[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:17

@Nelleke prima leeftijd om een pony rustig op te pakken :) leuk!

@Elaine, dat is fijn, maar ik snap dat je het nu wel prima vind om hem verder heel te houden! Leuk dat hij nu een jonger maatje erbij heeft.

@Frummels Ik moet wel heel erg lachen om je foto's. De after longe foto is hij ook echt alleen nog wit op de plek waar het singeltje heeft gezeten _O- Het longeren van shetlanders blijft een uitdaging!

Fijn als de sulky er dalijk weer achter kan.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 01:03

Ik heb ook een 2020 topic gemaakt, Hidde is over 3 dagen alweer twee jaar bij mij! Hey oude garde, herinneren jullie het nog? Wat gaat de tijd snel hé O:) Pfff kan zo weer tranen krijgen, zo blij met mijn black beauty... <3
[EJL-ITP] Black beauty Hidde ITP!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 08:10

haha die Proper
Alleen nog hoofd.en singel plekje schoon

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 08:21

Frummels, die Pepper! Wat een smeerkees! Lekker dat je straks je sulky ook kan ophalen, is de bak daar een beetje oké om te mennen?

Linda, wat een leuk overzicht!

Kiekeboefje, jij ook een heel leuk overzicht!

Ik heb gisteren mijn grote rijpaard verkocht. Heb nu alleen nog mijn (semi-gepensioneerde) haflinger Rowan en Duvel en dat is voor nu wel even goed. Ondanks dat blijft het toch moeilijk maar ze gaat naar een heel fijn nieuw baasje. We hadden het niet beter kunnen treffen.

Maar... ik had mezelf beloofd dat als de KWPN-er verkocht is, ik een wagen en tuig mag bestellen voor Duvel dus dat gaan we als allereerste doen! :D *twijfelt nog steeds tussen 16 en 19 inch*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:07

Het is zo een gigantisch spook soms :') Maar dat vind ik ook wel weer leuk. Het is in elk geval nooit saai!

Nelleke: Ja we hebben twee rijbanen waarvan 1 deels overdekt en ze zijn alletwee fijn vlak :j
Jammer dat je je paard hebt verkocht. Maar fijn dat ze een goed nieuw thuis heeft gekregen. Het blijft toch altijd lastig he..
Wel leuk dat je nu lekker kunt shoppen voor duvel!

Jenny: Jeetje wat gaat de tijd snel, twee jaar alweer! :oo

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:20

Op de een of andere manier hebben die kleintjes veel meer pit en een grotere truckendoos dan de grote paarden.
Heb nooit een rijpaard gehad, maar die kleintjes zijn ook gewoon zoveel leuker <3

Frummel: hoe krijg je Pepper weer schoon? Met zoveel haar gaat t zand zeker ook overal tussen zitten?

Nico rolt t liefst ook op t vieze plekje dat ie kan vinden, Tango daar in tegen is liever schoon dan vies :')

Nelleke: wat een vervelende beslissing, maar als je weet dat ze een goede nieuwe baas krijgt is t denk ik toch makkelijker.
En shoppen voor Duvel is natuurlijk ook heel erg leuk!
Weet je al welk tuig en wagen je wil?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:10

Nelleke: jammer dat je je rijpaard hebt verkocht... gelukkig is mennen minstens net zo leuk al dan niet leuker :)) Gezien zijn leeftijd zou ik denk ik voor 19” gaan, al zou 16” ook prima gaan als hij niet te veel meer groeit.

Kymberley: stoute vieze Pepper, gelukkig had hij wel lol :D

Gelukkig nieuwjaar! Hopelijk heeft iedereen ondanks alles toch nog een fijne jaarwisseling gehad.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:58

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Is iedereen veilig door de jaarwisseling heen gekomen? Hier was het echt veel rustiger met vuurwerk dan voorheen. Paarden hebben 5 minuten gerend door de bak en dat was het. Daarna ging mijn haflinger staan kijken en Duvel staan eten :+

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:00

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hier is de jaar wisseling redelijk rustig verlopen, wel wat incidenten gehad in mijn woonplaats, maar bij de pony’s was het rustig gelukkig.

