Hier kunnen ze met nat weer ook niet op de weide. Nu sowieso niet heb net de weide behandeld, over een week/2 weken een klein beetje mest er op en wat doorzaaien en dan mag het eerst lekker groeien .
Heb het hier echt ontzettend druk momenteel. Hoop dat ik ergens komende dagen even met Oreo kan werken en ik snel Finn kan inspannen .
Hier kunnen ze ook niet meer op de weide. Te nat en gras op. Dit weekend de piste aan gepast, nu kan ons kleintje er ook in, en niet meer er uit. Ik heb het aangedurfd om haar eens samen met de fjord te zetten. Ze komen goed overeen. Ik ga haar buik morgen weer opmeten, maar ik heb het gevoel dat we nu wel op goede weg zijn. Ze heeft wel veel last van jeuk. Morgen de da even opbellen.
Ayla
Geplaatst: 01-03-17 10:15
Leuk zo samen
Ik stuur je een pbtje Linde.
Ingrid: idd heel leuk om te zien, kan er uren naar kijken! De bijkomende wondjes en kapotte dekens neem ik maar voor lief
Gisteren nieuwe tweespan leidsels gehaald en gelijk even uit getest met Sjors en de pony van mijn stalgenootje. Allebei schimmeltjes en voor haar pony was het de eerste keer in tweespan. Nog wat gespannen en voor mij ook nog erg wennen, maar het liep helemaal niet verkeerd! Helaas heeft mijn vriend vrijwel alleen maar gefilmd De pony aan deze kant is van mijn stalgenootje.
Haha Ayla. Leuk stel samen. Jorie speelt en bijt ook echt ruig. Ik snap niet dat mijn dekens nog heel zijn en Alex zit ook onder de bijtplekken, maar soms dan heeft ie er genoeg van dat jorie zo kliert en dan krijgt ie op zijn kop van Alex.
Nele, da's ook een lief stel zo samen. Mooi dat ze niet kan uitbreken. Alex had maandag de draad eraf liggen in de stal. En toen durfde die schat de stal niet meer in, jorie wel. Dus dan weet je meteen welke pony schuldig is. Hij was waarschijnlijk met een achtervoetje over de onderste draad heen gestapt en had dan een oplawaai gekregen en dan natuurlijk vooruit schieten met de draad om zijn voet. Dan zegt de zwakste schakel knap, maar liever dat dan een stukke pony.
Vanmorgen vroeg even naar het strand geweest, even uitwaaien. Hadden we beide nodig.
Ayla
Geplaatst: 01-03-17 14:12
Strand Ik wil ook zo graag weer Echt jammer dat we afgelopen weekend niet konden gaan.
Dankjewel voor jullie leuke reacties
Patty: de bak is idd heel fijn om te mennen, er is vorig jaar een nieuwe bodem in gegaan en vorige maand is deze helemaal vlak gemaakt. Gisteravond was er een aantal uur springles, maar daarna kan ik er nog zo in zonder van mijn sulky/wagen af te hobbelen.
Ingrid: in principe niet, maar een bosritje of wedstrijd is altijd leuk Dit span is een stuk stabieler en daardoor kan ik beter wennen aan mijn wagen en het tweespan rijden. Boef is nog erg jong en onstuimig en dan is dat een stuk lastiger.
Vraagje aan degene die ijzers onder hebben en outdoor starten; draaien jullie stiften onder als je op gras moet rijden? Zo ja? Heb je hier speciale voor?
Switch gaat namelijk ook weer op ijzers maar wil in de zomer ook graag starten. Maar lijkt me dat normale voor paarden te groot zijn?
Als Sjors op ijzers staat en ik start op gras dan draai ik stiften in, je smid moet hiervoor stiftgaten maken in Switch zijn ijzers. Je hebt verschillende grootte stiften, ik heb altijd de kleinste voor Sjors en die haal ik gewoon bij de ruiterwinkel hier in de buurt. Ik heb zo'n koffertje waar ze in zitten + spul om ze in te draaien etc.
Van de stiftgaten in de ijzers weet ik indd. Maar gaat me meer om de maat. Jij hebt dus gewoon die je ook voor grotere ponys hebt maar dan de kleinste? Zijn die niet te lang?
Ayla
Geplaatst: 01-03-17 19:43
In principe zijn het gewoon normale stiften, maar dan de kleinste en meest platte (ze zijn vierkant). De dikte van de schroef zelf is universeel dus dat moet passen. Voor Sjors perfect, zal bij Switch vast ook prima gaan. Weet niet of er nog kleinere stiften zijn en waar je die vandaan zou kunnen halen.
Willem staat rondom op ijzers maar ik start in eerste instantie zonder stiften. De B en L proeven zijn nog niet zo spannend. Veel lange stukken en figuren niet te snel achter elkaar. Wellicht dat ik de klasse daarna het wel doe maar zo ver zijn we nog lang niet. Vaardigheid rij ik vooral nog erg rustig om de ballen te laten liggen dus mis ik de stiften ook niet. En hier in de buurt is het ook wel op zand.
