[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:18

Wat voor tweewielers zijn dat? Hoor er wel vaker (goede) dingen over :)

Nou Wimpie is weer geënt, dit keer in zijn bil spier. Het is al zo’n watje en dit vond hij ook echt niet grappig :(:) Meteen preventief metacam erbij en duimen dat het dit jaar gewoon goed gaat.

sasika

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:35

Wat ik op het oog heb is deze
Afbeelding

Dan wel in eigen gekozen kleuren en misschien nog spatborden, en verstelbaar bankje.

Ik wil echt een 1zitter, want gezien er toch nooit iemand met mij meegaat en je dan weer met het balansverhaal zit vind ik een lang bankje onnodig. De HCA wordt tweede keuze mocht ik na het proefrijden het toch niks vinden. Het allerbelangrijkste is dat hij goed in balans te krijgen is, gezien ik daar al aardig wat gedoe mee heb gehad.

Aaww arme Wim! Krijgt hij een allergische reactie op de enting?

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:23

Wat is het hier stil

Afgelopen week een ritje gemaakt en de zebra (die hier op de zandverstuiving staat) bezocht. Gigant vond t maar vreemd Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:01

Heerlijk zeg! En wat grappig dat er een zebra staat :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:06

Leuke wagen Saskia :)

Hij was vorige keer inderdaad heel erg ziek geworden en dat heeft hij normaal niet met enten. Misschien een andere hulpstof oid. Hij kon zich niet meer bewegen en dat was heel eng. Dus nu even zo proberen.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:32

@Sasika mooi ding. Stoeltje oogt niet stevig, maar dat is waarschijnlijk een verkeerde indruk. Lees inderdaad alleen maar positieve verhalen.

@Linda Een zebra ook echt. Zie ik ook nog een dromedaris en iets van een buffel? Woon je toevallig bij de Beekse Bergen of is dit van een particulier?

@Susanne wat naar. Hoe ging het vandaag?

Geen idee of jullie dit leuk vinden, maar ik ben aan een klein schrijfprojectje begonnen: www.inahoofbeat.com Ik wil ooit naar Frankrijk rijden te paard, maar voor nu doe ik kleinere coronaproof projecten met Bink. (We zijn ook te volgen op Insta: @inahoofbt)

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:11

Jennifer. Is een opvang van oude circusdieren heb ik mij laten vertellen. Is op de zandverstuiving in doornspijk.

Ik ben weer getroffen door de opruim kriebels. Kan ik iemand hier blij mee maken voor een leuk prijsje ? Alles is maar Shetlander
Halsters mogen voor 5 per stuk weg
Longeerlijnen ook 5 per stuk
2 paar winter handschoen L/8 10 euro per paar
2 liners 137 (100 en 200 gr) gebruikt 15 per stuk
En een rinsekit hiermee kan je met de tuinslang water erin doen en dan blijft onder druk erin waardoor je op bv concours of na een Bosrit je paard af kan spoelen met een slang. Gekocht. Nooit gebruikt hahah
Afbeelding
Afbeelding

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:30

Suzanne, wat vervelend hoe gaat het nu? Minder problemen dit keer?

Jennifer_s ja stoeltje kan ook nog op verschillende manieren. Maar dit is ongeveer hoe ik het wagentje wil, met nog wat andere opties erbij :)

Leuk ik ga je project volgen!

Linda_gigant zijn de liners nog in goede conditie? Ik heb wel interesse in de 100 grams. De 200 grams heb ik toevallig van de week aangeschaft

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:27

sasika schreef:
Suzanne, wat vervelend hoe gaat het nu? Minder problemen dit keer?

Jennifer_s ja stoeltje kan ook nog op verschillende manieren. Maar dit is ongeveer hoe ik het wagentje wil, met nog wat andere opties erbij :)

Leuk ik ga je project volgen!

Linda_gigant zijn de liners nog in goede conditie? Ik heb wel interesse in de 100 grams. De 200 grams heb ik toevallig van de week aangeschaft

Liners zijn in prima staat. Ik had ze overgenomen van iemand voor een pony die alweer verkocht is. Doe mij anders even een pb. Kan ik je foto’s sturen als je wilt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:55

Tijdje niet zo actief geweest op bokt maar las dat Kiekeboefje wel de meest geweldige Black Friday aankoop had van iedereen. Gefeliciteerd! 2 ha is heerlijk ruim.

Susanne: is het vaccineren nu goed gegaan met Metacam er bij? Ik laat dat ook altijd doen omdat ze bij mij ook altijd ziek werden, en nu nooit geen probleem meer.

