[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:53

Iris_VdV schreef:
Ah wat mooi die sneeuw! Helaas niks van sneeuw hier regio Gent. Enkel gladde banen.
Lillian weet niet exact hoe het tuigje noemt maar het komt van Zondag Mensport, op FB staan er foto's en uitleg van. Het is een nieuw model wel want er is vanalles aan veranderd sinds ik 3 jaar geleden een tuigje van Pfiff kocht. Vooral het leder is veel soepeler. Blij met mijn aankoop. 1 van mijn 3 frontriemen is toegekomen... eindelijk... ik dacht dat hij verloren was en inneens na een week ipv 1 dag stond hij hier, wat niet voorzien wat op track en trace code. Ben er wel heel blij mee. Deze is voor mn silver dappletje
[ [url=m/y4RKcA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Moet echt eens grote uitverkoop houden in dekens, frontriemen, peesjes enzo, na de examens hou ik me daar eens mee bezig

Mooie frontriem <3
Ik heb wel interesse in beschermertjes, een leuk frontriempje, als je in de zelfde kleur onderleggers heb voor onder het tuig en beschermers mag je dat ook in een x aanbieden. Wil heel graag een onderleg set van ayla maar die had het nu heel druk met al dr bestellingen en school volgens mij

MDJ

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:01

Jeetje, heel veel sterkte Susanne, hele moeilijke maar dappere beslissing. Heel veel sterkte.

Lori ook veel sterkte, wat mankeerd Cup eigenlijk? Die is nog jong toch? Moeilijk hoor...

Zag nog wat mooie spulletjes en sneeuwfotos voorbij komen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:42

Klopt Cup is nog jong (2,9jaar). Hij heeft een zware vorm van patella fixatie (stationair) en een serieus probleem van binnen onder andere veroorzaakt door zijn lever die niet afdoende functioneert. Hij staat daardoor momenteel graatmager, ik kan zijn heupen gewoon vastnemen. Heeft hier al van alles gehad voor de lever maar het slaat helaas niet aan bij hem of maar minimaal en zeer tijdelijk. Hij krijgt onbeperkt hooi, heb hem proberen bij te voeren met pulp, slobber, ... maar hij is een vieze eter/weinig eetlust dus eet het niet op. Hij staat maximaal binnendoor voor zijn patella maar het helpt totaal niet. Hij sleept letterlijk zijn been continu mee, contact gehad voor een operatie maar hij is te mager. Dat even in het kort.

Vroeger zat hij ook af en toe vast maar zo erg als dat het is sinds september/oktober hebben we het nooit gehad, kwam vorige winter er ook wat mager uit maar als je dat vergelijkt met nu was dat schraal... staat nu gepland voor woensdag avond in te slapen. Moesten we ons nog bedenken moeten we voor woensdag bellen maar denk niet dat hij opeens miraculeus gaat verbeteren. ;( Ik merk aan Cup dat zijn geest nog wel wil maar zijn lijfje wil niet.

Verder Iris, mooie frontriem!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:58

Moeilijk Lori ik weet exact hoe je je voelt. Ik zou alleen niet vasthouden aan het feit dat je het nog 'kan afzeggen'. Dat was precies de reden dat ik het meteen voor de volgende dag heb gepland. Dan ben je er 'vanaf' en anders blijf je er tegen aan hikken/ga je twijfelen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:01

Eerder plannen ging voor mij moeilijk, nu is het weekend, maandag moet ik leren voor een examen, dinsdag zelf examen. De woensdag avond is ideaal omdat zusje die anders tot 16u school heeft dan om 12u gedaan is, het is haar pony ze kan dan nog heel de middag met hem knuffelen en 'm borstelen voor de DA komt. Laten aan haar de keuze of ze erbij is dan of niet, ze is 6jaar. De dag erna wordt hij als alles goed gaat opgehaald. Gaan waarschijnlijk een deel van z'n staart afknippen en manen. Gaan er niet direct iets mee doen maar misschien later, dan hebben we het tenminste iets tastbaar nog.

Vooral mijn moeder heeft het er hier enorm moeilijk mee, 't is haar oogappeltje. :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:08

Ik heb alleen een plukje manen afgeknipt, ga er idd ook niets mee doen (van laten maken) maar hangt het op bij zijn halster.

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:16

Lillian, ik ga alles te koop zetten op de fb groepen mini paarden, mennen met shetlanders enzo. Hou die in de gaten zou ik zeggen vanaf dinsdag ;) als ik gedaan heb met mijn examen oncologie/hematologie ga ik beginnen aan mijn grote kuis

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:18

Ik heb gisteren m'n kasten uitgezocht en ook verschillende dingen te koop. Zoals een halsterset, oornetjes en beschermers. Heb nog geen tijd gehad om het op de bokt markt te zetten.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:32

Mooie frontriem Iris! Veel succes met je examens.
Lastige situatie lori... veel sterkte.
Iedereen aan de opruim haha. Ik moet ook nodig nog wat spul van Udo wat Blessem en Kjani niet past te koop zetten. Dat ligt ook alleen maar te liggen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:40

Dat is nog wel heel jong Lori. Heel veel sterkte alvast voor woensdag.

Ik moet ook nog steeds een pannenkoekzadel verkopen, die was Alex te groot. Dat is volgens mij een 12 inch, ik heb nu een zadel van kunststof gekocht die 10 inch is. Dit is voor de enkele keer dat er een kindje op zijn rug komt te zitten, ik vind het wel fijn dat ze dan wat houvast hebben. Volgend jaar wordt een meisje van kennissen van ons 4 jaar en die gaat dan op Alex leren te rijden.

