[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:30

Hier staan schoenen op de planning, wil nog even de maat nakijken met een pasvorm en dan daarna eventueel die nieuwste versie aanschaffen met de all terrain zool maar iets stevigere sluitingen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:33

Sunshinedaan schreef:
Gefeliciteerd Patty!

Hoe vaak rijden jullie wedstrijden eigenlijk?

Bedankt! Eigenlijk wanneer er wat in de buurt is en ik dan kan. Zoals nu twee weken achter elkaar maar kan zo ook weer een maand niet zijn. Net wanneer het uit komt.

Susanne; opzich wel fijn kunnen rijden. Alleen Chip ontspant zo moeilijk. Maar ging alweer beter dan de vorige keer.
In mei naar de osteopaat en tandarts. Denk toch dat iets hem niet helemaal lekker zit. Kijken of daar nog wat uit komt.

Jeetje Miranda wat vervelend zeg! Snap dat je in de stress schiet. Duim voor je donderdag.

Beterschap Linsey!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:36

Vervelend zeg miranda! Hopelijk gaat je 2e gesprek goed en kun je snel aan de slag.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:29

Frum; als je keer vervoer regelt kunnen we naar het strand bij jou!!
Gewoon wandelen en misschien de zee in.
Knap met singeltje!

Lori; leuke foto's!

StalNollie; hopen dat het nog goed lukt met de bange pony

Sunshinedaan; die foto hahaha

Patty; gefeliciteerd met de punt

Susanne; hoe loopt Willem nu?

Mirriej dat is toch ook flut nieuws! Heel vervelend voor je!

Linsey ziek, beterschap!

Lori; irritant he. Hier klopte de buienradar vanmiddag ook al niet.

Vanmiddag lekker een uur met Alf gewandeld buiten. Hij voelt zich gelukkig goed verder. Eet ook weer wat beter. At even slecht, mijn koppie heeft flink stress gehad en hij is nogal een binnenvetter. Dus je ziet het niet zo aan hem, ook niet op vreemd terrein. Maar ondertussen.....

Alf heeft een drukke agenda deze week. Morgen de tandarts, dinsdag naar de kliniek en vrijdagde hoefsmid. Katsjeng, kassa!

Ik heb nu 2 weken vakantie maar voor daarna ga ik 4 uur meer werken per week voor in eerste instantie een half jaar. Want ik kan alles niet meer betalen zo met Alf. Mega kosten gehad natuurlijk.....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:42

Kan ik me voorstellen Ingrid. Kosten lopen nogal op zo. :\
Heb je nog wel leuke plannen voor je vakantie? Hoeveel uur ga je daarna werken?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:01

Hollemoly wat een weer vannacht!! Ik hoop dat het bij jullie minder erg was?
Wij stonden vanmorgen al 10cm water op te dweilen uit de keuken. Ik had midden in de nacht nog de neiging om naar de wei te rijden waar Spinner en Suus staan. Die hebben nog geen schuilstal, alleen bomen als beschutting. Maar ik kreeg gelukkig al een appje van de persoon die bij de wei woont dat ze rustig stonden.

Jeetje Ingrid ik geloof ook meteen dat dat er in hakt hoor! Zulke kosten verwacht je natuurlijk ook niet. Je weet wel dat het kan gebeuren, maar toch komt het altijd op momenten dat het niet handig is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:57

qua water in huis of in de buurt geen last van. maar op de weides jeetje volgens mijn is het nog nooit zo nat geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

waren geen droge voeten om bij de shet te komen haha. mag hopen dat het veulen nu nog even blijft zitten.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:16

Bizar he! En dan zag ik dan Limburg nog het minste heeft gehad. Wij hebben de paddock gelukkig heel hoog liggen waardoor daar eigenlijk nooit plassen blijven staan. Ik ben benieuwd hoe snel dat dat water weer weg trekt!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:28

Bij ons viel wel mee gelukkig :) paddock was wat nat, maar die is snel nat. StalNollie bij jou is het wel heel erg!

Dag pony, tot vrijdag! Even midweekje Zandvoort.
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:33

Wat een water!

Zandvoort leuk! Geniet ervan!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:45

Jeetje wat een plassen! Hier heeft het water ook moeite om weg te komen maar meestal zakt het wel redelijk snel.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:49

Woow wat een water zeg :oo

Veel plezier in Zandvoort!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:00

hier nog nooit zo meegemaakt, gelukkig trekt het water wel altijd vlug weg.
De pony staan allen wel op droge stukken alleen om erbij te komen moest ik door het water haha.
maar het hield me vanmorgen niet tegen om een heerlijke natte buitenrit te maken.

veel plezier even er lekker uit, hopelijk het weer wat beter ( maar dacht pas het weekende)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:24

Veel plezier Jenny! Geniet er van.

Jemig wat een water! Hier valt het echt ontzettend mee, alhoewel het wel de hele nacht heeft geregend en nu ook weer de hele tijd al.

April doet wat 'ie wil :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:36

Van het weekend mooi weer!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:22

Ik kom weer even binnen vallen, een aantal weken meegelezen maar niet meegepraat. Een uitgebreide bijleespost sla ik even over maar ik zal nog even op een aantal mensen reageren.