En wat woon jij in een gave omgeving Frummels.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:13

Hopelijk wordt Willem door de metacam dit keer niet ziek van de enting Suus :(:)

Met welke tweewieler had je gezeur Saskia?

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:50

Ayla ik had bij Kra*ay in Nijkerk een pony tweewieler GIG laten bouwen. Alles er op... luchtbalgen rvs onderdelen en rem. Helaas kreeg ik hem niet in balans, de wagen was gewoon net te groot voor de pony. Doormiddel van twee mandjes gevuld met zand kreeg ik hem in balans. Dit vond ik zo zonde en heb hem uiteindelijk verkocht.

De kleur was ook net iets anders dan gehoopt.

Dus nu wil ik het goed doen en neem ik de pony mee zodat ik zeker weet dat ik geen balansprobleem meer krijg.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:57

Welkom Saskia! :)
De tweewieler ziet er fijn uit, ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Welke kleuren wil je?

Jennifer: Wat heerlijk dat Bink een eigen uitloopje heeft nu en dat hij het zo goed doet! <3
Ik heb Pepper ook nog nooit zo smerig gezien := Vandaag viel het gelukkig goed mee.
En wat een gaaf doel! Ik ga je volgen.

Suus: arme Willem :(:) Hopelijk valt het dit keer mee!

Linda: Wat grappig dat daar een zebra staat haha. Ik snap dat Gigant dat maar vreemd vond ja..

Sharani: Ben ook helemaal gelukkig hier! :D

Hier gaat alles zn gangetje. Pepper had deze week vrij dus alleen wat los gegooid in de grote rijbaan en wat laten grazen langs het bergweggetje.
Ik wacht nog steeds tot ik me hier kan registreren, dus vandaag voor de 3e keer in anderhalve maand terug naar Pisa moeten rijden om weer een nieuwe huurauto op te halen := (Verlengen is veel duurder dan een nieuwe halen). Deze heb ik nu tot en met 2 januari, hopelijk is de registratie dan geregeld en kan ik een auto kopen, want dit is heel irritant en tijdrovend elke keer :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:14

Frummels, wat zag Pepper eruit op die foto op de vorige pagina! :wow: Hoe ver is het rijden vanaf Pisa naar jou? Ik ben regelmatig in Florence en Bologna voor werk (nu dan even niet ivm corona).

Susanne, mooie foto van Willem. En gaaf! Nieuwe Volvo! Heerlijk hoor, met trekhaak? Heeft Willem dit keer last gehad van de enting?

Kiekeboefje, leuk een 2e pony erbij. Wat zoek je?

Saskia, welkom! Leuke pony! Ben ook erg benieuwd naar je ervaring met de van der mee. Waarom geen HCA?

Linda, wat lekker zo'n ritje, en wat apart een zebra!

Hier gaat ook alles z'n gangetje. Zag wel laatst dat Duvel z'n achterknie op slot zat. Nu is het me nooit eerder opgevallen en daarna ook niet meer gezien. Hopelijk was het een eenmalig iets.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:35

Ik ben trouwens aan het inventariseren wat voor tuig + wagen ik voor hem wil aanschaffen. Wagen wil ik eigenlijk 'gewoon' een HCA alleen twijfel ik nog over de maat. Hij is 1.02m, 3jr en ruin dus hij kan nog wat doorgroeien dus neig naar 19" maar lees toch wel veel dat men die niet goed in balans krijgt. Nu ben ik zelf wel ook lang dus kan het stoeltje ook redelijk naar achteren, weet niet of dat nog uitmaakt?

Dan tuig, voorkeur gaat uit naar Zilco. Ik heb voor mijn haf het ideal eurotech tuig gehad maar die vond ik echt enorm hard en stug. Qua maat kom ik er ook niet uit, lees dat de meeste hier maat mini hebben maar Duvel is best flink (halster maat shet moet op het grootste gat). Zijn er ook die de shet/pony maat hebben?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:01

Saskia: de balans kan inderdaad een dingetje zijn, balen van je vorige tweewieler!

Kymberley: wat irritant!

Nelleke: Sjors is 1.06 en ik heb 19” wielen onder mijn HCA. Ik heb ook 16” gehad en de balans was toen misschien wel iets beter maar ik hing erg laag achter hem en na een tijdje vond ik dat totaal niet prettig. Als Duvel nog een stukje groeit denk ik wel dat 19” mooier staat. Kwa tuig zou ik voor Zilco gaan als je kunststof wil, Ideal Eurotech vind ik erg hard/stug tegenwoordig. Ik heb maat shet van zowel tuig als Ideal leren hoofdstel, hoofdstel zit wel op z’n kleinst maar je kunt ook onderdelen (zoals het hoofdstel) in een kleinere/grotere maat los kopen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:39

Ik heb er een van 1.04 en voelde me niet veilig met een 16 inch erachter. Nu 19 inch en totaal geen problemen met de balans.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:41

19 inch
Afbeelding

16inch
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:21

@Sasika, Ook nog gekeken voor die sulky maar dan uiteindelijk toch voor een hca gegaan, ik ben benieuwd hoe die bevalt.

