[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:48

Als het een moment droog is zou mijn zusje graag eens met Finn gaan rijden. Anders morgen, misschien een rondje doen met Oreo. Ga het nog een beetje zien :).

Gisteren doorgedaan aan het stuur aanleren bij mijn grootste. Die denkt 2 stappen voor op mij, lekker handig :D . Volgende keer de kaptoom verder introduceren, heeft 'm eerder al aangehad voor te wandelen maar zou die gebruiken voor het lange lijn werk :j .

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:52

Welkom terug Charlotte. Alex heeft vandaag rust vanwege dat de groepsles echt 45 minuten bijbenen is voor hem. Hij moet dan heel stevig in het werk en dan vind ik het zelf wel fijn dat zijn spieren ruim de tijd krijgen om te herstellen. Jorie hoef ik niks mee te doen, dus daar doe ik niks mee. Af en toe eens wandelen, hij begint nu wel al opener naar alles toe te worden en niet alles vreet hem meer op. Verder ga ik straks naar mijn vriend en daar blijf ik vannacht slapen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:58

Ik lig nu nog lui op de bank Greys Anatomy te kijken, straks naar stal om te knotten en m'n kar schoon te maken.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:12

Lijkt me leuk, zo'n paardenvierdaagse. Misschien wel wat voor als Kjani wat ouder is!

Patty, wat een leukerd is Chip! Hij heeft een ontzettend lief koppie.

Lori, mooi paardje is Oreo! Jammer dat er geen papieren bij zitten....

Suzanne, succes en veel plezier vandaag! De foto ziet er fijn uit.

Jaaa leuk Charlotte, Pebbles weer voor de wagen! Ik ben benieuwd naar foto's tzt!

Gister hele dag in Groningen geweest (opendag Uni), dus vandaag lekker thuis. Ik ga nu even aan school denk ik en dan zo straks naar de paardjes!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:05

Leuke plannen!

Heb m'n eerste appeltaart nu in de oven, straks naar m'n ouders en opa.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:08

Je eerste appeltaart ever, of van vandaag? :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:22

Ever. :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:58

Oeh Mandy, mag ik een stukje? Y)(^)

Hier aan de wandel geweest met Jorie en nu ben ik zelf zeiknat want ik heb de trailer schoon gespoten en dat kan ik niet zonder nat te worden.

Braaf peerd:
Afbeelding

Stout peerd _O- (halster touw in de mond)
Afbeelding

En draf peerd *\o/*
Afbeelding

Filmpje van de eerste draf heb ik ook, maar die upload ik ff als ik bij mijn vriend ben. En ik heb genoeg foto's voor een topic dus die komt straks ook.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:55

Fenna, wat een schatje! <3

Ja de Eper vierdaagse.... doel voor volgend jaar!

Donja is vandaag lekker wezen lopen naast de fiets. Vriendin en ik te paard en mijn broertje, die ook dol is op paarden, met Donnie naast de fiets! Ze had er echt plezier in en was onze held in nood als jet even spannend was.

Ook haar buik opgemeten op het dikste gedeelte... wat een dikkerdje! :roll:
Afbeelding

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:41

Fenna wat heeft jorie kleine hoefjes :oo
En nog steeds zo verliefd op chip <3

Jack begint nu echt uit te zwaren.. hij is niet meer zo fijn gebouwd als eerst (of het komt door die lading haar :') )

Kreeg al te horen dat de hele stal verliefd op hem is omdat hij altijd naar je toe komt in de wei en je overal volgt haha :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:31

Jorie is ook niet zo groot haha. Maar ik hoop dat zijn hoefjes nog wat breder worden door het wandelen. Verder is Jorie voornamelijk de lengte ingegaan qua rug. Hij heeft bijna dezelfde onderlengte als Alex. Hier is mijn topic: puppy1128 @ [ITP] Jorie, twenter aan de wandel in het zonnetje!
Met een heel kort filmpje erbij.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:51

@Mandyy, en? Was je eerste appeltaart lekker? Y)(^)
@Jelleee, hoe ging je wedstrijd?
@Fennadev, brave Jorie!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 07:50

Haha Mandy, hoe was de appeltaart? Goed gelukt? Y)(^)

Jorie ziet er schattig uit

Wedstrijd gisteravond was leuk en Willem liep fijn, iets te fris wel. Twee dikke winstpunten rijker en tweede proef eerste plaats. Trots weer op het bonte draakje!
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:33

Super goed! Gefeliciteerd! Staat hem goed z'n manen zo! <3

Fenna, z'n hoeven zien er inderdaad heel klein uit. Misschien lijkt dat op deze foto's ook zo door het haar.