Ingrid jou wil ik nogmaals zeggen dat ik het onwijs rot voor je vind, maar gelukkig kunnen jullie straks waarschijnlijk nog recreatief lol hebben en fijne ritjes maken samen :) Alf had zich inderdaad geen beter baasje kunnen wensen!

Linsey een ontstoken oog en ziek, beterschap :(:)

Gefeliciteerd met je wp Patty!

Wat een rot nieuws Miranda.. hopelijk heb je gauw een nieuwe baan. Fijn dat het goed gaat met de (nieuwe) pony's.

Mandy: hopelijk niets ernstigs met Mac? :(:)

Wat een plassen hierboven :oo Onze paddock is nu ook wel aardig nat maar als het niet te veel regent deze week is dat ook zo weer weg. Pony's hebben er niet echt last van in ieder geval en ik ook niet, we wandelen en langelijnen nu voornamelijk in het bos. Sjors is na 3 weken revalidatiekliniek weer fijn thuis :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:35

Wat fijn! Gaat het goed met Sjors? Kun je nu opbouwen?

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:01

Jeetje wat een plassen hierboven!

Hier is ook onwijs veel gevallen, maar ziet het er niet zo nat uit als bij jullie...

Vraagje:

Ik wil een net menschort maken (voor ‘later’ in de dressuur)... zijn de menschorten die in de dressuur gebruikt worden van (skai)leer?
Of van gewoon een ander stofje?
Of maakt de stof niet zo uit.
Ik wil een donkerblauwe maken met gele subtiele afwerking :) (past bij m’n wagen <3)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:18

Jeujte wat een water zeg :oo
Volgens mijn stalgenoot die vanochtend de eerste beurt had zat de kruiwagen half vol met water bij ons. De rubber matten stonden allemaal onder water en ook de stallen waren jacuzzi's geworden. Gelukkig hebben we een goed drainage systeem en viel het toen ik rond 1 uur kwam wel weer enigzins mee.

We hopen heel hard dat zodra het weer wat droger is en wanneer de aannemers gaan beginnen de betonplaten voor de stallen gaan leggen en stallen gaan bestraten

Dit was vanochtend bij ons.
Afbeelding

Er moet nog wel meer gedaan worden, maar de staleigenaar heeft het gewoon nu te druk om wat aan de paddock te doen... helaas.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:12

Hier gelukkig niet veel last gehad van de regen, het heeft ons redelijk overgeslaan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:31

Mandyy schreef:
Wat fijn! Gaat het goed met Sjors? Kun je nu opbouwen?
We zijn nu inderdaad een beetje aan het opbouwen aan de hand, hij heeft nog niet voor de sulky gestaan. De afgelopen 2 weken is hij bij de revalidatiekliniek 2x 10 minuten per dag los gewerkt aan de hand naast 1x 10 minuten stappen en 2x een halfuur op een speciale trilplaat. Thuis staat hij weer lekker buiten en ik pak hem elke dag 30 à 45 minuten om lekker te wandelen (rennen als het aan Sjors ligt), te langelijnen of wat anders aan de hand te doen. Ik gebruik sinds kort een hartslagmeter dus ik ben nu voornamelijk aan het kijken hoe hij zijn hartslag nu is tijdens deze activiteiten en daarmee ga ik steeds een stapje verder. Volgende week moeten we weer naar de revalidatiekliniek voor nieuw beslag, hopelijk kunnen we daarna voor de sulky opbouwen :)

Zijn tanden zijn daar iig gedaan, zijn bloed is getest en was gelukkig weer helemaal goed, hij is opnieuw bekapt en beslagen en een aantal keren door de osteopaat behandeld.

Sunshinedaan: er is geen standaard of verplichte stof voor een menschort, ze worden gemaakt van skai of leer maar ik maak ze zelf bijv. altijd van fleece.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:27

Vandaag is de DA geweest voor mijn merrie, er is niets aan de pees alleen het vlies erond is gezwollen. oof opluchting twee weken niet rijden, maar daar kunnen we mee leven. Ik heb nog dteeds mijn oude pony, die kan ik weer wat oppakken.

Toch wel blij dat t niks erg is *\o/* *\%/*

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:11

Wat fijn dat Sjors weer de goede kant op gaat Ayla!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:04

Dank voor de tip ayla ;)
Fijn dat het weer beter gaat met Sjors.

Goed bericht van je springpaard dus Jumpyhorse.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:25

mirriejj schreef:
Bizar he! En dan zag ik dan Limburg nog het minste heeft gehad. Wij hebben de paddock gelukkig heel hoog liggen waardoor daar eigenlijk nooit plassen blijven staan. Ik ben benieuwd hoe snel dat dat water weer weg trekt!

nouuuu bij ons was het ook wel heftig hoor(hagelstenen ter grote van kauwgum ballen). Ben nog niet naar mn pown geweest(staat best wel verweg), maar als ik ga zaterdag(mensen denk niet dat ze al die tijd geen eten krijgt, mn opa voert haar enzo) dan heeft ze wel een mooi nieuw halster <3. ben nog aan het twijfelen of ik een halster touw nog ga kopen of niet:P.