@Fenna wat hier goed heeft geholpen toen ze hier aan het blaffen waren eind de zomer opeens wat fenegriek geven. Met een weekje waren ze er allemaal van af. Dat is vooral voor de keel te verzachten. Weet nu niet van wat het was bij jou maar hoesten kan ook van spoelwormen komen die aan het migreren zijn.
Dankje ook dames, 't is enorm moeilijk maar gaan erdoorheen moeten. We hebben sowieso de afspraak met de dierenarts dat hij de ochtend of de avond voor het ophalen langskomt. Is enkel een kwestie van hem opbellen om de rest te regelen. Stiekem blijf je hopen op wonderen die niet komen.
Lori, wormspuit heeft ie inmiddels ook al gehad inderdaad. Mest is overigens nog altijd hetzelfde, dus geen wormen gevonden. Fenegriek werkt ook niet altijd even goed. Hij staat nu aan de antibiotica en mocht hij volgende week nog hoesten dan gaan ze bij Garyp even binnenin kijken. Het probleem is bij hem echt de luchtpijp trouwens, daar mag je ook niet aankomen van m. Maar hij is dus al van 5-6 keer hoesten naar 1-2 keer hoesten gegaan sinds de antibiotica kuur, dus die slaat wel aan kennelijk.
lobkew
Geplaatst: 11-01-17 19:26
Heel veel sterkte Suzanne . Wat ontzettend fijn voor hem dat je Willem meegenomen hebt op de trailer!
Patty14
Geplaatst: 11-01-17 20:02
Heel veel sterkte Susanne! Krijg er kippenvel van, m'n grootste nachtmerrie.
Mag ik vragen wat hij had? Snap het als je daar nu geen antwoord op wilt geven.
Lori heel veel sterkte met het nemen van zo'n moeilijke beslissing, hopelijk kunnen jij en je moeder de juiste maken, samen.
Susanne
Geplaatst: 12-01-17 16:49
Patty14 schreef:
Heel veel sterkte Susanne! Krijg er kippenvel van, m'n grootste nachtmerrie.
Mag ik vragen wat hij had? Snap het als je daar nu geen antwoord op wilt geven.
Het voelt inderdaad nog steeds als een slechte droom, maar waaruit je niet wakker kunt worden. Voel me op dit moment vooral heel leeg van binnen.
Mickey had PPID (cushing). Bij hem uitte zich dat vooral in extreem hoefbevangen gevoelig zijn en erg veel spierverlies (super schraal van boven maar een enorme hangbuik, slepen met achtervoetjes). Zelfs op de paddock met alleen hooi en speciaal voer, stond hij bij tijd en wijle weer bevangen. En doodongelukkig, hij vond de paddock vreselijk. Al ruim 6 jaar waren we aan het dokteren met hem, kliniek in en uit en het mennen meer opbouwen dan daadwerkelijk weer genieten. Vorige lente heb ik de knoop doorgehakt en hem definitief op pensioen gezet. Ik heb toen met mezelf en in overleg met de dierenarts besloten om hem lekker op het land te gooien op een andere stal, met een fijne stabiele kudde pony's. Hij mocht paardwaardig genieten van zijn laatste tijd, tot hij weer slecht zou worden.
Alleen werd hij van de zomer niet slecht, maar juist weer blij en energiek zo fijn op het gras paard kunnen zijn. Hij liep niet top maar had geen pijn. Hij deed het tegen verwachting in prima! Vorige maand grapte ik met mijn vriend nog, dat ik hem aankomende zomer weer op mijn gewone stal wilde hebben en dat ik misschien zelfs weer wat met hem kon gaan doen (je blijft toch hopen en dromen..) Tot hij vorige week ineens zo slecht was, dat hij alleen nog kon strompelen. Ineens waren die lichtjes in zijn ogen gedoofd, wat nog nooit eerder het geval was geweest.
En nu is de hemel een sterretje rijker. Een mooi bont sterretje. En terwijl ik dit typ stromen de tranen weer over mijn wangen..
Ymor
Geplaatst: 12-01-17 16:56
Op een dag is het ineens de pony die je zo goed kent niet meer en dan weet je dat het klaar is. Maar oh wat is het dan moeilijk om de knoop door te hakken. Nogmaals heel veel sterkte! Neem de tijd om verdrietig te zijn. Praat er over en blijf de mooie herinneringen koesteren!
Susanne
Geplaatst: 12-01-17 16:59
Mooi gezegd en zo waar. Hij liet zelfs zijn slobber staan. Hallo? Mick???
