Ayla ik zoek een krachtvoer waar ze voldoende energie uit halen, maar waar ze niet (zo) dik van worden. Ik las inderdaad iets over Vital Active+, ik denk dat ik die eens op proef ga bestellen. Het is inderdaad zo lastig, zo´n groot assortiment aan voerkeuze.

Jolynne jeetje wat heftig zeg.
Lindsey wat een leuke foto van Toliene! Mooie kleur heeft ze. Hier krijgen de dames (staan van 6/7 uur ´s ochtends op de weide met graasmasker tot half 5, dan worden ze naar binnen gehaald) 2 kg hooi en daarnaast onbeperkt stro, ze staan overigens op vlas, het stro bied ik ook aan in een slowfeeder.
Hier helaas ook even een kleine tegenslag. Ik zag gisteren dat de witte lijn van Emma weer los aan het laten is van de hoefwand. Sinds vorige winter heeft ze hier ineens last van, dan gaat het met periodes goed en ineens is het weer zo ver. Ik heb ook echt geen idee waardoor of hoe het komt. Ga op aanraden van de smid wel alvast preventief behandelen tegen schimmels en de smid komt ook nu wat eerder langs weer. Gelukkig loopt ze niet kreupel of gevoelig, maar baal er wel van.