Appeltaart was erg goed gelukt. Heb voor straks nog een stukje. :9

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:43

Fennadev; was je al begonnen met de pavo topsport? Of liep hij lekker mee omdat het in de groep was?
Wat een mega schatje je andere paardje ♡ nog jong zo te zien?

Lori; kan best handig zijn een pony die meedenkt :-) Maar niet altijd hahaha

Lobkew; bezig met uitzoeken studie? Wat wil je gaan doen?

Mandyv: hoe was de appeltaart? :-)Ik heb ook nog maar 1 appeltaart gemaakt in mijn 42 jaar ik vind het echt veel te veel werk hahaha.

Kiekeboefje leuk he aan de fiets doe ik ook wel met Alf soms.

Xziva: even in je profiel gespiekt, lekker koppie zeg je Jack!

Gefeliciteerd Jelleee!! En wat een gave tekening heeft hij! En mooi gevlochten ziet er gaaf uit zo! Had je dressuur gestart?

Gisteren ben ik meegeweest met instructrice lekker rondje met haar paard gemaakt.
Vandaag wandelen met Alf denk ik :-)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:49

Lori: leuke pony! Je wilt 'm dus sowieso niet zelf houden?
Patty: knappe Chip!
Charlotte: ben benieuwd naar de sulky en Treble voor de wagen :D
Susanne: super gedaan weer!

Vrijdagavond ook weer wedstrijd gehad, 1x eerste en 1x tweede en 3 wp rijker *\o/* Nu even een beetje rustig aan doen en kijken of ik nog een keertje dressuur kan starten voor de selectie van het districtkampioenschap. Voor nu sta ik 9 van de 22 en er gaan er maar 7 of 8 door -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:30

Lekker bezig Ayla! *\o/*

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:45

Hee dames! Ik beloof vanavond alles door te lezen en te reageren! Heb het ontzettend druk met mn werk en tot nu toe savonds alleen maar na 8 uur thuis geweest! Ben een beetje op mn einde :') ga vanavond reageren! Beloofd *D en gelijk eens kijken of ik fotos van mn iphone op de pc krijf en dan de boel eens volspammen <<)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:55

Gefeliciteerd Ayla!

M'n buurmeisje zou vandaag rijden maar is ziek, nu zelf gaan mennen. Hij liep echt te showen voor paar paarden in het weiland, moest zo lachen. :))

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:31

Amber Knappe uitzichtfoto! Wat leuk dat je bent ingeloot!
Mandy Hele mooie set! Om nog op je vraag te antwoorden, mijn examens waren goed, geslaagd voor alles :)
Patty Mooi uitrijdeken heb je! Gefeliciteerd met Chip, hij is echt knap :D
Susanne Gefeliciteerd met alle je behaalde resultaten!
Kiekeboefje Welkom! Leuke pony heb je, leuk verhaal :) Ik heb trouwens een sulky cavaletti, ondanks alle horrorverhalen die circuleren ben ik heel tevreden en hij heeft nog steeds niets ookal doe ik er al 2,5 jaar alles mee :) Leuke foto met het trekpaard!
Ayla Knap verjaardagscadeau! :D En nog een hele late gelukkige verjaardag :) Mooie tweespan! Gefeliciteerd met je resultaten!
Lobke Leuke plannen!
Ingrid Welkom, leuk dier is Alf :D
Lori In de makro stonden de Aigles laarzen in reclame! Knap projectje, hij pas heel leuk bij Finn :)
Charlotte Leuk die menplannen :D
Fenna Leuke foto's van Jorie :)

