@Ingrid, welkom!
@Romy, Happy B day

Ga zelf ook binnenkort naar t&h stables

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fennadev schreef:Ik heb een mini boerenwagen thuis staan, wordt nu niet gebruikt, maar die gaan we ooit omtoveren tot er een tweespan voor kan. Voordat ik mijn sulky had, ging ik altijd daarmee op een pad. Hier twee oude foto's van 2015:
[ [url=m/oXEGzh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q9Lb8p.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus als je dingen wilt weten, vraag het mij maar om op te meten. Pony die ervoor staat is 84 cm hoog.
Jelleee schreef:Vanwaar je keuze voor zo'n wagen?
Fennadev schreef:Kiekeboefje, je beseft dat ik nu ben overgestapt op een hca sulky vanwege het gewicht van het wagentje? Het wagentje zelf zit al rond de 150 kg, tel daar twee passagiers à plusminus 150 kg bij op en je zit al op 300 kg. Bijna het driedubbele van wat de pony die ervoor staat weegt, oftewel dit soort wagentjes kunnen ze alleen over asfalt trekken. Aangezien ik ook op les wilde, ben ik nu overgestapt op een sulky, hij trekt nu zo'n 100 kg en dat is 20 kg minder dan zijn eigen ideale gewicht. Oftewel in principe mag ik ook door mul zand etc met mijn sulky, dat kan hij met gemak trekken. Ik laat mijn vierwieler nu staan totdat mijn jonkie goed bevestigt staat voor de sulky en dan ga ik mijn vader een langboom laten maken zodat ze het wagentje met zijn tweeën kunnen trekken. Met jouw pony raad ik dit wagentje dan ook af, tenzij je alleen over asfalt wilt gaan mennen.
Ga alsjeblieft meteen voor een hca sulky, ipv een cavaletti, remmen heb je toch niks aan of je moet in Limburg zitten. Verder is zo'n cavalettie echt van een hele slechte kwaliteit, daarom dat ik dan meteen een hca aan heb geschaft. En nog steeds tevreden nu.
Donja is wel een leuk ding, je woont niet bitter ver van mij trouwens haha. Dus als je ooit eens mijn wagentje in het echt wilt bekijken, hij staat hier achter huis.
Jelleee schreef:Vuistregel is 3x eigen (gezonde!) gewicht op asfalt, 2x op bodems als gras en 1x in mul zand.
Echter, dit is wat ze in principe aan móeten kunnen. Wil niet zeggen dat het ook fantastisch leuk is voor de pony. Ik reed met mn marathonwagen ook wel eens enkelspan met Mick (95 cm) en ja dat trok hij wel. Maar hij had er duidelijk meer plezier in voor de tweewieler. Het moet voor de pony ook leuk blijven.