Verder zijn we gisteravond weer naar de les geweest en ik ben erachter gekomen dat Alex in principe net zo snel kan draven als de grotere pony's van de les. Hij is alleen gemaakt van lui bloed, dus vanuit zichzelf gaat hij nooit zo draven. In colonne wel en dat oefenen we nu, want voor de laatste les hebben we een eindshow met een kür. Dus nu moet Alex wel aan het werk en alle andere pony's waren na de les echt helemaal plakkerig van het zweet en Alex had nog geen zweet op zijn borst. Conditie heeft hij dus wel, de natuurlijke pit alleen niet, hij zal denk ik altijd wel wat lui blijven.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:35

Hij kan wel zo hard lopen Fenna, maar loopt hij dan niet heel erg over z'n tempo?

Afbeelding
Switch z'n nieuwe Shamrock :)

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:52

Mag ik hier weer meekletsen? :D Ik heb altijd meegelezen en een tijdje meegepraat. Ik zal mij nog even kort voorstellen: Ik ben Amber, 22 jaar en wonend in Heerde (Veluwe). Mijn shet heet Pelle en loopt voor een hca sulky

Afbeelding

Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:33

Fennadev schreef:
. Conditie heeft hij dus wel, de natuurlijke pit alleen niet, hij zal denk ik altijd wel wat lui blijven.

Zoals de eigenaresse van mijn oude bijrijd paard altijd zei; Guess is veel te zuinig op zichzelf en zal geen pas harder zetten als het echt niet hoeft

Alex heeft daar misschien ook wat last van

Amber leuk paardje! wat mij betreft mag je er gewoon bij hoor maar ben zelf ook pas vijf pagina's oud :=

Patty mooie deken! Switch komt mij trouwens echt bekend voor! is hij destijds niet gewonnen op een lotterij door een vrij bekende bokker? allemaal vosjes heeft zij volgens mij

Lori heel heel heel veel sterkte ook voor je moeder, wat naar om je pony zo te moeten verliezen. :(:)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:39

Iris_VdV schreef:
Lillian, ik ga alles te koop zetten op de fb groepen mini paarden, mennen met shetlanders enzo. Hou die in de gaten zou ik zeggen vanaf dinsdag ;) als ik gedaan heb met mijn examen oncologie/hematologie ga ik beginnen aan mijn grote kuis

i'll be watching you <<) <<)

Helaas ben ik op het moment wel redelijk blut := laatst had iemand op dezelfde FB groep een aantal spullen te koop gezet (Waaronder dus die iniminimuizensingel) en het was echt dringen geblazen, ik denk dat ze binnen een paar uur alles op gereserveerd had staan of het gewoon verkocht was.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:41

Patty, hij moet dan inderdaad wel 2 keer zo snel als de anderen, maar hij houdt het dus wel met gemak vol eigenlijk. Zodra hij eenmaal in de gaten had dat hij gewoon de koets voor zijn neus moest volgen, was het tempo houden heel makkelijk. Alleen in stap kan hij ze lang niet bijhouden, dus daar had hij op een gegeven moment ook door dat als er ongeveer 5 meter tussen hem en de kar ervoor kwam dat ie moest aandraven. Dus dat hoefde ik ook al niet meer te zeggen. Hij pakt dingen heel snel op wat dat betreft. Verder had hij zelfs niet eens zweet langs zijn halsstreep en op zijn borst, dus het deed hem vrij weinig dat hij wat harder moest. De shetlander menrit was qua tempo meer over zijn tempo heen, aangezien hij daar gewoon regelmatig in galop moest om het überhaupt bij te benen. Gelukkig is van onze colonne de voorste pony ook wat langzamer in draf voor zijn grootte, maar dat is dan wel weer de grootste (Welsh A) in de les. De shetlanders houdt hij verder niet bij als die op hun eigen tempo mogen lopen, die halen ons in, want wij mogen voor het gemak op de binnenhoefslag. Mooie deken voor Switch :)

Welkom Amber!

Jaha, Lillian, dat zal het zijn, maar dat heeft die welsh in de les gelukkig ook wel wat, die draaft in slow-motion.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:31

@Lillian; hij is indd van een bokker geweest die hem heeft gewonnen op een paardenmarkt. Hij is inmiddels alweer 5,5 jaar bij mij.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:32

Mooie deken Patty!
Welkom amber! Gezellig dat je mee wilt kletsen :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:35

Staat gaaf Switch zijn deken!

Welkom amber :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:05

Hee Amber, welkom :D

Ik ga ergens deze dagen bijlezen, druk met leren voor mijn tentamens en alles er om heen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 01:07

Oh en gisteren heb ik gesleed met Sjors, vriendinnetje had foto's gemaakt maar dat is erg lastig met een witte pony en een witte (achter)grond :P Ik ben twee keer van de slee gedonderd maar we hebben het iig leuk gehad :') Sorry voor de dames die aan het werk waren en zelf niet konden sleeën, dit waren ook mijn enige vrije uurtjes helaas.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:39

Zo leuk Ayla!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:48

Gave foto's!

Ben in de winter sowieso jaloers op mensen die overdag naar stal kunnen. :o
Maar vanaf februari ben ik twee doordeweekse dagen per maand vrij. :):)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:25

Wat lekker ayla!!!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:54

Gaaf Ayla! Leuke foto's ook. Hier lag nog te weinig sneeuw om te sleeën. :(

Lekker vooruitzicht Mandy

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:42

Hier ligt er nu pas een wit laagje maar niet genoeg om te sleeën helaas. Heb ook geen slee meer, zou het wel graag doen dan is Finn nog eens ingespannen. Duurt langer dan gedacht om een geschikte vierwieler te vinden. :')

Leuke foto's!