[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MimixDaina

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:16

Hoii!
Wat zie ik hier knappe pony´s voorbij komen zeg!
Die van mij word nu ook beleerd voor de wagen, binnenkort even het oude tuigje van mijn vorige pony op halen en die er eens opleggen en gaan slepen. Ik ben ookal langzaam aan voor een sulky aan het kijken, maar word niet echt wijs wat het beste is. Ik weet wel dat ik een geremde wil, omdat het wel de bedoeling is om de straat op te gaan. Tips over sulkys zijn dus altijd welkom!

Afbeelding
hier mijn knappe dame een aantal weken terug, toen we voor het eerst met de lange lijnen naar buiten gingen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:45

Super bedankt voor iedereens foto! Dat is echt super fijn! Denk dat 19 inch dus een veel betere keuze is. Nu nog de kleur van de wielen uitzoeken. :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:51

Willem is 1.02 en ik heb een 16” hca. Hij is super in balans en ik kan goed over hem heen kijken. Vanaf 1.05 zou ik sowieso wel voor 19” gaan.

Liv is een knap veulen! Leuk spanmaatje voor Red O:)

Kym: vervelend dat het registeren niet wil vlotten en je nog steeds geen auto kunt aanschaffen daar. Elke keer je huur auto inwisselen lijkt me inderdaad tijdrovend. Wel leuk elke keer een andere auto :P
Hebben jullie geen last van heimwee?

Willem heeft dit jaar gelukkig minder last gehad van de enting. Wel heel stijf/niet willen draven/wat ziekig/flinke bult, maar vergeleken met vorig jaar prima te doen :=

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:40

Gelukkig maar! Sneu als ze er zo’n last van hebben.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:31

Susanne waarom ben jij voor Willem voor een 16" gegaan? Wel fijn om te horen dat je ook met die maat er goed overheen kan kijken. De 1.05 gaat hij denk ik niet meer halen. Wat fijn dat hij nu minder last heeft dan voorheen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:56

Ik had proefgereden met Willem met een 16” en dat beviel gewoon super goed. Zag er geen meerwaarde van in om de grotere te bestellen. Tijdje later ook nog met drie verschillende 19” hca’s gereden (gewoon om eens te kijken hoe die erachter ligt) en ben nog steeds heel blij dat ik zelf voor 16” gekozen heb. Ik had gewoon niet het idee dat ik de 19” zo super zwevend en in balans zou krijgen als de kleinere maat.

Denk echt dat het een kwestie van proberen is. Eigenlijk zou je eens met je eigen pony beide moeten proberen, als je die mogelijkheid hebt.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:07

Fijn dat Willem dit keer niet zoveel last heeft van zijn enting, al zou het nog fijner zijn als hij nergens last van heeft natuurlijk :(:)

Ik denk ook dat je het beste kan testen wat er mooi en fijn achter hangt, schofthoogte zegt niet alles. Voor de balans maakt het ook nog uit hoe lang en zwaar je zelf bent, hoe ver de bomen worden uitgeschoven etc.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:19

Ik vind het bij jou en Willem ook geen gek gezicht hoor Susanne. Uitproberen is natuurlijk lastig met een onbeleerde pony. Heb je geen last van je armen/handen die je altijd wat hoger moet houden of valt dat mee? Uiteindelijk scheelt het ook maar 7 cm natuurlijk.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:43

Bij mij lopen ze voor 19" schofthoogte 1 meter tot 109
Liv is inderdaad knap hoe hoog is / Word ze

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:49

_Nelleke_ schreef:
Ik vind het bij jou en Willem ook geen gek gezicht hoor Susanne. Uitproberen is natuurlijk lastig met een onbeleerde pony. Heb je geen last van je armen/handen die je altijd wat hoger moet houden of valt dat mee? Uiteindelijk scheelt het ook maar 7 cm natuurlijk.

Nee echt totaal geen last van.

Ga je hem zelf beleren dan of breng je hem weg? Want in het laatste geval kun je daarna natuurlijk wel proefrijden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:15

Wilde hem eerst wegbrengen maar hij is zo super braaf en leert zo enorm snel dat ik het wel zelf aandurf. Wel met instructrice erbij natuurlijk maar vind het niet nodig om hem weg te brengen. Tot nu toe snapt hij alles na 1 of 2x oefenen, is echt nergens bang voor, is niet kijkerig of ril. Hij is pas 3 natuurlijk dus voor zo'n jonkie die eigenlijk nooit in handen is geweest verbaasd het me hoe stoer en slim hij is.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:20

Ik vond het vooral eng dat als ze dan eens zou bokken, dat je dan echt laag zit. Ik bouwde daardoor angst op. Fay wilt die kont nog wel eens een beetje omhoog gooien in galop (stout!), dus ik rijd standaard met slagriem.

