[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:48

poeh wat een gedoe om een auto te kopen zeg! Hopelijk treffen jullie snel een autoverkoper die wel een auto wilt verkopen.

Bahher van de vele regenval (lijkt Nederland wel :+ ) Sta je op een grote pensionstalling ? Jammer dat je daar niet bij durft te lopen. Hier houden ze er wel rekening mee, zolang ik maar goed blijf kijken welke kant ik op g.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:56

Ik hoop het ook!

En nou hé.. dit is ze natste tijd van het jaar waarbij het ongeveer 16-17 dagen per maand regent. Dat lijkt dit jaar iets meer te zijn :+

Tja wat is groot haha. Ik denk 35 paarden ongeveer? Ik denk dat mensen wel rekening met ons zouden houden, maar ik vind het heel spannend omdat het maar de helft van de rijbaan is (de andere helft is niet overdekt) dus vrij krap en omdat ik de taal nog niet zo goed spreek := de meeste mensen op stal spreken we Engels, maar sommigen ook niet en die blijven dan maar in het Italiaans ratelen waarbij ik geen idee heb of het is omdat ze iets leuks vertellen of omdat ik iets verkeerds heb gedaan :))

Om die reden ga ik vrijwel altijd tussen 12:30-14:30 naar stal want dan zijn ze gesloten voor lessen en alleen open voor pension klanten. Maar die laatsten komen bijna niet op die tijden omdat ze meeste mensen dan werken. Dus eigenlijk ben ik altijd alleen! Heerlijk vind ik dat. Oh en op dinsdag tm donderdag rijdt de stal hulp dan de trainingspaarden, maar van hem heb ik nooit last eigenlijk. Ik ga dan altijd in de andere bak.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:54

Elaine: jeetje wat schrikken! Gelukkig alles goed afgelopen. Knappe Tango zo geschoren :)

Nelleke: volgens mij zitten er altijd zwarte leidsels bij Zilco tuigen. Ik heb vorig jaar een nieuwe HCA aangeschaft met spoorverbreders. O.a. vanwege het KNHS reglement dat gewijzigd kan worden (ookal rijd ik al even geen wedstrijden meer) en voor de veiligheid mocht ik dat nodig vinden, dan schuif ik ze van te voren uit.

Saskia: doe je ook aan (conditie) training met hem aan de fiets? Je hebt nog geen wagen toch? Buitenritten afwisselen met training in de bak is in mijn ogen de ultieme combinatie voor een goede conditie en bespiering. Slaat bij die van mij nog niet echt aan maar goed dat is een ander verhaal. Voer je ook voldoende vitaminen/mineralen en eiwitten? Aangezien hij aan het afvallen is, maar wel conditie en spieren op moet bouwen.

Kymberley: wat irritant dat het kopen van een auto zo lastig gaat... hopelijk slaag je er snel in! En kun je lekker het dressuur aan de lange teugel met Pepper oppakken :)

De jaarwisseling is hier rustig verlopen, onze hond was helaas wel erg bang voor het vuurwerk dat alsnog af werd gestoken ondanks het vuurwerkverbod. Op nieuwjaarsdag lekker een bosritje gemaakt met Sjors.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:16

Ik heb toch nog 'even snel' een EJL topic aangemaakt met foto's van het afgelopen jaar :) Wou het eerst niet doen maar ik vond het toch wel leuk om wat foto's bij elkaar te zoeken:

[EJL-ITP] 2020 met shetlander x welsh Sjors

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:54

Aaah een half overdekte baan is dan niet handig als het wat drukker is. Hopelijk heb je van de week wel de kans.

@Ayla ik heb wel een wagen maar het wiel is losgekomen van de as. Morgen neem ik een fiets mee voor extra conditietraining. Aan de longe moet hij van mij wel pittig werken, en meestal kan ik ze daarmee wel redelijk op conditie krijgen.

Toen ik hem nog fanatiek voor de wagen reed maakte hij ook altijd wel wat geluid, maar kwam altijd goed weer op adem. Ook tijdens oefenmarathons met het tweespan kwam hij makkelijk door de keuringen heen. Het is nu gewoon even zoeken naar de juiste balans.(denk ik, hoop ik)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:48

Is dat lang geleden? Wellicht dat hij door zijn leeftijd wat langer de tijd nodig heeft om op conditie te komen en dat hij daardoor wat geluid maakt. Je hoort ook veel over afgeplatte luchtpijpen bij shetlanders, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (meerdere uit dit topic helaas wel).

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:40

Dat hij fanatiek voor de wagen werd gereden? Ja zeker zo'n 5 jaar geleden.

