[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:28

Leuk Ingrid naar het strand, jammer dat die meeting niet doorgaat!

Nohh waarom gaat jouw vierdaagse niet door Ayla, tentamenweek?

Hier is het wat somber weer. Af en toe zon maar veel wind. Al zijn we dat gewend hier :')

Willem zegt hoiiiii
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:44

Jep -O-

Willem <3 Knapperd!

Gisteren was het hier strak blauw en scheen de zon, nu bewolkt en wat somber, maar iig niet meer zo koud.

Jolynne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:48

Rijd er iemand eigenlijk nog paard of hebben jullie soms nog een maxi? :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:15

Hou jullie slecht bij. :+ Drukte ineens in het topic.

Prosecco schreef:
Rijd er iemand eigenlijk nog paard of hebben jullie soms nog een maxi? :)

Ik rij het paard van een vriendin. :D

Heb Max gekocht omdat ik niet meer zou mogen rijden. Aantal jaar na aankoop Max bleek dat ik toch weer kon en mocht rijden, dus super fijn dat ik voor een vriendin kan bijrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:15

Aaaah wat een lieve foto van Willem!<3

Hier is het maar saai grijs weer met 5 graden :(

@ Prosecco, Ik heb 2 maxi's en 1 mini :o

Mijn oudste paard staat op pensioen, daar doe ik eigenlijk niet echt wat mee. Heel af en toe wordt ze nog gereden, maar meer voor de lol dan echt trainen. Dan heb ik nog een Tinker waar ik wel mee rijd, die rijd ik dan 2-3 keer per week, maar wel puur recreatief. Momenteel niet omdat het weer het niet toelaat. Met angie wandel ik, of ik longeer haar af en toe. Wil haar wel weer gaan beleren zodat ik met haar kan mennen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:21

Willem ♡
Jaaa zin in zondag. Weer eens foto's maken van mijn kanjer:-)

Balen zeg: leren ipv door het bos heen....

Ik niet Prosecco. Ik heb in het verleden wel grote paarden gehad maar mijn lichaam is kapot na 3 ongelukken met paarden.
1 van de ongelukken was echt heel zwaar met 2 maanden ziekenhuis. Die andere 2 (waarvan 1 ook weer met week ziekenhuis) had ik ook meerdere breuken en ander letsel. Je kunt denk ik wel begrijpen dat mijn lichaam kapot is hierdoor. Chronisch letsel en pijn aan overgehouden.
In het begin vond ik het vreselijk dat ik niet meer kon rijden maar nu is het goed en heb ik met mijn pony meer lol dan ik ooit met mijn paarden heb gehad ♡♡♡

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:49

Ga je wandelen op het strand of ook even mennen? Of is hij daar nog niet genoeg bevestigd voor?

Wij gaan over twee weken weer naar het strand (Wassenaar) met goed gezelschap <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:57

@Prosecco, ik heb in september voor het laatst op een paard gezeten. Dan tel ik even al die keren dat mijn minibeessies overdwars in de stal staan en mijn pad blokkeren en ik over ze heen stap niet mee, haha.

Ik ben ziek, wel naar college geweest, maar mijn warmtehuishouding spoort niet vandaag.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:08

Ohhh wat is Willem een schatje! <3

Ik rijd nog wel paard, en op wat voor 1! :wow: We rijden niet echt western en niet echt Engels, het is een mixje. Maar vooral lekker buiten en recreatief!
Donja naast Marloes! <3 De een is ongeveer 1.65 en weegt rond de 900-1000 kilo en de ander is 85 cm en weegt ongeveer 150 kilo!
Afbeelding

Edit: Marloes is btw een Nederlands Trekpaard!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:10

Jelleee schreef:
Ga je wandelen op het strand of ook even mennen? Of is hij daar nog niet genoeg bevestigd voor?

Wij gaan over twee weken weer naar het strand (Wassenaar) met goed gezelschap <3
*\o/*

Heftig Ingrid :(:)

Ik rijd al jaren niet meer. Leren rijden op twee verschillende manege's en daarna twee bijrijdpony's gereden, daarnaast altijd verzorgpony's gehad bij hetzelfde echtpaar. De laatste pony 8 jaar verzorgd, beleerd en recreatief mee gemend. Toen een eigen pony gekocht om mee te mennen en besloten helemaal niet meer te gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 16-02-17 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:11

Jelleee schreef:

Haha nee voorlopig vindt hij de buitenbak nog eng (en ik ook gezien mijn lichamelijke staat door ongelukken) dus sulky blijft lekker thuis :-)
Zit nog te twijfelen tussen strand of bos.

Ga je mennen in wassenaar? En wat voor leuk gezelschap? :-)
Edit; lees net Ayla haar post haha

Iris_VdVJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:20

Willem kijkt zo schattig! Ben zo blij met het zonnetje de laatste dagen. Al 3 dagen gaan grazen met de kleintjes en wat waren ze blij. Tilana haar dappletjes zijn enorm aanwezig buiten andere jaren.
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:47

Wat kijkt Willem schattig

@Prosecco ik reed een geweldig leuke haflinger merrie bij.Door einde van de vriendschap tussen mij en de eigenaresse rijd ik niet meer. Wil tzt wel weer een rijpaard, wel bomproof haha. Maar heb vaker en een rijpaard gehad en Pip maar nu alleen Pip en dat is best wel relaxed nu.

@Kiekboefje wat een gaaf trekpaard! Staat hier ook op het lijstje voor mij als ik weer een rijpaard erbij wil.

@Iris je hebt er mooi weer bij de wandeling

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:48

Ik ben nog wel intensief bezig met grote paarden. Heb een vast bijrijdpaard waar ik 2 a 3 keer per week heen ga. Een knappe pre hengst van 4
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:21

Hier is het ook lekker weer!

