[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:54

@Ayla dat is de bedoeling en wie weet blijft die hier toch uiteindelijk.

Ik volg Fenna trouwens, het maakt helemaal niet uit hoe actief je hier bent.

Van voer bietenpulp sowieso een weekje volhouden, de nieuwe liet het de eerste dagen staan, daarna enkele hapjes en nu likt die zijn bak leeg :') .

Hier vandaag Finn even grof gemeten ook nog en die zit nog altijd aan 93cm ongeveer, misschien dat het met een officiële meetstok op 94cm komt. Ook veulentje ongeveer gemeten en zit rond de 83cm, is bijna 10maanden. Hoop dat die ongeveer de hoogte van Finn haalt :D .

Morgen wandelen met Oreo, moest ik er aan denken ook eens grof kijken hoe groot die.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:05

Hier ook hoor Fenna, alles is minimaal 45 min rijden helaas. Rij regelmatig 120km op een dag (60 heen + terug). Helaas.. kies de fijne wedstrijden er wel tussen uit natuurlijk.

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:13

Sammyfloor hoe hou jij alle IRL namen gescheiden := dat lukt mij nou nooit hahah
Ziva, hoe oud is hij nu?
Lobke, succes met het uitzoeken van je studie B-) welke richting ga je op?
Lori, Oreo blijft knap het is dat ik geen ruimte heb <<) Leuk zo je zusje op Finn, hoe oud is ze?
Fenna, zweep erover haha ~~}> of geef hem een bijt ring :')
Susan (ja jou naam weet ik dan weer wel :+ ) Gefeliciteerd met je winspunten en eerste plaats *\o/*
Ayla jij ook gefeliciteerd met je winstpunten! knap hoor :) het blijft een gave wagen, als je hem een keer, zomaar kwijt bent, ik was het niet :):)

Voor mij geen eper4daagse wil dan toch echt een andere wagen hebben en floor heeft nog lang niet die conditie om dat vol te houden
Floor mocht vandaag weer springen! Floor heeft van mij de naam Floket gekregen, dochter van mijn verzorgster noemt hem kroket en als hij springt vliegende kroket :') Floris + kroket = floket
heb eindelijk uitgevogeld hoe ik foto's van mijn telefoon op mijn pc krijg, dus zal eens foto's gaan spammen

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:24

Mijn zusje is nu 6,5 jaar ongeveer, rijd er sinds haar 5jaar op. Heb hem met hulp van haar alles geleerd, ze kan er los mee rijden in stap ook. Draf hebben we nog niet gedaan los behalve enkele pasjes. Nu met wandelen heb ik de leadrope mee en geef ze zoveel mogelijk ruimte. :) .

Oh ja ook nog eentje heb de garage wat zitten opruimen, op zoek naar mijn 2de outdoor laars. Die nu gevonden en ga dus afscheid nemen van mijn zebra laarzen maar amai die zijn warm met dat wol :') .
Hoop dat straks de koets in de garage kan.

Hoop ook dat mijn sulky pirouette snel eens verkocht is, had gedacht dat die meteen weg ging zijn maar nog niet. Heb 'm nu recht gezet neemt wat minder plek dan. Denk dat 300/350 euro daarvoor echt geen misse prijs is?

@Lillian, ben benieuwd naar de foto's :j .

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:26

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:32

@Fenna, tja... ik heb al door dat Donja echt even doorgehakt moet worden :D ~~}>

@Lori, ik heb echt interesse in je sulky! ;) Maar het is ruim 7 uur rijden jou kan op.. :( en dat heb ik er niet echt voor over :=

En als ik ooit wedstrijden zou willen rijden.... ik weet dat er veel in Tolbert word georganiseerd! Dus ik heb voordelen.. dit is echt een enorm paardengebied!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:40

Het is dus zeker geen misse prijs Kiekeboefje? Dat was ik mij ook aan het bedenken dat de afstand misschien een grote oorzaak is. Had ik wat meer midden België gezeten ipv. tegen Frankrijk aan dat die al verkocht zou zijn.

Heb iemand die 'm graag wil reserveren maar kan 'm pas in mei overkopen, zou 'm graag daarvoor al weg hebben.

@Lillian, Zijn leuke foto's hoor. :j

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:44

@Lori, Nee zeker niet! Het is dat ik gewoon 700+ km moet rijden, en dan zou het voor mij gewoon al het halve bedrag aan diesel zijn, en dan is er toch nog wel genoeg dichterbij.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:47

Tolbert is voornamelijk rijpaarden helaas. Dus dressuur en springwedstrijden onder het zadel, geen menwedstrijden voor zover ik weet. Wel menlessen. Maar er staan niet echt menwedstrijden op het knhs. Ik les daar wekelijks, woon er ongeveer een halfuurtje vandaan. Oh, er staat nu veel meer op startlijsten.nl, als ik maar gewoon op mennen alleen zoek. Maar ik ben bang dat we nog niet goed genoeg zijn. Bovendien heb ik geen startkaart, misschien in 2018. Ik ben gewoon nog heel onzeker wat dit betreft, ik kan de figuren enzo perfect rijden. Hij kan supergoed halthouden, maar de impuls is gewoon nergens.

Kiekeboefje, Alex is ook wel klein hoor, maar 84 cm.

Leuke foto's Lillian!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:49

Blij dat te lezen kiekeboefje! De afstand van jou is zeker begrijpelijk dan kan je net zo goed een nieuwe kopen :).

