[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:07

@Ingrid pony staat nu op anderhalf uur reizen met de scooter bij mij vandaan. Fietsen ben ik denk ik een halve dag kwijt. Als ie dichterbij had gestaan was ik op de fiets gegaan.

@Zamora succes op de kliniek en hoop dat het meevalt voor je pony

@Mandyy ik zit bij mijn vader thuis die is weg en ik heb oppas dienst voor de beestjes hier (cavia's en kat)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:18

Ingrid, konijn doet het gelukkig goed! Wel even dwangvoeding moeten geven maar ze huppelt weer vrolijk!

Efteling schijnt erg leuk te zijn! Ben er nog nooit geweest :P is vanaf hier ook ver tuffen.

Wat een vrolijke foto's Romy! Leuke pony's heb je daar :)

Zamora, succes op de kliniek, ik hoop dat het mee valt :)

Mira, oei dat is zeker heel erg ver! Zou je hem niet dichterbij willen hebben??

In het kader van fietsen: ja zeker dat is erg leuk! Zo zien ze ook wat van de directe omgeving en beetje kennismaken met de paardjes onderweg. Ik kan Donja wat langer touw geven en toch loopt ze hard door en kijkt happy rond! <3

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:36

Veel plezier in de Efteling !

Oei zamora hopelijk heeft de tandarts goed nieuws voor je ....

Mira vind je dat niet heel ver 1,5 uur met de scooter ? Ben je dan niet een hele dag kwijt aan reizen ?

Ik moet vanavond Mn schimmeltje weer wit gaan maken. Morgen wedstrijd ... is altijd zon klus om m weer helemaal schoon en droog te krijgen. Hij is nu een varkentje :+

Nog mensen die Bevrijdingsdag gaan vieren ? Ik niet ....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:44

Succes Zamora!

Leuk Efteling, veel plezier :)).

Sterkte Linda :'). Hopelijk heb je hem snel wit Haha.

Leuke foto's Romy.

Ik ga niet naar een festival. Ga lekker beide pony's rijden. Kleine Chippie is vandaag 6 jaar geworden <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:59

Ik ga vanmiddag wel naar een bevrijdingsfestival! In Groningen natuurlijk, hoop wel dat het weer een beetje mee zit, gisteren was echt bagger :(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:10

Leuk, veel plezier allemaal vandaag!

Weer zou vandaag meevallen Kiekeboefje, iig droog.
Vorig jaar was het nu veel warmer, zat ik te lunchen op terras in een t-shirtje.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:10

Gefeliciteerd nog met de jarige powns en een jaar bezit hebben.

Beterschap voor het konijn en de poes, echt ontzettend vervelend.

Leuk 2span zo Romy je heren zien er goed uit.

Sulky opknapleed, sterkte ermee. Die van mij moet ik nog steeds eigenlijk verven :P

Mandy leuke foto van jou en Willem.

Leuk naar de Efteling veel plezier.
Zamora succes bij de ta.
Ik ga vandaag ook nergens heen. Vanavond weer mennen met arty even de dressuur proef oefenen voor de smr dag

Dames wat gaan jullie hard :j

Ik heb een vraag je, hoe kan ik met mennen halsstrekken oefenen?
Arty doet het eigenlijk bijna niet. Iemand een tip?

Mil heeft deze week een nieuwe deken erbij. Ben er echt blij mee, eindelijk 1die niet als jurk valt haha

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:11

Foto van mij en Willem? Waar? :+
Wat voor deken heb je nu?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:27

:wave:

Patricia: 10 euro vind ik niet heel duur voor auto + trailer, als je ergens in een centrum parkeert zonder trailer ben je dat al kwijt voor een paar uurtjes :P Ik rijd ook nooit een hele dag op het strand, meestal zo'n 2 uurtjes en dan drinken/eten we nog wat in een strandtentje oid.

Miranda: ik denk dat je kwa voer (onbeperkt hooi, slobber, luzerne etc) wel goed zit en dat het idd een kwestie van tijd is, hij zal wss nog wat moeten wennen aan de nieuwe plek + ander voer en dat je hem nu weer aan het oppakken bent. Welke sportbrok voer je? Over het algemeen wordt daar vrij veel suiker in gegooid, helaas. :(:) voor Jimmy, gelukkig voelde hij zich al gauw weer beter. Knappe Jimmy :) Wat zijn dat voor plekjes op zijn lichaam, schuurplekjes oid?