Lillian__
Geplaatst: 01-03-17 23:49
Mooie foto suus zo lekker op het strand
Floor is ijzerloos, maar ben aan het sparen voor hoefschoenen, de kleinste stiftjes die de eigenaresse van mijn oude bijrijdpaard had voor haar paard zouden opzich wel geschikt moeten zijn voor shetlanders, heb ze voor de grap wel eens bij floor zn hoeven gehouden ter vergelijking, waren hele kleine vierkante.
Nele80 leuk he zo'n grote bij zo'n kleine
Super leuke foto Ayla! ziet er gaaf uit
Fennadev Eens, eens gaat joer het leren!
mijn verzorgster tagde mij voor de SMR wedstrijd dag in uchelen! gaan jullie ook? is op 11 juni. Lijkt mij super leuk, ik heb alleen geen idee of floor dit volhoud (en ik kan zelf ook heel slecht tegen de warmte ) ik kan nu mijn inentingen weer up-to-date zijn eigenlijk overal aan mee doen. Hoe zou ik dit het beste kunnen opbouwen? Floor zijn sterkste gang is de draf en niet de galop, nou lukken lange stukken rechtuit dan bochten en ik zou dan meer mee doen voor de lol en de ervaring dan voor een oranje lintje... Twijfel twijfel.
Mijne gaan volgend jaar beide naar de indoor dag toe. Ik heb Jorie voor het eerst vandaag meegenomen naar de manege waar ik de bak huur om in te rijden. Nou Alex was de hele tijd afgeleid door het hinnikende ding aan de andere kant en op een gegeven moment had Jorie het dus ook voor elkaar dat zijn touw los was geraakt. Dus de laatste 10 minuten heeft ie los met alleen een halster om bij ons in de bak gelopen. En dan ging hij dus puur voor het klieren vlak voor ons plotseling stilstaan, op volle galop op Alex afvliegen om hem in de benen te bijten (mijn zweep was sneller ) en overal rondsnuffelen om opeens te bedenken dat ie met ons meewilde en dan netjes achter ons aandraven. Hij had al heel snel door dat hij niet met Alex mocht spelen trouwens,heb een paar keer raak geslagen met de zweep zeg maar. Maar ja,toen was bij Alex de concentratie ook wel weg. Ach, de eerste 20 minuten gingen wel aardig en we hoeven het klierbeest gelukkig niet mee te nemen. Al vindt het klierbeest het zelf wel heel prettig om mee te gaan. Ik zette ze op de trailer en meneer ging meteen hooi eten, terwijl Alex meteen ongeduldig begint te schrapen haha.
Ayla
Geplaatst: 02-03-17 00:11
De wedstrijddag is heel leuk! Ik ga dit jaar ook weer Zowel de vaardigheid als marathon hindernissen kun je prima in draf doen, rijd je alleen wat meer tijd. De meeste gaan voor hun lol en niet zo zeer omdat het een wedstrijd is, afgelopen jaar heb ik de pechprijs gewonnen Gewoon inschrijven! Ik train er niet echt voor, richting de zomer word er over het algemeen toch wat meer en langer gemend en dan kunnen ze het prima aan. Ik neem alleen Sjors mee, heel misschien Boef voor de ervaring met vreemd terrein etc.
Jorex
Geplaatst: 02-03-17 00:14
Ja, Ayla, het lijkt mij ook wel leuk, maar ik heb heel waarschijnlijk geen pony op conditie dan. Naast dat ik Jorie nog niet een hele dag alleen wil laten staan. Waarschijnlijk komen wij wel gewoon als toeschouwers
Fenna jij komt ook gewoon end of story (nee hoor hoeft niet )
De pechprijs? wat is dat dan
Weten jullie toevallig of ik bijvoorbeeld de dochter van mijn verzorgster het dressuur onderdeel mag laten rijden (of een ander onderdeel) en ik de andere onderdelen? Niet omdat ik daar zelf geen zin in heb maar meer als beloning voor het feit dat ze altijd komen als ik niet kan en omdat dr dochter bij dr bijrijdpony niks mag dan thuis in de bak rijden (en dan ook niet springen) omdat de stiefdochters van de staleigenaresse dat niet wil want ze is bang dat ze de pony verpest als zij het leuk vind om te doen dan mag ze van mij
ik ben een hele lieve eigenaar voor mijn verzorgsters
Jorex
Geplaatst: 02-03-17 00:22
Ja dat snap ik, maar ik wilde gewoon even reageren, ik moet eigenlijk al in bed liggen haha Wij hebben afgelopen indoordag ook gekeken, ik vind de sfeer heel prettig. Vooral ook bij het obstakelparcours, daar wil ik volgend jaar aan de hand met Jorie aan meedoen. Het is gewoon jammer dat ik in april en mei een cursus heb die mij 24/7 bezig houdt met de studie en dus tot eind mei kan ik Alex niet meer trainen. En in 2 weken heb ik helaas geen pony op goede conditie. Maar dat geeft niks, ik hoop in augustus in de buurt misschien een wedstrijdje mee te pakken.
Ik kom ook wel hoor Lillian,neem alleen mijn pretmonsters niet mee.