[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:59

Ik betaal sowieso jaarlijks iets aan de knhs. Ik heb me er alleen nog nooit in verdiept. Ik zit ook bij een menvereniging, maar zoals ik al zei, weet ik de naam niet eens. Ik krijg wel dat blad van de knhs. Om een account aan te maken moet ik denk ik even weer mijn ruiterpaspoort opzoeken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:28

Hier zit er helemaal niks dichtbij denk ik van wedstrijden voor kleintjes. Heb er gelukkig geen ambitie in ook.

Vandaag terug met Oreo gaan wandelen voor de 2de keer. Expres rond de ranch gegaan hier, geuren en paarden zien. Ook veel gewerkt aan persoonlijke ruimte respecteren en dat ging goed eigenlijk. Toen die paarden zag bleef het bij roepen maar bleef netjes achter, braaf zo. Door een diepe plas gegaan en over boomstammen en dergelijke, wat behendigheid :') . Zou terug gaan vriezen, als de andere buiten zitten dan zijn hoeven terug bijwerken.
Afbeelding

Mijn leadrope thuis eens rond hem gedaan om te kijken hoe die zou reageren, maar die gaf geen kik.
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:43

Je hoeft ook geen aparte wedstrijden voor kleintjes te zoeken? Je kunt gewoon dressuur en vaardigheid rijden tussen de andere pony's en paarden.

Was heeeerlijk in het bos! Willem had er flink zin in en lekker kunnen racen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:10

@Lori, wat een knapperd is dat zeg.. <3 lekker dat ie al zo braaf is!

@Jelleee, lekker als je zo even naar het bos kan! Is hier wel 5 km verderop. Wel te doen, maar dan ben je wel even onderweg.

Deze opperdrop heeft vanochtend al 5,85 km gedraafd en stukjes gestapt! Lekker rondje gefietst, het is wel even nodig om het grondwerk op te pakken.
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:15

Sjors wilt ook weer met Willem racen Suus <3

Pony van vriendin had een stuk uit zijn hoef.. dus zelf maar een stuk gereden. Ging erg fijn, lekker schuimbekkie naderhand.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:14

Lori, wat schattig!
Jelleee, gefeliciteerd! *\o/* Knappe Willem!
Ayla, gefeliciteerd! *\o/*
Lillian, leuke foto's!
Iris_VdV, wat leuk zo'n klein trailertje, handig!
xZiva_, lief hoofdje!'
Kiekeboefje, wat goed! Lief kolletje!

Vandaag heb ik een super leuk cadeautje gekregen, het is een ring met Astrid's haar. <3

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:06

Leuke foto's!

Ik had vandaag van 10 tot 6 in Groningen, dus ik heb mijn pony's vandaag niet eens gezien terwijl ze achter huis staan :')

Wow, die is mooi Charlotte <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:50

Gaaf cadeau Charlotte!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:29

Mooie ring Charlotte!
Ik heb gisteren in mijn vinger gesneden met een schaar :')
Zit nu een super mooi verbandje om

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:44

Mooi Charlotte!

En Iris wat leuk dat je een trailertje hebt gekocht! Tweedehands neem ik aan? Let je wel goed op de staat van de bodem enzo? Ik heb twee tweedehands trailers gekocht, waarvan de tweede voor een wat hoger bedrag omdat deze helemaal in orde zou zijn, de eerste was een opknap projectje. Tweede trailer bleek veel meer mis mee te zijn dan we dachten, o.a. een rotte bodem en het hele remsysteem moest vervangen worden. Beide dingen die je helaas niet met het blote oog kunt zien, heeft mij uiteindelijk nog aardig wat geld gekost.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:00

Let inderdaad goed op de staat van de trailer. Kan er van buiten prima uit zien maar binnen in het hout totaal verrot. Laat hem goed nakijken voordat je pony er doorheen zakt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:41

Ben benieuwd Fennadev wat de pavo topsport doet.

Wedstrijden :-) Ben blij als ik los door de bak kan en durf. Hij heeft er nog maar zo weinig voorgestaan. Woensdag weer. Als de bak vrij is gaan we de bak in. (ik mag alleen rijden in de bak als er niemand in is. En als er iemand inkomt moet ik eruit helaas)

Lilian; leuk door die plassen, hij tilt z'n pootjes lekker op :-)

Iris; iedereen wilt wel zo'n pony; die er zo oploopt haha. Leuke deken en ik houd ook van halsters maar probeer me in te houden haha

Jelleee heerlijk naar het bos geweest, gaaf hoor!

Chardy; mooi cadeautje!

Ik ben een ontaarde shetten moeder; ik heb het stukje haar achter Alf zijn oren weggeknipt. Had er telkens ruzie mee en zat erg in de weg voor zijn menhoofdstel :-)
Je zit er niets van dus het zal niemand opvallen haha.
Vanmiddag mag hij met z'n pessoa rondsjouwen en morgen weer voor de sulky :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:59

Wat een vreemde regel van je stal, Ingrid. Ik neem aan dat je ook gewoon je stalgeld betaald en dus evenveel recht hebt op de bak? >;) Ik zou daar dus echt een probleem mee hebben haha. Ben je net lekker aan het trainen móet je de bak uit omdat iemand anders wil rijden.