Lillian: een hapje zand eten kan altijd, als je het hem regelmatig ziet doen, zou ik inderdaad zoals Saskia zegt overgaan op een ander vitaminebrokje. De binnenbak op Linda's foto is idd 30x60, als 'ie niet groter is. Succes met het opknappen van je sulky :)

Ik ben ook niet zo'n fan van vitalbix.. idd Linda haar pony die totaal op blies en het paard van een stalgenoot scheet werkelijk zijn hele stal onder :=

Eline: leuke pony :) Men je met Eddy op het onderste gat van het bokkebit op advies van je instructeur? Gewoon uit interesse/nieuwsgierigheid. Een keertje oefenen op vreemd terrein is inderdaad geen verkeerde tip, pony's kunnen daar erg van onder de indruk zijn zo'n eerste keer en de SMR wedstrijddag is altijd vrij druk.

Ingrid: vervelend dat jullie helemaal voor niets naar Nijmegen zijn gereden... je was wel in de buurt ;) Lieve Alf <3

Romy: nog gefeliciteerd met Chayton, leuke foto's!

Mandy: naar zo'n steentje die zo vast zit.. gelukkig hebben jullie 'm wel er uit gekregen en loopt hij nu weer goed. Nog gefeliciteerd!

Patty: Chip verlost van zijn haken.. fijn dat hij nu beter loopt. En gefeliciteerd!

Lori: fijn dat Oreo op zo'n goed plekje terecht is gekomen :)

Susanne: fijn dat het trainen zo goed ging met Willem!

Zamora: :(:) voor Bibi

Hier ook geen bevrijdingsdag vieren, ik ga zo richting mijn werk, vriend is ook gewoon aan het werk. Woensdagochtend is Sjors nog een keer behandeld door de osteopaat, ze heeft zijn rug gelaserd. Kreeg complimenten over zijn 'therapie' (wat ik tussendoor met hem moest doen), blokkade is nu verholpen. Dinsdag is hij weer rondom op ijzers gezet en vanavond pak ik hem weer voor het eerst voor de sulky, ben benieuwd :)

Boef gisteravond ook weer voor het eerst voor de sulky gehad na ons ongelukje, hij liep er zo weer mee weg en vond het minder spannend dan ik het vond :+ Waar een goede voorbereiding toch al niet goed voor is.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:50

Zo even een teruglees post tussendoor.

Susanne lekker gereden met Willem zag ik, fijn dat de proeven oefenen zo goed ging.

Lillian, die sulky gaat wel een heel erg stuk opknappen zeg.

Zamora, ik denk dat het niet meer dan normaal is dat jij spanning hebt voor vandaag. Hopelijk is het wel allemaal goed gegaan.

Mandy, Het is wel echt heel erg mooi geworden zeg, hopelijk vind je een mooi plekje. Ik moet vandaag helaas werken, wel vanuit huis, dus dat is wel lekker.

Ymor, die hoofdstelletjes zien er wel echt enorm goed uit zeg. Zou jij mij misschien een pbtje kunnen sturen waar je die hebt laten maken? Tot nu toe vind ik geen perfect hoofdstel voor Jimmy.

Veel plezier in de Efteling vandaag Ingrid

Veel succes met je wedstrijd vandaag Linda, hopelijk heb je je witje weer schoon gekregen.

Ayla, Wat fijn dat Sjors weer helemaal los is. Het koste even wat moeite, maar nu kun je weer lekker aan de slag.
Jimmy heeft na het scheren altijd donkere plekjes op zijn huis, pigmentvlekken waren het geloof ik.
Na zijn koliekaanval van de week, voelt hij zich weer kiplekker. De vitalbix week ik smorgens even kort in zijn slobber en geef het dan, dat gaat tot nu toe goed.
Sinds een paar dagen staat hij op de topsport van pavo. Hij krijgt er in ieder geval een stuk meer energie van. Maar ook wel een heel klein beetje jeuk, dus dat moet ik wel even in de gaten houden.

Ik ga volgende week mijn huisje op zeggen, woon nu sinds januari samen, maar mijn ex woonde nog in ons oude huis. Hij heeft nu wat gevonden, dus dan kan ik het op gaan zeggen. Dus even nog een stressmaandje tot het opgeleverd is en dan kan ik hier helemaal gaan genieten!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:10

Wat fijn Ayla dat de blokkade verholpen is en ook dat Boef het zo goed deed! Bij jouw gaat de spanning vanzelf wel weer weg na wat km's. ;)

Mir, lekker vanuit huis werken!

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:36

Ayla schreef:
:wave:

Patricia: 10 euro vind ik niet heel duur voor auto + trailer, als je ergens in een centrum parkeert zonder trailer ben je dat al kwijt voor een paar uurtjes :P Ik rijd ook nooit een hele dag op het strand, meestal zo'n 2 uurtjes en dan drinken/eten we nog wat in een strandtentje oid.

