Wat een gaaf filmpje van Abby en super leuke foto's van Driekus! Lijkt me heerlijk zo naar het strand dat zit er hier niet in. Zijn hier druk met de voorbereiding van SGMW vierspan van morgen. Daarna tijd voor de spikkels en eindelijk een plan maken voor mendurance en andere ritten met het tweespannetje
Nee driekus schrok van de golfslag en rende er van weg. Wat hij vergeten was was dat er ook nog een dieper stuk tussen de golven en het strand was en dook hier dus in.
Antheman
Geplaatst: 17-07-15 20:28
kanniet schreef:
Klinkt vreemd: "Ik was bij nieuwe mensen". Dat vraagt om uitleg........
Pfff wat een drama hier weer.... ik heb een pony gehad die gevoelig op de rug was maar bij regelmatig osteopaat bezoek prima bereden kon worden. Voor m'n werk werd ik overgeplaatst waardoor ik geen tijd meer voor haar had terwijl het geen pony is om haar in een landje weg te zetten. Om die rede heb ik haar weggegeven aan iemand die er af en toe wat kinderlesjes mee zou doen. Ze zou bij hem blijven en als ze pijn zou krijgen zou hij haar in laten slapen. Nu zie ik haar gewoon op fb staan dat ze weggeven wordt met als rede dat ze niet meer bereden kan worden door haar rug. Nu ben ik aan het regelen om haar terug te nemen (het gaat via een bemiddelaar) en nu krijg ik te horen dat de pony niet naar mij mag! Waarom? Geen idee! Probeer het beste mens te bellen maar nummer is niet in gebruik en vd bemiddelaar hoor ik ineens ook niks meer. Het is nogal een pony met gebruiksaanwijzing en ik ben heel bang dat ze op haar nieuwe plek ook weer weg moet omdat ze niet altijd even lief is... pfff kan er ook nog wel bij
Het gaat niet om de bemiddelaar. De nieuwe eigenaar regelt een nieuw huis via die bemiddelaar en toen de bemiddelaar tegen de nieuwe eigenaar zei dat ik haar terug wilde zei hij dat dat niet ging gebeuren. Terwijl hij heeft beloofd dat ze nooit bij hem weg zou gaan. Als ik nou slecht voor haar was geweest ok, maar ben absoluut niet slecht geweest voor haar. En ja het is mijn pony niet meer, maar heb altijd nog contact met hem gehad en dat ging altijd goed en nu mag ik ineens die pony niet terug terwijl hij haar gratis van me gekregen heeft, met alle waarschuwingen erbij dat ze soms niet te vertrouwen is en dat ze een zwakke rug heeft. Zegt hij tegen die bemiddelaar dat ik hem kan bellen voor uitleg, is het nummer gewoon niet in gebruik... heel frustrerend dit. Ze staat op paard zoekt coach op fb. 22 jarige NF merrie
Vermoed dat zijn telefoon uit staat op t moment. Is nog wel online geweest op de app zag ik. Morgen nog maar eens bellen en anders zondag erheen. Ben heel benieuwd naar zijn rede
Bix
Geplaatst: 17-07-15 23:19
Kan iemand anders dit niet voor je oppakken? Zo sneu dit..
Ja, hoi...ik val weer binnen beetje hectisch met werk, etc. Ik lees wel, maar kom aan schrijven niet veel toe. Driekus, gekke zeehond :p Mooie plaatjes, dat wel!
En Jecco lekker bezig geweest.
Abby ook. Gave tweewieler blijft dat. Denk alleen dat mijn pony net te klein is om hem goed in balans te krijgen.
Prairiewolf, succes morgen!
