[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:58

@Ayla: Tango is in het verleden een paar x bevangen geweest.
Hij heeft linksvoor een heel licht gekanteld hoefbeen, daarbij heeft hij een tussen pees blessure gehad aan dat been,
En om het af te maken heeft hij vorig jaar zijn griffelbeen gebroken in zijn linker voorbeen.
Dat alles is wel genezen, maar t been wordt wel steeds zwakker met alles wat hij er al aan gehad heeft :(

Lekker dat Sjors weer kaal is! gezien je al in januari zit denk ik niet dat je deze winter nog een x hoef te scheren.
Altijd z’n rot klus vind ik. :')

@_Nelleke_: nee dit is Nico, mijn baby van nu 1 jaar en 8,5 maand oud

Duvel is wel een koele kikker hé, vindt alles wel prima volgens mij.
Heerlijk z’n karakter :D
Hoofdstel staat hem goed

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:12

@ayla zeker doen het is zo genieten! Hoop er binnenkort weer met de wagen naar toe te kunnen.

O en het scheren pfff daar moet ik ook nog aan geloven binnenkort. Helemaal geen zin in.

Jammer he dat alles door de Corona stil ligt. Ik hoop stiekem in de Zomer ook te kunnen starten als alles meezit.

@nelleke wij gaan naar strand Parnassia maar echt fijn aanrijden is het voor ons helaaas niet. Normaal gingen we naar langervelderslag in noorderwijkerhout maar daar mogen geen paarden meer het strand op :(

Staat hem goed dat hoofdstelletje! Duvel oogt groot! Wel fijn dat hij zo cool in het koppie is, kan je dalijk veel voordeel iit halen met het beleren.

Vandaag zijn de pony’s door de meiden even flink gestapt aan de hand. Toen ik vanmiddag kwam trof ik ze vermoeid aan :Z

Afbeelding

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:38

Mijn goede voornemen om jullie beter bij te houden mislukt al. :o
Jullie gaan snel en de zorg voor Max is vrij intensief op het moment (3x per dag erheen). Nu is het wel lastig dat Max niet echt in de buurt staat.

Woensdag de dierenarts nog gebeld voor advies.
Vrijdag is de dierenarts weer geweest want ik haalde hem uit de stal met enorme prutogen. Twee ontstoken ogen. 5 dagen zalf, 2x per dag.
De hoefsmid is die dag ook geweest. Hij heeft vier zachte stralen dus daar nu ook spul voor.

Vanaf vandaag heeft hij weer zn eigen voer en is het afwachten hoe dat gaat. Morgen de dierenarts bellen om te overleggen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:16

Haha Mandy ik heb dat ook hoor! Vooral omdat er veel nieuwe meekletsers zijn vind ik lastig onthouden wie nou bij welke pony hoort :') sorry daarvoor! Ben daar niet zo goed in, komt wel :)

Duvel heeft een mooi hoofdstel!! Ben benieuwd hoe hij er geschoren uit zal zien.

Nico is heel schattig! Wat een leuk koppie <3

Ayla, lekker weer geschoren pony. Fijn dat het rijden weer de goede kant op gaat! Is jullie gegund :)

Hidde is vandaag ook weer geschoren :) laatste keer, wil zijn zomervacht niet verpesten maar het moest echt nog 1 keer...
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 07:51

Saskia is Katwijk aan zee niet fijner aan te rijden voor jullie
Mandy wat vervelend , lastig he die oogzalven die zo vaak gegeven moeten.
Mooi hoofdstel voor Duvel.
Over het scheren, ik heb het dit jaar gered met 3 x scheren. 1x jacht patroon en 2 x helemaal.
Kymberly heb je nog nagedacht over box?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:00

Hidde kijkt er vrolijk bij!

Patricia oogzalf is 2x per dag, dus ik kan al 1x minder.
Bij de kat moest oogzalf 8x na operatie, dus 2x valt me mee. :P

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:04

Mandyy schreef:
Hidde kijkt er vrolijk bij!

Patricia oogzalf is 2x per dag, dus ik kan al 1x minder.
Bij de kat moest oogzalf 8x na operatie, dus 2x valt me mee. :P

Haha ja dan valt 2 x mee.
Ik heb weleens patiënten die elke 4 uur een zalf nodig hebben voor hun oog. Maak.dan hele schema's met de eigenaar. Lastig altijd met hun werk.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:11

Ja dat is lastig. Heb er toen ook vrij voor genomen en zette in de nacht m’n wekker een paar keer om het beter verdeeld te krijgen. :=

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:34

@Mandy wat vervelend allemaal :( Hopelijk is Max snel van zijn ontstoken ogen af!
2 a 3 x naar stal zou ik met mijn werk niet eens kunnen. Ben blij dat ik tot nu toe of hulp heb gehad of dat ze gekke dingen in mijn vakantie krijgen.

@ Patricia ja Katwijk aan zee ga ik de volgende keer proberen :) Rijd jij nog wel is met de pony’s op het strand? Misschien kunnen we weer is een keer afspreken?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:11

Mandy: wat vervelend -O- Je blijft bezig zo. Hopelijk knapt hij snel helemaal op.

Elaine: wat een leukerd! Ik heb altijd een zwak voor (mooi getekende) bonte pony’s :)

Nelleke: hoofdstel staat Duvel goed, mooi fijntjes. Wat een brave man.

Sjors en Hidde weer kaal :) Altijd weer fijn.

