35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:16

Weer even bijgelezen....

@Idylle, beetje jammer hoe dat dan gaat he...Succes!

@Kanniet , daar ga je veel plezier aan beleven. En denk dat je vaker naar je wagen kijkt als naar je plinten _O- Dat worden straks heerlijke kilometers!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 19:15

Hallo iedereen,

Zo gisteren in de storm geland, weer terug uit Griekenland.
2 heerlijke weken gehad ! Prachtig weer, mooie natuur, etc etc :-)
Zal later wat foto's plaatsen.

Heb niet bijgelezen, dus ik val hier gewoon weer in :-)

Gaat het goed met iedereen ?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:00

Daar ben ik weer. Even afwezig geweest. M'n vriendin en ik hebben vandaag de pony opgehaald :D
Pony is niet van mij maar van m'n vriendin (dat is ook de vorige eigenaresse voor mij )
Helemaal blij dat ze terug is want ze ziet er niet uit! :n

Verder ben ik de laatste week niet bij Rhana geweest omdat ik tegen een burn-out aanzit en had er echt de puf even niet voor. Vandaag weer voor 't eerst geweest en dat was maar goed ook want het onderste stroomdraad was gister kapot gegaan tijdens de storm, maar de ukken stonden gelukkig nog braaf in hum eigen land.

Voor degene die het leuk vinden, ik ben sinds afgelopen week bezig met oornetjes maken (kost me niet zoveel energie en dan slaap ik iig niet de hele dag) en ik heb een fb site aangemaakt: Rhana's handmade creations

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:27

Ik zit even onder een steen(tje), maar lees wel mee! Ben erg druk op het werk, natuurlijk..zomerperiode, en daardoor minder tijd voor Bokt.

Vorige week mijn HCA opgehaald, ziet er precies uit zoals ik hoopte! Inmiddels de bomen dmv spanbanden en klos hout mooi naar elkaar toe weten te buigen. Nu verder afstellen met pony ervoor.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:51

Foto Bix... Ben erg nieuwschierig

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:42

Idylle; jij had toch dat beestje dat zo verwaarloost was, hoe gaat het daarmee ?

Leuk Bix !! Foto!

Verder stil hier ? :-)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:06

Afbeelding

Dit is ze (2 weken terug)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:07

Afbeelding
Dit was ze 2 maanden geleden

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:27

Ken je niet meer terug!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:28

Een beetje TLC kan wonderen doen. Dan vraag je je af waarom ze dat bij de andere eigenaar niet kreeg, Hoe kun je zo een beestje houden....:-(.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:59

Jeetje wat een verbetering idylle, die hoefjes krulde al bijna om zeker?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:20

Ja, de neuzen stonden al omhoog idd.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:59

Speeltijd achterom. Dat kleine stukje met de struiken wordt zo wel goed gebruikt :-).

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:04

Geweldig filmpje kannetje, echt heerlijk om de paardjes zo te zien!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 20:41

Ziet er stuk beter uit Idylle, gaat het ook goed met haar ?

Heerlijk filmpje Kanniet ! Altijd zo leuk om dat te zien :-)

Alf heeft nieuw deken alvast voor winter gehad (wollen zweetdeken) en een leuk nieuw halster "I'm a star" hahaha

Afbeelding

Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:24

Die Alf met zijn pretkop! Staat hem goed.

Soms denk ik dat ik ook eens een mooi halstertje moet kopen en dan denk ik meteen ach, de oude zijn nog goed genoeg. Sieb heeft zijn eerste "volwassen" halster nog. Jazz en Abby kregen het hunne mee van de vorige eigenaar en Viva is uit één halstertje gegroeid (heb ik meteen weg gegeven) en dat wat we nu gebruiken kan nog gemakkelijk heel lang mee. Ik heb 4 zweetdekentjes en drie regendekentjes voor het geval dat. Op één zweetdekentje na ligt alles op zolder. Heerlijk opgeruimd zo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 21:29

ja Alf had ook echt geen halster nodig hoor, maar die vind ik nou juist altijd zo leuk om te kopen hihi

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:31

Val er ook maar weer eens in, bijna 4 weken vakantie gehad en afgelopen weekend weer begonnen.
In mijn vakantie voornamelijk bezig geweest met de flat van mijn ouders leeghalen, veel dingen naar mij en naar mijn zus.
Vandaag doen mijn man, mijn zus en haar man het laatste en leveren dan de sleutel in en is dat hoofdstuk afgesloten.
Daarnaast met mijn 2 zussen een dagje naar Ameland geweest, een cadeautje van hen voor mijn 50e verjaardag, we hadden prachtig weer en zijn het halve eiland overgefietst, zo nu en dan stoppend om de interne mens te voorzien van lekkers :)
Mijn ene zus had een gewone fiets, mijn andere zus en ik een e-bike *\o/*
We hebben 55 km gefietst en dat terwijl ik helemaal niet van fietsen hou, maar wauw met een e-bike is fietsen toch wel erg leuk en makkelijk :P
Ook nog een keertje met mijn zus en de kinderen midgetgolf gedaan en de film met de minnions gezien.
Verder hebben mijn kids me veel moeten missen, dochterlief is deze week van maandag t/m woensdag op ponykamp geweest, helaas was door het slechte weer maar 1 keer een buitenrit mogelijk, maar ze heeft het wel naar de zin gehad.

