[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:02

Wat een schattige foto’s van pep !! Dat dekentje staat m ook goed.

Gigant is gister behandeld door de osteo was best wel flink nodig weer ... maandag word hij gemasseerd en dan is hij woensdag weer Good to go.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:12

Fijn dat Nick al zoveel is afgevallen, ik ben het er mee eens dat je dat liever te langzaam dan te snel kunt doen. Gewoon lekker in beweging houden.

Ziet er apart uit die tape bij Caya, ik ben benieuwd wat dat voor haar doet. Wat is de theorie daarachter?

Ik denk dat het mest en zand eten vooral een tekort aan bepaalde dingen is. Bij de honden voer je op zulke momenten veendrenkstof bij, ik weet niet of dat bij paarden ook werkt.

Haha druk druk Kymberley, maar wel allemaal leuke dingen! Welke datum gaan jullie trouwen?

Fijn dat Gigant nu ook weer lekker los is. Zaterdag mag Lola naar de fysio, ik hoop dat dat haar goed doet. Helaas gaat het niet super goed met haar.

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:30

Wat een heerlijke foto’s Kymberly! <3

Hier vandaag al druk bezig geweest met de voorbereidingen. Schuurtje op de kop getikt en 2 super kruiwagens. Vandaag de bomen gesnoeid en kleine boompjes verwijderd. Morgen verder met de bosmaaier.
Afbeelding
Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:43

Kiekeboefje schreef:
Wat een heerlijke foto’s Kymberly! <3

Hier vandaag al druk bezig geweest met de voorbereidingen. Schuurtje op de kop getikt en 2 super kruiwagens. Vandaag de bomen gesnoeid en kleine boompjes verwijderd. Morgen verder met de bosmaaier.
[ [url=m/Supszi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6OTPza.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo, al hard gewerkt zeg!
Ziet er goed uit :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:21

@Frummels, heerlijk! Ook eens gehad met Finn maar helaas geen foto van.

@Kiekeboefje, goed bezig geweest ook!

Hier hebben er nog enkele keren een tjak gevangen geloof ik, deze nacht nog binnen maar hoop ergens komende dagen ze te kunnen buitenlaten s'nachts gewoon.

Morgen normaal Rio gaan wegbrengen, hopelijk is die wat netjes morgen ochtend en anders maar even plaatselijk vlekken er af spoelen. :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:25

Grote beurt voor Gigant :D

Mirriej; Lola is het witje toch? Gaat het nog niet zo goed? Dat is niet leuk.....

Kiekeboefje al druk aan het werk

Lori; succes morgen met Rio. Is één van je pony's die je verkocht hebt?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:32

Rio was deze die bedoeld was voor tweespan met Finn maar helaas te klein bleef, ze een bericht gezonden voor het nummer nog dat ik kan berichten eenmaal we vertrekken. Komen van verder dan ik dacht zag ik. Is inderdaad 1 van de 2 die te koop waren, wil terug naar 2 of 3 eigen pony's naar kosten toe en dergelijke.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:40

Aaaaaah wat een lieve foto’s van Pep <3

Goed bezig kiekeboefje! :j

Gister heeft mijn vriend snel wat fotootjes geschoten. Uitgestrekte draf begint eindelijk ergens op te lijken. Ze begint eindelijk fijn te zweven. Alleen het hoofdje moet nog wat meer nageeflijker en de kaak moet meer ontspannen. Maar ook dat is een proces, we komen er wel haha :P Zoals mijn lesgeefster altijd zegt; stap je voor stapje. Elk beetje vooruitgang is weer iets :')

Afbeelding
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:00

mooie foto's ziet er goed uit
en zie dat er hard gewerkt is in het weiland op de andere foto's

alles netjes gelezen maar ben echt te moe
vanaf vorige week ben ik gaan waken omdat de shet over tijd ging en melktesten erg schommelde van 3 naar 6 en soms een dag op 3.
dat hield in dat het dus slapen in de auto was en om de zoveel tijd kijken en in ochtend snel naar huis en het huishouden mee regelen en kindjes naar school en weer terug etc.

woensdag avond totaal niks te zien ook geen banden slapen of wat dan ook melktest was juist vrij hoog. dus dacht ga even thuis een filmpje kijken samen met manlief die ik amper heb gezien al die tijd. en ja hoor kom je terug op de weide begint er net iets kleins te willen gaan staan. vlies nog gedeeltelijk om zijn billen heen. Dus echt net geboren.
Helaas na enkele uren had veulen nog weinig kracht of interesse om te willen drinken en hebben dan ook wat overleg met DA gehad hoe of wat en gedrag van veulen etc.
Besloten om de moeder te melken en via fles het veulen te voeden.

