[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:26

Nou ja Ayla dat is toevallig. Stuurde je net op insta een bericht op je fimpje en nu lees ik hier een positieve update, dat is in ieder geval super fijn!!

Wat een water is er overal gevallen zeg niet normaal!

Alf vanochtend bij de tandarts weer geweest. Hij moet 2 x per jaar (helaas).
Morgen naar de kliniek om voetjes in te laten spuiten en voor Tildren infuus en vrijdag komt de hoefsmid.
Drukke agenda die Alf :D

Ik héb voor morgen ook nog wel wat vragen voor de arts.

Zit nog heel klein beetje te twijfelen om Alf echt voor een jaar "weg" te zetten en kijken of de rust/natuur nog iets kan betekenen. Maar dat vind ik nog wel erg moeilijk allemaal. Nu goede keuzes maken. Wil hem het liefste wel enigzins in de buurt houden en lekker bij hem zijn......

Moest vanochtend ook echt slikken; de tandarts (veterinair paarden Gebits Centrum) is ook veearts en hij hoorde mijn verhaal aan. Zei later "hij ziet er wel zoo mega goed uit" En dat ik hem zo goed verzorg enzo. Hij wilde hem ook wel hebben.
Dát is veearts nummer 3 die hem wel wilt hebben. Leuk elke keer die bevestiging dat ik een knap exemplaar uitgezocht heb, maar des te wranger voelt het voor mij. Want als hij niet stuk was geweest was het zo'n leuk exemplaar geweest voor de sport en al die leuke dingen..... dus daar liepen min tranen weer.

Sorry dat ik het er vaak over heb. Ben er nog niet klaar mee in mijn koppie...... en twijfel nog steeds over wat nu het beste te doen......

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:42

Wat fijn Ayla! Dat is echt positief bericht. :) ga zo door

Ik vind je idee van een jaar rust wel een goed plan Ingrid. Lekker even terug naar de basis, lekker als een behaarde beer rondlopen, heerlijk pony zijn in misschien een kudde soortgenootjes. Misschien is paddock paradise wel wat voor hem! Of heb je dat niet in de buurt? Hier in de buurt hele gave... lijkt mij ook wel wat voor Donja, helaas net te ver weg.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:26

Logisch dat je er nog niet klaar mee bent! Duurt ook wel even. Heeft tijd nodig.

Jaar wegzetten is vaak wel goed voor ze. Ik zou het zelf niet kunnen denk ik.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:53

Positieve update over Sjors, zo blij voor jullie Ayla! :*

Ingrid, begrijpelijk dat je er nog veel mee bezig bent en nog niet hebt afgesloten. Wellicht is een poosje wegzetten inderdaad niet verkeerd. Ik denk dat het vooral voor Alf heel fijn zou zijn om weer even paard te zijn en niet constant allerlei artsen enz aan zijn lijf. Ik zou hem in elk geval even lekker rust gunnen.

Mannnn wat een weer :wow: Storm en regen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:08

Wat fijn Ayla! :)

Ingrid: dat is toch heel logisch dat je er mee bezig bent. Het is wel je diertje :) Het wegzet-idee ben ik ook nog steeds wel voor. Al heb ik makkelijk praten natuurlijk vanaf de zijlijn. Maar baat het niet, schaadt het niet. Alleen moet je dan natuurlijk wel de juiste plek voor hem kunnen vinden die aan je eisen voldoet en waar je een goed gevoel bij hebt. Ik hoop echt dat je zo iets kunt vinden als je voor die optie kiest. :) Ik wil je heel graag helpen met daarnaar zoeken hoor, je geeft maar een gil :*

Hier ook gigantische storm en regen := Maar ben dan extra blij met de Zorgdrager bodems op stal want er ligt niet 1 plas in de rijbanen! Pep heb ik gisteren lekker laten staan en alleen wat knuffels gegeven. Ze stonden met zn drietjes in de schuilstal aan het hooi te knagen en hij keek niet echt alsof hij veel zin had om daar uit te komen. En geef hem eens ongelijk met dit weer, haha.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:12