Ik haal ook altijd het derde oor weg hoor. Meestal scheer ik het weg. Soms met de schaar. Veel fijner met het hoofdstel inderdaad.

Wanneer spam je menfoto's :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:35

Wat leuk Iris je eigen trailer! Echt ideaal :)). Zoals er al gezegd is laat hem goed nakijken. Heb mijn trailer laten keuren toen ik hem had. Technisch is hij in orde, maar kan wel een nieuw kleurtje gebruiken :).

Mooie ring Charlotte :)).

Indd een rare regel Ingrid... heb je daar al wat van gezegd? Zoals Susanne al zegt je betaald toch pension geld?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:03

Ik wist die regel toen ik daar kwam staan. Dus het was "take it or leave it" :-) Het is niet anders en het feit dat je überhaupt in de bak mag mennen is al heel wat, mag echt nergens hier.
Heel irritant!
Gelukkig zijn er genoeg tijden dat je bijna zeker weet dat er niemand is en op die tijden zou ik dan kunnen. Ik kan dan ook via stalapp nog vragen of er iemand komt. Maar ik rijd toch nog niet zelfstandig in de bak (zit alleen op sulky met instructrice)nog niet aan de orde :-)

Oh gelukkig ben ik niet de enige ontaarde moeder :D

Menfoto's hmmmmm nog maar even niet hahaha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:24

Als jij er geen problemen mee hebt, is het prima toch? Daar gaat het uiteindelijk om :D

Haha ik vind 'moeder' zo schattig klinken!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:26

Haha ik zeg moeder ook eigenlijk nooit maar alleen als er het woord 'ontaard' aan vooraf gaat :D :D

Nou echt handig is het natuurlijk niet maar het is al een unicum dat je hier ergens in een rijbak mag mennen dus beetje aanpassen dan maar :-)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:43

Als het de voorwaarde was dan is het niet anders. En als je nou een stalgenootje hebt die het niet erg vind dat je erbij rijdt mag het dan wel?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:46

Hoe vaak gebeurt het dat je net aan het trainen bent dat je er uit moet zo of wachten ze meestal toch tot je klaar bent?

Hier morgen naar die koets gaan kijken, ben benieuwd. Direct het konijn voor een vriendin daar laten, teddy dwerg konijntje. Heb er dan nog 8 maar dat zijn blijvers. :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:49

Patty nee helaas dan moet ik er toch uit. Eigenaresse heeft deze regel ivm de veiligheid. Kam ik hoog en laag over springen maar ik wist dit dus toen ik er ging staan.

Lori; ik rijd nog niet zelfstandig in de bak, Alf is net beleerd dus ik rijd nog alleen met instructrice erbij :-)

Maar ik sta er al 2 jaar en als ik het in de app zou zetten dat ik men van 2 tot 3 bijvoorbeeld zullen de meeste stalgenoten gewoon even op mij wachten. Maar is dus nog niet van toepassing :-)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:52

Ik scheer/knip ook het derde oor bij mijn pony's, vind het anders onhandig met halsters/hoofdstellen.

Wij hebben twee binnenbakken op stal en in de grote bak (30 x 60) mag gemend worden. Ik mag er niet in als er iemand rijd die er problemen mee heeft, maar ik hoef er niet uit als er iemand bij in wilt. Als ik eenmaal aan het mennen ben, is de keus aan de ruiter of ze er bij in komen of dat ze in de kleine bak gaan rijden. In de zomer kunnen ze ook nog uitwijken naar de buitenbak en ik eventueel naar een voor ons gemaaid stuk weiland. Tot nu toe zijn er veel ruiters die het geen probleem vinden als ik er bij in kom, sommige vinden het niet zo fijn en daar houd ik rekening mee. Meestal men ik s'ochtends doordeweeks of s'avonds rond 8 en dan is er vrijwel niemand meer in de grote bak. Scheelt dat onze bak vrij groot is, je kunt elkaar makkelijk 'ontwijken'.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:16

Luxe hoor Ayla! Nog binnen ook :-)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:20

Heel fijn idd, kwam op de vorige stal amper aan serieus trainen toe in de winter. Maar misschien is het zo op te lossen bij jullie, zoals het bij mij gaat? Dat jij er dus niet uit hoeft. Of valt er niet echt over te praten? Van één menner kan een ruiter niet zo veel last hebben lijkt mij.. je kan er makkelijk bij of ze wachten even. Bij ons is wel afgesproken dat wij vaste uren krijgen als er trammelant over ontstaat, maar wij zijn met 3 menpony's tegelijkertijd gekomen (stalgenootje en ik). Op mijn vorige stal hadden we alleen een buitenbak (20x40) en toen reed ik ook gewoon samen met de rijpaarden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:46

Nee is inderdaad niet over te praten maar het is vaak zat stil op stal dus komt vast goed :-)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:52

Ik heb zelf geen bak, maar ik rijd meestal 1 keer per week dressuur in een afgehuurde bak van redelijke grootte en 1 keer per week les in de megabak in Tolbert. Ik heb geen idee van de afmetingen, behalve dan dat ik me erg klein voel in die megabak van Tolbert.
Bak waar ik dressuur in rij heeft wel een beetje rare afmetingen trouwens. Wel 20, maar ik dacht de lange zijde iets van 50 ofzo. In ieder geval een scheve maat. Tolbert is denk ik sowieso 30, maar de lange zijde weet ik niet.