[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:14

Netjes hoor Ayla!!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:35

Vanmiddag kwam ik aan en toen lagen ze allemaal behalve m'n oudste. Jongste lag languit en ik was heel erg bang omdat ze niet naar boven kwam(nare gedachtes :p). Maar mevrouw lag heerlijk in het zonnetje en toen ik alleen al een geluidje maakte stond ze op. Na het trainen van mijn wedstrijdpaardje even lekker gelongeerd met Lady en Beauty een heerlijke poetsbeurt gegeven. Beauty hinnikte zachtjes toen ik aankwam en dat maakt toch je dag weer goed :D . Lady was heel braaf aan de longeerlijn. Ze vind de galop nog moeilijk maar daar word aan gewerkt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:58

Welkom Donna!

Jullie gaan goed Ayla, netjes!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:21

Jelleee schreef:
Cavalettie zou ik ook echt niet kopen. Iemand op stal hier heeft zo'n ding, echt waaibomen ijzer. Zou er niet mee durven te boscrossen. Al vind ik die nieuwere (sport) wel leuk er uit zien.

Indd die boompjes... doodeng! En je moet ook heel raar zitten om m in balans te krijgen.

Waar rijd jij op het strand ? Wij gaan 9 Januari naar het strand, Romy (Kyano) en ik.
En moeten nog uitzoeken welk strand. Plaats is handig kunnen we kijken hoeveel KM het is.
Zou mooiste zijn als het een uur vanaf hier is.

claudiadvx schreef:
Ik vind mijn 4wieler fijner dan mijn cavalettie :')
Ik wil graag een keer hobbyklasse starten met mijj pony's! Kan iemand mij hier wat info over geven? Aan welke eisen je moet voldoen etc :PB

Pony 4, spoorbreedte vaardigheid (licht aan stokmaat pony maar gezien je shet) 1.10. Dressuur is spoorbreedte vrij.
Je hoeft geen startkaarts te hebben voor BB. Verder gewoon nette kleding. Je groom een cap en handschoenen.

Die orange aanspanning vind ik mooi!!

Wij gaan zo mijn band plakken, vanmiddag nieuwe binnenband gekocht. 17 euro, klotebandje.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:25

En je moet lid zijn van een vereniging, volgens mij niet van de KNHS maar dat weet ik niet zeker meer. Idd nette kleding, spoorbreedte 1.10cm, pony minimaal 4, groom, beide cap en handschoenen en je kunt je in schrijven door op http://www.startlijsten.nl te kijken, te mailen naar de vereniging of je als hobbyrijder mee mag rijden en dan een inschrijfformulier mailen.

Dankje Patty! :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:27

Netjes gedaan Ayla! Jullie zijn ook zo leuk samen! :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:32

Dat is lief, dankjewel! :o

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:37

Mandy, mag ik starten met Max er is een leuk wedstrijdje in Januari haha. :+

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:44

Voor hobby klasse moet je toch wel lid zijn van de KNHS?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:59

LS, strand van Hargen. Beetje uit de richting voor jou denk dat er dichterbij ook wel wat te vinden is :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:20

dankje voor de site ayla!
en de antwoorden alvast.
het is nog lang niet zover nu, maar als ze zo doorgaan voor de kar kan het wel eens aankomend jaar al zijn :)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:11

Zooo 1.5 pagina in een dag! Vandaag weer dagje gewerkt, wat een drukte en weer wat moeilijke klanten (ik werk bij dat warenhuis wat nogal veel in het nieuws was de laatste dagen vandaar). Vanochtend alvast mn tuig en kjanis staart gewassen voor morgen. Jeudmenwedstrijd in Ermelo.

Welkom Donna!

Nette scores Ayla, je staat er voor de selecties ook goed voor of niet? Alvast succes in het M.

Ik twijfel een beetje of ik in dressuur naar het L wil. Ik heb mn punten als sinds begin buitenseizoen. Van de zomer ook hippiade gereden. Soms rijden we 195 of hoger maar soms ook rond de 175. Ligt er helemaal hoe het gaat, en die 175 dn 195 kunnen ook zo op 1 dag zijn. Wachten tot het stabiel scoort, tja, ik ben bang dat hij nooit echt een stabiele pony gaat worden... Wat zouden jullie doen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:15

Als jij en je pony er gewoon plezier in hebben zou ik, als je er ook tijd enz voor hebt, gewoon door blijven gaan :) Maar als je echt je motivatie kwijt raakt kun je ook tijdelijk lekker recreatief gaan rijden. Wordt ie misschien vanzelf ook wat stabieler.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:19

Ik zou promoveren :) Ook in de L hoef je niet direct perfect te rijden. Ik heb nog lang niet genoeg punten voor de L (B+4) maar start het ook niet regelmatig. Als ik er 10 heb is de kans groot dat ik direct over ga, puur omdat ik voornamelijk vaardigheid start. Lees anders de L proeven eens door en rijdt ze eens, wie weet valt het mee.

