[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:23

Jeetje wat een extreme klachten gelijk zeg! Is een second opinion van een andere DA een optie?

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:50

Jeetje linsey wat heftig! En wat een extreme klachten inderdaad :(:) ik zou ook kijken voor een second opinion idd.

Romy: ja klopt! Ze kunnen eind deze maand/begin maart beginnen *\o/*

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:02

Jeetje linsey wat een pech zeg

Mandyy

Berichten: 30596
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:31

Pff Linsey wat een lastige situatie weer. :(:)
Ik snap dat je er doorheen zit. Al zo veel zorgen om je lieve beestje..

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:22

Linsey: wat een pech! Jouw paard is echt een brokkenpiloot. Zo sneu voor jullie beide!

Kym: wat een heerlijke temperaturen bij jullie :D Fijn dat je eindelijk een auto hebt kunnen ophalen en dat je van het huren af bent. Als je zo vaak naar Pisa gereden bent gaat de lol daar ook wel vanaf haha.

har166

Berichten: 2050
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:12

In welke regio zit je? ik denk dat een goede fysio je paard kan checken en eventueel weer wat recht kan trekken/ slaan. Mijn vorige pony heeft ook een keer 'een klap met de steriele hamer' tegen de atlas gehad en die zat gelijk weer helemaal los in haar lijf.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:18

Jenny: wat sneu voor het paard van je vriendin :(:) 27 is al wel een mooie leeftijd om bereikt te hebben. Als de grond bevroren is, is de binnenbak bij ons dat meestal niet dus dan men ik daar of gooi ik even los. Soms geef ik Sjors extra vrij of ga ik een stuk wandelen, meestal wordt het niet zo koud.

Kymberley: fijn dat het goed gaat met Pepper en dat jullie nu een auto hebben!

Linsey: wat een ellende... ik lees je topic mee, ik hoop voor je dat het met een sisser af loopt en dat je paard er weer boven op komt :(:) Moet je gewoon werken of kun je een beetje rustig aan doen? Zoveel stress en verdriet om je dier is echt niet fijn.

Eind van de week wordt het waarschijnlijk s’nachts -10 :oo Ik heb maar even een extra onderdeken besteld, zo koud is het lang niet geweest.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:24

ja bizar he! Normaal zou ik het echt leuk vinden. Nu vind ik het iets minder door Chayton zijn gevoeligheid.

Hij is sinds eergisteren van de metacam af. Krijgt nu alleen nog ascal. Hij loopt daardoor wel weer iets gevoeliger maar wil nog graag draven ed. Volgende week woensdag komt de dierenarts weer en donderdag de hoefsmid zodat hij weer wat beter kan gaan lopen. Zijn hoeven zijn echt lang geworden.

Sunshinedaan

Berichten: 642
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:52

Zo, ik moest even 5 pagina's bijlezen :')
Had even een Bokt-pauze. Was druk met werken en erg moe laatste tijd.

Zag wat leuke foto's voorbij komen van knappe pony's (net behandeld of niet behandeld haha) en een mooie herinnering. Prachtig Susanne!

Alle nieuwelingen welkom!

Hier verder zo zijn gangetje. Pony's even op laag pitje. Zonder wedstrijden wat minder fanatiek trainen. Ik merk nu pas, hoeveel ik bezig was met (trainen voor) wedstrijden :=

Fleurtje gaat lekker, ik mag M starten met haar.

Afbeelding

Bij Sem is het kwartje ook gevallen en die is erg braaf, krijgt wat meer spieren en is gewoon knap <3

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:06

Ze zien er goed uit :) Wat voller en gespierder staat ze goed! En even een stapje terug is soms best lekker hè? Ik was soms ook ongemerkt veel bezig met wedstrijden/trainen etc. Dus ik snap wat je bedoelt.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:03

wooops wat gaan we snel! Sorry ben soms ook wat minder actief.

Inmiddels bijrijder voor mijn knappe rijpaard gevonden die deze maand gaat uitproberen of ze goed matchen. Rakker gaat echt beter nu hij een tijdje op de NAF booster staat. Het duurde veel langer voordat hij versnelde ademhaling kreeg en was ook weer sneller op adem. De fles is bijna op dan stop ik even en kijk ik of hij het daarna nog nodig heeft.


Afbeelding
Blij ei tijdens het poetsen

@Linsey wat een pech en wat een stressvolle situatie. EDIT: Ik lees net je andere topic! Wat heb je je sterk gehouden en je best gedaan om het uit te zoeken. Sterkte met het verlies van je paard Y;(

@Kiekeboefje Balen van het oude paard, maar 27 jaar is een mooie leeftijd. Misschien ondersteunen met een warmte deken van bijvoorbeeld back on track?
haha Omkopen met snoepjes? ( ik zie je al met een stock met een lijtnje en snoepjes voor Hidde zijn neus fietsen :+ )

Wij hebben een kleine binnenbaan dus kunnen dan gelukkig nog wat doen

Myponyhoward

Berichten: 428
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:33

Hey! Ik zoek nog een dikker dekentje voor mijn mini shet met ondermaat 80, weten jullie misschien ook andere winkels als MHS voor dekens? Of verkoopt iemand zelf een deken met deze maat? (:

har166

Berichten: 2050
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:42

Agradi heeft ook wel verschillende maten. Zat gister toevallig zelf te kijken want die van mij staan altijd zonder deken maar -15 is wel heel bijzonder. Maar ik wacht wel even af wat t weer gaan doen en als t echt te koud is blijven ze maar binnen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:49

Nika? Geen idee waar ze verder zulke kleine dekentjes hebben, misschien de Amigo Petite lijn?

