35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:35

Gisteren zijn wij naar de Boerendag in Rijsbergen geweest, helaas zonder pony ivb problemen met de auto. Maar daarom niet minder genoten! Wat een prachtige dag!
Vandaag met een andere aanspanning uit het dorp samen gereden (Hackney) was erg gezellig. Lekker gestapt en even door het water gereden.
Na de rit heb ik mijn uk voorzien van een VIP behandeling, dat houd in: Een appel als voorafje, zweet eraf spoelen, daarna lekker rollen in de bak, en als dessert ook nog een stukje appel.
Afbeelding
Afbeelding
Ik luste ook wel wat ; )
Afbeelding
Dat was weer een (p)aardig weekend!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 06:48

Geweldige selfies, haf-sjakie! En een moeilijk probleem, want je wil toch op goede voet blijven met de stoeterij omdat je daar staat. Ik zou dat ook niet fijn vinden, zeker omdat er zoveel andere paardjes staan die wél van hun zijn. Oplossing? Geen idee. Misschien een van de stoeterij-paardjes opvoeden zodat ze daar hetzelfde mee kunnen? Maar dan blijf je bezig omdat je steeds weer moet opvoeden omdat kids dat idd niet kunnen. Ik zou je niet kunnen adviseren.

Tolbergfan, wat een geweldig weekeinde. Die foto's, kostelijk. Je hebt die cola vast gedeeeld! Flink mesthoopje hebben jullie daar.

Wij hebben nu vakantie en zijn de tijdelijke (opberg)stallen aan het vervangen door definitieve. Dan kan het oude gedoe afgebroken en weg. Werd tijd, de oude zijn gebouwd van materialen die we her en der hadden liggen, en dat heeft nu zijn tijd wel gehad. Maar nog steeds geen drempels in huis :-(.

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:07

Whahaa Tolbergfan, die foto bij de MAC, makes my day, grandioos !!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:04

Ja was even lekker met die warmte, cola met ijs. Ben er ook een keer met de wagen door de drive gegaan, maar vinden ze niet zo grappig...

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:01

Tolbergfan schreef:
Ja was even lekker met die warmte, cola met ijs. Ben er ook een keer met de wagen door de drive gegaan, maar vinden ze niet zo grappig...

Juist leuk, met paard en wagen door de mac-drive :D

silke5555

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:18

33 is dat ook nog toe gestaan ;).
Net gekocht voor onze kindjes.
Hebben een haflinger maar voor hun is het niet leuk dat ze nergens niet aan kunnen met borstelen en rijden gaat ook een stuk onhandiger. Mij werd het ook af geraden omdat mijn kinderen nog zo jong zijn. 4 en 3 jaar. Maar ik neem toch alles op mij dus wie zijn zaak is het dan. Ik denk altijd maar jaloezie is een lelijk beest ;) . Kan mij hier wel iemand weten zeggen wat een mini is en wat een gewone? Dat is nu eens iets wat ik niet echt weet. Hier een fototje van mijn zoontje op Liske. Kunnen jullie misschien zien wat zij is?
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 07:23

Welkom Silke
Heb je een betere foto van de pony?

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:10

Wat schattig silke5555.
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, mooi kleurtje.
Zo te zien gaan ze daar veel plezier aan beleven.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:12

Wat schattig silke5555.
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, mooi kleurtje.
Zo te zien gaan ze daar veel plezier aan beleven.

Geweldige foto's tolbergfan

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:44

Welkom Silke. Ik ben benieuwd of het voor jou ook een virus wordt. Ik voorzie dat er binnenkort zomaar een karretje achter hangt :) .

silke5555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:55

Dank jullie wel allemaal *\o/* . Weet niet of deze fotos
delijker zijn. Ben echt benieuwd of dit een mini of een gewone shet is

Afbeelding

Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:11

Maakt het uit? Wij hebben een kleintje zonder papieren. We noemen hem een nep-oliebol, alhoewel hij tegenwoordig turbo-Sieb genoemd wordt.
Als ik het zou moeten benoemen zou ik "gewone" shet zeggen, alhoewel de shetten meestal gewoon heel bijzonder zijn.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:19

Die van mij is kruising Shet falabella en heeft een Nmprs paspoort, geen idee of dat een ras is. Maakt idd ook niet uit, hij blijft even leuk.
2 jaar terug was hij net zoals die van jou, ook zo'n perziken kont.
Ik zou wel uitkijken dat hij niet dikker wordt.
Die van mij werd kort daarna hoefbevangen.

silke5555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:42

Ze is inderdaad veel te dik. Er is jaren niks mee gedaan. dit was de eerste keer dat er terug een zadel op lag. We hebben haar nog maar een weekje. komt helemaal goed. ze krijgt nu haar beweging :) Maakt ook helemaal niet uit of het nu een mini is of een gewone. gewoon nieuwschierig. Ken het verschil ook niet.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:20