Sorry voor mijn afwezigheid (alweer). Na mijn examens werd ik direct weer overdondert met lessen en opdrachten, maar nu heb ik weer een beetje balans gevonden. Ik las een paar pagina's terug over voer, ik heb besloten het voeren weer in eigen handen te nemen nadat het voerbeleid in de manege is aangepast. Sammeke en Arthur zijn erdoor afgevallen (medisch is alles in orde en ruwvoer krijgen ze voldoende, maar die extra's hebben ze wel nodig). Wat zouden jullie aanraden? Sammeke werkt 2x per week (mennen/rechtrichten) en Arthur doet zo'n 2x per week grondwerk. Qua energie zitten ze gelukkig wel heel goed. Sammeke heeft trouwens zomereczeem.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:54

SammyFloor ik vind de producten van Vitalbix echt super. De brokjes voor vitaminen en mineralen. Hoef je niet veel van te voeren. Mocht je pony er niet genoeg energie uithalen kun je de muesli voeren. Hun luzerne is ook fijn en net als de rest melassevrij en laag in suiker en zetmeel wat voor zomer exceem ook belangrijk is toch?

Subli dieetmix of cavalor fiberforce of Marstall Faser Light of Vito ook goed voer of de care4life van pavo?

Wat een punten Ayla; super zeg, gefeliciteerd!

Hier heerlijk uur met alf gewandeld in de polder. Af en toe drafje, is ook goed voor mij :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:31

@Jellee, die ziet er knap uit!

@Ayla over Oreo (project). Hij mag inderdaad op zich terug verhuizen, er momenteel nog geen band mee. Voor mij is dit een leuke ervaring om met een (bijna) onbeschreven blad te werken en deze dingen te leren. Ik sluit niet uit dat hij uiteindelijk blijft, zeker niet maar als iemand straal verliefd op hem wordt ga ik het niet tegenhouden :j .

En goed bezig trouwens!

@Sammyfloor hier doe ik vitalbix + zuppa, lijnzaad en herbs geweekt. Lekker prakje en de vitaminen hebben ze direct binnen dan. :)

Na 4maanden niks doen is zusje nog eens op Finn gegaan net, erg kort rondje en gewoon stappen.

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:39

Dankjewel! :)

Ik snap het Lori, hopelijk vind je een fijn huisje voor hem.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:42

Goed gereden Ayla en Suzanne! Gaat lekker met die winstpunten van jullie _/-\o_

Brave Finn! Ziet er leuk uit

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:29

Mooie punten Suzanne en Ayla *\o/*
Ik wil wel wedstrijden, maar ze zijn zo ver weg telkens. Maar misschien in april een keer, enige jammere is dat ik eind maart pas weet wat ik qua universiteit research cursus ga doen, want misschien zit ik dan in het buitenland. Wel jammer dat Alex dan stil komt te staan, maar ik heb misschien iemand uit het dorp gevonden die wel met hem wil gaan mennen. Die zal ik weer eens even appen of ze eens mee wil tijdens een ritje.

Ingrid, ik heb hem inderdaad nogal dicht achter de anderen aan gezet zodat hijzelf wel wilde bijbenen. Ik ga morgen de topsport bestellen en dan woensdag voor het eerst gebruiken.

Mandy, hij is ook gewoon klein, maar wel qua hoofd in dat touwhalster gegroeid. Dus er is nog hoop. Fokker verderop zegt dat er nog 2 à 3 cm bij zullen komen, maar ik zie wel. Hij zit in ieder geval goed in het haar en in zijn vel. Hij is soms aardig aan het draken nu.

Lori, wat is Finn heerlijk braaf zeg <3

Voor de minder actieven onder ons, het maakt mij niet uit hoe actief jullie zijn hoor. Ik vind het alleen maar gezellig dat jullie af en toe weer eens iets laten horen. Ik zou inderdaad ook een vitaminebrokje+luzerne+ eventueel olie voor de energie aanraden als dieet. En misschien iets in de trant van bietenpulp(als ze dit lusten) om aan te zetten.

@Kiekeboefje, Alex zijn omtrek is ongeveer 100 :')

Edit; Woensdag verandert in vrijdag voer pas testen, want woensdag ga ik longeren ipv voor de kar, sinds dat ik alleen 's middags college heb.