@Frummels, als ik mijn pony even stil zou willen zetten, dan heb ik kwa stalling weinig eisen denk ik. Hooi en water en een schuilstalletje en laat maar lopen denk ik :) lekker harige harry spelen en stoeien met de anderen. Als ik er nu over nadenk dan gun ik dat Donja zo erg! De oudjes waar ze mee staat stoeien niet meer :’)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:40

Kiekeboefje schreef:
@Frummels, als ik mijn pony even stil zou willen zetten, dan heb ik kwa stalling weinig eisen denk ik. Hooi en water en een schuilstalletje en laat maar lopen denk ik :) lekker harige harry spelen en stoeien met de anderen. Als ik er nu over nadenk dan gun ik dat Donja zo erg! De oudjes waar ze mee staat stoeien niet meer :’)

Hier in de regio is dat helaas al een hele kluif hoor, die dingen die je noemt. := 24/7 buiten is zeer zeldzaam, hooi ook (bijna overal wordt kuil of voordroog gevoerd) om dan nog maar te zwijgen over de hoeveelheid die ze krijgen. Schuilstallen zijn er helaas ook bijna nergens als ze op een wei staan.
Oh en dan het liefst nog onder de 200 euro, maar dat is niet echt realistisch hier denk ik. Vaak is het ook nog oppervlakte postzegel. (10 paarden op een paddock van 20x40 is hier vrij normaal, of 1 paard op een paddock van 4x5 ofzo). Wij zitten echt in een rot regio.

Edit; en dan moet je nog hopen dat ze kleine pony's willen, want de meeste stallen hier willen dat niet :n

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:21

Pffff ben ik blij dat ik hier woon... hier kun je bij wijze van bij iedere paardenhouder aankloppen. Ik kan pony hier stallen voor €45 in de maand, word overal voor gezorgd en staat ze 24/7 buiten. Kom gezellig hier wonen :)

Ik heb eigenlijk heel leuk nieuws maar kan er nog niks over zeggen helaas :( :P

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:33

Jeetje Frummels dat meen je niet...
dat wordt verhuizen dan maar :+

En kiekeboefje jij bent lekker.... ons een beetje nieuwsgierig maken met leuk nieuws maar niet zeggen wát... -O-
Dat kan natuurlijk niet he >;)
:D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:23

Hehe later deze week :D

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:41

Ik heb de neopreen 3 in 1 beschermers (kobaltblauw <3) van HH vandaag binnen gekregen en meteen gepast.
Zelfs Cooks past ze! *\o/*
Ik had er 1 aan gedaan bij Cooks, draaide me om en hoorde het klitteband... had ie er al 1 losgepeuterd _O- hij vindt ze niet zo mooi denk ik :\

Ik moest er zo om lachn. Hij liep met dat ene been ook zo raar en idioot hoog haha. Ik had het eigenlijk moeten filmen :+
Hij heeft blijkbaar nog nooit wat om zijn benen gehad denk ik :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:57

Oh herken dat van die beschermers, bij de aankoop van mijn mama's pony hebben we zo van die beschermers met sterren erbij gekregen nog. Had die niet zo lang geleden eens om gedaan bij enkele hier, mega vreemd naar hun benen kijken en helemaal hoog opheffen. _O-

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:36

Frummels schreef:
Kiekeboefje schreef:

Hier in de regio is dat helaas al een hele kluif hoor, die dingen die je noemt. := 24/7 buiten is zeer zeldzaam, hooi ook (bijna overal wordt kuil of voordroog gevoerd) om dan nog maar te zwijgen over de hoeveelheid die ze krijgen. Schuilstallen zijn er helaas ook bijna nergens als ze op een wei staan.
Oh en dan het liefst nog onder de 200 euro, maar dat is niet echt realistisch hier denk ik. Vaak is het ook nog oppervlakte postzegel. (10 paarden op een paddock van 20x40 is hier vrij normaal, of 1 paard op een paddock van 4x5 ofzo). Wij zitten echt in een rot regio.

Edit; en dan moet je nog hopen dat ze kleine pony's willen, want de meeste stallen hier willen dat niet :n

Ja echt rotregio
Weet er alles van. Jaren geduurd voor ik een fijne plek had gevonden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:04

Ja helaas gaat dat niet zo makkelijk hier.

