mee te bezeilen, gaat ze dwars en brutaal doen, gewoon totaal niet zoals ze is. Lijkt soms alsof ze zichzelf een beetje in de weg zit, dus meestal laat ik haar dan maar lekker staan. Gelukkig is het nu weer over en heb ik mijn lieve knuffelpony weer terug :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:37

Beschermers heb ik eigenlijk altijd om. Met rijden, longeren en op de trailer. Springschoenen alleen als hij ijzers onder heeft.
Zijn indd veel shetjes met te grote beschermers. Heb nu ook die harde peesbeschermers van 11cm. Die zijn ook fijn :)).

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:45

Leuke foto's zeg van iedereen!

Lekker trainen aan de dubbele longe. Hier doe ik ze ook alleen door de onderste ringen rechtstreeks naar het bitje. Dat werkt echt het fijnst.

Heerlijk zeg Patty zo naar buiten! Stoere pony! Ik wil ook heel graag lekker gaan mennen.. met de tijd gaat dat wel gebeuren.. alleen nog iemand zoeken die kan helpen beleren! :)

Wat heeft Alf precies? Vervelend dat hij zich niet lekker voelt..

Hier gebruik ik de HB 11 cm die passen perfect! Ik zou alleen nog graag iets achter willen hebben qua kogelbeschermertjes, weten jullie iets?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:01

Susanne; ik vond ze erg slap. Veel neopreen en maar klein laagje leer. Maar ik ben altijd al meer fan geweest van de gewone peesbeschermertjes.

Ja! Die van 11 cm inderdaad. Heb de blauwe en de zwarte. Verkleuren wel erg, die blauwe in ieder geval. Maar passen perfect.

Jitskee; kan natuurlijk letterlijk dat ze zichzelf dwars zit. Ik heb ook altijd veel last van die stomme hormonen. Fijn dat ze nu weer zichzelf is :-)

Lindee: heb je nog contact gehad met mijn instructrice?