[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chardy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:18

Sterkte lori! Y;( :(:)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:09

Fenna, floor krijgt van mij ook fenergriek, niet omdat hij nou echt problemen heeft maar zodra hij ook maar iets buigt met zijn hals gaat hij heel erg hijgen, of eerder heel luid ademhalen, alsof zijn luchtpijp word afgeknepen. Afgelopen zomer een dierenarts er naar laten luister zo wel voor arbeid, tijdens arbeid (wanneer buiten adem) en na arbeid, er is niks geks te horen, zelfs er nog wat voor gekregen, een ontstekingsremmer volgens mij maar dat heeft niks veranderd. Toen maar fenergiek gaan voeren en dat hielp zeker ga deze pot nog afmaken en dan even kijken hoe hij het zonder doet.

Net even mij m geweest, gaat niet zo best, hij vertoont best wel reactie op de enting (influenza en tetanus) hij staat en loopt alsof hij dronken is, niet echt alert, wil bijna geen hooi, hij kijkt ook een beetje dopey, stijf, trillen met de spieren lijkt haast ongecontroleerd... gelukkig wou die wel wat slobber met zn brokjes een worteltje en zn poedertje hebben maar hij had ook geen zin in de laatste paar hapjes... stalgenootjes letten morgen middag op hem, ik ben er morgenavond mn verzorgster gaat smiddags en als het nog niet beter is savonds ook. En zondagmiddag is ze er dan ga ik savonds weer. Als ik zondagavond nog geen verbetering zie ga ik de DA bellen, kijken wat hun zeggen.
Heb wel eens meegemaakt dat er een ezeltje (ouder, veultje aan de voet een cushing) ingeslapen moest worden door de reactie die ze ervan kreeg. Nou is floor nog niet oud, vertoont hij geen symptomen ervan en is hij een goeie conditie maar maak me toch een beetje zorgen %)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:04

Mickey reageerde ook altijd heel heftig op de entingen. Dikke bult, ziek, koorts. Toen raadde de DA me aan om gewoon om het jaar te enten (die stoffen blijven namelijk veel langer dan 1 jaar werkzaam, geloof 3 jaar) omdat hij verder toch al met pensioen was.

Ik zou even checken of hij koorts heeft en het goed in de gaten houden.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:19

Ah sneu als ze er zo op reageren. Wbt de ademhaling.. Misschien is (een deel) van zijn luchtpijp ovaal ipv rond. Beauty heeft dat ook en volgens de kliniek hebben shetlanders dat regelmatig omdat ze klein zijn. Dat gaat dan in de weg zitten naarmate ze meer aan het werk moeten omdat de luchtpijp dan als het ware dicht klapt. Wellicht verstandig om eens een endoscopie te laten doen. :j

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:00

Sorry voor de afwezigheid dames

Lori en suus heel veel sterkte aankomende tijd zo te lezen was het de beste beslissing voor beide.

Verder heb ik alles bij gelezen. Zit momenteel slecht in mijn vel dus vandaar mijn afwezigheid.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:42

MDJ schreef:
Beauty heeft dat ook en volgens de kliniek hebben shetlanders dat regelmatig omdat ze klein zijn. Dat gaat dan in de weg zitten naarmate ze meer aan het werk moeten omdat de luchtpijp dan als het ware dicht klapt. Wellicht verstandig om eens een endoscopie te laten doen. :j

Is dit toen behandeld of heb je het werk erop aan moeten passen?
Floor gaat goed hoor met de fenergriek, als hij er echt last van gaat krijgen zal k t es aankaarten
Gelukkig gaat ie al wel beter dan gisteravond, ze hebben even op de weide gelopen vandaag en daar was die voor te porren alleen zag mijn stalgenoot dat floor in draf wat onzuiver liep, denk dat ie nog wat stijfjes is. Hij wilt alleen nog niet echt hooi hebben, wat kleine losse fliebers maar echt eten doet hij niet. Nu is hij met hooi altijd een mierenneuker geweest maar nu wil die dus helemaaaaal niks aan hooi, alleen slobbers wortels en gras wilt die hebben... diva is die ook :roll:

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:02

Heel veel sterkte Lori :(:)

Mooie frontriemen Iris! Sjors is op mijn swarovski frontriem gaan staan helaas.. eind van de maand krijgt hij een nieuwe.

Knappe Willem <3

Fijn dat de osteo geweest is Patty en dat het mee viel :)

Ik heb vanmiddag een stuk buiten gereden met een stalgenoot, maar brr wat was het koud :brr:
Afbeelding

Voor het eerst weer zo'n stuk over de weg gereden sinds zijn ijzers er onder uit zijn en dat was even wennen, maar het ging prima. Sjors is wel een pro in doen alsof hij bang is voor sneeuw :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:23

Oh zo veel sneeuw nog!! Zo jaloers *\%/* Knappe Sjors. Ga je dezelfde frontriem weer nemen?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:08

Jep, x2 haha. Baal nog steeds dat Sjors er met zijn ongeduldige lompe hoeven op ging staan -O-

Sneeuw mag nu wel weer weg van mij.. het is mooi en leuk maar ook koud en glad. Dit ligt er nog ongeveer, op sommige plekken al wel wat ontdooit:
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:29

Zonde van je frontriem Ayla!
Ik wil ooit ook nog nieuwe frontriemen aan m'n hoofdstellen.

