[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:48

Frummels wat gaaf dat je naar Italië bent verhuisd! Prachtige regio zit je! Hoe hebben jullie dat gedaan met werk?

Wauw Kiekeboefje! Wat een gave Black Friday aankoop!! Waar gaan jullie in de tussentijd wonen? Wij hebben ook zelf gebouwd afgelopen jaar, zou het zo weer doen! Wij hebben wel bij de bouw gewoond in een woonunit.

Jennifer, ik haal mijn messen eraf na het scheren en leg die in een zakje in de olie.

Ayla, ja dat zei mijn dierenarts ook. Zeker als ze wat ouder zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:43

Suus: het is heel mooi en rustig op de stal! Midden in de bergen en er komt geen hond.

Ayla: Dankjewel! We zijn nu zelf begonnen om de taal te leren. De lessen mogen helaas niet doorgaan ivm de lockdown hier. Hopelijk kunnen we in januari beginnen met de lessen :j
Hopelijk komt je deken op tijd binnen.

Nelleke: De regio is inderdaad prachtig! Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt volledig digitaal, dus voor hem is er niets veranderd. Ik heb helaas ontslag moeten nemen en ben sinds 1 december officieel uit dienst. Ik ga op mn gemak bedenken wat ik zou willen. Voorheen waren we altijd afhankelijk van mijn salaris, toen mijn man zijn bedrijf net begonnen was. Maar inmiddels is hij al twee jaar de hoofdverdiener en kan ik eigenlijk gewoon doen wat ik leuk vind. Dus daar gaan we maar eens over nadenken :D

_Nelleke_

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:31

Zijn de wegen/paden een beetje toegankelijk om te mennen daar in de bergen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:31

Fijn dat je op je gemak kunt gaan bedenken wat je zou willen doen qua werk. Niet hetzelfde werk als in Nederland?

Heerlijk fris winterweertje zeg! <3 :brr: Ik hou er wel van!
Wimpie ook wel.
Afbeelding

Gister voor de tweede keer proefgereden in de auto die we op het oog hebben. En het gaat ‘m worden! Nog wel even geduld hebben want de levertijd loopt rond april :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:55

Nelleke: Als je een kar met remmen hebt dan kun je hier prima een stukje rijden :j Ik heb een sulky van Tjeu zonder remmen dus dat durf ik niet aan := Rij er wel mee in de bak, maar als we het terrein af gaan dan gaan we wandelend.

Suus: Lekker winterweertje! Ik hou er ook wel van :j
Ik zou hetzelfde werk kunnen doen als ik in Nederland deed, maar ik wil eigenlijk niet meer op kantoor werken. We bevinden ons nu in de luxepositie dat ik eigenlijk niet perse hoef te werken, dus ik kan wel echt iets gaan doen omdat ik het leuk vind, en niet omdat het een X bedrag per maand moet opleveren. Dus er gaat een hele nieuwe wereld voor me open, en er komen dingen in me op waar ik voorheen nooit aan gedacht hebt :)
Leuk een nieuwe auto! Maar jeetje wat een wachttijden zeg := Welke auto is het geworden? Ik ben ook op jacht, maar vind het maar lastig (en ben vaak tegenstrijdig dus lig met mezelf in de knoop haha)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:46

Susanne, wat een mooie foto van Willem <3 Het was inderdaad heerlijk weer! Ik houd er wel van. Vandaag was het minder, maar ook dat heeft wel weer z'n charmes. Jeetje wat een levertijd zeg... Vast weer een Volvo :P Jaja ik heb echt iets met auto's :))

Kym, jammer wel! Lijkt me juist heel gaaf om daar voor de bergen te rijden, maar idd wel heel heuvelig en bergachtig. Ben dol op Italië, blijft mijn favoriete vakantieland (en daar houd ik het wel bij!).

Ik zou heel graag wat van ons 'project ' met jullie delen. Het word echt een meerjaren plan want volgens de planning gaan we alles zelf doen, met voornamelijk de hulp van mijn pa maar ook van kennissen en vrienden/familie. Er staan nu 3 grote schuren op, welke de gemeente het liefst zien verdwijnen.

Ik zou zo graag een foto blog schrijven... Maar als ik dat op bokt doe kan iedereen mee lezen :P dat is wel beetje veel van het goede.

Hier een lieve foto van Hiddekind <3 Ook de zoektocht naar pony nummer 2 kan wel beginnen an sich. Heel kalm hoor, want van het zomer willen we Hid pas verhuizen.
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:15

Wat spannend allemaal Jenny! En leuk dat er nog een pony bij komt.
Vind je het vervelend als mensen erover kunnen meelezen? ik vind het persoonlijk altijd hele leuke topics op bokt om te volgen en heb er zelf ook eentje gemaakt waar ik de renovatie van ons huis in ga bijhouden :j
Het is inderdaad leuk om hier te rijden buiten, maar het is echt te stijl om met de kar te kunnen. Ik ben twee weken geleden met iemand een paar dorpen verderop een buitenrit gaan maken op haar paarden en dat zijn wel echte klimgeiten. Vond sommige stukken toch wel spannend :=

