[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:05

Fenna, tobie was 15 jaar. Voor een dwerg geitje enorm oud. Desondanks was ze met deze leeftijd nog erg fit !
Ze is in haar hoekje, haar slaap plekje vredig overleden. Dat geeft toch nog een beetje een goed gevoel...

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:32

@Fenna, Alex ziet er goed uit! Grappig met die wollige beentjes :D

@Mowgli4, heel veel sterkte! Ik kan me je verdriet voorstellen, maar ze is in ieder geval heel oud geworden!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:49

Wat een mooie leeftijd voor het geitje, heel veel stekte het met verlies! Komt er een nieuw vriendje bij voor Mowgli of staat hij inmiddels met soortgenootjes? :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:01

@Kiekeboefje hij ziet er niet alleen goed uit. Hij voelt zich ook super. Was amper anderhalf uur voor de les nog met Jorie door de paddock aan het vliegen in volle galop met bokken die ik voor de sulky niet wil hebben. Volgende keer als ze dat doen, moet ik maar even er stiekem met een camera heen, maar wij waren toen nog aan het eten. En na de les was ie ondeugend, ik had hem even los staan met het touw over de rug om voer te pakken. Nou geen enkele haar op zijn lijf die eraan dacht om zich door mij te laten vangen. Twee keer in een hoek gedreven en hij gaat dan dus in volle galop op je af om weer te ontsnappen. Toen toch maar even de longeerzweep gepakt en met de longeerzweep gedreigd de derde keer en toen was ie braaf. Hij wilde gewoon geen billenkoek :')

Ja Mowgli, dat geeft je een gevoel dat ze gewoon lekker is ingeslapen en nooit meer wakker is geworden. Dat heb ik ook met mijn opa, die was gewoon zoals wel vaker met krant lezen in slaap gevallen. Maar hij werd niet meer wakker toen mijn oma hem om 6 uur wilde wekken voor het avondeten. Op die manier wil ik later ook het liefste gaan. Gewoon in slaap vallen en niet meer wakker worden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:38

Sterkte Mowgli met het verlies

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:07

Sterkte Mowgli

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:01

Veel sterkte!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:33

Heerlijk gespeeld met Willem vanmiddag! :D Hij werd wel een beetje enthousiast haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:51

Haha die benen <3

Ik heb vanochtend weer wedstrijd gehad, het ging niet erg denderend maar wel twee winspunten mee naar huis mogen nemen. Nu onderweg naar de bingo op stal :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:00

Was je nu L gestart? Gefeliciteerd met je winstpunten :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:08

Woesh, mooie Willem op hoge snelheid <3

Ayla, mooie punten. Succes met de bingo vanavond.

Jorie begint zich nu ook zielig te voelen. Hij hoest al sinds vorig weekend, maar het wordt nu steeds erger. Maandag maar even een afspraak inplannen bij de da.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:27

Super leuk Susanne! :D
Netjes Ayla.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:30

Suus wat een leuke foto's om naar te kijken.

Sterkte Mowgli! :(:)

Ayla, gefeliciteerd! Jammer dat het voor je gevoel niet geweldig ging.

Fenna, dat is niet fijn. Hopelijk valt het mee.

Max was al even niet onder het zadel geweest. Kwam er vandaag achter dat hij zo is afgevallen dat zadel niet meer paste. Gelukkig kon de staleigenaar gaten bijmaken in de singelstoten. Morgen gaat m'n buurmeisje mee rijden. :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:49

Mooie foto's van willem!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:02

Mowgli4, wat erg! Heel veel sterkte! Y;(
Iris_VdV, wauw, wat heeft Tilana een mooie kleur!
Jelleee, wat leuk! Fanatieke Willem! <3
Kiekeboefje, vrolijke deken! Leuk!
Ayla, gefeliciteerd met de winstpunten! *\o/*
Fennadev, beterschap voor Jorie!
Mandyy, wat een lief hoofdje heeft Max!
Ymor, jij staat er luxe bij! Gaaf!

Afgelopen zondag heeft het hier ook eens gesneeuwd, eindelijk kunnen sleeën. Wat gaaf! Ik ben met Astrid gaan sleeën en mijn moeder met Treble. Was hartstikke leuk, maar nu mag de kou wel weer weg.

Wij hebben altijd grote paarden gehad maar we zijn overgestapt naar de mini's omdat wij er geen lol meer in hadden. Ik reed dan altijd met veel zenuwen en nu met de kleintjes is het allemaal zo ongecompliceerd. <3

Bij ons op stal zijn de boxjes ook aangepast, kunnen ze er makkelijk over heen kijken.

