[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30596
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:12

Wauw wat mooi Suus!!

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:56

Ja heel mooi Suus, fijn dat je nu een tastbare herinnering hebt. :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:03

Wauw heel mooi Suus!

Kiekeboefje

Berichten: 1807
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:52

Heel erg gaaf Susanne! Ik wil ook aldoor nog wat van Donja, heb nog haren liggen maar ik weer het echt niet goed. Haar foto staat in de kast en dat vind ik al mooi. :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:10

Romy, ik rij Toliene zo'n 2 a 3 keer per week voor de wagen en dan buitenritten, en de overige dagen longeren we wat, of wandelen we. Mijn verzorgster doet haar 2x per week, ikzelf pak haar nog 3x per week en de overige 2 dagen heeft ze vrij :) Een fijne verdeling voor haar, ik hoop nog het ZZ vaardigheid uit te kunnen rijden als dat ooit weer mag.... Daarna mag ze echt met wedstrijdpensioen en zal er ook weer aan andere balans ontstaan in het trainen. In april wordt ze alweer 18 :D

Susanne, heel erg mooi zeg, zo'n tastbare herinnering.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:22

Wauw 18! Zo’n mooie leeftijd!! Klinkt nog wel heel actief. Ben ook benieuwd hoe dat straks is als je grote paard weer mag.

_Elaine_
Berichten: 2165
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:22

Linsey: wat slaapt Toline heerlijk luxe zeg 8-)

Nelleke: wat super dat hij dit ook zo goed oppakt, top pony is het :j

Susanne: wat een ontzettend mooi eerbetoon, heel stijlvol <3

Mandyy

Berichten: 30596
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:25

Hoe is het met jou Romy? En je dieren? :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:28

Met mij goed! Ik ben met 2 van de 3 honden verhuisd naar Soest. Met Sil gaat het ook goed, chayton staat helaas hoefbevangen. Al moet ik zeggen dat hij wel heel goed op de medicijnen reageert! Hopelijk blijft het zo doorzetten.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:34

Knappe Toos!

Linsey: fijn dat Toliene s'nachts weer lekker op stal staat :)

Nelleke: knappe Duvel! Wanneer komt je HCA ookalweer?

Suus: wat een mooi aandenken aan Mickey <3

Romy: beterschap voor Chayton :(:) Is je kleine hondje niet mee verhuisd?

Wat een kou! Gisteren wel heerlijk twee uur gewandeld met de hond en mijn vriend in het bos. Menpaden verkennen :D

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:38

Heel mooi Susanne!

Toliene heeft mooi grote stal samen met haar vriendje.

Romy, das minder. Weet je ook de reden waarom hij bevangen geraakt is? Toos was het vorig jaar, dus mocht je wat willen weten doe me maar een berichtje.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 06:37

Ayla pieter is officieel van mijn moeder dus hij is achter gebleven. Over twee weken krijgt hij er een nieuwe vriend bij.

Rianne goed om te weten! Ik denk van het gras. Hij staat nu volledig op de paddock en ze krijgen minder hooi. Hij gaat nu wel goed op de medicijnen loopt gewoon helemaal top nu. Ik stuur je wel even een bericht.

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:25

Bedankt meiden, ben er ook echt heel blij mee!

Romy: wat mega balen dat hij bevangen is. Stond hij op het gras? Heb er helaas meer gehoord de laatste tijd met de koude nachten en ‘s morgens het zonnetje er op. Duimen dat hij er weer helemaal bovenop komt!
Men je ook nog met de pony’s?

Ayla: klinkt als een heerlijke manier om de routes te verkennen :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:50

Ja hij stond nog op het gras inderdaad. Nu staat hij er niet meer op. Ze hebben de afgelopen tijd ook stil gestaan door de verhuizing enz

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:39

Fijn dat hij er vanaf kan, hopelijk is hij snel weer de oude :(:) Niks aan als ze wat mankeren.


Wat een sneeuw hier weer. Stond een beetje verbaasd op vanmorgen :+ Sneeuwt hard door ook.

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:15

Romy wat balen dat hij hoefbevangen is!! Op horseinmind staan 2 interessante podcasts over bevangenheid, mocht je interesse hebben:

https://www.horseinmind.nl/winterbevang ... co-sikkel/

https://www.horseinmind.nl/hoefbevangen ... co-sikkel/

Je moet er wel even voor zitten (ik luister deze podcast zelf altijd als ik een lang stuk in de auto moet), maar is zeker de moeite waard!

Ayla, ik geloof dat de HCA ergens binnenkort komt. Levertijd was ongeveer 4 weken en heb hem nu 4 weken geleden besteld. Wat heerlijk dat je lekker in het bos hebt gelopen. Je woont aan de Veluwe toch? Heb je nog een beetje plekken waar je de hond los mag laten?

Susanne, sneeuw? Hoe dan? Hier alleen maar regen en gisteren veel ijzel. Blijft het een beetje liggen ook?
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 02-02-21 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Berichten: 30596
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:24

Ik zag het inderdaad Romy. Wat een leuke stap! Bevalt het?
Wat balen van Chayton. Verhuis je de pony's ook mee?