Jaar zijn we goed begonnen door Tango te scheren.
Die is helemaal blij dat ie al dat haar kwijt is
Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:58

Zo wat een verschil, daar is een heel pak haar vanaf gekomen!

Tuig is besteld!! *\o/* Het is een Zilco SL tuig geworden met veiligheidslichtogen en beweegbare rugriem.

Voor alle HCA-eigenaren, waar moet ik nog aan denken voordat ik mijn wagen ga bestellen? Ik denk dat ik voor 19" wielen ga. Verder wil ik sowieso het stoeltje, de RVS lampenstokken, gesloten lamoen. Twijfel nog over spoorverbreders, gezien je die tegenwoordig niet meer nodig zou hebben toch?

De kleur van de wielen kiezen, dat blijft het lastigste denk ik. Ik neig nu naar bruin, beetje kastanjebruin, de kleur van Duvel z'n bruine vlekken, maar ben bang dat het 'net niet' mooi matcht straks. Hij zal in de zomer misschien ook wel lichter zijn dan in de winter en geschoren weer anders dan ongeschoren.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:21

Afbeelding
_Nelleke_ schreef:
Zo wat een verschil, daar is een heel pak haar vanaf gekomen!

Tuig is besteld!! *\o/* Het is een Zilco SL tuig geworden met veiligheidslichtogen en beweegbare rugriem.

Voor alle HCA-eigenaren, waar moet ik nog aan denken voordat ik mijn wagen ga bestellen? Ik denk dat ik voor 19" wielen ga. Verder wil ik sowieso het stoeltje, de RVS lampenstokken, gesloten lamoen. Twijfel nog over spoorverbreders, gezien je die tegenwoordig niet meer nodig zou hebben toch?

De kleur van de wielen kiezen, dat blijft het lastigste denk ik. Ik neig nu naar bruin, beetje kastanjebruin, de kleur van Duvel z'n bruine vlekken, maar ben bang dat het 'net niet' mooi matcht straks. Hij zal in de zomer misschien ook wel lichter zijn dan in de winter en geschoren weer anders dan ongeschoren.

Afbeelding
Ik heb hem.nieuwe hca.in deze kleuren besteld.frame de donkere kleur en wielen lichte. Ik heb 19" , stoeltje, rvs lamoen, spoorverbreders en dicht lamoen genomen.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:05

Iedereen de beste wensen **\O/**

@Nelleke, mij staat dit jaar hetzelfde te wachten. Zodra mijn rijpaard weer goed loopt gaat hij de verkoop in :( De maandelijkse lasten zijn voor mij te hoog en ik heb er zoveel stress van.

Fijn dat je al voor je tuig bent geslaagd! In welke kleur heb je die besteld ?

@kiekeboefje leuk overzicht!

@elaine dat is lekker voor hem! Ziet er weer strak uit!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:51

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hier alles rustig, behalve maandagavond. Toen heb ik avondritje met Bink gedaan en gooiden er 2 jongens op een kleine 100m wat vuurwerk. Dat vond Bink toch wel eng. Hij is er uiteindelijk wel mooi langs gegaan (uiteraard na het knallen), maar denk dat hij vooral op de geur reageerde.

@Saskia Wil inderdaad nog paar keer de stad in voor einde lockdown. Helaas liep Bink gisteren niet goed (vandaag wel weer) dus even rustig aan.

@Elaine wat een leuke pony's! Heb toch echt een zwak voor bont.

@Nelleke wat fijn een nieuw tuig! Ik men nu 8 maanden en ben blij met mijn tuig, maar inmiddels begin ik wat meer wensen en eisen te krijgen, Zilco (mits goed liggend) staat dan ook hoog op de wensenlijst.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 08:34

Patricia, wat een toffe kleur! Hoe heb je dat gekozen? Waarom heb jij alsnog wel voor spoorverbreders gekozen?