Dat houd in om de 2 uur fles geven. maar reken daar dan ook het melken bij dus zit er eigenlijk maar 1.5 uur tussen. Dus weggaan of wat dan ook kon haast niet.
3 keer redelijk onder dwang moeten doen omdat er totaal geen slik reactie was. 4 de keer steeds beter en sinds vannacht begon hij steeds meer bij moeders zelfstandig met aansturing van mijn te drinken.
heb ze de nacht met rust gelaten en uier was vanmorgen vol maar niet gestuwd dus er is gedronken ( nu dus onder scherp toeziend ook de natuur verder zijn werk laten doen)

hij mag nog wel echt meer actie in het drinken tonen hij is nog wat afwachtend.
net even half uurtje de benen laten strekken en dan zie je ook dat hij zijn oren nu lekker naar voren heeft ( eerste uren plat in de nek en ging vaak liggen alsof het klaar was)

Nou een heel verhaal hier wat foto's van

Muck
hengstveulen
v. manolito van t mallewegje
( zeer geslaagde combi al zeg ik het zelf qua bouw staat hij voor nu goed en mooie lange benen, die wilde ik bij moeder verbeteren dus dat is van wat we nu zien gelukt)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ook vorige week nog een aanwinst opgehaald dianne van de provincialeweg en onze mees ( hengstveulen helaas zonder papier) moeder heeft wel volle papieren en zei zal worden aangehouden voor de fok.

Afbeelding
(mees zal rond sept/okt te koop komen)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:22

Jenny is hard aan het werk met het nieuwe plekje :)

Linsey fijn dat ze het steeds beter doet. En tot vanavond!

Wat een knap BONT veulen StalNollie <3

Ingrid, lief dat je er naar vraagt. Willem gaat heel goed! Volgende week weer even contact met de kliniek. Hij is op het zachte goed en rechtuit op het harde ook inmiddels. Op harde ondergrond op de krappe volte nog niet helemaal rad, maar ik zie ook daar verbetering.

Vanavond even lekker naar het strand met de trailer, even genieten!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:52

Bedankt voor de leuke reacties op mijn kleine slaapkopje. :D

Ingrid: Ah Alfje lekker op het gras, zo fijn!

Linda: wat heerlijk dat Gigant naar de osteo is geweest! En dan ook nog een massage. Hij kan er weer even tegenaan. :)

Miranda: Ja erg druk, word er helemaal zenuwachtig van, haha. We gaan op 21 september a.s. trouwen.
Hopelijk helpt de fysio goed voor Lola en gaat het snel weer wat beter..

Jenny: Wauw, goed bezig zeg! Ziet eruit als een lekker plekje ook.
Jullie hebben hard gewerkt zeg.

Lori: Lekker he, als ze zo bij je komen. <3
succes met Rio vandaag. Ik kan me voorstellen dat je terug naar 2 of 3 pony's wil. Ik vind 1 al meer dan genoeg, haha.

Linsey: wat een leuke foto's en wat doet Toliene het goed! Kan niet wachten tot ik ook op de sulky zit.. <3 Nog even dromen..

StalNollie: Wat een leuk klein spul! En wat een opgave met die fles..

Suus: Fijn dat Willem weer beter gaat! Hopelijk snel weer helemaal goed :) Veel plezier op het strand vanavond.. heerlijk zeg!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:41

Wat een mooi veulen StalNollie! Ik hoop dat er bij mij ook zo 1 uitrolt :))

Mees is ook schattig <3

Susanne, heerlijk naar het strand! :) ben je niet bang dat je wagen gaat roesten?

Lindsey mooie foto’s zeg! Die gestrekte draf ziet er al goed uit *D

Hier is de hoefsmid geweest vanmorgen Cooks zijn hoefjes slijten best hard... terwijl ie eigenlijk altijd in de berm loopt... maar laatste tijd op verharde paddock.
Dusss hoefschoentjes aanschaffen voor zijn minihoefjes.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:12

Fijn dat het goed gaat met Willem Suus! :)

StalNollie, aaaaah hebbuh! <3 Wat een prachtige veulens heb je.

Hier weer hard aan het werk geweest met de bosmaaier. Alle boompjes zijn er uit en het begint een beetje netjes te worden. Echt zin in een eigen plekje! :D Paaltjes en toebehoren zijn besteld en morgen halen we een schuurtje op.

Afbeelding
Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:26

komt don daar alleen te staan jen? of komt er een maatje bij? puur uit interesse :D

stal nollie oooooh leuk babberts! <3 succes met de kleine Muck, hopelijk lost de natuur het zelf op.

Linsey ziet er goed uit zeg, gewoon lekker zo door gaan!

Zand en poep eten is inderdaad vaak een tekort aan bepaalde mineneralen en vitamines. met een vitamine brokje kom je al heel ver en misschien even een zak vlozaad aanschaffen om het zand er weer uit te krijgen?