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:54

@Fenna, ik ben vrijwilliger bij de vereniging die daar menwedstrijden organiseerd! Wel vaak tweespan en vooral behendigheid. Maar ze zijn er zeker. Weet zo niet hoe de vereniging heet.. ik verdiep me er niet in. Kwam er mee in aanraking via mijn instructrice.

En Donja is ook heel klein... :') rond de 85-87 cm

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:05

Misschien het westerkwartier, er zitten een heleboel verenigingen in Tolbert. Ik weet niet eens hoe de vereniging heet waar ik les :')
Tweespan en behendigheid kan ik niet. Of als je met behendigheid vaardigheid bedoelt dan wel. Marathon mag ik niet met hem doen, hij is officieel te klein :P

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:07

Fennadev schreef:
Misschien het westerkwartier, er zitten een heleboel verenigingen in Tolbert. Ik weet niet eens hoe de vereniging heet waar ik les :')
Tweespan en behendigheid kan ik niet. Of als je met behendigheid vaardigheid bedoelt dan wel. Marathon mag ik niet met hem doen, hij is officieel te klein :P

Hahaha ik ben in de wolken van het stijldansen.... of ik heb prioriteiten gesteld! Namen van verenigingen of überhaupt een tak van sport; geen idee, je kan me alles wijs maken! Maar ik denk inderdaad dat het Westerkwartier is :) :')

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:34

Hier ben ik weer. Na alle examens nog een deel stage afgewerkt en nu druk druk met die bachelorproef/eindwerk bezig. Dit weekend nog eens afgereisd naar NL, Epplejeck Breda eens bezocht, echt een mooie winkel. waarom koop ik toch altijd halsters! En help want de nieuwe collectie's moeten nog uitkomen van vele merken... ook nog een dekentje van mhs erbij en een trailertje gekocht! Eentje waar ik zelf ook mee mag roncrossen. Nu kan ik op verplaatsing gaan mennen en wandelen aan zee en in de bossen ik ging eens een namiddag trailerladen oefenen, heeft 54 seconden geduurd...van de wei recht in de trailer alsof ze naar de speeltuin gingen. Echt maffe beestjes hoor, sommigen hebben zoveel problemen met trailerladen en die van mij lopen er heel de tijd op en af alsof het niks is, beter zo hihi

Afbeelding

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:54

Had het gezien inderdaad, hoop zelf ooit ook zo eentje te kopen om op pad te gaan. De koets kan dan wel niet mee helaas maar gewoon om te gaan wandelen en dergelijke alleen al is het geweldig. :)
Stond op facebook laatst eentje te koop, had ik een trekhaak gehad en nu net niet op zoek geweest naar een koets... :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 01:20

Ik ga in juni waarschijnlijk meedoen aan mn eerste wedstrijd! Wel impuls haha startkaart is zo duur |(

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 01:55

Wauw Susanne en Ayla! Netjes hoor :))

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 02:28

@lilian hij word in juni 2 :)
Ik ga morgen even op iedereen reageren als het lukt :))

Vanmiddag foto's gemaakt (voor zo ver dat kon met een stuiterbal :') )
Slechte telefoon kwaliteit ook :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 07:43

Dat is luxe een eigen trailer, gefeliciteerd! Staat ook nog op mijn lijstje haha.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:14

SammyFloor, misschien is een vitaminebrokje iets voor jouw pony's?

Leuke foto's Lillian.

Afstanden naar wedstrijd, soms heb je niet zoveel keuze. Voor een 'bijzondere' wedstrijd (smr wedstrijddag, stamboekwedstrijden enz) gaan wij graag wat verder, voor een 'gewone' dressuur/vaardigheid wedstrijd wil ik eigenlijk niet meer dan een uur rijden. Dat houdt in dat ik er gemiddeld zo'n 2 per maand kan rijden en dat vind ik prima.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:02

Iris Jorie is nog doodsbenauwd voor de trailer. Alex leer ik nu aan me voorbij te lopen ipv dat ik eerst helemaal de trailer in moet.

Leuke stuiterbal Ziva!

Ik moet sowieso nog eens een account op de knhs site aanmaken, want zelfs dat heb ik niet. Ik ben wel lid vanuit het fnrs.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:25

Als je individueel lid wordt kun je hobbyklasse starten fenna. Wil je een startkaart moet je ook lid zijn van een menvereniging voor je die kan aanvragen.

Vanmorgen gewerkt en straks naar het bos met Willem, jeej :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:42

Leuke foto's Ziva! Schattig.

Ik rijd gemiddeld 1 à 2 wedstrijden per maand, maar ook wel eens weken of maanden niet. Afgelopen outdoor seizoen erg weinig gestart (3 wedstrijden ofzo incl DK en NK) en indoor tot nu toe iig één per maand. Had wel wat meer willen rijden maar weinig tijd helaas. Heb ook een tijdje alleen vdh gestart en probeer nu de dressuur wat meer op te pakken. Gaat best aardig allemaal :D Soms wat aanpoten met een voltijd studie en 2,5 baantjes.

Veel plezier <3 Ik ga straks ook lekker een ritje maken met een vriendin en haar pony.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:16

Hier zijn wedstrijden wel redelijk dichtbij zo'n 30/40 km Max

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:53

Ik heb nog wel aardig wat in de buurt zitten. Ben nu een tijd niet geweest door blessures, in december weer voor t eerst.
Bij mij ligt het eraan of m'n vriend zin heeft om mee te gaan aangezien hij chauffeur is :)).