Helemaal bijgelezen en hier en daar wat notities gemaakt, kon niet alle foto's zien, omdat ik op mijn werk zit dus als ik niet op een foto reageer komt het daardoor.

- Idylle: super koopje, mooie tweewieler. Gelukkig is de pony weer min of meer terug, ben benieuwd naar foto's.

- Prairiewolf: wauw wat leuk in tandem maar lijkt me idd wel wat vaardigheid voor nodig.

- Haf-sjakie: welkom, leuke pony's.

- Annelot: Driekus doet het maar goed, super dat je zijn snoekduik op de foto hebt kunnen zetten :)

- Kanniet: Er is een gezegde: "Mensen met paarden hebben een hemel op aarde, maar komen ze te sterven dan valt er niets te erven" :j

- Bix: Hier ook iemand die heeeel benieuwd is naar je nieuwe sulky :D

- Principal: Arme Rio, jeuk is zo vervelend en als eigenaar kun je wel gek worden als het niet lukt dit te verhelpen :(:)

- Ingrid: Wat wordt die kleine Alf weer verwend :D

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:58

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:45

Foto van de pony staat op m'n profiel foto. Bij mij heette ze Amber, nu heet ze weer Browney (zo heette ze bij m'n vriendin ook voordat ik haar kreeg) met Rhana gaat het super goed! Gelukkig geen medische klachten aan haar verwaarlozing overgehouden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:27

Prachtige filmpjes J_E, ik kan nooit genoeg krijgen van kijken naar spelende pony's.

Fijn dat Brownie weer terug is.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:04

Selfie!
Afbeelding

Denzel is zo'n knuffel gelukkig <3
Afbeelding

Ik had ook nog even een vraagje....
Denzel en Spyke staan op een falabella stoeterij gestald, prachtig natuurlijk, daar hebben we echt geluk mee. Op die stoeterij staan zeker ook nog 10 andere mini's.
Nu ben ik op Spyke en Denzel ontzettend zuinig, het zijn natuurlijk mijn allesjes. Ik voed ze zelf op met wederzijds respect, geduld en vooral heel consequent. Bijvoorbeeld met wandelen wil ik altijd dat ze achter mij lopen en dat als ik stop dat hun ook stoppen.

Nu komen op die stoeterij soms ook wat kinderen, (meestal kleinkinderen van de eigenaar). Omdat Spyke en Denzel worden opgevoed door mij en ik ze elke dag wel even aandacht geef, zijn ze gewoon ook heel populair bij de kinderen. Het liefst knuffelen, borstelen en zelfs wandelen de kinderen met Spyke en Denzel. Eigenlijk heb ik persoonlijk liever dat de kinderen niet eens in de buurt komen van Spyke en Denzel. Borstelen en wandelen laat ik zoiezo nooit toe maar helaas snapt de eigenaar dit niet. Hij denkt dat het leuk is voor de paardjes en de kinderen dat ze met elkaar gaan wandelen. Ik probeer de kinderen altijd enthousiast te maken om te gaan wandelen met een van de overige 10 paardjes. Denzel en Spyke zijn nu zo lief en respectvol naar mensen omdat ik ook met respect met hun omga en consequent ben. Dit kan ik niet van kinderen verwachten.

Dus nu is mijn vraag aan jullie, herkennen jullie dit en hoe leg ik aan de eigenaar uit dat kinderen geen paardjes kunnen opvoeden, hoe klein de paardjes dan ook zijn. Ik wil graag dat de eigenaar snapt dat het geen egoïsme of zoiets is van mijn kant maar puur omdat ik zuinig ben op Denzel en Spyke.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:38

Haf_sjakie: kan ik me heel goed voorstellen en ik vind eigenlijk dat als je je paardjes ergens in pension hebt staan en hiervoor betaald je wat dat betreft ook bepaalde rechten hebt en dit bespreekbaar moet zijn.

Vanmiddag stond Kyara even aan de longeerlijn het gras te maaien, ik kon haar mooi zien vanuit de keuken, op een gegeven moment was mijn dochtertje bij haar met een emmer water en een klein bakje, dit deed ze vol water en kieperde het over Kyara heen.
Die vond dat maar niets en wandelde steeds weg met Elina en haar bakje er achteraan, uiteindelijk liep ze met de hele emmer er achteraan en kieperde deze over Kyara heen.
Kostelijk gezicht was het en zo braaf als ze bleef ondanks dat ze het gedoe niet leuk vond.

Mijn tweewieler zou over 22 tot 36 dagen geleverd worden, wat duurt wachten soms lang :(

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:07

@Ulfeino, gelukkkig gebeurt het niet omdat het bespreekbaar is, maar ik zou zo graag willen uitleggen waarom ik het niet wil. Helaas kan ik de juiste woorden nog niet vinden. Mijn gevoel is wel heel duidelijk ;)

wat voor tweewieler verwacht je??

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 13:09

Denzel is <3 ! :-)
Lastig probleem maar inderdaad; als je stalgeld betaalt mag ik aannemen dat jij als eigenaar bepaalt wat er met je paardjes gebeurt ! Als jij niet wilt dat er anderen aan je ponies komen dan mag dat gewoon niet......

hahah Ulfeino :-)