Alhoewel hij nog een paar laatste grappen voor me had, precies zoals hij was. Wel die neus door de slobber halen en mij helemaal volsmeren. Vol in mijn gezicht briesen en snotteren. Het was écht een clown. Ik was op dat moment zo verdrietig en moest echt heel hard lachen door de tranen heen.
Ach, gut ja, dan is het wel beter zo. Als hij ineens zo erg verslechterd, ik ben blij dat je voor hem hebt gekozen ipv hem nog langer te laten leven in de hoop dat ie weer beter wordt. Cushing kan helaas nog niks aan gedaan worden, behalve de tijd langer rekken. Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat Willem je ook kan helpen met dit verlies.
Alex heeft vandaag niet gehoest, dus we gaan morgen weer de clubles proberen, want hij is echt een stuiterbal. De enigste gang die hij vandaag kende aan de longeerlijn was keiharde galop met bokken en scheten en 'ho' zat er niet in. Ik ben allang blij dat hij zich weer helemaal de oude voelt en morgen doen we gewoon rustig aan. En mocht hij wel gaan hoesten, 1 kuchje en ik ga uitstappen, maar na vandaag verwacht ik dat niet. Want ik liet ze even met hun beiden los na het longeren van Alex en het waren twee hele blije raceknollen en dan kunnen ze hard
Chardy
Geplaatst: 12-01-17 19:22
xZiva_, welkom! Mooi dier! Patty14, wat een leukerd! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Lori, heel veel sterkte! Jelleee, oh wat erg! Heel veel sterkte! Iris_VdV, erg mooi halster en setje! SammyFloor, leuke peesbeschermers!
Hopelijk gaat het binnenkort even 2 daagjes sneeuwen, (Daarna mag de zomer weer gelijk terug komen) zou leuk zijn om een keer te kunnen sleeën! Weer bij veel toeval hebben we Treble's IDEAL tuig (Die we 8 jaar geleden hebben gebruikt voor Treble weer terug. Dus we zijn weer aan de slag met erachter lopen en dat doet ze heel erg braaf.
Niks geen sneeuw Charlotte! Ik heb het al hele dagen koud en geen geschikte slee pony hahaha.
Fijn dat Alex weer beter is Fenna. Ik begrijp dat hij nu energieker is dan normaal? Misschien is het wel goed voor hem om hem dan wat vaker een dagje vrij te geven, misschien is hij dan wat minder langzaam. Dat werkt meestal beter, houdt ze wat frisser.
Ook voor jou veel sterkte Lori. Dat lijken me echt verschrikkelijke beslissingen om te maken, maar helaas hoort het er allemaal bij.
Ik reageer niet zo veel, ben druk haha. School, school, pony's en werk. Gelukkig nu 1.5 maand vrij van het werk wegens winterstop. Best wel fijn haha. Verder geen bijzonder nieuws. Kjani heeft laatste z'n 1ste D&V gereden,trots op de kleine baby,gelijk een winstpunt meegenomen!Ik heb heel veel zin de zomer en kijk nu al ontzettend uit naar alle shows,keuringen en wedstrijden! Hebben jullie dat ook?
Het hoort er bij al zou het de eerste keer zijn bij een pony en zo een jong dier. Ik bel morgen voor het overleggen er rond.
Hier mag het wel terug vriezen van mij, dan is de grond wat harder.
Iris_VdV
Geplaatst: 12-01-17 21:41
Jelleee wat erg! Dat is ieders grootste nachtmerrie, heel veel sterkte!!
Mn nieuwe tuigje is vandaag aangekomen. Dan toch voor hetzelfde merk gegaan, Pfiff, maar dan de nieuwe versie en een maatje groter. Ben er altijd al tevreden over geweest. Heb het snel even opgelegd maar moet nog wat aanpassingen doen eens ze voor de sulky staat. Nu is het wachten op mijn 3 design frontriemen. Tilana ziet er verschrikkelijk uit. Half rost, dat haar en al die opgedroogde modder. De lente mag snel gaan komen voor mij.
Mooi tuigje heb ik die geloof ik ook, een nieuw Pfiff tuigje voor Pip.