Saskia, wat verdrietig dat jij ook je rijpaard moet verkopen. Wat heeft ie nu dat ie niet goed loopt? Ik heb mijn tuig gewoon in het zwart besteld. Leidsels zullen wel bruin zijn, dat weet ik eigenlijk niet.

Jennifer, wat spannend! Dapper dat hij alsnog durfde!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:44

@jennifer_s wat is Bink toch stoer, doet zijn naam eer!

Vroeger reed ik ook nog wel buiten tijdens oud en nieuwjaar. Sinds ik in de buurt van Hoofddorp sta ga ik die uitdaging niet meer aan. Daar vinden ze het prachtig om mensen en dieren te pesten.

@Nelleke ja heel verdrietig want het is echt een super gaaf dier. 12 januari gaat hij naar de kliniek om uit te zoeken waarom hij licht onregelmatig blijft lopen, hopelijk is het iets simpels op te lossen.

Rakker begint aardig af te vallen nu, wat mij wel heel erg opvalt is dat hij toch nog weinig adem heeft, en snel aan het hijgen is.

Hebben jullie daar ervaring mee? Ik heb nu NAF respirator boost besteld om hem een beetje te ondersteunen. Overigens wordt hij al een tijdje 2 tot 3 keer per week gereden en sinds anderhalve maand 3 x per week afwisselend aan de longe, lange lijnen of mee gefietst. Je zou denken dat zijn conditie wel iets verbeterd moet zijn?

Uiteraard houd ik rekening met zijn leeftijd (20 jaar) en de manier van training.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:12

Nelleke, omdat KNHS zoveel veranderd kwa spoorbreedte. Met vergadering hadden ze het er weer over om sulky spoorverbreedes gelijk te willen gaan trekken. Dus neem ik ze erbij dan kan ik schuiven in spoorbreedte.

Saskia is het geluid alleen als hij loopt of hijgt hij nog steeds als je hem gelijk stil zet?

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:29

Tango heeft vandaag los gelopen op de openbare weg :oo

Hij gooide zijn gewicht in de strijd, en duwde de kruiwagen omver toen ik de wei in ging, en hij glipte er vervolgens langs
Bijna een aanrijding gehad met een auto.
Maar God zij dank staat hij mede door hulp van omstanders weer veilig in de wei, en zijn er geen ongelukken gebeurt
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:38

_Elaine_ schreef:
Tango heeft vandaag los gelopen op de openbare weg :oo

Hij gooide zijn gewicht in de strijd, en duwde de kruiwagen omver toen ik de wei in ging, en hij glipte er vervolgens langs
Bijna een aanrijding gehad met een auto.
Maar God zij dank staat hij mede door hulp van omstanders weer veilig in de wei, en zijn er geen ongelukken gebeurt
[ [url=m/JYvWFP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat een schrik, gelukkig heeft hij niks

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:20

Jeetje Elaine dat is schrikken := Gelukkig goed gekomen, wat wen draak is het ook!

@patricia Geen geluid, maar versneld ademen en de tijd duurt langer dan normaal dat hij op adem komt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:53

Saskia, dat had mijn haflinger ook, in combinatie met veel zweten. Hij bleek cushing te hebben. Kort scheren en onder een niet te dikke deken doet voor hem wonderen. (En op de Prascend)

Tx Patricia, dan denk ik dat ik dat ook maar doe. Beetje vervelend als achteraf blijkt dat ik de wagen niet op wedstrijd mag gebruiken.

Elaine, jeetje dat is schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen. Wat was hij aan het doen? :+

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:00

Wat vervelend van rakker Saskia!
Zweet hij ook erg of valt dat mee?

Mooie kleuren Patricia! Gaat vast mooi passen bij Beauty.

Nelleke:
Tango was ontsnapt en liep langs een 80km weg en hij maakt er altijd een spelletje van, hoe harder ik er achter aan ren, hoe harder hij weg rent...
maarja je gaat ook niet op je dooie gemakje achter hem aan op z’n weg dus hij had soms de tijd om te snacken :+

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:14

Zweten valt mee, hij is geschoren dus hij kan goed warmte kwijt. Wat hij zweet past wel bij de type training.