Hoe groot is ze? Ze lijkt dezelfde hoogte als die van mij te hebben. Die is 90 cm

silke5555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:37

Zal ik eens aan mijn man moeten vragen die kan beter een schatting maken. zelf weet ik niet echt hoe groot ze is.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:57

De stokmaatindeling in Nederland van de Shetland pony is als volgt:

De minimaat pony met een stokmaat t/m 86 cm
De kleine maat pony met een stokmaat van 87 t/m 92 cm
De middenmaat pony met een stokmaat van 93 t/m 98 cm
De grote maat pony met een stokmaat van 99 t/m 107 cm

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:59

silke5555 schreef:
33 is dat ook nog toe gestaan ;).
Net gekocht voor onze kindjes.
Hebben een haflinger maar voor hun is het niet leuk dat ze nergens niet aan kunnen met borstelen en rijden gaat ook een stuk onhandiger. Mij werd het ook af geraden omdat mijn kinderen nog zo jong zijn. 4 en 3 jaar. Maar ik neem toch alles op mij dus wie zijn zaak is het dan. Ik denk altijd maar jaloezie is een lelijk beest ;) . Kan mij hier wel iemand weten zeggen wat een mini is en wat een gewone? Dat is nu eens iets wat ik niet echt weet. Hier een fototje van mijn zoontje op Liske. Kunnen jullie misschien zien wat zij is?
[ [url=m/pJwAHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

De stokmaatindeling in Nederland van de Shetland pony is als volgt:

De minimaat pony met een stokmaat t/m 86 cm
De kleine maat pony met een stokmaat van 87 t/m 92 cm
De middenmaat pony met een stokmaat van 93 t/m 98 cm
De grote maat pony met een stokmaat van 99 t/m 107 cm

silke5555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:12

Haa dank je wel dan kan ik eens kijken onder wat ze valt :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:23

kanniet schreef:
Maakt het uit? Wij hebben een kleintje zonder papieren. We noemen hem een nep-oliebol, alhoewel hij tegenwoordig turbo-Sieb genoemd wordt.
Als ik het zou moeten benoemen zou ik "gewone" shet zeggen, alhoewel de shetten meestal gewoon heel bijzonder zijn.

Oeps, ik denk dat ik de vraag verkeerd begreep...... :o

silke5555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:31

We weten nu wat het ze is een middelgrote pony. Of zelfs een stukje groter nog.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:17

ik vermoed dat er meer shet dan mini in zit maar blijft soms lastig :-)

Ik moet even vertellen wat een geweldige avond ik met Alf heb gehad gisteren.
Ik had nog een penny meisjes droom; zwemmen met mijn eigen pony. Een stalgenoot was zo lief om ons gisteren naar het strand te brengen. Ik was zo benieuwd of Alf het water in zou gaan.

Nou............dat ging hij !! Ik was zo ongelooflijk trots op mijn dappere ventje !!! Wat een geweldige pony heb ik toch, ben zo zo zoooooooooooo happy met hem!! <3 <3

hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:11

Tolbergfan: geweldige foto bij de Mac.
Silke 5555: welkom en prachtige shet gescoord :)
Ingrid: mijn droom, alleen wil Kyara het water absoluut niet in :n

Elina is vorige week 3 dagen op ponykamp geweest bij de manege waar ze les heeft, 3 dagen regen, gelukkig heeft de manege 2 binnen bakken.
Afgelopen zaterdag had ze weer les en was het schitterend weer en mochten ze met de pony's in het water, Jan is niet zo groot en het water vrij diep, dus Elina haar laarzen liepen al snel vol water, ze maar snel uitgetrokken want ze dreigden uit te gaan :)

Afbeelding

Dinsdag onverwacht even met de kids een nachtje in Hotel De Uitkijk in Hellendoorn gezeten, prachtig hotel midden in het bos, 's middags na het inchecken een lange boswandeling gemaakt en gister naar Avonturenpark Hellendoorn geweest en nu weer @ work :(

silke5555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:31

Hoo ook een erg mooie hieboven. Is dat haar eigen paardje? Algoed dat ze boven water is gebleven haha.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:30

Silke: nee dit is een pony van de manege, maar hij is idd erg leuk, het is een kruising Shetlander/Welsh.
Hij heeft het pittige van de Welsh en soms het eigenzinnige van de Shet :)

We hebben zelf ook een bonte Shet van 6 jaar waar ze wel eens op rijdt en die binnenkort voor de tweewieler komt, deze is in bestelling en zou tussen 22 aug. en 5 sept. geleverd worden als het goed is, dus nog even geduld :)