[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:05

Ja, klopt Mandy, heb vanaf de 18de december nu al twee griepvirussen gehad en sinds gisteravond dus de buikgriep die mijn broer eerder deze week had. Ook ik kan niet wachten tot het voorjaar is, dan is het ook weer weer om lekker naar buiten te gaan en dan word mijn weerstand hopelijk ook iets beter, want het is nu verschrikkelijk.

Mooi dat Floor weer beter gaat Lillian. Alex gaat ook als een speer in de les, dat had niemand verwacht, haha. Hij vindt het echt leuk om gewoon een andere koets te volgen en daar zijn tempo op aan te passen. Hij luistert verder nog wel heel goed naar mij. Alleen in stap moet hij af en toe even aandraven om bij te blijven, in draf valt het mee. Al neem ik daar soms ook een handgalopje mee, om het ietsje makkelijker voor hem te maken, maar hij gaat niet uit zichzelf in galop over. Het is wel weer lastig als we dan scheiden van elkaar, even naar links en oneven naar rechts. Dan wil meneer het gat dichten tussen hem en de koets voor hem.

Verder hoop ik Alex eens hc te starten in mei, maar dat hangt even van mijn research cursus af. Wedstrijd is in leek, op een donderdag, de laatste van de maand. Zowel vaardigheid als dressuur. Dus dan eindigt mijn cursus net, en als er dan presentaties zijn, kan ik natuurlijk niet op wedstrijd.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:08

Súper gedaan Suus, ben trots op jullie :*

Knappe Pelle Amber! Ga je voortaan zonder kleppen mennen? Ik men met mijn pony's ook zonder.

:(:) Fenna

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:07

Wat een gaaf setje Mandy!

Goed gereden Suus

En gelukkig gaat het weer goed met Floor!

Fenna beterschap, kan mij heel erg goed voorstellen dat je niet kan wachten tot het voorjaar is

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:26

Gaaf set Mandy!

Ja Ayla, hij was veel meer voorwaarts en blij *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:33

Heeft iemand hier interesse in een bruin leren halstertje maat mini shetland? Super soepel, nauwelijks gebruikt.
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:45

Volgens mij heb ik die al. :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:20

Jij hebt met steentjes toch? Deze is zonder :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:26

Heb een bruine met steentjes idd maar ook een zonder.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:55

Is er hier iemand met kleurenkennis bij pony's die ik mag pb'en ?

Verder alles vrij goed, we missen hem natuurlijk. De andere waren de eerste dag wat uit hun doen maar heb de indruk dat de kudde nu gewoon doorgaat als eerst. Enkel zijn vriendje is een beetje zijn extra steun kwijt maar komt gelukkig enorm goed overeen met Finn.

Ik heb bijgelezen en erg leuke foto's gezien op de vorige pagina :j .

Ook een paardje die opgehaald wordt, spannend! :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:54

Ik moet nog wel een leren halster voor Chip. Maar denk dat ik dezelfde als Switch neem.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:58

Owja dat halster verzending naar BE loopt vast te hoog op en geen halster nodig op zich ook. Zou graag ooit zo een "Amerikaans" halster hebben.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:01

Oeh leuk Lori wat voor paardje komt er bij jullie? foto?

Patty fotoooo's (of je heb ze al gepost en ik heb er overheen gelezen :') )

Jelle mooi halster! helaas ben ik na floor zijn tandarts bezoek echt even blut, en ik wil een lichtbruine voor floor omdat hij al donker is *D

Fenna beterschap! ben op dit moment vooral erg verkouden, hoop er snel vanaf te zijn :brr: Dat ik rook helpt ook niet echt mee maar ach :')
Leuk dat Alex weer vooruit gaat na het hoesten van de afgelopen tijd mag het ook wel! hoe is het met die kleine *D ?

Heb mijn trouwens zorgen om niks gemaakt, floris eet weer gewoon hooi *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:09

Oh nee dat bedoelde ik niet Lillian, als ik het zo teruglees komt het er inderdaad wat slecht uit. Had het over die van Patty :') . Wel gaat er sowieso eentje bijkomen voor mijn zusje zodat ze terug haar eigen pony heeft. We hebben eentje op het oog bij een Nederlandse stal, die gene weet van de historie van Cup af dus er is geen haast gelukkig bij hun. Zou proberen een van komende weken wel eens te gaan kijken ernaar.
Heb hier wel een projectje staan die op facebook heeft gestaan recent, kan dat die terug gaat verhuizen al valt dat af te wachten. Nu bezig met opvoeden, verkeersmak maken en dan beleren voor de wagen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:15

Haha dacht echt even dat er al een nieuwe pony zou komen! Ach ja lezen is ook een vak := Gaat er weer een jonkie komen of word het dit keer een oudere/beleerde?

Stuur maar pbtje ben benieuwd! project paardjes zijn leuk als je ze vanaf 0 mag beleren, heb er wel eens een door moeten rijden met de eigenaresse van mijn oude bijrijdpaard, ben er toen heel gemeen vanaf gewerkt, niks aan overgehouden maar niet meer opgestapt. Heeft voor een fikse deuk in mijn ego gezorgd. Beestje was gewoon niet op de correcte manier beleerd en dan was ze ook nog eens heel lenig en vlug, dat is vragen om problemen! Maar ze heeft toch nog twee impulsproeven gelopen voor ze werd verkocht.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:23

De gene dat we nu op het oog hebben wordt 2jaar. We zoeken eigenlijk een klein palomino ruin/hengstje met een erg lief meegaand karakter rond de 75/85cm stokmaat. Die dat ik ga gaan kijken zou dat hebben, klonk goed vanaf mail maar het moet mijn zusje aanspreken uiteindelijk het wordt terug volledig haar pony al doe ik de dagelijkse verzorging meestal natuurlijk. Zij heeft ook zelf gekozen dat ze terug een gouden pony wil.