Cushing is een hele goede! Daar kan ik hem wel weer is op testen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:14

Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Patricia: mooie kleurencombinatie heb je gekozen. Ik ben heel benieuwd :j

Elaine: Wat schrikken zeg! Gelukkig is iedereen ongedeerd gebleven.
En hoe ik Pepper "schoon" krijg: wachten tot het stopt met regenen (ik hoop donderdag toch wel echt := ) En echt schoon wordt hij pas als het voorjaar wordt en hij zn haar kwijt raakt. Ik heb het geaccepteerd haha.

Hier de huurauto weer moeten verlengen.. zucht. Het bedrijf waar ik een auto wilde kopen reageerde zo traag en laks dat ik er niets meer wil kopen. Dus nu op zoek naar een ander.. Heb al wel iets op het oog dus ik wacht even af of we maandag kunnen komen kijken.
Die eerste partij had via whatsapp laten weten dat hij Engels sprak, waarna ik aangaf interesse te hebben in 2 auto's die hij had staan. twee dagen later nog geen reactie.. Dus ik vroeg of het mogelijk was om te komen kijken. Wel gelezen, weer twee dagen geen reactie. Uiteindelijk stuurde ik gisterenavond lichtelijk geirriteerd of ik nou kon komen kijken vandaag. Kreeg ik alleen terug "No". Geen uitleg waarom niet (gesloten? auto's niet meer beschikbaar?) Gewoon alleen No. :+ Dus heb al geen zin meer om met zo een bedrijf in zee te gaan en geef mn geld liever aan een ander :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:23

Frummels schreef:
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Patricia: mooie kleurencombinatie heb je gekozen. Ik ben heel benieuwd :j

Elaine: Wat schrikken zeg! Gelukkig is iedereen ongedeerd gebleven.
En hoe ik Pepper "schoon" krijg: wachten tot het stopt met regenen (ik hoop donderdag toch wel echt := ) En echt schoon wordt hij pas als het voorjaar wordt en hij zn haar kwijt raakt. Ik heb het geaccepteerd haha.

Hier de huurauto weer moeten verlengen.. zucht. Het bedrijf waar ik een auto wilde kopen reageerde zo traag en laks dat ik er niets meer wil kopen. Dus nu op zoek naar een ander.. Heb al wel iets op het oog dus ik wacht even af of we maandag kunnen komen kijken.
Die eerste partij had via whatsapp laten weten dat hij Engels sprak, waarna ik aangaf interesse te hebben in 2 auto's die hij had staan. twee dagen later nog geen reactie.. Dus ik vroeg of het mogelijk was om te komen kijken. Wel gelezen, weer twee dagen geen reactie. Uiteindelijk stuurde ik gisterenavond lichtelijk geirriteerd of ik nou kon komen kijken vandaag. Kreeg ik alleen terug "No". Geen uitleg waarom niet (gesloten? auto's niet meer beschikbaar?) Gewoon alleen No. :+ Dus heb al geen zin meer om met zo een bedrijf in zee te gaan en geef mn geld liever aan een ander :D

Lekker auto bedrijf zeg

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:00

Nou he, je zou toch denken dat men (zeker in deze tijden) graag iets wil verkopen. Maar blijkbaar heeft hij geld zat. :))

Ik was vorig jaar met Pepper begonnen om dressuur aan de lange teugel te doen, maar daar ben ik na een paar keer me gestopt om meerdere redenen (vervelende stalgenoten in de rijbak, motivatiegebrek en kort lontje := en onze verhuizing). Jammer want ik vond het heel leuk om te doen! Heb besloten dat ik het weer wil oppakken hier. :) Had helemaal zin om vandaag te gaan, maar het regent weer de hele dag en de overdekte rijbaan is dan vaak wat vol waardoor ik me niet op mijn gemak voel. Ben dan meer bezig met of ik in de weg loop dan met Pepper. Morgen is stal gesloten dus dinsdag ga ik weer vol goede moed beginnen :D