Ik vind nick er al een heel stuk beter uitzien Laura, ga vooral zo door +:)+ en zoals anderen al zeggen te snel afvallen is voor een paard echt niet gezond, bij floor was ik in zijn afval periode ook heel voorzichtig ermee. voordeel bij ons is wel dat hij niet 24/7 op de weide staat in de zomer maar vaak een dag deel, zonder masker en verder zoveel mogelijk wat met hem doen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:45

Neehoor Donja komt niet alleen :D ik ga op zoek naar iemand die ook een pony heeft en de zorgkosten en voerkosten wil delen. Of er komt een pony bij! Maar daar ben ik nog niet uit.... ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:47

Kiekeboefje schreef:
Neehoor Donja komt niet alleen :D ik ga op zoek naar iemand die ook een pony heeft en de zorgkosten en voerkosten wil delen. Of er komt een pony bij! Maar daar ben ik nog niet uit.... ;)

jammer dat je heeeulemaal in groningen woont :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:26

Hihi ja joh :P over 3 maand in Drenthe

Edit: pfffff sorry, maanden. Verrekte Gronings :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:45

Misschien als mijn vriend werk vind vlakbij Groningen, moeten mijn pony's ook naar Groningen verhuizen. Maar ik wil ze eigenlijk niet op gras hebben. Je bent al lekker bezig geweest zeg Jenny! Ik lees net dat het Drenthe wordt voor jou. Ook leuk!

Wat een scheetjes die veulens <3

Over mest eten kan ik meepraten, Jorie deed dat toen hij bloedwormen had en Alex niet. Waarschijnlijk om de goede darmflora van Alex te krijgen. Sindsdien heeft ie ook geen bloedwormen weer gehad, maar wel permanent slechte mest nu.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:03

Even een ego post.

Ik heb net alle manen eraf geschoren

And i dont regret it.

Met manen
Afbeelding

Eerst kort want zijn manen waren zo dik dat het scheeraparaat er niet door heen kwam
Afbeelding

En toen
Afbeelding
Liep hij een maand lang voor aap.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:52

Fenna, ik ga echt recht op de grens Gro/Dre wonen en pony in Groningen :P echt heel mooi plekje.

Hihi Lillian, ik vind het stoer! Komt vanzelf een kuif tevoorschijn. Voor nu lekker kortpittig. :P

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:04

Gaaf Lillian! Dat heb ik ook bij Chara gedaan en stond haar erg stoer, komt snel genoeg een stoere boog tevoorschijn. Ik heb er nooit spijt van dat ik dat toen heb gedaan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:06

@Stalnollie, gelukkig is alles goed gegaan uiteindelijk!

@Kiekeboefje, top zeg!

@Lillian, als je het goed bijhoud krijgen ze zo een leuke fjord boog.

Rio is verhuisd vandaag, had Finn meegenomen als steun voor hem onderweg en maar goed ook een uur in de file gestaan. Daar toegekomen was het duidelijk dat we juist zaten want er hing al een naambordje aan het poortje "Rio" <3 . Ze is volgens mij helemaal dol op 'm al, nog even ontwormd daar (had ik op voorhand gevraagd hier of daar) wat gebabbeld en vertrokken. Kreeg nog en filmpje door en een foto dat die al in huis was gelopen _O- .

Zal wel raar doen, was de grootste slaapkop van de bende ah ja als die het maar goed heeft. Nu nog 3 pony's, 1 daarvan te koop nog maar er geen haast bij die moet op zich niet weg zou puur voor het praktische zijn als die gaat.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:29

Lillian ben benieuwd hoe ontploft dat weer aangroeit _O-

Ik was trouwens niet blij met Alex vandaag. Alex ging even uittesten hoe snel hij kan met 5 cm meer ruimte in de strengen. We zijn over de 30 km/h gegaan, vond t echt niet grappig. Vooral omdat hij deed alsof hij van een motor schrok en dat gewoon als aanleiding nam om te gaan rennen. Ik zag ons al op de kop in de berm liggen. Maar gelukkig had ik nog een stuur, dus hij ging gewoon met de weg mee, toen rustig aan terug genomen naar een rustige galop en net iets langer door laten galopperen dan dat meneer wilde. Hopelijk doet ie het nu niet weer. Hij was gewoon erg voorwaarts. Hij snapt nu ook dat 'komop' versnellen is, ik kan niet zien of ie daarbij ook verruimt dus weet niet of dat dan zo zeer middendraf mag heten.
Afbeelding

Op deze foto nog braaf kantjes aan het maaien bovenop de A7 _O-
Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:44

Lillian, stoer zo’n kort kapsel! Ik was achteraf ook blij dat ik het bij Cooks had gedaan :)

Lori, zal idd wel even wennen zijn... wel heel leuk dat Rio zo verwelkomd is zeg!

Jeetje Fenna, ik krijg echt kippenvel van je verhaal! %) kijk alsjeblieft uit dat je niet verongelukt :\

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:55

Ja hij is normaal echt superbraaf en nergens bang van, dus ik schrok mezelf ook een hoedje. Het enige waar ik echt blij mee ben is dat de staalkabel het hield, want die was voor de rit nog goed en na de rit bijna door. Gelukkig maar een kort rondje gedaan. Hopelijk heeft ie zondag zijn kop wel bij mij.