Taxatie topic shetlanders

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Taxatie topic shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:33

Op ee Paardenmarkt kom je makkelijk een hengstje tegen voor 50 euro.. Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:34

50 euro is dan nog duur

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:14

Nou ik bn vaak zat geweest maar toen vroegen ze voor kleinen shetlander echt 400 euro als het niet meer was.

ik bn in :
ommen
heenvliet
zuidlare
Bijna alle markten geweest

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:15

je kan alles vragen.
Ik kan voor mijn shet ook 3000 vragen, ik zal het er alleen nooit voor krijgen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:16

Op de markt zijn mij een keer 2 shetland hengt veulens aangeboden voor 50 euro, dat was in scheerwolde op de ponymarkt
Op zuidlaren kan je ze ook bijna voor niets krijgen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:18

mystery: 250

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:31

ik was altijd met een handelaar mischien vragen ze dan ook meer

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:51

maar moet je op een paardenmarkt zien hoe sommige erui zien

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:31

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:21

Fjordnina: Ik zou zeggen op zijn hoogst 100 euro. Als hij beleerd is voor de wagen, 2 tientjes meer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:22

Vind er niets aan, kleur heeft hij mee, maar vind het net een achter gebleven jaarling. En uiteraard geen papier.
50 euro zou ik eigenlijk zat vinden. Maar ik verwacht idd dat er wel 'iets' meer voor gevraagt word (richting de 300/400 euro).

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:27

@ Karoliena: Jullie zitten steeds te srijden over de prijzen van de pony's, maar als je een bepaalde pony zoekt en je komt hem tegen ben je waarschijnlijk bereid om er meer voor te betalen dan normaal. Het licht er maar net aan wat je er mee wil enz. Ik zag Rocco op de paardenmarkt in utrecht, zonder papieren en nog hengst, maar hij was wel beleerd maar ik vond hem helemaal geweldig, ik vond 120 euro uiteindelijk wel veel maar ik moest en zou hem hebben, dan geef je dat ervoor, anders zou ik het niet gedaan hebben. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:47

_rocco_ schreef:
@ Karoliena: Jullie zitten steeds te srijden over de prijzen van de pony's, maar als je een bepaalde pony zoekt en je komt hem tegen ben je waarschijnlijk bereid om er meer voor te betalen dan normaal. Het licht er maar net aan wat je er mee wil enz. Ik zag Rocco op de paardenmarkt in utrecht, zonder papieren en nog hengst, maar hij was wel beleerd maar ik vond hem helemaal geweldig, ik vond 120 euro uiteindelijk wel veel maar ik moest en zou hem hebben, dan geef je dat ervoor, anders zou ik het niet gedaan hebben. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Haha!

Ja dat is toch ook steeds wat ik zeg, dat het er net aan ligt wat voor soort pony jou persoonlijk aanspreekt en daar taxeerd je dan op. Als Vicnent 30 euro duurder was geweest had ik hem ook meegenomen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:47

_rocco_ schreef:
Fjordnina: Ik zou zeggen op zijn hoogst 100 euro. Als hij beleerd is voor de wagen, 2 tientjes meer.

Inderdaad en dat zou ik er net maximaal voor geven, zou eerder nog 50 euro geven net als wat Dennis zegt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:18

Idd, als hij 'het' echt helemaal is dan betaal je snel iets meer. En dat is ook zeker niet erg als ze de aanschaf prijs tegen alle kosten die je nog ga krijgen houd.
Senna heb ik vorig jaar ook duur verkocht. Ik had de vraagprijs wat hoog in gezet zodat niet jan en alle man ging reageren. Maar de mensen die kwamen kijken waren zo gek van hem dat ze meteen de vraagprijs betaald hebben! En nu, een jaar later, zijn ze nog even gek met hem en is het hun beste aankoop ooit geweest.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:24

Ivy was eigenlijk ook 300euro... vond ik ook veel geld maar uiteindelijk 260 voor betaald... ik moest en zou haar hebben ik was helemaal verliefd.