Ik ga volgende week mn HCA ophalen, dus dan kan Pink ook weer aan de bak. Heb het lange lijnen alweer wat opgepakt. Hij wil moeilijk stilstaan. Vooral als we net bezig zijn. Daarna lijkt 'ie meer ontspannen en gaat het beter, maar na een paar seconden wil hij toch weer voorwaarts/zijwaarts. Dus we hebben even een klusje!
kanniet
Geplaatst: 18-07-15 07:30
Pony's weg doen. Het blijft ongelooflijk moeilijk. Als eigenaar zou ik ook gewoon mijn eigen gevoel volgen (dat heb je zelf ook gedaan toen je hem weggaf), als verkoper/weggever kun je het daarmee oneens zijn, maar in feite heb je er niets meer over te zeggen. Heel erg sneu. Ik kan me in beide situaties inleven. Beide partijen hebben andere meningen over het welzijn van het dier en handelen daar ook naar. Als ik naar mezelf kijk: Mijn pony's zijn van mij. De vorige eigenaar heeft daar helemaal geen zeggenschap meer over, niet voor mijn gevoel en juridisch niet. En ja, ik heb er ook een krijgertje bij. Als dat voor hun gevoel anders is, is dat hun probleem, ik zal me daar niets van aantrekken. Ik kies voor datgene waarvan ik denk dat dat het beste is voor de pony op dat moment. Moeilijk, moeilijk, voor iedereen die er nu bij betrokken is.
Die tweewieler is een van van der Mee. Wordt op maat gebouwd zodat én menner erop én pony ervoor past. Vering is subliem, stabiliteit geweldig, onafhankelijk beweegbare bomen. De zit staat nu op de laagste stand, maar je kunt hem bij de vering ook nog behoorlijk verhogen zodat je veel maten pony ervoor kunt zetten. Kwaliteit...ik denk dat we hem in ons testament moeten gaan zetten. Onze zwarte wagen is ook een van der Mee. Tijdens het bouwen kun je nog gaan "passen" zodat je zeker weet dat de maat goed wordt. Beetje comfort hebben we wel nodig, man heeft rugproblemen en op elke standaard koets kan hij niet lang zitten. En eerlijk....je betaald ervoor, maar de service, de kwaliteit en het comfort zijn voor ons onbetaalbaar.
Dát en al het andere beestenspul is allemaal in orde, maar ik heb nog steeds geen plinten in huis. Geld kun je jammer genoeg maar één keer uitgeven :-(.
Kanniet, ik begrijp heel erg goed dat ik er geen zeggenschap meer over heb. Juist toen ik haar weg moest doen wilde ik graag dat mocht zee daar weg moeten ze terug naar mij ging vanwege haar moeilijke/gevaarlijke karakter. Ik heb dit bij het weggeven ook allemaal eerlijk verteld juist omdat ze ineens om kan slaan. Zelfs toen ze daar stond gaf hij aan dat het zo goed ging en ook toen heb ik nog gezegd blijf oppassen want ze kan ineens omslaan. Ze had ook geen medisch inlegvel en dit heb ik ook in ons eerste contact verteld waarop hij zij: dat geeft niet want ze gaat hier nooit meer weg en als het niet meer gaat wordt ze op het erf ingeslapen. Met die gedachte mocht ze naar hem. Nu krijg ik te horen dat ik niet eerlijk ben geweest over haar gedrag en hij denkt dat ik haar onder de medicatie had zitten vanwege het medisch inlegvel. Dit is echt absoluut niet waar en had zelfs toestemming vd DA om haar te rijden! Ik ben hier echt heel boos om! Ik heb vaker pony's verkocht en ja als ze doorverkocht worden, sorry be it.... alleen deze gaat van hand tot hand door haar gedrag en aangezien dit haar hele leven al zo is, wil ik dat dat ophoud en ze bij m'n mini lekker oud kan worden. Wat een eikel die vent zeg!
jecco_ellen, dat ziet er al heel goed uit met pessoa!
lastige situatie Idylle, heel lastig. Ik vind het wel heel goed dat je probeert deze pony terug te krijgen zodat je voorkomt dat hij van hand tot hand gaat. Houd ons op de hoogte!
Vandaag met Denzel weer met het zeil geoefend, hij deed het zo goed en knap, ik kon hem als een cadeautje inpakken. Het is gewoon geweldig hoeveel vertrouwen hij in mij heeft, ben super trots op hem!
Spyke vond het nog iets spannender, maar deed het ook heel goed al, helaas geen foto's van Spyke kunnen maken...
Dank je wel haf_sjakie! En wat een schattige foto's in je profiel.