Miranda: ik denk dat je kwa voer (onbeperkt hooi, slobber, luzerne etc) wel goed zit en dat het idd een kwestie van tijd is, hij zal wss nog wat moeten wennen aan de nieuwe plek + ander voer en dat je hem nu weer aan het oppakken bent. Welke sportbrok voer je? Over het algemeen wordt daar vrij veel suiker in gegooid, helaas. :(:) voor Jimmy, gelukkig voelde hij zich al gauw weer beter. Knappe Jimmy :) Wat zijn dat voor plekjes op zijn lichaam, schuurplekjes oid?

Lillian: een hapje zand eten kan altijd, als je het hem regelmatig ziet doen, zou ik inderdaad zoals Saskia zegt overgaan op een ander vitaminebrokje. De binnenbak op Linda's foto is idd 30x60, als 'ie niet groter is. Succes met het opknappen van je sulky :)

Ik ben ook niet zo'n fan van vitalbix.. idd Linda haar pony die totaal op blies en het paard van een stalgenoot scheet werkelijk zijn hele stal onder :=

Eline: leuke pony :) Men je met Eddy op het onderste gat van het bokkebit op advies van je instructeur? Gewoon uit interesse/nieuwsgierigheid. Een keertje oefenen op vreemd terrein is inderdaad geen verkeerde tip, pony's kunnen daar erg van onder de indruk zijn zo'n eerste keer en de SMR wedstrijddag is altijd vrij druk.

Ingrid: vervelend dat jullie helemaal voor niets naar Nijmegen zijn gereden... je was wel in de buurt ;) Lieve Alf <3

Romy: nog gefeliciteerd met Chayton, leuke foto's!

Mandy: naar zo'n steentje die zo vast zit.. gelukkig hebben jullie 'm wel er uit gekregen en loopt hij nu weer goed. Nog gefeliciteerd!

Patty: Chip verlost van zijn haken.. fijn dat hij nu beter loopt. En gefeliciteerd!

Lori: fijn dat Oreo op zo'n goed plekje terecht is gekomen :)

Susanne: fijn dat het trainen zo goed ging met Willem!

Zamora: :(:) voor Bibi

Hier ook geen bevrijdingsdag vieren, ik ga zo richting mijn werk, vriend is ook gewoon aan het werk. Woensdagochtend is Sjors nog een keer behandeld door de osteopaat, ze heeft zijn rug gelaserd. Kreeg complimenten over zijn 'therapie' (wat ik tussendoor met hem moest doen), blokkade is nu verholpen. Dinsdag is hij weer rondom op ijzers gezet en vanavond pak ik hem weer voor het eerst voor de sulky, ben benieuwd :)

Boef gisteravond ook weer voor het eerst voor de sulky gehad na ons ongelukje, hij liep er zo weer mee weg en vond het minder spannend dan ik het vond :+ Waar een goede voorbereiding toch al niet goed voor is.

Ik men meestal op het bovenste gat van het bokkebit maar dit was weer de eerste keer na die buitenrit. Op advies van mijn instructeur rijden we dan een tijdje op de onderste en als ik weer vertrouwen genoeg heb, of ik ben met meerdere personen dan rijd ik weer op het bovenste gat.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat met je pony. En super dat hij er zo weer mee weg liep!

Zamora succes vandaag!

Ik moet nu werken en ga vanavond naar het bevrijdingsfestival!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:21

Lori; fijn dat je voor Oreo een nieuw huisje hebt gevonden. Best snel toch? Was er veel animo voor hem?
Mandy:plaats je nog een foto van je schilderij? Ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk is geworden! Leuke foto van Max z'n verjaardag. Mijn pony was gisteren ook jarig.
Lillian: best nog een werk hè, die sulky. Wel fijn dat je handige mensen hebt om je te helpen. Maar ik schrik altijd weer hoeveel roest die wagentjes hebben en hoe gammel ze soms zijn. Gelukkig kan je 'm nu naar wens helemaal weer vernieuwen. Daarna moeten we maar snel een keertje afspreken om samen te gaan boscrossen.
Claudia: hoe gaat het met de kat? Heb je haar alweer op kunnen halen?
Kiekeboefje; hoe is het met jouw konijn? Klinkt best heftig, zo'n groeiend abces. Zat het echt op de neus of in de neus?
Ymor;Ik zou ook wel graag willen weten wie je hoofdstellen gemaakt heeft, via pb.
Zamora: Wat vervelend dat je pony een rotte kies heeft. Weet je al of de kies eruit moet?
Tentebeest; mijn pony heeft een periode ook veel moeite gehad met het halsstrekken. Wat bleek, ze had wat kleine haakjes op haar kiezen. Nadat ze bij de tandarts was geweest werd het halsstrekken haar hobby :) Nu merkte ik weer wat problemen in het loslaten van het kaakgewricht en het aannemen van de linkerstelling. Grote kans dat ze weer wat kleine haakjes heeft en volgende week komt de tandarts dus weer. Voorheen ging ze ieder jaar naar de tandarts. De vorige keer zat er 8 maanden tussen en nu moet ze dus met 6 maanden alweer. Dat heeft te maken met haar leeftijd en de fase waarin het gebit zit.
Ayla: fijn dat het zowel met Sjors als Boef weer goed gaat. Super dat Boef weer zo goed voor de sulky ging.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:23