Ik wacht het nog even af, anders laat ik hem in de zomer even checken bij de dierenarts. Eerst moet ik die grote op controle hebben voordat ik er 2 bij de dierenarts heb lopen :$

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:10

@Sasika: als hij wel zn warmte kwijt kan, en voor de rest geen extra geluiden maakt zou ik het indd even aan kijken, misschien wel even je trainingen iets rustiger aan doen?
Hopelijk kan je supplement hem ondersteunen erin.

Frummels: pfoe wat een slechte dealer is dat zeg! Snap dat je liever daar geen auto koopt.
Hopelijk heb je snel een goede dealer gevonden.
Lange teugelen is ook leuk, wel ideaal dat je op tijden kan gaan dat het rustig is op stal. Kan je rustig je ding doen zonder dat je omver gereden wordt door andere :D

Hier gister maar even samen met Tango een stukje wezen wandelen, toch een heel stuk relaxter als dat hij in zijn eentje op pad gaat :')
Ook een sluisje gemaakt in de wei, en dat werkt tot nu toe iig perfect :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:40

Pfft ik had wat van zilco gekocht in de UK met black friday maar helaas bleek het daar toch niet op voorraad en zou ik nu dik extra kosten moeten gaan betalen nu ze uit de EU zijn ;( Toch maar mijn bestelling annuleren dan, ik ken helaas niemand persoonlijk die het zou kunnen meenemen voor mij. Het scheelde toch wel een hoop met het hier kopen dus echt balen. Dan maar 2dehands in de gaten houden. |o

@Frummels, Pfft ook gezellig, je zou toch denken dat een verkoper wat wil verkopen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:16

Wat balen Lori! :(

Sasika: Hopelijk helpt een supplement, of is het slechts iets conditie gerelateerd! Twee in de lappenmand is wel erg prijzig ja..

Volgende week een afspraak om naar een auto te kijken die ik mooi vind en graag wil kopen als ie goed is. Ze kunnen hem ook komen afleveren waar wij de huurauto inleveren, dus dat is wel heel fijn! Hopelijk is het iets.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:08

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Jullie gaan heel snel, ik probeer vanaf hier weer mee te doen!

Het jaar begint heel ''goed'', ik had vanochtend de dierenarts/tandarts al bij Max.
Max heeft gaten tussen z'n kiezen waar eten in blijft, dat is flink gaan ontsteken. Heeft een van jullie hier toevallig ook ervaring mee?
Hij reageerde heel heftig op de verdoving, stond helemaal te shaken. Gelukkig stopte dat snel.
Aankomende drie dagen mag hij enkel slobber eten (3x per dag) en niet naar buiten.
Gelijk slobber gehaald en wat gegeven nadat verdoving was uitgewerkt. Nu werken tot 18:45 uur en vanavond terug om te voeren en te checken hoe hij is.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:16

Diastasen bedoel je geloof ik? Kan flink zeer doen als het begint te ontsteken. Heeft de tandarts het opgevuld met iets? Ik heb er niet echt persoonlijke ervaring mee verder maar ik weet wel wat het is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:18

De dierenarts heeft geen naam genoemd, maar het schijnt zo te heten.
Nee er is helaas niets aan te doen verder.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:20

Wat vervelend Mandy!
Maar als ze er niets aan kunnen doen, blijf je toch altijd t zelfde probleem houden aangezien t zich steeds opnieuw blijft opvullen met voer?
Misschien overleggen met een andere tandarts/da?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:31

Klopt. Ze zullen dan regelmatig langs moeten komen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:33

Jeetje Mandy dat is rot! Hoop dat hij zich snel beter voelt Y;(

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:31

Bij de ezel op het werk hebben ze de openingen opgevuld. Die had er flink veel last van.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:58

Frummels, jeetje wat een raar autobedrijf. Misschien een taal of cultuurbariere? Ze zijn daar heel katholiek toch? Misschien waren ze wel gesloten met kerst en oud&nieuw en vonden ze het brutaal dat je toch contact zocht? Ach ja, inderdaad lekker op zoek naar een ander autobedrijf.

Ik snap wel dat het nog wennen is op stal, vooral doordat je de taal nog niet helemaal spreekt. Zijn er meer mensen met een shetlander?

Ayla wat lekker dat je op nieuwjaarsdag een bosritje hebt kunnen rijden. Sta je met Sjors direct aan het bos?

Saskia, hoe oud is hij nu? Conditie opbouwen is ook wel lastig hoor, zeker in de periode waarin ze zo dik in hun vacht zitten.

Elaine, Tango weer aan de wandel, dit keer lekker aan de lijn ipv los :+

Lori wat zonde! Is het daar zo veel goedkoper ja? Ik kom normaal gesproken wel veel in de UK alleen nu met het vliegverbod niet dus kan je ook niet helpen.

Mandy wat balen zeg! Geen ervaring maar wel hele goede ervaring met Daan Staller, mocht je een second opinion willen van een goede tandarts.