Alf zijn beide straalbeentjes zijn vandaag onder röntgen geleiding ingespoten en hij heeft weer een Tildren infuus gehad. Hopelijk kan het nog iets doen om het degenereren te stoppen.....
Was weer hele fijne rekening. Boem weer 775 euro.........

Afbeelding

Ik heb in ieder geval wel tegen mezelf gezegd dat ik Alf niet verder weg wil hebben dan 40/45 minuten met de auto. Want ik kan het echt niet om hem ver weg ergens neer te zetten waar ik er maar 1 x pw naartoe kan omdat het veel te ver is. Ik wil hem niet missen en iedereen die hem kent zegt ook dat hij dat misschien niet gaat trekken. Hij is zo mens gericht!

Vanmiddag ook met arts over gehad en hij vindt beide plannen op zich goed. Voor ene blessure is rust beter, voor de andere juist wat blijven bewegen. Lastig.

Ik neig zelf naar wel wat blijven doen. Waar we zin in hebben en wat Alf aankan.
Zolang de ponies in het land staan is het hier echt fijn op stal maar als land periode voorbij is vind ik het dan niet de beste plek. Maar ja, hoe vaak heb ik al wel niet gezocht naar iets anders. Is er gewoon amper.......

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:36

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:44

Ik denk dat ik hem zelf ook weg had gezet op rust. Maar ik heb makkelijk praten met de paarden aan huis natuurlijk. Ik snap dat het voor jou een enorm lastige keuze is! En ik blijf nog altijd heel veel respect voor je houden hoe ver jij voor Alfje door het vuur gaat, je bent een kanjer!

Maar jeetje Kym, wat zie jij dan in een dure regio zeg. Ik heb nog nooit op pension gestaan, dus ik weet niet hoe duur dat alles hier is.

Gooien jullie pony's trouwens ook ineens de vacht er zo extreem af? Suusie en Spinner staan nog vol in het haar, Spinner doet dat altijd heel geleidelijk wisselen. Maar Suusie heeft in 3 dagen tijd haar complete wintervacht eraf gegooid, echt enorm fijn!

Oh en ik was gisteren zo enorm blij! Lola heeft vanaf dat we haar hebben (2 weken) nog niet helemaal lekker gelopen. Maarja er was een fikse hoefzweer op haar kroonrand doorgebroken en een paar dagen terug kwam daar bij de hoefballen nog een zweertje uit. En ze liep al met de dag beter, maar de laatste paar dagen leek ze vooral nog een beetje op eieren te lopen.
Gisteren toch besloten om haar mee op pad te nemen naar de hondenschool een paar km verderop, om daar een stukje met ze te lopen. Hoefschoenen aangedaan en een kleine 20 minuten wat geslenterd in het bos.
Toen ik haar gisteravond de schoenen uitdeed en terug zette op de paddock, kon ze zelfs zonder schoenen weer normaal lopen! En er kwam zelfs een drafje uit. Enorm blij om te zien dat het wandelen dus wel iets voor haar doet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:00

mirriejj schreef:
Maar jeetje Kym, wat zie jij dan in een dure regio zeg. Ik heb nog nooit op pension gestaan, dus ik weet niet hoe duur dat alles hier is.

Frummels, Patricia en ik zitten heel dicht bij elkaar en het is drama bij ons!
Maar N-H misschien niet veel beter?

Die foto van hun samen in de trailer vond ik zo lief Mirriej!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:50

Zo ja die wintervacht!
Fleurtje is er aardig doorheen, maar Cookie blijft maar komen!
Nou is die door de vorige eigenaresse steeds geschoren, dus nu moet ie voor het eerst ‘zelf’ aan de bak met die wintervacht, maar er lijkt geen eind aan te komen! :oo blijf poetsen (lees rossen) zeg _-:(

Nu weer verder werken. Zal vanmiddag reageren op de rest... :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:09

Wat fijn dat het steeds beter gaat met Lola Miranda!

En geen gek idee Ingrid, maar ik kan me voorstellen dat het lastig voor je is omdat je hem dan minder ziet. De omgeving werkt inderdaad ook niet echt mee.. wellicht lekker wat met hem blijven doen en kijken hoe dat gaat?