Romy: klinkt goed! Fijn :)

Daniëlle: fijn dat het goed gaat met de pony’s! Kan me voorstellen dat je fanatieker traint met wedstrijden op de planning.

Saskia: fijn dat het goed gaat met Rakker en dat je een bijrijder hebt gevonden :)

Vanmiddag voor de kou nog even een bosritje gemaakt met Sjors, 12km prachtig bos met super fijne menpaden <3 Hij hield het weer netjes vol, ondanks dat er toch wel wat zware paden tussen zaten en er altijd aardig wat hoogteverschil is. Onderweg wel mijn telefoon verloren uit mijn jaszak maar gelukkig ook weer terug gevonden :oo
Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2165
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:17

Paar dagen geen tijd gehad om te reageren hier.
Drukte alom :+

Saskia: fijn dat je zo snel al een bijrijder gevonden hebt!
Ayla: lekker hoor! En wat een geluk dat je je telefoon terug gevonden hebt!!
Voortaan je ritszakken goed dicht doen dus

Hier extra veel hooi en vlas gekregen vandaag
Ook extra krachtvoer en lucerne gehaald ( hoef ik van de week in de hele erge koud niet )
Paddock aan geharkt zodat ie glad opvriest
Drukke dag :D

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:35

Saskia: knappe Rakker! Fijn dat je tevreden bent met het supplement. Hoe lang geef jij het nu? Ik had de kleinste fles gekocht (500ml dacht ik) en deze is nu bijna op; ik ben er ook wel tevreden over. Willem eet het alleen slecht (maar hij is sowieso een slechte eter en ontzettend kieskeurig) dus misschien dat ik hierna de poedervariant probeer.

Ayla: wat een mazzel dat je je telefoon terug hebt kunnen vinden :oo Klinkt verder als een heel fijn ritje!

Elaine: zo te horen goed voorbereid op de komende kou :D


Willem alvast een dikker dek op gedaan + hals en de slee alvast klaargezet :D Hoop zo op een mooie laag sneeuw!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:40

Ayla brrr was je niet bevroren na het ritje? Wel lekker aantal kilometers, fijn dat hij het zo goed doet! Wat een geluk dat je je telefoon nog terug hebt gevonden (ik eb tegenwoordig een hoesje met koord)

Ja super snel maar had ook heel veel reacties gehad! Nu iemand die een maand gaat kijken of ze het wat vind ;)

Elaine herkenbaar, sneeuw/vorst betekend een hoop gedoe op stal. Bij ons was het ook paddocks strakharken, waterbakken voorzien van dobberflessen etc. Gelukkig hebben de grote paarden verwarmde water leidingen :D

_Elaine_
Berichten: 2165
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:51

“Nadeel” van je eigen plek hebben
Alles zelf moet doen.
Maarja het heeft ook heel veel voordelen.
En ik ben beter goed voorbereid, als ik dat stress omdat ik niet zeker weet of k voldoende hooi heb ofzo :+

Wat fijn dat Rakker zo goed gaat Saskia! Top dat het supplement zo goed werkt!

Susanne: Willem lekker warm ingepakt, hier heb ik Tango onder de 300gram gezet
En kan t opschroeven naar 500 als t nodig is gelukkig

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:06

Ik had de 1 liter fles gekocht, en 4 januari begonnen met eerst 10 dagen boost en daarna onderhoudsdosering. Er zit nu nog wat in de fles, dus gaat langer mee dan ik had verwacht. Rakker eet alles :Y) hongerig typetje. Ga je de poedervorm dan nog wel proberen?

Elaine Oo het is echt je eigen plekje! Chill zeg! Dacht dat je op een pensionstalling stond, met apart stukje voor je pony’s

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:25


Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:38

Nogmaals veel sterkte Y;(

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:52

Susanne, leuk, de slee staat al klaar!

Ayla, wat een geluk dat je je telefoon hebt teruggevonden!

Elaine, goed voorbereid voor de storm.

Linsey, hier ook veel sterkte gewenst.

Hier gisteren ook alleen maar voorbereidingen getroffen voor de sneeuw. Alles vlak getrokken, extra water neergezet, omheining nog even snel gerepareerd, box extra dik opgestrooid met extra veel zaagsel en stro. Normaal gebruiken ze de box niet/alleen als toilet maar vind het sneu als ze op de sneeuw moeten liggen dus hoop dat ze er nu ook in gaan liggen.

_Elaine_
Berichten: 2165
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:55

Linsey: heel veel sterkte! Wat een ontzettend nare manier om je geliefde dier te moeten verliezen

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:21

Linsey heel veel sterkte!!

Sunshinedaan

Berichten: 642
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:02

Linsey, heel veel sterkte....