Givonne: 200euro
die andere pony ook 200euro

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:56

Ik heb een aantal jaar geleden ook een bruin, papierloos, 3 jarig, onbeleerd/betuigd hengstje gekocht voor 300 gulden. Dat was idd ook pittig! Maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad, en volgens mij kent iedereen het succes verhaal van dat kleine bruine hengstje wel Knipoog.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:03

Ik vind dat zwart-bonte hengstje hierboven juist erg leuk, maar ik fok ook voor fijne types, het enige jammere is dat hij papierloos is en bij het NMPRS kan zo´n hengstje niet meer ggk worden, ik zou voor hem meer geven als sommige voor een beleerde ruin geven, fijn is best in hij heeft een mooi kleurtje en is mooi klein, ik denk dat ze zo 500 euro voor hem kunnen vragen.
Niet dat ik dat zou betalen, ik wil zowiezo eigenlijk alleen maar fokken met afstamming, al zou ik voor een aparte merrie misschien nog wel eens een uitzondering maken, al laat ik die dan wel bij het NMPRS inschrijven. Knipoog

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:51

Ze vragen er 550 euro voor. Ik vind dat krankzinnig. Een hengstje zonder papieren dus niks geen fokwaarde. Wel erg klein, maarja wat kun je daarmee als hij niet goedgekeurd kan worden? Hij heeft de kleur inderdaad mee maar verder totaal niks. Het lijkt mij ook een achtergebleven jaarling (kan in het echt best mee vallen, maar zo vanaf de foto's?)

Wie betaald er nu voor een papierloos hengstje (want dat is hier het hele probleem) 550 euro? Dan ben je toch gek.

Ik denk dat je met wat training best een mooier plaatje kunt krijgen, maar zo zou ik er niet meer dan 120 euro voor geven.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:20

Die zwart bonte: Uhm..niet meer dan €80,-...
Hij ziet er absoluut niet uit als een 4 jarige, ik vind hem wel leuk slank en rank maar omdat hij geen papieren heeft is €550 een absurd bedrag!

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:17

@Meavey: ik wilde je site wel even bekijken, maar hij doet het niet bij mij, kan dat kloppen?
Fjordnina: 550 is inderdaad absurd zeg! hopen voor die mensen dat er een gek is die hem hebben wil. Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:53

Ik vind dat zwart bonte hengstje van de advertentie helemaal niet zo bijzonder. Hij is wel mooi slank gebouwd, maar zou niet zeggen dat hij een 4 jarige hengst is. Lijkt eerder een jaarling. 550 is echt absurd bedrag, zou eerder iets van 50 euro geven, echt niet meer

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:46

oftopic: kijk maar eens op marktplaats hoe duur de shetjes verkocht worden( vraagprijs he)
voorbeeld:

zwart-bonte mini shetlander merrie met paspoort. 80 cm en 6 jaar.heel veel
en hengstveulen met papier prijs gaat nog

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:13

miloetje schreef:
oftopic: kijk maar eens op marktplaats hoe duur de shetjes verkocht worden( vraagprijs he)
voorbeeld:

zwart-bonte mini shetlander merrie met paspoort. 80 cm en 6 jaar.heel veel
en hengstveulen met papier prijs gaat nog

De merrie vind ik wat anders. Dat is een op het moment gewilde kleur, is klein, jong én kan ingeschreven worden bij het nmprs zodat de veulens wel geregistreerd staan.

het hengstje valt niks over te zeggen, afstamming? kleur? verwachte hoogte? gaat ie naar de keuring? etc.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:01

even een vraagje, kwam per toeval dit topic tegen.
Een leerling van mij gaat binnenkort haar shetlander verkopen en wil de waarde ongeveer weten. ze hebben een nogal hoge vraagprijs in gedachten dus ik ben een beetje bezig uit te zoeken wat hij nu echt waard is. is er hier iemand die een realistische gok wil nemen?

Ras; Shetlander ( duh Clown )
Kleur: Vos
geslacht: Ruintje
Hoogte: 85 centimeter
Leeftijd: 5 jaar oud
bouw: zeer slank gebouwde pony
Paspoort: ja
gechipt: ja
stamboek: nee

is op dit moment voornamelijk een weidemaatje, is zover ingereden dat er kleine kinderen mee kunnen stappen en draven en op buitenrit kunnen.
braaf op de trailer, verkeersmak en is kinderen en dieren gewend.
loopt zonder problemen een hele dag op de vrijmark rondjes met kinderen compleet tussen de drukte. kent de lange lijnen en vind poetsen leuk.

wat ooh wat zou de waarde van hem zijn?