Foto van het schilderij had ik al geplaatst in het topic.
Als ie hangt zal ik een nieuwe foto plaatsen.

Jij ook nog gefeliciteerd!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:44

sakvis schreef:
Claudia: hoe gaat het met de kat? Heb je haar alweer op kunnen halen?

ja gisteren kon ik haar ophalen! maar ze is nu alweer bij de dierenarts helaas. haar 'gips' was afgezakt dus er moest nieuwe om

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:04

Ah wat sneu, mag je haar daarna snel weer ophalen?

Ons computersysteem ligt er weer eens uit. :roll:

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:05

Ik hoop dat ik gauw gebeld word aangezien ik om 14:45 weg moet naar werk en er pas om 21 uur weer ben

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:21

@ claudiadvx sneu gebeurd heel vaak, katten zijn net houdini met het af krijgen van verbanden en gips.

@ Mandyy lekker zo'n systeem . op je werk?

@ ayla fijn dat ze beide goed gaan.

@ Patty fijn dat zijn gebitje weer is gedaan

ga straks verder met mijn bijleespost

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:34

@ Mira283 hoe vaak ga je naar je pony? Zou er niet aan moeten denken om 1,5 uur van mijn pony te wonen. Ik heb nu 6 maanden 30 km van de pony's gewoond, dat brak mij al erg op.

@Kiekeboefje wat is er allemaal op het festival? Komen er bekende zangers langs?

@ testebeest Ik doe heel veel halsstrekken met mijn pony's. Ik zal je even een filmpje van faya straks sturen. Als je, impuls en aanleuning en contact fijn is volgen ze eigenlijk vanzelf je hand.

@ mirriejj over paar weken fijjn geen stres meer!

@ Ingrid leuk efteling!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:39

ik mag hopen dat ze dat niet te vaak doet patricia :Y)
dan word het een dure kat

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:43

@ linda_gigant wat gebruik je om je schimmeltje wit te krijgen? Mijn stal genoot gebruikt echt liters Cowbow magic :D

@ Zamora sterkte met de kies!

@ claudiadvx hoop het ook niet voor je!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:04

Patricia_86 schreef:
@ Mandyy lekker zo'n systeem . op je werk?

:j

Claudia, heb je poes nog op tijd kunnen ophalen?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:11

Sorry, ik heb de afgelopen drie pagina's wel gelezen, maar ik had het erg druk met het werk op het NIOZ en jullie gaan snel. Mooi dat het weer beter gaat met het konijn.
En wow, Romy dat zijn veel km's, mooie pony's!

En hopelijk is de poes ook gauw weer beter.

Hier ging het mennen vandaag absoluut bagger, want ik had besloten te gaan rijden in de buitenbak en dat was eigenlijk iets te zwaar, dus ik heb daar maar twee rondjes gestapt. Maar toen had Alex meteen al geen zin meer, dus ook in de binnenbak had ik er een zware klus aan om hem te laten draven. Uiteindelijk had ik het mennen maar opgegeven en hem uitgespand om nog even te springen. De hoogste sprong is door mijn moeder gefilmd. Ik was zelf toen al bekaf, maar Alex vond het leuk.

Let niet op mijn domme manier van springen, omdat ik Alex met rechts beet heb, moet ik links wel in de rondte slingeren om zelf goed te landen en door te rennen :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:17

Ingrid is de nieuwe atractie in de efteling al open?

leuk het springen aan de hand :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:01

@Sakvis, Hij heeft een 3tal weken te koop gestaan. Had enkele met interesse, enkele keren kijkers afgezegd en mensen waar ik geen goed gevoel bij had maar goed hij heeft inderdaad nog snel zijn plekje gevonden :j .