Vandaag lekker gewandeld met Astrid & Magnum.

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:21

Zo Willem had er zin in :-)

Gefeliciteerd met je punten Ayla!

Fenna; is Jorie een pony van je?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:16

Dankjewel! :) Nee nog geen L gestart.

Beterschap voor Jorie :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:53

Ingrid ja jorie is mijn kleintje van bijna 2 jaar. Hij heeft precies dezelfde hoest als Alex. Ik heb vandaag uit eigen beweging al op metacam staan om het weekend te overbruggen en hij was bij de avond voerbeurt duidelijk weer wat helderder. Alex knapte ook al een heel end op van de metacam maar die heeft uiteindelijk sulfatrim gehad en toen pas werd ie echt beter.
Jorie vanochtend:Afbeelding

En close up:
Afbeelding

En Alex was niet erg fotogeniek:
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:10

Sneu altijd als ze zich niet lekker voelen he!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:36

Lieve foto Charlotte, knappe paardjes!

Arme Jorie :(:)

Succes met rijden Mandy! Je buurmeisje eigenlijk natuurlijk. Have fun

Ingrid gaat vandaag naar het strand/bos toch? Veel plezier!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:44

Wij zijn trouwens onderweg als toeschouwer bij de indoordag in Arnhem. Jorie heeft vanochtend niet gehoest, maar produceert van achteren wel weer koeienvlaaien dus hij voelt zich niet helemaal lekker. Da's bij hem meteen aan de mest te zien als hij iets heeft.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:58

Iedereen veel plezier op de spelletjesdag! :)F

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:48

Veel plezier inderdaad op de spelletjesdag vandaag! :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:08

Wat super leuk zeg die spelletjesdag! nu al fan!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:33

@Sakvis klinkt als een goede samenstelling :j .

@Lillian, die doet het inderdaad goed en het is niet dat ik iedere dag bezig ben met hem. Momenteel misschien een keer of 2 per week :') . Hij staat enkel op mijn facebook en op bokt, misschien moest ik 'm op kapaza zetten dat er wel reactie komt maar zou 'm graag volledig opleren eerst en dan zie ik het wel.

Heeft vanmorgen trouwens mijn zusje een minuutje op zijn rug gehad, had even zo iets van "huh?" maar bleef wel braaf. Even gekriebeld, zusje er af en wat lekkers gegeven :).

@Nele80, misschien is het handiger als je met een lintmeter de buikomvang wat bijhoud en kijkt hoe goed je de ribben voelt. Denk dat je het zo makkelijker kan controleren of ze wat afvalt. Dan van die ingewanden ook nog niet gehoord. Dat bekertje muesli zou ik vervangen voor een handje vitaminenbrok.

Een dikke buik kan met te dik zijn te maken hebben maar ook met bijvoorbeeld darmschimmel, wormen, leverproblemen, ...

@Ymor Knap! <3

@Ingrid, ook al zo knap! Ik verlang tot die wintervachten af zijn hier <3 .

@Mowgli, is zijn geitenvriendinnetje er niet meer? ;( Dan staat die alleen nu of niet?

@Jellee, zalig!

Hier krijgen ze een ruwvoer papje (zuppa, herbs, lijnzaad) met vitalbix over. Normaal om de dag maar zoals dit weekend is het wat opgeschoven en kan ik het pas vanavond geven.

Ik heb gisteren net de trein van het treinongeval gemist in België... mijn trein had vertraging en deze die ik ging nemen was daardoor weg, toen besloten om naar een ander station te reizen voor mij op te halen maar normaal moest ik die trein nemen die dus ontspoord is... Heb nog enorm veel miserie gehad om thuis te raken s'avonds. Op het bord stond 6minuten vertraging (21u04 + 6min), dit bleek +- 40/50 te zijn maar werd dus niet aangepast op het bord. Werd toen afgeroepen "doorrijdende trein", dat bleek onze trein te zijn. Gelukkig ingestapt. Dan in Gent zelf terug miserie bij de overstap, mijn trein had 1u01 vertraging. Ik was thuis om 1u30 s'nachts. -O-

Als jet droog blijft zusje misschien op Finn gooien en Rio (veulentje) lief mee voor een rondje. Ze heeft op Oreo gezeten een minuutje vanmorgen, even een kriebel, haar er af gehaald en 'm beloond :) .