Shetclub87 schreef:valerie ik kan jou paardje niet zien maar ben wel heel benieuwd! ook een cremello/perlino?
Hij staat op mijn website hoor. Heb problemen met photobucket, dus kan hier geen foto plaatsen.
Nee, deze is geen cremello of perlino, maar hij heeft idd een vrij speciale kleur: zwart sabino homozygoot splash
Het grappige is dat hij wel vlekken heeft, maar niet bont is. Dat kan ik mijn man nog altijd niet wijs maken, volgens hem is hij wel bont, want hij heeft toch vlekken
Eigenlijk moet je hem zo bekijken als een zwart sabino paardje, maar zijn splash tekening komt zo hoog dat er niet veel kleur meer overschiet
In de hengstencatalogus staat er echter zilverappel bont bij
Vraag me af hoe ze aan die kleur komen, want heb toch iets anders op mijn inschrijvingsformulier gezet. Zou zeggen, ze nemen het over van het paspoort, maar ik heb toen hij veulen was zilver splash opgegeven.Toen twijfelde ik dat hij toch zilver was omdat hij qua kleur toen net als zijn zilveren mama was, maar blijkbaar zag hij zo grijs door het sabino, dat zag je toen nog niet goed (alhoewel Linda, Meavey hier, het toen goed geraden had dat hij niet zilver was
). Een test heeft dan bevestiging gegeven van zijn correcte kleurendna.