Willem dit jaar “maar” 2 keer geschoren. Hij heeft alweer best wat vacht maar opzich prima te doen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:07

sasika schreef:
@Mandy wat vervelend allemaal :( Hopelijk is Max snel van zijn ontstoken ogen af!
2 a 3 x naar stal zou ik met mijn werk niet eens kunnen. Ben blij dat ik tot nu toe of hulp heb gehad of dat ze gekke dingen in mijn vakantie krijgen.

@ Patricia ja Katwijk aan zee ga ik de volgende keer proberen :) Rijd jij nog wel is met de pony’s op het strand? Misschien kunnen we weer is een keer afspreken?

Wil wel weer een keer. Na ons honden trauma niet meer gedaan haha

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:08

Sasika ik werk in de avond de uren door die ik mis op m'n werk.
Heel fijn dat dat kan.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:39

Lekker hoor die kale pony’s!

Susanne: ik hebt bont ook altijd heel leuk gevonden, en toen ik Nico zag was ik gelijk verkocht :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:37

Staat een gave bonte te koop in Pijnacker, 104 hoog en 4.5 jaar oud en beleerd voor.de wagen zag ik net op Facebook

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:54

Patricia_86 schreef:
Staat een gave bonte te koop in Pijnacker, 104 hoog en 4.5 jaar oud en beleerd voor.de wagen zag ik net op Facebook

Oe leuk voor 2 span :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:55

Ik zag die ook voorbij komen. Heel leuk dier! Het is dat ik “voorzien” ben (en een maatje groter wilde) :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:09

Ja die is inderdaad leuk! Voor 2-span met Duvel :D Nee ben ook voorzien, heb net een paard verkocht, vind het wel even genoeg zo.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:46

@patricia leuk dan moeten we dat maar is een keertje afspreken. Ik ga even zorgen dat mijn vierwieler weer normaal rijd en dan contact ik je wel.

Uiteraard mogen andere ook aansluiten natuurlijk :D met karretjes houd je toch genoeg afstand.

@mandyy Dat is ideaal!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:47

Ik woon ook in jullie regio Saskia en Patricia, dus niet voor nu maar voor komende zomer houd ik me zeker aanbevolen!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:50

Ik heb m niet gezien, maar ben nu wel heel benieuwd..
Iemand die een linkje kan pb-en ? :D

Het is dat ik tango niet meer voor de wagen wil hebben, maar anders was het wel leuk geweest om mee te gaan Saskia
Wie weet over een aantal jaar als Nico oud genoeg is ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:10

sasika: Wat een heerlijke foto's van het strand! fijn dat het zo geslaagd was.
En lekker languit slapen. Vind dat altijd zo een lief gezicht.

Elaine: Wat een lief kopje <3 ook zo heerlijk fluffig.

Ayla: Pepper is wel echt vreselijk ja := Ik heb overwogen om hem te scheren, maar het is hier snachts nog zo ontzettend koud dat ik dat ook wel weer een beetje sneu vind. Voor volgend jaar even bedenken wat handig is.
Wat fijn dat je lekker een bosrit hebt kunnen maken en dat de training weer de goede kant op gaat! En ook leuk dat je zo gemotiveerd bent. Al kan ik me voorstellen dat je het mist om ergens naar uit te kijken.

Nelleke: Haha Pepper heeft ook altijd zo een geitenbaard. Die knip ik altijd in de winter :+

Mandy: Wat sneu voor max van zn oogjes :(:) hoe gaat het nu?

Jenny: Hij ziet er goed uit zo geschoren!

Patricia: Ja ik heb er nog over nagedacht, maar het ziet er naar uit dat het voorlopig droog is en blijft. Het natte seizoen is nu wel een beetje voorbij geloof ik. Dus het is een probleem voor volgend jaar. :)

Hier was het vandaag prachtig weer en Pepper + vriendjes mochten lekker de hele dag op de wei. Het was wel erg koud voor mij :brr: En heb al mn tuig schoongemaakt, dat kon ook echt geen kwaad pff..

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:46

Hij kijkt in ieder geval erg blij :D Lekker dat het natte seizoen voorbij is bij jullie! Hoe koud is het daar nu?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:05

Lief dat je het vraagt!
Het gaat goed met Max. <3
Oogjes zijn netjes, hij eet weer zn normale voer en is al even bloedvrij. :):)

_Elaine_ schreef:
Lekker hoor die kale pony’s!

Susanne: ik hebt bont ook altijd heel leuk gevonden, en toen ik Nico zag was ik gelijk verkocht :')

Bont! :D
Ik heb altijd geroepen dat ik geen bonte pony wilde en waar kom ik mee thuis?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:17

Frummels, wat een heerlijke foto's. Lijkt me heel surreëel om je paard in zo'n landschap te zien grazen.

Mandy, fijn dat het goed gaat met Max. Hopelijk houdt die stijgende lijn aan.

Dinsdag na werk Duvel nog even kunnen 'optuigen' en gelongeerd met schoftje en culeron. Hij gaf geen kik, knappe pony. Ik kan ook gewoon aansingelen, alsof hij nooit iets anders heeft gedaan.

Afbeelding

(Hij lijkt een beetje buikig, maar zijn haar is minstens 10cm lang. :') )

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:55

Haha hij lijkt idd wat dikkig. Maar de vachten zijn ook erg dik nu. Zit zijn staartriem wel los genoeg? Lijkt zo aardig strak te staan. Vind hem echt heel mooi bont <3