Sjors was laatst (op zijn buik na) zo ongeveer verhaard van zijn geschoren vacht naar zijn wintervacht, dus ik heb hem vorige week geschoren en hij staat nu 24/7 onder de Recuptex. Hij laat nu wel weer wat geschoren haartjes los maar die wintervacht was hij van plan te houden tot het najaar volgens mij :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:12

Neeee Alf liep vanochtend niet geweldig. Wat kort rechts maar geen drama. Kreeg ik paar uur later berichtje dat hij nu toch wel kreupel was. Godver!

Kliniek gebeld en ja dat kan soms gebeuren. Gebeurt niet vaak.
Maar natuurlijk wel precies bij Alfje. Hoeveel pech moet mijn ventje nog hebben?
Hij staat op metacam nu en gaan voetjes koelen.
Het konden 4 dingen zijn waarbij ik nog maar even nr 3 en 4 gewoon niet opnoem :x
Morgen hopelijk beter. Ga ik vanuit.

Kiekeboefje; ik ben nieuwsgierig :-)

Sunshinedaan: dat vinden ze zo raar voor de eerste keer! Haha

Alf natuurlijk ook geschoren dus lekker geen wintervacht meer.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:36

@Sunshinedaan, Hier is dat met de pony van mijn mama ook. Altijd geschoren geweest en moet nu zelf verharen al heb ik wel vast gespeeld en zijn hals en buik geschoren voor warmte maar verder moet die het zelf doen.

@Ingrid, het is echt maar dan ook echt niet eerlijk. :(:)

Hier de pony van zusje voor de wagen gezet vandaag, enkel ingespannen en beloond en terug uitgespannen (waren daarvoor even gaan droog mennen een blokje om). Hij wordt pas eind juli 3 dus moet verder van mij jong zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:44

Jenny: dat is echt luxe zeg! En dan ook nog voor een paar tientjes :oo Het is dat ik binnenkort al ga verhuizen... haha.
Enne, vertel nouuu

Daniëlle: Ik ga wel verhuizen, maar naar 5 km verderop :+
Fijn dat je peesbeschermers passen! Heb je nu dezelfde als ik voor Pep heb?

Patricia: Ja het is echt drama hier. Ben ook heel blij dat ik nu een fijne stal heb voor Pep :)

Ingrid: Ach lief Alfje <3 En je arme portemonnee.. :(:)
Lief topic heb je voor hem aangemaakt.
En wat ruk dat ie weer niet goed liep gisteren! Hopelijk gaat het wel beter vandaag..

Mirriej: Ja het is hier van de zotte hoor. Volpension voor grote paarden met een beetje "luxe" (als in: 4 uurtjes buiten, rijbak, longeerkraal en extra paddocks) zit je al rustig aan de 395 euro. 8)7 Ben blij dat Pep zo klein is, haha.
Ik zag al foto's op facebook inderdaad! Zag er heerlijk uit, en wat braaf zo samen op de trailer. Fijn dat Lola weer goed loopt ook! :)

Ayla: Pep liet ook eerst nog van die geschoren haartjes los, haha. :')

Wintervacht en lamme armen van het poetsen heb ik gelukkig geen last meer van nu Pepper geschoren is. Hij heeft gelukkig al een zomervacht aangemaakt, dus hij is lekker zacht ook nu. Niet meer stekelig. :D

---

Vraagje aan jullie: weet iemand een goed adres om Pepper te laten beleren waar hij ook kan verblijven tijdens het beleren? Wij gaan eind september/begin oktober 3 weken op huwelijksreis dus dat lijkt ons wel een goed moment om Pepper weg te brengen en te laten beleren. :) Liever niet te ver van Den Haag/Wassenaar (uurtje rijden max) en iemand met geduld..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:04

Beste adres ooit is t&h stables in Zeddam. Google maar!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:10

T&H stables, aardige mensen! Bink zou daar eerst ook naar toe gaan :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:36

Heb ik inderdaad opgezocht en veel goeds over gelezen! Hun manier van beleren spreekt mij ook heel erg aan. Het is alleen zonder trailer al 1 uur en driekwartier rijden vanaf hier := Maar als ik geen beter alternatief vindt, dan gaat hij zeker daar heen. :)
Kost me alleen een flinke smak geld, want ik heb geen trailer of auto waar een trailer achter kan, dus dan moet ik iemand hem laten brengen. Maar goed, dat is iets voor latere zorg.