Jorex
Geplaatst: 12-01-17 23:39
Lobke, in principe "werkt" hij maar drie keer per week. Het longeren wat ik met hem doe noem ik geen werken, hij zweet daarbij ook niet, maar het heeft wel geholpen hem rechter te krijgen en de rechtergalop te trainen. Hij doet nu op een recht stuk beide kanten galop ongeveer even vaak. Hij wil gewoon beter zijn best doen in een groep en het is nogal een ijdeltuit, dus meneer hoeft maar 1 zweetje te voelen en dan wil hij niet meer voor de kar. Maar als ik een groep men, dan is hij amper te houden. Hij had echt last van zijn vacht zeg maar, alleen met buitenritjes loop ik er nu tegenaan dat hij dus niet vooruit te branden is. In de bak met dressuur training wel en in de groepsles nu hopelijk ook. De laatste keer zat ie in ieder geval bijna in galop, zo graag wilde hij de groteren bijbenen. Hetzelfde was ook met de menrit zou, hij blijft graag in de groep en wil dan wel een pasje harder. Dus eigenlijk moet ik gewoon met iemand samen rijden en dan wil hij vast ook wat beter, daarnaast vindt hij de asfaltwegen hier maar saai en geef hem eens ongelijk. Hij leeft helemaal op als ik dan een binnendoor weggetje neem en dan kan ie wel harder. Dus zodra ik mijn rijbewijs heb dan wijk ik sowieso eens in de twee à drie weken voor buitenritjes uit naar Beetsterzwaag of Bakkeveen, want dat is ongeveer op 10 km afstand en dus mennend erheen net niet haalbaar, maar wel mooie bossen.
Iris, mooi tuigje op Tilana. Ik vind haar nog best schoon eigenlijk, in vergelijking met Jorie
Fenna: wat fijn dat lex weer beter gaat, toppie! en nu weer hard aan het werk Chardy: die sneeuw mag je hebben, houden en nooit meer terug geven als je moet werken terwijl iedereen lekker kan gaan sleetje rijden baal je echt Floris heeft al voor de slee gestaan vorige week of twee weken terug en ik kon dus niet mee want ik was aan het werk Iris: mooi tuigje hoor, welke is dat precies van pfiff? Jelle: misschien is de afleiding inderdaad wel even lekker, zulke dingen een plekje geven duurt vaak even, sterkte en succes!
Ik kan helaas pas maandag weer naar floor, moest onverwachts woensdag en vrijdag avond van 1 tot 9 werken, woensdagavond nog wel even geweest, donderdag is mn verzorgster geweest met haar dochter, die hebben hem alleen gepoetst en gevoerd, ze heeft gelijk een zak metazoa mee genomen, we waren er al een week met een probeer emmer aan het overmengen en hij eet het prima, dus maar een grote gehaald. De shetlanders op de kinderboerderij waar ik twee jaar geleden stage liep stonden ook op de metazoa, alleen vonden die het niet te kanen was er met floor ook even bang voor maar hij mag pas los als hij het op heeft vandaag heeft dus een stalgenoot hem even wat gevoerd en aandacht gegeven, ik mag één x in de week op haar (s)tinker rijden en die is al hartstikke blij dat ik mijn tijd en energie in hem wil steken, is voornamelijk dressuurmatig bijscholen. Morgen en overmorgen ook werken en daarna vier dagen weekend!! Maandag paardje, dinsdag paardje, woensdag paardje, donderdag dierenarts, goh wat zal floor mij gaan haten
Leuk Lillian dat je gaat rijden! Ik rij ook een tinker. Werken en dan op fb foto's van anderen met slee zien is echt heel naar idd.
Suus, kan me voorstellen dat het als een slechte droom voelt. Wel fijn dat je met Willem nu aankomende tijd een goed doel hebt om te trainen en dat als een fijne afleiding voelt.
Wij hebben helaas nog niet echt sneeuw gehad. Jammer! Schijnt volgende week wel kouder te worden.
Mandyy
Geplaatst: 14-01-17 10:29
Dit was hier gisteren. Heb er 45 min over gefietst om op werk te komen.
Iris_VdV
Geplaatst: 14-01-17 11:02
Ah wat mooi die sneeuw! Helaas niks van sneeuw hier regio Gent. Enkel gladde banen. Lillian weet niet exact hoe het tuigje noemt maar het komt van Zondag Mensport, op FB staan er foto's en uitleg van. Het is een nieuw model wel want er is vanalles aan veranderd sinds ik 3 jaar geleden een tuigje van Pfiff kocht. Vooral het leder is veel soepeler. Blij met mijn aankoop. 1 van mijn 3 frontriemen is toegekomen... eindelijk... ik dacht dat hij verloren was en inneens na een week ipv 1 dag stond hij hier, wat niet voorzien wat op track en trace code. Ben er wel heel blij mee. Deze is voor mn silver dappletje Moet echt eens grote uitverkoop houden in dekens, frontriemen, peesjes enzo, na de examens hou ik me daar eens mee bezig