Ik rij ook nog paard. 1 keer een paard van een stalgenoot en de andere keer op een manegepaard in de manegeles. We hebben zo'n leuke groep daar kan ik geen afstand van doen. Het rijden zelf hoeft voor mij niet zo nodig maar op deze manier doe ik nog eens aan springen of we rijden eens een carroussel wedstrijd.

Wat balen dat je vier daagse niet door gaat ayla!

Lieve Willem!!

Ik heb een tijdje drie pony's gehad en toen stond ik op een stal waar je alles zelf moest doen. Dat werd echt te veel voor mij! Twee gaat prima. Al moet ik zeggen dat als ik geen tweespan zou rijden het wel echt weer te druk zou zijn naast mijn werk. Nu als ik weinig tijd heb rij ik ze in tweespan en heb je ze gelijk allebei gedaan.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:43

Ik rij een x in de week op de tinker van een stalgenoot zelfstandig en ga misschien ook wat vaker de fjord van een andere stalgenoot pakken, wel onder toezicht :)

Zouden jullie je shet een deken op doen als de hele onderkant is geschoren? Dus kaaklijn tot einde buik? Of zou je als je hier op tijd mee begint ze ook zonder deken kunnen zetten? Floor heeft nu een kale borst en dat is net voldoende voor het afvoeren van zijn warmte maar ja als hij meer gaat werken gaat zijn vacht hem wel echt in de weg zitten dubio dubio
Vanavond ga ik op iedereen reageren ben aan t werk :')

Anna_prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:32

Er zitten bij mijn shetlander twee dekens goed, dat is een QHP deken en een MHS deken. Het laatste merk is alleen te koop bij de Minihorseshop zover ik weet. En het merk QHP is bij verschillende webshops en winkels te koop.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:46

Inderdaad handig Romy; 2 vliegen in 1 klap :-)

Leuk paardje Claudia!

Lilian; heb je veel weggeschoren? Met alleen stuk hals en buik zouden ze goed zonder deken kunnen blijven hoor.

Anna prins: mhs dekens zijn van mhs dus inderdaad alleen bij mhs verkrijgbaar :-)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:39

Lillian, ik doe dan geen deken op. We gaan Daisy ook dit weekend deels scheren. Stukje borst en een streep onder d'r buik. Ik heb zelf een scheerapparaat en waarschijnlijk gaan we nu iedere twee weken de streep onder d'r buik iets breder scheren. Afhankelijk van het weer.
Gelijk de buik helemaal dat durf ik niet aan.

Ik rijd ook geen paard meer. Mennen, grondwerk, lange lijnen, allemaal dingen waar ik meer plezier uit haal.

Vandaag een lekker ritje van 11 km door het bos gemaakt. Ik kon eindelijk mijn nieuwe schofttuig en singels eens goed uitproberen. Het beviel echt goed! Sulky heeft nog nooit zo fijn in balans gehangen.
Als Daisy een stukje geschoren is dan zal ik een foto plaatsen van de anatomische singel. Nu zit er nog teveel haar voor :)

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:28

Is dat zilco? Heeft die een anatomische singel?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:32

Het is een Zilco Classic schofttuig met losse draagriem en klittenbandkussens. Ik heb er een ideal anatomische binnensingel en een losse buitensingel bij.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:39

Wat een knappe pony is Daisy toch! <3 net als willem Jelle!

Oreo gaat hard Lori, wat gaaf! heb je al geïnteresseerden voor hem gehad? of hou je hem toch maar zelf?

Kiekenboefje wat een prachtig paard <3 floor heeft ook altijd met een trekpaard gestaan, zal eens een foto opzoeken van hun twee, helaas is het trekpaard terug gegaan naar de de eigenaar, kon hem overkopen maar hij vroeg voor een 11 jarige die toch al wel wat mankementen vertoonde veel te veel en dan had ik niet kunnen verhuizen. hier in de omgeving is het alleen maar klei grond en pol mag door zijn spierproblemen niet hele nachten op stal, hij moet vrij kunnen bewegen anders verzuurt ie van kop tot kont.
Afbeelding

Sakvis
hier bij een foto, echt alleen zijn borst, singelplek en oksels
Afbeelding

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:13

Ik vraag me af of jullie vinden dat mijn pony al afgevallen is. Ze is nog altijd te dik, ik vind dat ze ook niet mooi in haar vacht zit, maar ik vind dat bij een geschoren pony altijd moeilijk om te beoordelen.
Afbeelding
Dat is een foto van gisteren.
Afbeelding
Zo zag ze er enkele maanden geleden uit.
Wat vinden jullie?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:24

Ze is wel iets afgevallen maar er zou nog steeds wel wat af mogen wat ik zo kan zien.
Nu moet ik wel zeggen dat dit niet de meest ideale fotos zijn om te beoordelen. daar heb je toch echt een stand foto waarbij ze iig met de voorbenen recht staan, het liefste vierkant. een rugfoto waarbij ze helemaal vierkant moet staan en een foto recht erachter waarbij het met zo'n kleintje wel handig is om even door je hurken te gaan :)

Daarbij ken ik weinig kleine shetlanders die zonder buikje lopen, zeker als ze bijv net hebben gegeten. Ze lijken vaak wat buikig door ingewanden die er toch allemaal in moeten passen, bij een groter paard is er toch al wel meer ruimte voor.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:39

Ik zie zeker wel verschil! Er mag nog wel iets af, maar je bent al wel goed op weg. :)

Eigenlijks mag ik ook niks zeggen... Donja is minstens 30 kilo te zwaar! :roll: En ook ik doe mijn best.

@Lillian, ook een mooi trekpaard! Trekpaarden zijn super... net grote shetlanders!