Hier regent het al sinds vrijdag non stop (inclusief enorme storm en drie dagen lang onweer). Dus ik was sinds vrijdag niet naar stal geweest, omdat het echt onverantwoord was om de weg op te gaan. De bliksem was ook twee keer ingeslagen bij ons thuis := Gelukkig geen schade aan overgehouden maar het was wel schrikken..
Enfin, vandaag weer naar stal geweest want de onweersbuien en storm zijn verdwenen. Alleen nog eindeloze regen.. En Pepper had een kadootje voor mij :+

Afbeelding
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:28

hahaha wat erg! Ik zag de foto's zonder naar je naam te kijken en ik dacht welke pony is dat!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:08

Ik dacht ook heel even dat er een nieuwe pony in de groep stond :))

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:24

Kymberly, ja dat weet ik nog niet zo goed. Het is belangrijk dat het adres geheim blijft vanwege handhaving die er streng bovenop zit. Maar buiten dat om wil ik alles wel delen. Maar denk dat ik dat dan later ga doen. Zodat het verhaal wat achter loopt, dag vind ik altijd prettiger lezen. Ik denk dat ons project ook heel leuk is om mee te lezen omdat het echt een ‘one of a kind’ is. Er zit een bijzonder verhaal aan vast wat ik ooit wel kan vertellen :)

Hihi Pepper heeft het er van genomen zeg! :)) bijna een andere kleur.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:20

Suus: knappe Willem <3 Het is inderdaad fris geworden buiten!

Kymberley: wooow Pepper had er zin in haha, lekker gepaneerd. Hij kan wel schuilen toch?

Jenny: waarom zit er zulke strenge handhaving op? En leuk dat je op zoek gaat naar een tweede pony, waar zoek je naar? Knappe Hidde <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:12

Kym: super leuk dat je je zo kunt oriënteren op een geheel andere baan en werkveld. Heb je al een idee qua richting? Haha wauw en Pepper _O- Lijkt een heel andere pony joh! Champagne kleurtje 8-)

Jenny: haha inderdaad weer een Volvo. Ik zou in ieder geval een “fotoboekje/blog” voor jezelf bijhouden, zo leuk om daarna terug te kijken. Succes met de zoektocht naar een tweede pony. Heb je al een idee van wat je erbij zou willen?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:21

Welke auto gaat het worden Susanne?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:52

Om precies te zijn de Volvo XC40 T5 Inscription (Recharge plug-in hybrid dus half elektrisch) B-)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:15

Gaaaaaaf!!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:56

Hoi allemaal, mag ik gezellig mee komen kletsen?

Sommige zullen al weten wie ik ben, maar ik zal voor de rest mij even netjes voorstellen.

Ik ben Saskia en ben al weer bijna 15 jaar in bezit van een geweldige kleine maar groot in karakter Shetlander Rakker. (officieel Patrick v st. Mingalar)
Rakker is dit jaar 20 jaar geworden en op wat senioren trekjes na is het nog een rasechte shet <3
2x per week wordt hij bijgereden door een kleine ruiter en binnekort wil ik hem weer wat fanatieker voor de wagen gaan rijden.

Wij hebben samen voorheen op M enkelspan dressuur gereden en mijn hoop is om van het voorjaar/zomer weer is een keertje te starten.

Het mennen heeft lang op een lager pitje gezeten vanwege weinig tijd en ziekte van Rakker. Elke keer als ik hem wilde oppakken kreeg hij wat, maar inmiddels hebben we die pech redelijk doorbroken.

In 2021 gaan er een aantal dingen veranderen, waaronder verkoop van mijn huidig Rijpaard. Helaas is het financieel in de randstad te duur om 2 paarden te houden, en blijft mijn kleine pony toch nr 1

Even nog een paar foto's van mijn kleine topper, en hopelijk kan ik snel inhaken op een gesprek :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:59

Welkom !!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 06:03

Wat een leuke pony!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:10

Welkom Saskia. Ik herken hem nog wel van “vroeger” :) Leuk dat je weer wil gaan starten.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:58

Gezellig Saskia

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:07

@ Ymor, Ayla en _Nelleke_ dank voor je reactie m.b.t. het onderhoud van de scheermessen. Voor nu heb ik de messen nog niet los gehaald, maar na de volgende scheerbeurt (hopelijk ook de laatste dit seizoen) ga ik dat wel doen en dan volg ik Nelleke
@ Kymberly Bink gaat echt fantastisch! Hij staat nu in zijn eigen stal met uitloopje en is aan zijn tweede jeugd begonnen. En die foto van Pepper! Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt!
@ Susanne prachtige auto! Liggend past Willem daar zo in?
@ Saskia, wat is Rakker ontzettend leuk!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:10

Welkom Saskia, ik heb Rakker ook al wel eens voorbij zien komen. Leuke pony! :D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:34

Dankjulliewel :D

Eerst rustig aan opbouwen met hem, en een nieuwe tweewieler laten bouwen := Hopelijk gaat dat dit keer beter dan mijn laatste aankoop, wat een gedoe heb ik toen gehad.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:40

Wat voor tweewieler ga je nemen?

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:35

Patricia_86 schreef:
Wat voor tweewieler ga je nemen?

Ik zit te denken aan een van der mee mini tweewieler. Deze ga ik in het nieuwe jaar bij hun testen.

Vandaag heeft Rakker iig weer aan de longe gelopen. Wat een energie :P