[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:26

Scheren moet ik nog even afmaken inderdaad,gelukkig wel in het bezit van een eigen machine, helaas zit ik met een flink gekneusde vinger dus moet ze nog even voor gek lopen :D

Volgens mij lijkt dat zo bij het tweede dekentje, het is mij in ieder geval niet opgevallen. Maar ze stond aardig te draaien en te schrapen dus denk dat het verbeelding is :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:47

Komt door de split tot bijna bovenaan denk ik. Ik heb een 100 grams van dat model van de mhs en die zit ook zo die split staat gewoon open.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:58

Is volgens mij ook gewoon het model van het deken :j .

Verder Jitskee normaal heeft ze er zelf amper last van, gewoon doorscheren eenmaal je vinger terug beter is :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:05

Ja inderdaad, was al lang blij dat ze weer helemaal luizenvrij is. :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:10

Leuke dekentjes! hoeveel heb je er nu? :')

Volgend jaar ga ik denk ik ook aan de dekens beginnen, afhankelijk van hoe floor het doet ga ik hem scheren in oktober. (dit jaar was hij een halve fluff in oktober vandaar :') Ik zag ergens een vliegendeken met panterprint in zijn maat :') hij gaat deze zomer zwaar voor l*l lopen is de bedoeling (en tegen de vliegen, liggen tussen de boomgaarden en naast de weide ligt een grote haag ;) )

Floor gaat echt gooooed, hij begint zich aan de voorkant helemaal op te richten aan de dubbele longe! gister even wat wezen mennen, eerst wat serieus gehobbeld door de bak heen en daarna even over het trekkers pad gereden, hij heeft gewoon 2 km achter elkaar gedraafd en galoppeert! leuk dat hij het vond haha, terug stappen was echt dribbelen-stilzetten-stappen-dribbelen-stilzetten :') malle eppie

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:37

Mooie dekentjes hoor!

Hoeveel hebben jullie (geschoren) pony's nu op?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:42

Leuke dekentjes! Vind ze wel vrij kort (in hoogte), maar dat is het model denk ik.

Sjors en Boef beide 300gr met 300gr hals.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:06

Ik ook 300. Twijfel om naar de 150 te gaan. Het is overdag wel lekker warm

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:07

Misty momenteel 250 met 200 gram hals. Morgen weer wisselen naar 150 met 50 grams hals
Temperaturen gaan weer lekker omhoog vanaf morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:17

@Lillian: Leuk dat het zo goed ging! euh.... dekentjes.. ik heb best veel... 1 regendeken, 1x 100 gram, 2x 200 gram (1 staldeken en 1 waterdichte), 2x 300 gram, 1x 500 gram en een zweetdeken. Verder dan nog een stuk of twee oude regendekentjes die als reserve dienen.

@Patty: mijne staat op het moment onder 500 gram :o . Overdag onder 400 gehad maar ze stond te trillen van de kou dus heb er maar een dikkere op gedaan. Nu is ze wel een behoorlijke koukleum. Morgen moet de 300 er weer op.

@Ayla, klopt, ik vond ze zelf ook vrij kort. Helaas is er maar weinig keuze, dit was de enige 500 grams die ik in haar maat kon vinden. Heb wel twee andere MHS dekentjes die veel mooier vallen, dus denk dat het toch het model is.
Zoals deze, die is ook van MHS maar zit toch wel veel mooier.
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:55

En NIKA? Weet niet welke maat ze heeft, maar die passen vaak mooi op kleintjes. Ik heb zowel NIKA als MHS gehad voor mijn (inmiddels verkochte) shetlander merrietje en ik vond NIKA veel beter liggen, de MHS dekens (eigen merk) ben ik niet zo'n fan van. Heb er twee gehad en beide waren niet helemaal waterdicht (regendekentjes) en de pasvorm vond ik maar vreemd..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:24

Heb nu 450 gram op, 300 hals. Zal van de week wel minder worden met deze temperaturen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:51

Willem heeft nog 500 gram op met hals. In januari weer geschoren dus super kaal. Ik ben niet zo van het wisselen. Dan kan het wel bijvoorbeeld 8 graden worden, maar door de wind kan de gevoelstemperatuur veel kouder zijn.