Sneeuw? :oo

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:46

_Nelleke_ schreef:
Romy wat balen dat hij hoefbevangen is!! Op horseinmind staan 2 interessante podcasts over bevangenheid, mocht je interesse hebben:

https://www.horseinmind.nl/winterbevang ... co-sikkel/

https://www.horseinmind.nl/hoefbevangen ... co-sikkel/

Je moet er wel even voor zitten (ik luister deze podcast zelf altijd als ik een lang stuk in de auto moet), maar is zeker de moeite waard!

Ayla, ik geloof dat de HCA ergens binnenkort komt. Levertijd was ongeveer 4 weken en heb hem nu 4 weken geleden besteld. Wat heerlijk dat je lekker in het bos hebt gelopen. Je woont aan de Veluwe toch? Heb je nog een beetje plekken waar je de hond los mag laten?

Susanne, sneeuw? Hoe dan? Hier alleen maar regen en gisteren veel ijzel. Blijft het een beetje liggen ook?


Bedankt Nelleke! Ik heb ze van de week al geluisterd. Ik wil zijn boeken ook wel graag hebben.

@Mandy die zijn afgelopen weekend deze kant op gekomen. Het reizen naar de pony's blijkt voor mij niet te doen te zijn.

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:56

Nee het ging daarna regenen dus het was ook zo weer weg, helaas :\ Ik hou er wel van.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:16

Romy: ah zo... fijn dat het de goede kant op gaat met Chayton!

Nelleke: dan zal ‘ie vast snel komen! Als je ‘m gaat halen ben je in de buurt ;) Ik woon zelf aan de andere kant van de Veluwe. Ik pb je even over je vraag over de hond.

Suus: jammer dat de sneeuw alweer weg is... een goed pak zou ik ook nog wel even leuk vinden, hier heeft het niet gesneeuwd.

Kiekeboefje

Berichten: 1807
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:01

Romy wat balen van de hoefbevangenheid bij Chayton! Hoop dat hij snel weer wat beter is zeg... Dat is altijd zo rot!

Susanne, beetje sneeuw zou wel leuk zijn. Beetje boel nog veel leuker! Ben echt dol op sneeuw maar zet mijn zinnen er niet meer op, ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren dit jaar.

Hier vandaag erg balen, tot de realisatie gekomen dat het paard(27) van mijn vriendin toch echt oud begint te worden nu. Hij was kreupel en stijf toen ik hem van stal haalde vanmorgen, wou eigenlijk liefste niet lopen. Maar na een aantal rondes toch wat soepeler. Ik longeer hem vaak door de weeks als vriendin geen tijd heeft. Super lief dier, echt heel erg balen..

Vanmorgen heb ik met Hidde gefietst! Hij galoppeerde zelfs in de berm netjes, echt heel leuk. Moest hem wel een beetje omkopen met snoepjes.

Wat doen jullie als de grond bevroren is?? :)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:37

Mooi Suus! <3

Linsey: Wat een lekkere stal zo samen!

Romy: Wat rot van Chayton. Hopelijk is hij snel weer beter..

Hier gaat alles goed. Niets bijzonders meegemaakt. De temperaturen gaan gelukkig weer wat meer de comfortabele kant op (vrijdag 17 graden!) en iets minder regen.
Verder hebben we maandag eindelijk onze auto opgehaald :D Nooit meer naar Pisa om de huurauto te wisselen haha.
Pepper vermaakt zich wel geloof ik. Ik heb niet zoveel met hem de gedaan de laatste tijd behalve wat grondwerk en wandelingetjes. Hij is nu ook eindelijk mooi op gewicht en ik ben heel tevreden met het voerbeleid op de stal :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:43

Wat balen van het paard jenny! Hopelijk kan hij nog even mee. Als de grond echt bevroren is doe ik even niks. Toch bang dat ze zich dan zeer doen.

Kimberley wat fijn dat pepper mooi op gewicht komt! Ik zag dat jullie verbouwing ook gaat beginnen. Spannend!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:02

Ik zit er enorm doorheen.. gisteren ben ik mijn paard gaan borstelen, ging hij met zijn hoofd naar beneden touw kwam achter zijn oren, toen is hij gaan hangen. 4/5 seconden en hij was los maar meteen daarna vertoonde hij atactisch gedrag. Been voorbeen omhoog tillen niet zichzelf zijn. Maar ik dacht laten we t even aankijken.

Vanmorgen kom ik op stal, weer extreem het gedrag. Voorbeen optillen, heel erg krampig met zijn achterbenen. Niet zichzelf, niet willen meelopen en heel erg mat en rustig, niet meer achterwaarts kunnen lopen en ook moeilijk kleine bochtjes of omkeren. Kliniek erbij gehaald, lichamelijk niks te vinden en is hij helemaal goed. Maar wellicht toch iets in het ruggenmerg dus nu vochtafdrijvers gekregen om te spuiten. Maar mijn gevoel zegt niet dat t fouteboel is maar schreeuwt het gewoon. Het uitzoeken in de kliniek is geen optie want hij dreigt iedere keer te vallen. Dat ga ik natuurlijk niet op de trailer zetten. Och wat is dit toch weer moeilijk |(

Afbeelding
Zo staat hij er iedere keer bij ;(

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:08

Jeetje Linsey hoeveel pech kan je hebben!!