Ik hoop dat er gauw een oplossing komt idylle.
Ben benieuwd naar je sulky Bix!
Wel eens van gehoord Hans van der Mee, echt prachtige wagens maakt die. Die vierwieler ook gekocht waar je op zit ?
kanniet
Geplaatst: 18-07-15 21:26
Idylle, ik hoop dat er een oplossing komt waarin alle partijen zich kunnen vinden!
Haf-sjakie, leuk, zo bezig zijn met de jaarlingen. Is goed voor ze.
Pessoa in het tuig op stap. Ziet goed uit.
Die vierwieler is de wagen die we vooral gebruiken voor het tweespan. De foto was onze "pasdag". Hij is uiteindelijk matzwart geworden. Ik heb geen duidelijke foto van de koets zoals 'ie geworden is....Sieb trekt hem gemakkelijk alleen. Jazz en Ebonny zetten we niet alleen ervoor. Voor Ebonny en mij hebben we nog een ander (zeer lichtgewicht) stadwijk koetsje tweedehands op de kop kunnen tikken dat nu op de manege staat.
De tuigen zijn op één na ook tweedehands en voor de rest hebben we alleen wat poetsspullen. Wij zijn zeer goed uitgerust, maar hebben verder geen overbodige spullen. De tweewieler en de koets van van der Mee hadden we echt nodig voor manlief, anders kon hij het mennen wel vergeten.
Hoi allemaal ik zie leuke foto's, lees dagelijk mee hoor!! Ook de mindere verhalen ... sterkte daarvoor.
Hier bijna vakantie, dan kan ik met de ponies weer wat rommelen. Met te warm is niet leuk, en die regen laatst was ook niks. Wil de lange lijnen weer oppakken met Rio.
Alleen Rio is nog steeds de pineut met jeuk. pff heb gewassen tegen luis, inmiddels ook de stal en poetspullen in de week gehad. Afgelopen woensdag gewassen, ik dacht nou het wordt zeker minder, maar niets is waar ... vandaag weer idioot jeuk. Ik snap er geen snars van, staat met masker nu, moet nog 2 x volgens etiket vd dierenarts , byemite gekregen. Strookbegrazing in de wei, misschien toch exceem? met deken op jeukt die net zo idioot, dus die is nu vanwege luisbehandeling af, ook gewassen. Rara.... Krijg er een punthoofd van.
Verder is Rio zo niet happy, je ziet het aan zijn kop, hij is niet de pony die ik ken bah, sneu..
Dat is vervelend principal. Waarmee behandel je hem? Heeft hij ook echt luizen? Zo ja dan heb ik nog wel een spulletje staan wat je mag gebruiken, heb ik bij Rhana ook gehad en werkte super! Na 1 x was ze er al vanaf al heb ik voor de zekerheid ook een 2e x gewassen, maar ze is nu heerlijk luis vrij en ze had er echt veel
Arme rio! Als het luizen, mijten of ander ongedierte zijn, is het enige dat helpt sebacil.. En anders een stofje wat van binnenuit helpt tegen maneneczeem, bv omega 3, 6, 9 Daar heb ik wel eens goede berichten over gehoord. Succes
Dat is het! Sebacil! Dat heb ik nog voor je als je wilt
jecco_ellen
Geplaatst: 18-07-15 23:35
Wat een prachtige wagentjes kanniet. En die Aars! Die is leuk! Ik heb ook een Aars wagentje gehad. Spijt van dat ik die ooit heb verkocht. Dit was hem:
kanniet
Geplaatst: 19-07-15 07:28
Principal, wat naar! Ik had zo'n 35 jaar geleden een schuurder. Die ging in de wei op zijn achterwerk zitten om te kunnen schuren. Ik werd er al helemaal kriegel van, laat staan zo'n paardje zelf. Verder geen idee wat je zou kunnen moeten doen. Helaas zijn er ervaringsdeskundigen genoeg die je advies kunnen geven.
jecco_ellen, die is écht leuk! Ik kan me goed voorstellen dat je spijt van de verkoop hebt.
Dit is mannie op dat Stadwijk wagentje.....past dus helemaal niet!