Hier weinig te melden. De haf is een beetje sip dat z'n vriendinnetje weg is. Duvel vermaakt zich zoals altijd prima :D Al vergaat de wereld, hij gaat nog steeds lekker z'n eigen gangetje. Kan nog steeds geen keuze maken tussen welke kleur wielen voor de HCA. Het bestelformulier is verder helemaal ingevuld.

Twijfel tussen:
- Aubergine/donkerpaars. Is mijn lievelingskleur, heb heel veel paardenspullen in het paars. Ben alleen bang dat ik het toch snel zat ben en dat het weer lastig is daar matchende kleding bij te vinden.
- Bruin (beetje koper/kastanje). Ben bang dat het 'net niet' is met duvel z'n bruine vlekken die natuurlijk elk seizoen net een beetje anders bruin zijn.
- Zilver/rvs-grijs: Veilige keuze maar vind ik stiekem een klein beetje saai. Al zie ik het hier in het topic ook veel voorbij komen en vind ik het ook wel weer chique.

Help! :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:16

Het scheelde meer dan 100euro met hier dus het was toch wel de moeite -O-

Hier heb ik wit en oranje geloof ik, het ene is sober en het ander wat meer uitgesproken maar uiteindelijk als je erop zit zie je dat toch niet. Als je eerste ingeving donkerpaars is waarom niet dan? Als je het echt zat zou worden kan je het altijd nog schuren en overspuiten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:03

Iedereen de beste wensen voor 2021 nog **\O/**

Saskia: dat sneller buiten adem herken ik wel een beetje. Willem heeft dat sinds 1-2 jaar sneller dan toen hij jong was (hij wordt in de lente 19). Hij zweet ook vrij snel maar dat heeft hij eigenlijk altijd al gehad. Hij is verder gewoon fit voor z’n leeftijd en vrij recent door de medische molen geweest en op zijn zicht na mankeert hij niks geks (ook geen cushing). Ben je al begonnen met dat supplement van NAF? Wat doet dat?

Kym: vervelend van dat autobedrijf, klinkt niet heel klantvriendelijk := Ergens anders kunnen slagen uiteindelijk?

Lori: wat ontzettend balen van je tuig! Denk je een fijne deal gescoord te hebben... Gelukkig kon je het alsnog annuleren.

Mandy: hè bah wat een slecht begin van het nieuwe jaar. Arme Max! Pony van een stalgenoot heeft dat ook met het gebit. De tandarts heeft de ruimtes groter gemaakt waardoor voedsel minder snel blijft steken en ongeveer 3 keer per jaar onderhoud door de tandarts. Op deze manier blijft het goed gaan bij hem en geen ontstekingen meer.

Lieve Wimpie met zijn streepjes pyjama na de les gisteravond :)

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:23

Lieve foto! <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:17

Suus: ik kan volgende week naar een auto kijken ergens anders. :)
Wat een lieve foto!

Hier regent het nog steeds en ik ga zo maar eens richting stal. Ik baal er wel elke keer van dat Pepper zo zeiknat en smerig is. := wil hem ook liever geen regendeken op doen omdat hij dan niet lekker kan rollen (dat doet hij veel en graag) en omdat het snachts wel echt heel erg koud is hier. Hopelijk wordt het vanaf februari wel droger..

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:27

Wat een lieve foto Susanne!
Wist niet dat ze die fleece dekens ook in t klein maken nu? Jaren geleden vond ik ze al geweldig, maar toen waren er geen kleine maatjes.

Frummels: wat vervelend dat het daar nog steeds zo regent! Je zou zeggen dat Italië beter weer heeft dan wij hebben.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:41

Wat irritant van die regen Kym! Is dat normaal in die streek?

Elaine, ik heb deze alweer een paar jaar, maar geen idee hoe lang ze ze al maken in kleine maten. Ik vind ‘m heel fijn qua dikte en kwaliteit. Hij blijft mooi.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:40

Ik dacht dat het wel normaal was, maar hoor net van een kennis dat Januari normaal gesproken wel wat droger is dan dit.. Nouja, goed voor de plantjes denken we dan maar.
Ik reed na de lunch naar stal en het begon daar net te sneeuwen :oo

Pepper was weer lekker smerig en nat.. soms overweeg ik wel om hem in de avond en nacht in een box te zetten in de winter/natte maanden. De paddock is nu na weken regen best een blub dus ze staan eigenlijk alleen in en rondom de schuilstal. Voor de ruimte hoef ik het niet te laten in elk geval. Nog eens even over nadenken.
In de tussentijd mogen jullie genieten van mijn aardvarkentje <3

Afbeelding

Hij was weer heel content met zichzelf.
Afbeelding