Ga je een pb zenden. Vind het inderdaad ook wel leuk om te doen :j .

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:33

Klinkt leuk! hopelijk is het wat en klikt het tussen de pony en je zusje.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:26

@Jelle, oeh, die lijkt wel of zal die Jorie passen, dus als je nog niemand hebt die hem wil, dan wil ik hem voor Jorie <3

@Lillian, die kleine krijgt sinds dat ik m algae vitalis voer steeds meer praatjes en nu blieft hij ook zijn luzerne niet meer. Ik geef hem nu alleen nog zijn vitamine brokjes en zijn vitalis poeder en dat eet hij wel. Verder is hij eindelijk niet zo sloom meer en zijn mest wordt ook beter nu. Dus die gaat heel goed. Daarnaast staat zijn kont nu opeens weer hoger dacht ik, maar dan moet ik even weer mijn meetlat erlangs houden.

@Lori ik weet aardig wat van kleuren af, in ieder geval alle kleurtjes bij grote paarden. Ook pearl en mushroom enzo zijn bekend bij mij. Ik lees heel regelmatig bij in het kg gedeelte.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:41

Ik heb ook nog een leren mini shet halstertje, cognac bruin. Meneer is er alweer uit gegroeid -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:07

Fenna, ik weet niet hoe groot jouw pony is maar het halster kan je tot heel klein verstellen. Willem past hem in ieder geval bij lange na niet. Mickey paste hem alleen op het allergrootst en zat hij nog redelijk aangesloten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:47

Jorie is nu 77 cm op de schoft en 79 cm op de kont. Verder is zijn neus net weer twee gaatjes verstelt van het rode veulen halster. En Alex is 84 cm met een groot hoofd xD

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:30

Als je me een pb stuurt kan ik evt wat voor je opmeten.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:45

Ik zag je topic inderdaad fenna! Lastig dat hij zijn luzerne niet meer lust, vooral omdat hij het krijgt omdat er een suplement doorheen moet...
Zelfde probleem met mijn oude bijrijdpaard op de mycoplast moest, ze luste die kleine poedersuiker balletjes echt niet. Eerste twee dagen heb k het geweekt in heet water en met appelmoes naar binnen moeten spuiten uiteindelijk at ze het wel (niet van harte) moesten toen wel olie toevoegen om het aan de brokken te laten plakken, wellicht is dat een idee? Of er een scheut water doorheen doen en het goed doorroeren? Luzerne doet voorzover ik weet niet de mest steviger maken maar doordat het grof is zal het misschien voor extra darmwerking zorgen. Wellicht een x psylium proberen? Het zorgt niet alleen dat zand word afgevoerd maar de vezel zorgt er ook voor dat water uit de mest word getrokken, dat is tenminste wat mij is uitgelegd op school, kregen we ook het een en ander over verschillende veel voorkomende supplementen bij dieren in het algemeen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:01

Nat houdt Jorie echt helemaal niet van. Ik heb vanochtend ongeveer 5 ml lijnzaadolie voor het eerst gevoerd om hem straks beter door de verharing te laten komen. Nou, hij at het met lange tanden, hij krijgt trouwens nu een heel klein beetje luzerne en dat gaat wel goed. Zijn mest is inmiddels ook weer verbeterd, hij heeft alleen 's nachts nog 1 mega natte hoop ertussen zitten. Verder zijn ze bijna net zo stevig als die van Alex. Hij is qua gedrag ook helemaal opgeleefd nu. Ik voel me vandaag weer goed genoeg om Alex ff te longeren, dus Alex deken af en in het weiland gaan met die banaan. Ik had die deken dus niet goed genoeg weggelegd, dus 10 minuten later zie ik Jorie opeens in een parmantig drafje door de paddock gaan met de deken in zijn snufferd en slepend achter hem aan. Echt op een manier van 'ha, mijn buit!', nou dan lukt het echt niet om goed boos te worden op m omdat het niet mag, want ik lag meteen dubbel van het lachen. :+
Verder zou Alex even een boksalvo geven, maar toen gleed hij onderuit omdat de grond nog half bevroren is, daarna was hij opeens heel braaf. Hij wil wel werken, dus hopelijk kan ik zondag of maandag weer even een buitenrit maken.

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:20

Hallo allemaal,

even zo kom ik binnenvallen.

Misschien dat jullie het leuk vinden om naar de [BM] Shetlander meeting ZH! te komen? Heb echt wel als doel om met een grote groep de wandeling te kunnen maken.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:05

Ik ga er naar kijken! sta namelijk in een winkel dus moet voor dat soort dingen echt vrij vragen. Mijn weekenden vallen normaal gesproken niet op zaterdag en zondag.

Floor net gelongeerd met dubbele lijnen, hij deed het echt goed! soms miste hij een beetje activiteit maar een keer klikken en hij deed het weer :)

Fenna hahaha wat grappig, boefjes zijn die shets ook!