[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:55

Linsey, gaat het al beter? Flink balen!

Mooi gewassen!
Ik heb gisteren ook gewassen en Max is onder het zadel gereden.
Vandaag heeft hij gevoetbald en heb ik nog even gestapt op Mac zonder zadel.

Afbeelding

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:19

Gigant vandaag ook gewassen. Hij heeft zeker 2 weken zonder deken gestaan dus hij was bruin inmiddels. Nu lekker met zn regendekentje om op stal <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 00:36

Ahh knappe pepper! Mooi schoon weer.

Lieve max!

Gigant ook weer schoon. Chayton was ook schoon maar inmiddels weer vies. Die shampoo die je niet uit hoeft te spoelen is wel ideaal zeg. Werk je het zo even bij als het moet.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:58

Leuk he lichte pony's zonder deken
Probeer beauty maar beetje bij te houden
Hopelijk is ze snel weer palomino.
Wat voor shampoo hoeft niet uitgespoeld?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:12

Lieve fotos van Max <3

Patricia: Ik heb Green Spot Remover van Cowboy Magic. Die hoef je niet uit te spoelen en zit in een soort poedervorm in spray. :) Moet je inwrijven en met vochtige doek afnemen en werkt best goed!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:11

Je hebt van Naf warming wash en iets met lavendel. Hoef je ook niet uit te spoelen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:01

hier ook een lekker viespeuk!
hij doet het zo goed, wat een verandering in een week. sowieso is er best al wat spek af. voetjes geven zowel voor en achter doet hij onwijs braaf. in de weide pakken met brood laat hij goed toe. en wandelen duwt hij niet meer voorruit maar blijft mooi achter lopen.
Afbeelding

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:15

Ahhh leuke foto's van Max!

Pony's hebben hier weer dekens om, wat een verschil met de afgelopen dagen zeg, best koud nu

Heb een speciale ontsteking aan mijn oog, zowel mijn oog zelf als ooglid |o , die weggeprikt moet worden, nu ook antibiotica gekregen. Verwachting is dat de zwelling pas over een maand of 3/6 gaat afnemen... jongens jongens moet ik er misschien wel 6 maanden bijlopen alsof ik op mijn oog ben geslagen :') _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:17

Stalnollie: wat een smeerlap :D

Linsey: ik doe Pepper vannacht zijn 0 grams regendeken op. Vind het ook wel erg fris ..
Wat balen van je oog! En jeetje, 6 maanden?! :oo Veel sterkte.. Heb je er erg veel last van?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:38

@kiekeboefje, hier is Finn ook zo. Ons beste was 10km in 45min en dan is hij niet moe.

Hier naar paard en koets geweest maar je was wel snel rond. Wel nu mijn bakstukken zonder kleppen eindelijk twijfel nu enkel qua bit voor de pony van zusje die is gevoelig en twijfelde tussen B bitje, Liverpool met koper mondstuk, Myler of een ongebroken halve kneveltrens.

Wat hebben jullie? Heeft nog geen bit ingehad en wil ook geen bit die veel metaal oogt op zo een fijn hoofdje (minipaard)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:40

Oef linsey jeetje dat is lang. Hoe kom je eraan ?.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:48

Wat is Pepper wit zeg zo schoon!

Gefeliciteerd Susanne en Patricia!
Dat gele staat je leuk, Patricia!

Jeetje, Linsey, wat een lange herstelperiode. Veel beterschap nog :(:)

Hier moet ik straks even kijken wat ik erover gooi, ze zijn nu bloot en dat vinden ze heerlijk.
Mandy, ook een pony weer eventjes schoon. Hier is Jorie zijn staart nog steeds wit nu. Hopen dat ie m zo houd.
Mijn touwhalster gemaakt op paard en koets past Jorie niet, de bakstukken zijn te lang. Nu heeft Alex er nog een touwhalster bij dus. Naast de drie die hij al had. En Jorie moet het nog steeds stellen met eentje, die ik eigenlijk voor netjes wil bewaren.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:54

Oh wat ziet Max er goed uit zeg!

Lekker ponys gewassen, dat heb ik afgelopen week ook gedaan. Ik vond het spul van de action trouwens wel goed werken voor vlekken. Ik heb dat dilemma nu ook met een witte pony haha.

Waar wonen jullie dat het fris is? Hier is het nog flink heet buiten.

Oh jeetje Linsey, dat klinkt niet best zeg. En Ingrid, ik vind het echt enorm rot voor jou en Alf! Het was je zo gegund dat het goed zou komen.

Ik had Lola dit weekend in de animalintex gezet met een verbandje erom en ze loopt nu een stuk beter. Al loopt ze nog niet zuiver, soms draaft ze nu wel kleine stukje dus dat is wel fijn.
Ook even Jimmy zijn tuig bij haar opgehad, gewoon omdat het kon haha. Al is het niet de bedoeling de komende tijd dat ik er iets mee ga doen. Eerst maar eens helemaal goed gaan lopen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:19

Linsey, dat is flink balen dat het zo lang kan duren.

Mir, gelukkig zie je wel verschil!

Ik vind het ook nog niet fris. Laat Max lekker naakt. :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:43

Hier blijft Rio ook naakt staan gewoon. Vorige week de borst en buik van de shetjes wat ingekort, je zag die middag al verschil qua zweten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:55

mirriejj schreef:
Oh wat ziet Max er goed uit zeg!

Lekker ponys gewassen, dat heb ik afgelopen week ook gedaan. Ik vond het spul van de action trouwens wel goed werken voor vlekken. Ik heb dat dilemma nu ook met een witte pony haha.

