[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 02:23

Welkom!

Ik heb niet echt voorkeur maar misty is een merrie :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:09

Ilse welkom!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:20

Welkom!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:46

Welkom Ilse :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:35

Welkom Ilse :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:34

Even voor de duidelijkheid: mijn boktnaam is veranderd in Susanne (was Jelleee) :)
Ik ben dus niet nieuw, haha. Gewoon m'n eigen naam dus.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:40

Susanne schreef:
Even voor de duidelijkheid: mijn boktnaam is veranderd in Susanne (was Jelleee) :)
Ik ben dus niet nieuw, haha. Gewoon m'n eigen naam dus.

Haha ik had je niet als nieuw gezien, herken je foto wel, maar is wel altijd wennen :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:51

Haha de welkomstberichtjes waren allemaal voor Ilse hoor, maar ik dacht ik zeg het alvast even voordat iedereen mij gaat verwelkomen *\%/*

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:24

Welkom Ilse :).

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:11

Susanne schreef:
Haha de welkomstberichtjes waren allemaal voor Ilse hoor, maar ik dacht ik zeg het alvast even voordat iedereen mij gaat verwelkomen *\%/*

Welkom Susanne <<)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:18

Hahaha *\%/* _O-

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:18

Haha welkom susanne zou je misschien wat meer over je shetters willen vertellen <<)
Grapje grapje

Welkom ilse! *\o/*

Vandaag mijn eerste les gehad met de tinker bij ons op stal, daarna even met het zoontje van mijn verzorgster wat gement, gauw een stukje door de straat gereden want de bak was aan de zware kant, zeker met zn tweeën op de sulky! ga zo even op iedereen reageren!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:25

Leuke foto van Chip en Switch patty! <3
Wat heerlijk dat jij zo dicht bij het strand staat met Alf Ingrid! echt een droom om nog een keer op het strand te rijden/mennen
Was inderdaad echt lekker weer Sammyfloor, helaas niet echt van kunnen genieten moest van dinsdag tot zondag aan een gesloten werken van de week, deze week maar 2 halve dagen 8-) balen van dat ongeluk op het spoor, het gebeurd helaas nog steeds te vaak (of het met opzet is of niet daarbuiten gelaten)
Ik heb zelf ook meer met ruinen/hengsten dan met merries, behalve Guess zij was wel echt mijn vriendinnetje (alhoewel ik meerdere keren heb gedreigd haar een enkeltje nijkerk te geven := ) ze heeft wel echt een uhh karaktertje :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:26

Het was meer nog geen eens opgevallen ik kijk meer plaatjes geloof ik haha.

Lilian flink bezig geweest.

Vandaag hoefsmid weer geweest voor Alf. Ik ben altijd zo blij met haar leuke vrouw heb ik en in tegenstelling tot het gros van de hoefsmeden aktijd fijn op tijd :-)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:32

Ik herken mensen ook altijd aan hun avatar, had eerst een hele opvallende, nu niet meer, tijd voor een ander :p

Fijn dat je nu een goeie heb :) ik ga binnenkort mijn Hoefsmid laten komen, hele aardige vent maar wel heel consequent met floor als die weer eens met zn achterbenen staat te maaien of op drie benen probeert weg te lopen.

Binnenkort Dennis@bokt maar eens een berichtje sturen voor hoefschoenen :o

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:11

Hallo allemaal!

Een beetje onverwacht heb ik een shetlander merrie met stamboom gekocht.
Ik ga mijn paard verhuizen naar een plek vlakbij huis, alles in eigen beheer, en je raad het al, daar hoort een maatje bij.

Via,via hoorde ik dat iemand een tehuis zocht voor paarden van zijn overleden broer, gaan kijken en natuurlijk direct verkocht. Meet Brooke, ze is uit 2008. Ze heeft in 2span gelopen. En het lijkt mij ook leuk hoor voor de wagen te zetten. Ze is wel erg klein, zal de schofthoogte opmeten als ik haar op ga halen.

Afbeelding

Hebben jullie tips voor tuig voor kleine shetlanders, 80 cm is ze misschien net. Volgens mij is ze kleiner als mijn hond en die is 80 cm. Maar misschien vertekend het ook wat :') En ik zat zelf de denken een een sulky? Waar schaffen jullie spullen aan voor de kleintjes?
Laatst bijgewerkt door urosa op 21-02-17 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:32

urosa schreef:
Hallo allemaal!

Een beetje onverwacht heb ik een shetlander merrie met stamboom gekocht.
Ik ga mijn paard verhuizen naar een plek vlakbij huis, alles in eigen beheer, en je raad het al, daar hoort een maatje bij.

Via,via hoorde ik dat een broer een tehuis zocht voor paarden van zijn overleden broer, gaan kijken en natuurlijk direct verkocht. Meet Brooke, ze is uit 2008. Ze heeft in 2span gelopen. En het lijkt mij ook leuk hoor voor de wagen te zetten. Ze is wel erg klein, zal de schofthoogte opmeten als ik haar op ga halen.