Liv is nu 95cm denk ik. Ik gok dat ze rond de 1.06 gaat worden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:19

Nelleke: wat leuk! Wij waren woensdag in Bologna. Pisa is voor ons ongeveer 45 minuten rijden op zn Italiaans :))
vwb de wagen: ik rij met een sulky van Tjeu en heb een 19 inch voor Pepper. Pepper is 96 cm en ik ben 1.80m. Mijne hangt fijn in balans :j
Bij de sulky van Tjeu zit het stoeltje alleen wel iets anders gemonteerd tov van de wielen dus misschien dat dat verschil maakt in balans. (Stoeltje zit wat lager en meer “tussen” de wielen).
Tuig heb ik ook van Tjeu. Nu het leren tuig maar wil in de toekomst zijn biothane tuig. Ben er super tevreden over maar ben erg lui :+ de maten kun je bij Tjeu zelf opmeten en dan wordt het tuig samengesteld adhv de maten van je pony.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:28

Ik dacht dat Willem groter was :') Hij is ongeveer even groot als Cookie dan.

@Miranda, Wat is Liv al groot :wow: . Dat gaat een mooie maat worden.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:46

@Nelleke ik heb een 16 inch voor Bink van 98cm. Sulky Excellent (worden alleen niet meer gemaakt, al begreep ik dat Excellent overweegt om ze opnieuw te gaan produceren). Verder biothane tuig van Tjeu van de Meulengraaff. Op zich wel tevreden, in de eerste maanden wat kleine dingen die snel stuk gingen, maar Tjeu lost dat altijd netjes op.

Wij zijn vandaag dan toch echt maar eens de stad in gegaan!

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:31

Wat leuk Jennifer! Dat is best wel een stukje rijden toch?

Suus: nee geen last van heimwee gelukkig :)
En die huurauto wisselen is wel irritant ja haha. Normaal zou ik t leuk vinden om van auto te wisselen maar we hebben steeds dezelfde maar in een andere kleur :))

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:23

Is inderdaad een stukje, een kleine 12 km retour. Daar was ik ook wel blij mee, want ik probeer rustig op te bouwen, maar bleef de afgelopen weken telkens steken op 9 à 10 km (hoe erg ik ook mijn best deed om mijn ronde te veranderen, groter te maken etc.)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:36

Lekker ritje, leiden is best in de buurt bij mij. Als corona wat minder ie kunnen we misschien samen een ritje een keer.
Ik heb vandaag mijn tweewieler verkocht. Had hem vaker te koop staan maar steeds spijt :-)
Vandaag is hij wel weggegaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:27

Jennifer: wat stoer :D Leuke reacties gehad?

Patricia: lekker dat je tweewieler verkocht is. Men je alleen nog met Beauty? En ik snap je qua twijfel wel, heb mijn marathonwagen ook even te koop gehad, maar wacht het nog eventjes af. Verkopen kan altijd nog.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:14

Susanne schreef:

Patricia: lekker dat je tweewieler verkocht is. Men je alleen nog met Beauty? En ik snap je qua twijfel wel, heb mijn marathonwagen ook even te koop gehad, maar wacht het nog eventjes af. Verkopen kan altijd nog.

Caya is wel echt een beetje met soort pensioen en 3 wagen en e enkelspan tuigen houden is dan wel te gek.
Men nog met Beauty en Yaja.
Jou Leica vind ik echt mooi.snap dat je die nog even houd

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:06

@Jennifer_s hoe leuk even de stad in :D minder druk dan normaal daar?

@Frummels wat een stoere stap hebben jullie genomen zeg! Op auto's wisselen na is het volgens mij heerlijk wonen daar!?

@Patricia je was best snel je wagentje kwijt. Je hebt je hebt je marathonwagen nog wel toch?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:10

Patricia_86 schreef:
Susanne schreef:

Caya is wel echt een beetje met soort pensioen en 3 wagen en e enkelspan tuigen houden is dan wel te gek.
Men nog met Beauty en Yaja.
Jou Leica vind ik echt mooi.snap dat je die nog even houd

Leuk dat je Yaya er ook bij kunt rijden :)

Ja klopt, een fijne wagen!
Het werkte ook niet echt mee dat mensen de waarde er niet van in zien, en met zulke achterlijke biedingen komen dat ik er na een week alweer klaar mee was :+

Mooiste bod: ruilen tegen een cavaletti sulky :') _/-\o_ Je snapt natuurljk wel dat ik dát bod nauwelijks kon afslaan :+

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:56

Ja ik heb ook nog een cavalier racer.
En de hca.
Ja hij was echt snel weg. Maar is ook echt super te stellen kwa balans.

Nou Susanne dat jij dat aanbod afsloeg zeg.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:28

Afbeelding

Laatst kerstfotos gemaakt met daina! <3
Heb ze zelf bewerkt, voor mensen vallen over het touwtje, heb er anderhalf uur op gezeten maar kreeg m niet fatsoenlijk weg :')

Hebben jullie ook al kerst fotos gemaakt?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:37

@Jennifer, Herkenbaar! Ik heb dat ook vaak gehad in het verleden al dat ik mijn kilometers wou opbouwen en het na de rit toch weer ongeveer het zelfde bleek |o

@Susanne, Wat een bod/voorstel.

@Patricia, Ik had 'm nog zien passeren maar de mijne zijn te klein ervoor, fijn dat die verkocht is :D

Zondag nog met Finn gemend. Naar een stuk gegaan waar je fijn kan galoperen en man ik was vergeten hoe snel die kan :wow: . Na 2 goede buitenritten is zijn buik al minder rond.