@Linda, Wat leuk voor die dieren.

Ik lees het toch vaker van paarden die slecht reageren op de vaccinatie.

@Frummels, Hopelijk is het snel geregeld dat je een auto kan kopen gewoon, dat zal een stuk fijner zijn. Je omgeving ziet er echt prachtig uit.

@Nelleke, Hier ook eentje die soms op slot gaat maar altijd vrij vlot terug los ook, met af en toe voor de wagen staan zie je het nog amper. Kan ook met het castreren dat hij een beetje een lichamelijk klap heeft gehad.

Ik zou voor een zilco tuig kijken, eventueel kan je een passervice laten komen om zeker te zijn qua maten? Ik ben wel vrij zeker dat je maat shet gaat nodig hebben en mogelijks sommige delen zelfs nog de maat groter maar daarvoor is passen handig. Hier is er nu ook een maat groter qua borst onderweg omdat de SL borst in mini toch maar iel was op Finn.

Als je maar 1 hebt die voor de wagen gaat zou ik 19" nemen gewoon, je zit net dat tikkeltje hoger. Hier moest zowel Finn als Cookie voor de zelfde kunnen dus daarom een 16".

------
Maandag met Finn bijna 9km gereden, het was meer dan 2 jaar geleden dat ik nog meer dan een blokje om had gemend met hem. Normaal had ik deze zomer al meer buitenritten gereden maar toch eerst een eindje op de basis gewerkt in de weide terug. Ik hoop dit weekend nog een ritje te doen met hem :D .

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:24

Frummels. Ik ben ook heel benieuwd hoe de tweewielers van hun rijden. Ik heb nog even geduld nodig gezien ik eerst mijn Rijpaard moet gaan verkopen en dan pas de rust en financiën heb om daar langs te gaan.

Ik wil graag een royal blue met zwarte bies en zwarte bekleding.

Nelleke. HCA staat als tweede keus. Ik wil liever mijn benen bij elkaar kunnen houden O:) Dus als ik een wagentje met plankje kan aanschaffen wat goed in balans te krijgen is heeft dat toch wel mijn voorkeur

Wat betreft op slot schietende achterknien. Rakker heeft dit jaren extreem gehad. Sinds een paar jaar wordt hij bekapt door een andere smid en sindsdien schiet hij bijna nooit meer op slot. Dus misschien voor de zekerheid je hoefsmid er even op attenderen?

@lori waarom ben je toen voor de HCA gegaan?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:59

Wow wat een hoop reacties gelijk al! Daar heb ik wat aan. Ook over zijn knie, ga het zeker tegen de hoefsmid zeggen. Kan hij wellicht een beetje binnendoor bekapt worden.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:02

Goed bezig Lori :D

19”:
Afbeelding

16”:
Afbeelding

Iemand hier ervaring met een goede anti-bijt spray? Sjors zijn speelmaatje maakt telkens het klittenband van zijn halsdeken open waardoor de hals los gaat en over zijn rug ligt -O- Heb ‘m er nu af gehaald maar als het weer wat kouder wordt wil ik ‘m graag weer dicht doen en dicht houden :+

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:11

Afbeelding

Hier is Hidde 1.01, (twee jaar geleden gemeten, is nu 6 dus zal wel iets groter zijn) en wij hebben 16 inch wielen. Krijg hem super in balans, maar voor het mooie was 19 inch ook goed geweest aangezien ik vrij lang en zwaar ben. Heel gelukkig met mijn HCA :) maar ik moet er echt zuiniger mee om gaan...

Voor de mensen die vroegen wat ik dan zoek voor een 2e pony. Hier ga ik wel strenger in zijn :) Ik wil heel graag serieus een veulentje fokken en keuringen lopen en hierin leren. Dit trekt echt mijn aandacht en vind het super interessant.
-Merrie
-NSPS papier, (moet gekeurd zijn als wat ouder is, jong maakt niet uit).
-Leeftijd tot 15 jaar
-Kleur het liefst bont, mooie vos (heeft voor mij wel verschil) of een dun kleur

Zal later uitgebreider reageren want zit nu nog op werk :P Sorry voor ego post.....

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:16

Livje zou echt wat voor jou zijn. Maar zij is nmprs.
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:18

Ja leuk veulen <3 Maar nee wil echt NSPS :)