Wat ligt er nog veel sneeuw bij jullie. Hier is bijna alles weg.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:59

Susanne Heel veel sterkte :(:)
Knappe Willem!
Lori Heel veel sterkte :(:)
Iris Westernhalster heb ik ook gehad, helaas geen pony die hem deftig paste (te groot voor Arthur, te klein voor Sammeke) hij blijft wel echt knap! Mooi tuig ook :) Knappe frontriemen!
Lobke Gefeliciteerd met je winstpunt!
Patty Knap deken!
Amber Welkom! Leuke pony heb je :)
Ayla Geweldige slee foto's :D Knappe uitzicht foto's!
Fenna Leuk topic :)
Lillian :(:) voor Floris

Ik probeer onnodige dingen kopen ook te vermijden, het is me gelukt om te bestellen bij minihorseshop zonder onnodige dingen mee te pikken, Arthur begint uit zijn dekens te groeien dus 2 sample dekens zijn onderweg en zijn te kleine dekens doe ik binnenkort binnen voor een grote 2dehands beurs. :)

Sorry van mijn afwezigheid, had examens en jury's . Maar nu ben ik er weer helemaal :)

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:59

Ik heb net een klein rondje gereden in het bos. De eerste keer alleen zonder oogkleppen. Hij was eerst erg kijkerig en had spanning. In het bos heerlijk gereden, is een tijd geleden dat ik zo blije pony voor de sulky had <3

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:59

Zijn de examens goed gegaan?

Suus had je dit weekend wedstrijd?

Ayla zonde van je frontriem!

Max en pony van stalgenoot in set. :D
Afbeelding

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:33

oooh die onderleggers wil ik ook!! ik neem aan dat ze zelf gemaakt zijn mandyy? mag ik vragen waar je de stof gekocht hebt en welk materiaal het is? en wat voor vulling steek je erin? heb de peesbeschermerset ook en wil nu ook onderleggers gaan maken ervoor :D

Mijn examens gingen geweldig. Met Tilana durf ik op dit moment eigenlijk niet buitenkomen met de sulky, ze is zoooo levendig en een bommetje energie, die 2 factoren samen zorgen ervoor dat ze enorm kijkerig is in de winter, het zit wel in haar karakter en zal er nooit uitgaan vrees ik, maar in de zomer valt het goed mee en is ze heel chill dan merk ik er bijna niks van. Alleen nu met de kou is ze zo wakker, ben altijd bang dat ze ooit eens op een auto springt ofzo. Ben stiekem echt wel jaloers op iedereen met zo een brave pony in de winter hihi :p Ik geniet echt van jullie foto's!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:54

Max is ook niet de braafste. :')

Heb ze laten maken. Kan je wel een pb sturen als je ook geïnteresseerd bent.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:36

Super leuk die onderleggers! Mooie set zo :)).

Afbeelding
Tja... :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:25

Superleuke foto Mandy en toffe set zo. Helemaal af!

Switch stijgt op :')

Dressuur gereden vandaag in Barsingerhorn, ging voor mijn gevoel lekker en 2 winstpunten mee naar huis.
Afbeelding

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:43

Netjes Suus! Willem is zo knap <3 start je vaker?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:47

Leuk setje Mandy.

Haha, wat een stuiterbal Patty :')

Mooie punten weer Jelle.

Ik doe eigenlijk niks met de pony's nu, nou ja heel weinig. Ik ben vrijdag overdag met Jorie te wandelen geweest en we gaan wekelijks op les, ik wil Alex in het weekend wel weer gaan mennen op buitenrit. Maar ik zit nu zelf ziek thuis, heb de buikgriep overgenomen van mijn oudere broer. Heel fijn allemaal, vooral omdat ik middenin een toetsenperiode zit. Ik zie wel of ik dinsdag kan komen of niet, heb nu constant krampen in mijn buik.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:49

Dankjewel Amber! Hiervoor reed ik hobbyklasse en vandaag was mijn officiële debuut, jeej :D Ik start 4 februari (2x dressuur) en 12 februari (2x dressuur en 2x vaardigheid) weer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:51

Fenna balen! Je treft het niet he laatste tijd, lees steeds ziek. Dinsdag duurt nog even, wie weet dan al een stuk beter! Beterschap.

Suus, goed gedaan!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:52

Wat is het nog wit bij jullie Amber :oo

Beterschap fenna!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:54

Wat een knappe shets allemaal <3 super leuk!

Sorry voor mijn afwezigheid, had het ineen x erg druk met werk, vriendinnen en floor. Maar nu even vier dagen vrij *\%/*

Floor gaat al een heel stuk beter! vrijdag avond was hij weer goed alert maar in draf nog wat onzuiver, gister heeft hij zelfs al weer wat vrijheidsdressuur gedaan en aan de longe geracet bij de dochter van mijn verzorgster, en de afgelopen twee dagen lekker op de weide gelopen van 12 tot half 4 dat zal ook wel hebben geholpen, gelukkig hebben ze allemaal een dikke jas aan. :brr:
Hij eet alleen nog niet zo best hooi maar dat komt vanzelf wel weer, maak ik mij nu niet te veel zorgen om.

Desnoods even bij een vriendin wat luzerne of compact gras fixen als het te lang duurt

Morgen denk ik maar even een wandeling buiten maken, zal die wel lekker vinden hoop ik *D

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:03

Jelleee schreef:
Wat is het nog wit bij jullie Amber :oo

Beterschap fenna!

Sommige paden in het bos wel ja. Van mij mag het nu wel weer voorjaar worden *D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:04

Netjes Susanne! Mooi halster heeft hij om :).

Volgende week eindelijk Chip ophalen.
Hoop Switch in februari of maart weer te starten. Heb het nu heel druk.