Hoe kun je zien hoe je er voor staat voor de selectie? :o Ik heb mijn laatste 4 vaardigheid wedstrijden 14 winstpunten bij elkaar gereden, kan me voorstellen dat er mensen zijn die er 16 hebben gereden. Dus ik denk dat ik er sowieso nog 2 moet starten en de volle wp moet halen om een kans te maken. Ze kijken naar je 4 laatste wedstrijden toch? Ik weet nog niet precies hoe het zit.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:22

Zo'n gedachte heb ik ook een beetje Ayla... maar dan komen die stel je voor dat ze echt zooo veel strenger zijn etc.

Je staat nu 2de van de 8 voor de selectie Ayla. Als je daar blijft staan dan mag je naar de districtskampioenschappen! Linkje staat op de site van het mendistrict.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:35

Fijn dat de wedstrijd zo goed ging Ayla!!

Succes met de wedstrijd Lobke! En als je het mij vraagt zou ik ook naar de L gaan, hoewel je misschien wel moet kijken welke onderdelen in de proef vaak minder goed gaan en welke onderdelen in de L lastiger worden.

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:50

Jelleee schreef:
Mmh nee sorry ik heb niks nodig, zelf ook nog het een en ander te koop. Iemand interesse in hele kleine mini peesbeschermers? 1x Donkerblauwe en 1x witte. Te klein voor Willem.

Foto en vraagprijs?

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:51

Mira283 schreef:
Ayla schreef:
Veel plezier Lieselot.

Iemand interesse in:
- Zwarte 3in1 beschermers + zwarte kogelbeschermers (shet)
- Eskadron oornetje (shet/pony)
- Longeerschoftje (zonder singel, mini/shet/pony)
- 2 laags fleece menuitrijdeken bordeaux/grijs (shet)
- dikgevoerde menuitrijdeken bordeaux (shet/pony)

Het ligt me gruwelijk in de weg en inmiddels ben ik ook al gezakt in vraagprijs :P

Jammer dat de peesjes niet in mini shet maat zijn. Maar dat oornetje heb ik nog niet voor Pip :P

Foto's en vraagprijzen
Via pb ofzo
Xx chabely

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:52

Ik heb vandaag heerlijk gefietst met mijn verzorgpony's, samen met een vriendin. Voor mijn andere verzorgpony (Dunja) was het de eerste keer fietsen en het ging erg goed! Ze hadden er echt zin in :)
Jos is zo schattig als hij druk is <3 Alleen na een tijdje vond hij het wel mooi geweest, pff.. Het laatste stukje, haha.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:35

lobkew schreef:
Zo'n gedachte heb ik ook een beetje Ayla... maar dan komen die stel je voor dat ze echt zooo veel strenger zijn etc.

Je staat nu 2de van de 8 voor de selectie Ayla. Als je daar blijft staan dan mag je naar de districtskampioenschappen! Linkje staat op de site van het mendistrict.
Echt waar?! Gaaaf! Ik ga maar eens even googlen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:35

Ik zou promoveren. L proeven zijn beter dan de b proeven hoor ik altijd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:11

Chabke schreef:
Jelleee schreef:
Mmh nee sorry ik heb niks nodig, zelf ook nog het een en ander te koop. Iemand interesse in hele kleine mini peesbeschermers? 1x Donkerblauwe en 1x witte. Te klein voor Willem.

Foto en vraagprijs?

Je hebt pb.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:06

Jelleee schreef:

Wil je mij hetzelfde pben?

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:27

So jeetje, erg druk geweest laatste tijd met dingen regelen :D.

Welkom Donna!

Netjes Ayla! Knap! :D

Ik heb als het goed is een geschikte stalling gevonden, morgen ga ik even langs om wat dingen te bespreken :)! Allemaal super spannend, dit word mijn eerste eigen pony :D.

Welke dingen hebben jullie allemaal? Ik heb dit alvast opgeschreven;

- zadelkast
- ehbo doos
- longeerzweep (lijn heb ik)
- zweetdekentje
- voer emmer

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:43

Poetskist, wormenkuren, halster, halstertouw en verder ligt het er maar net aan wat je met 'm wilt doen. :)