[ [url=m/JSG5N1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben jullie tips voor tuig voor kleine shetlanders, 80 cm is ze misschien net. Volgens mij is ze kleiner als mijn hond en die is 80 cm. Maar misschien vertekend het ook wat :') En ik zat zelf de denken een een sulky? Waar schaffen jullie spullen aan voor de kleintjes?

Leuk paardje! Kijk eens op de site van mini horse shop

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:28

Die lijkt wel groter dan Jorie(uk van 77), maar die foto vertekent enorm. Ik men zelf met Alex (84) en die staat voor een hca sulky.
Jorie staat trouwens sinds gisteren op de sulfatrim. Hij had nog geen koorts, maar de da wilde het ook niet langer afwachten. Dus even een kuurtje. Verder zijn Alex zijn tanden bijgewerkt nu. Dus ik zal morgen eens kijken of het sturen naar rechts dan ook beter wil.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:27

Urosa; leuk! En welkom :-)
Spullen voor de kleintjes; ik heb veel gekocht bij de Mini Horse Shop maar ook wel het eea bij "gewone" winkels. Tips voor tuig heb ik niet. Ik heb Ideal maar mijn shet is 1 meter :-)

Vanmiddag heerlijk genoten van het zonnetje bij ons zelfs zonder jas gelopen. Spring is coming! :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:23

@Nele80, nu gewoon der omvang iedere week eens meten en opschrijven :) .

Ik val zeer uitzonderlijk eens op een merrie maar over het algemeen een ruinen en hengsten mens. :)

@Ingrid, leuke foto's. Zou ik ook wel eens willen doen terug, 1 keer gedaan deze zomer en dan de zee ingegaan met Finn. Helaas er geen duidelijke foto's van enkel ergens op een filmpje dat je wat ziet.

@Ilse welkom!

@Urosa, HCA sulky of sulky pirouette voor haar grote behalve als je tweespan gaat mennen en van tuig mini mini of mini waarschijnlijk. Heb zelf een ideal eurotech op Finn van 93cm maar voor Cup (leeft niet meer helaas) had ik een mini mini van de mini horse shop. Paste hem mooi behalve dan het hoofdstel dat was te klein :) .

Vanavond verder aan het stuur gewerkt bij Oreo er achter, die heeft momenten dat die het vrij goed snapt om dan te gaan stil staan als die het even niet meer weet. Dan ga ik even terug wat meer naar longeer positie zeg maar wat die wel snapt en dan keer ik rustig terug naar achter hem zoveel mogelijk. Denk dat die het tegen eind de week/volgende week wel volledig snapt. Kwestie van wachten tot het lampje gaat branden in plaats van flikkeren :)* :) .

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:44

Lori schreef:
@Ingrid, leuke foto's. Zou ik ook wel eens willen doen terug, 1 keer gedaan deze zomer en dan de zee ingegaan met Finn. Helaas er geen duidelijke foto's van enkel ergens op een filmpje dat je wat ziet.

jaaa dat is leuk he. Hebben wij 1,5 jaar geleden ook gedaan en komende zomer weer :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:14

Hey ik weet niet exact of het hier mag.
maar ik heb helaas besloten met veel pijn in mijn hart om mijn mini`s te verkopen omdat ik ze ivm werk (defensie dus veel oefeningen uitzending enz) en prive niet genoeg aandacht kan geven weet niet of er iemand geintresseerd is of iemand kent die opzoek is
http://www.bokt.nl/markt/ad/438847/5-mi ... aangeboden

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:40

Leuke foto's hierboven <3

Welkom Ilse.

Urosa: ik koop veel bij de paardendrogist/agradi/dochorse/hypostore (dekens) en voor ander spul de Mini Horse Shop en andere ruitersportwinkels zoals Divoza etc. Op marktplaats, de boktmarkt en verkoop pagina's op Facebook word ook altijd het e.e.a aangeboden voor kleintjes.

Wat jammer Chabke :(:) Ik ben zelf niet geïnteresseerd en ken zo ook niemand helaas.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:57

Heerlijk die zwemfoto's!

Vervelend Chabke, dat zijn geen leuke keuzes.. Ik weet zo niemand die opzoek is helaas. Zelf ook geen interesse.

Heerlijk zuidwester stormpje hier, wonen aan de kust is nooit saai :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:41

Inderdaad Suus sta ik dan met mn goeie gedrag buiten te roken...

Te snel op verzenden geklikt oeps

Urosa ik koop mijn spullen voornamelijk via MHS, horseshopinternational, divoza en kramer. Voorheen ook bij horze maar na alle verhalen over hoe hun met hun personeel omgaan heb ik die van mijn lijst geschrapt.

Chabke succes met de verkoop van je pony, altijd moeilijk om dat besluit te moeten maken.

Vandaag is mijn verzorgster geweest dus hoef ik niet naar floor :') gister in dat prut weer floor even met de dubbele lijnen gelongeerd, morgen weer een dag *D

Mooie fotos ingrid! aqua trainen is goed voor de spiertjes. Zodra het heeft geregend staat de hoefslag van de longeerbak onder water, mag floor even tien min door het water stappen en daarna op het harde uitstappen :) maar ik wil van de zomer ook nog echt een keer met hem zwemmen <3