Ik voel altijd even of hij aangenaam aanvoelt onder zijn deken en als dat oké is ga ik niet wisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:26

@Ayla, ze heeft maat 110. Ik heb er wel een paar van Nika, maar die pasvorm is weer niet helemaal fijn. Die dekens komen haar vaak tot over de knietjes. Bij de laatste die ik daar heb gekocht lijkt de pasvorm al beter dan in het begin, maar het is niet helemaal 100%. In die maat hebben ze meestal ook maar weinig keuze.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:33

Is bucas/horseware niks voor je? Ik wil nooit meer wat anders. Mickey paste bucas fijner en Willem de horseware. Dus even afhankelijk van je pony.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:02

Max heeft ook 110. MHS valt vreselijk.
Bucas en Nika perfect.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:49

Grappig al die verschillen.
Ik heb Rhino's voor Alf maar ik vind eerlijk gezegd de MHS dekentjes weer betere pasvorm hebben (of in ieder geval die ik heb). Maar qua waterdichtheid en sterkte is Horseware wel gewoon super! Evenals Bucas maar die valt net niet bij Alf.

De Horseware Rhino's heb ik toch flink moeten laten vermaken om ze mooi te krijgen. En dat komt de waterdichtheid weer niet ten goede.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:53

Nika zit bij mijn pony's heel mooi. Mhs zat bij Bente goed maar bij Chayton niet. Zal met bouw te maken hebben. Ik heb nu twee bucas dekens en die zitten ook mooi

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:00

Ik heb voor Sjors en Boef Shires halsdekens en Rhino dekens met halve hals. Daarbij Horseware liners en nog een regendeken van Pagony. Sjors past helaas maar weinig dekens.. Boef is wat makkelijker. Maar NIKA valt op beide goed. De dekens die ik nu heb zitten Sjors ook goed, maar Bucas en Amigo niet :n

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:22

Misty moest naar de dierenarts vanochtend. Ze is vreselijk aan het hoesten. Ze heeft nu een kuurtje om haar longen wat schoon te maken
Ze was het al lekker aan het opeten
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:00

Hier dekentjes van BR, qhp (zweetdeken) en premiere. Vind BR het mooiste liggen zelf van deze. Finn 2weken geleden denk ik de dekens afgegooid maar die heeft zijn wintervacht nog gewoon. :) Hij had er op met het mennen geweest en vond het niet kunnen ze af te doen als het vroor. Ze dus op enkele goede dagen dan maar af gedaan, die had jeuk ook van z'n losse haren er onder (verhaart sinds begin januari).

MHS nog niet uitgeprobeerd al komt de kleine qhp van daar en Nika ook nog niet geprobeerd.

@Claudia hopelijk is ze snel terug beter!

Hier net een half uurtje besteed aan borstelen, straks nog eens. Er komt geen einde aan dat haar :') .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:27

claudiadvx schreef:
Misty moest naar de dierenarts vanochtend. Ze is vreselijk aan het hoesten. Ze heeft nu een kuurtje om haar longen wat schoon te maken
Ze was het al lekker aan het opeten
[ [url=m/nqyJep.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk helpt het snel, beterschap!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:31

BR kregen mijn pony's schuurplekken van, Nika valt wel goed an sich maar vind ik niet goed genoeg ademen (en soms heb je pech met de waterdichtheid).

Vanmorgen eindelijk weer eens kunnen mennen met Willem. Klein rondje door de polder geweest. Hij was erg stijf en had wat dikke benen, stilstaan is niet zo goed voor 'm.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:41

Hier alleen maar Bucas, Amigo, Rhino en BR. Die liggen stuk voor stuk super op allebei de ponys.
Van Nika heb ik een hele fijne onderdeken. En van MHS twee. Een ligt echt super. De andere schuift naar achter.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:44

Oja idd de onderdeken van Nika (oude versie) is heel erg fijn! Hij heeft singels en bilkoorden en is 100 grams. Schuift niet en trekt niet naar achter. Top dingetje, jammer dat die niet meer gemaakt worden.