Waar wonen jullie dat het fris is? Hier is het nog flink heet buiten.

Oh jeetje Linsey, dat klinkt niet best zeg. En Ingrid, ik vind het echt enorm rot voor jou en Alf! Het was je zo gegund dat het goed zou komen.

Ik had Lola dit weekend in de animalintex gezet met een verbandje erom en ze loopt nu een stuk beter. Al loopt ze nog niet zuiver, soms draaft ze nu wel kleine stukje dus dat is wel fijn.
Ook even Jimmy zijn tuig bij haar opgehad, gewoon omdat het kon haha. Al is het niet de bedoeling de komende tijd dat ik er iets mee ga doen. Eerst maar eens helemaal goed gaan lopen.

In den haag, dus koude zeewind hier!

Fijn dat Lola al beter loopt :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:02

He bah Linsey dat is balen zeg.... Straks met een piratenlapje over straat :P

Wat fijn dat Lola weer beter loopt Miranda!

Training that booty
Afbeelding
En ze showt nog even haar mooie bescherming <3
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:38

Ik hier spijt. Ze staan zonder deken.... En stal tot 22:00 open en gaat opeens zo hard waaien :-(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:56

Ik stap net van de scooter af maar hier valt het qua temperatuur erg mee nog.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:01

Hier zit ik er niet mee zo lang ze uit de wind kunnen wat hier het geval is.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:05

Bezorgde shettenmamma ;-)
Er is wel huisje maar daar staat beauty dan vaak in.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:06

Het is heel schandalig maar ik heb nog geen eens alles bijgelezen de laatste dagen.

Donderdag had ik de voorlopige uitslag gekregen. Gisteren van eigen arts nog een aanvulling gekregen en alles op papier gehad. En vanochtend gebeld en besloten wat we gaan doen met Alfje.

Allereerst; iedereen super bedankt voor de steun, zo lief!

Conclusie van de MRI: nog 2 peesblessures aan beide voetjes in de diepe buigpees (te diep om met echo te kunnen zien) en vooral RV een straalbeentje met botoedeem en straalbeendegeneratie. LV in milde mate.
En natuurlijk nog de 2 peesblessures aan de tussenpees (bijna geheel genezen) en een grote cyste in zijn knie RA.

Dit schreef ik net op de whattsapp aan vrienden:
Nou net met Franklin (de arts) gesproken na de verslagen van gisteren. Plan: We gaan hem wel behandelen met ontstekingsremmers en opnieuw Tildren-infuus (heeft hij uberhaupt ook af en toe nodig voor de cyste in zijn knie achter) om het hem zo comfortabel mogelijk te maken maar we gaan verder alleen nog maar 'freewheelen'. Wat wandelen, stapritje met misschien klein drafje voor de sulky buiten, lekker in het landje, wat vrijheidsdressuur of dat soort dingen. In ieder geval geen werk in de rijbak of longeerring.
Eigenlijk denken we wel dat we de conclusie kunnen trekken dat de sport hem niet meer wordt met Alfje. Met zo weinig werk al zulke blessures, ongelooflijk. Het is niet dat we terug kunnen van ZZ Zwaar niveau naar L omdat ZZ Zwaar te heftig was voor hem……we waren nog geen eens B! Ook wel erg jammer dat we niet weten hoe hij eraan komt, zo kunnen we er niets mee. Ik denk dat we de conclusie wel moeten trekken dat Alf een recreatiepony wordt. Sommigen noemen dit 'actief' pensioen, alhoewel dat eigenlijk een rare term is. Anyway; hoe je het ook noemt; ik zal mijn plannen bij moeten stellen.
En wie weet; de natuur doet soms ook heel veel, wordt hij toch nog beter van de behandelingen in combi met het rustig aan doen en ontspanning voor ons beiden. Je weet maar nooit.
Maar de vraag is of je dat nog moet gaan proberen ook. Moet ik ook zien zitten en/of emotioneel aankunnen. Ik kan vast tevreden worden met de recreatie. Ondertussen blijft hij uiteraard alle zorg krijgen die hij nodig heeft maar dat spreekt voor zich.
Even slikken, wederom mijn wedstrijddromen in duigen (onder het zadel ook al niet kunnen waarmaken)..……. maar gelukkig is Alf de beste, liefste en mooiste pony die er is dus gaat helemaal goedkomen!

en een foto van Alf onder narcose in Wolvega:

Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:20

Jeetje wat heftig Ingrid... :\
Aan de ene kant wil ik zeggen, ‘fijn’ dat je nog kunt rijden (ook al alleen stapritjes), maar het is natuurlijk heel erg jammer dat je je wedstrijddroom in duigen ziet vallen.
Hopen dat de ontstekingsremmers hun werk een beetje doen.
Sterkte ermee :(:)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:23

Ja ik wou precies hetzelfde zeggen! Het moet heel dubbel voor je zijn. Maar je bent wel een kanjer dat je dit allemaal voor Alf doet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:23

Sunshinedaan schreef:
Aan de ene kant wil ik zeggen, ‘fijn’ dat je nog kunt rijden (ook al alleen stapritjes), maar het is natuurlijk heel erg jammer dat je je wedstrijddroom in duigen ziet vallen.

ja voelt voor mij extra zuur omdat ik het met rijden ook al op heb moeten geven.
Maar zeker fijn dat het nog niet gelijk helemaal over en sluiten is!

Komt wel goed met Alf en mij <3