[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:41

Ik heb ook geen vast schema, maar ik wil elke week minimaal 1x in de bak dressuur trainen en 1x naar buiten en 1x wat anders doen (wandelen, longeren oid). Vaak ga ik 4 keer per week naar stal, in de zomer 5 keer, dus dan rij ik nog een keer extra in de bak en nog een keer naar buiten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:11

Heb ook geen vast schema. Ga zelf meestal 3-4 dagen per week, een vriendin doet hem 1x en heb een verzorgster die hem meestal ook 1x per week doet.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:16

:wave: Hoi Ziva! Ik zag dat jouw pony dezelfde achternaam heeft als de mijne (Daisy van stal Lingehorst).Ze komen dus van dezelfde stal af.

Ik heb geen echt trainingsschema. In de zomer men ik iets meer dan in de winter :brr: . In de zomer trainen we ook meer op kilometers en in de winter probeer ik wat meer dressuurmatig te trainen aan de lange lijnen.
In een ideale winterweek:
- 1 keer steppen (ca 10 km)
- 1 keer lange teugel
- 1 keer lange lijnen
- 1 keer mennen (ca 10 à 15 km)
- 1 keer wandelen (ca 10 km)

In een ideale zomerweek:
- 1 keer steppen (ca 10 km)
- 1 keer lange lijnen of lange teugel
- 1 keer mennen in de bak
- 2 keer mennen in het bos (ca 20 à 25 km per keer).

Vijf keer iets doen vind ik echt genoeg op dit moment. Sessies aan de lange teugel of lange lijnen duren ook maximaal 45 minuten.

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:32

Heb geen vast schema hangt meestal van het weer af en of de bakken bezet zijn. Ben nu veel vrijheidsdressuur aan het doen en wandelen. Longeren doe ik niet vaak heb er een gruwelijke hekel aan, en Pip ook. Dus dat beperk ik tot een keer in de week als het al lukt. Voor de rest lange teugelen, met tuig oefenen, schriktraining, oefenen voor de western wedstrijd

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:08

Alex loopt normaal drie keer voor de sulky en dan nog twee keer longeren. Maar hij hoest nog steeds dus nu staat hij stil.

Balen van je score patty. Hier net weer gezakt voor mijn rijexamen, dus ik heb t helemaal gehad met t cbr..

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:51

Ook ik heb geen vast schema, ik kijk gewoon naar waar ik zin heb :+

Jammer van de score patty!

Balen van je rijexamen fenna...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:54

Jammer Fenna, waarom ben je gezakt?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:00

Balen Fenna. Hoeveelste keer was dit?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:11

Dit was mijn derde keer en ik ben echt wel helemaal klaar met het CBR nu eigenlijk(ik ben er nu echt van overtuigd dat die mensen je puur laten zakken zodat t CBR meer geld aan je verdient). Ik heb vandaag heel goed gereden voor mijn doen. Ik aarzelde een paar keer iets te lang en door de zenuwen ging het sturen soms iets ruiger en daardoor ben ik gezakt. En volgens de examinator keek ik een paar keer niet goed genoeg of er fietsers waren (waren ook allemaal plaatsen waar de fietsers trouwens de haaientanden staan hadden), maar ik kijk heus wel. Ik heb vandaag gewoon goed gereden en ik kan dus niet beter dan dit voor mijn gevoel en als het nog beter moet dan dit, dan rijd ik liever niet, want dan raak ik gewoon zwaar overspannen na een uurtje rijden.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:03

Eerlijk? Ik denk echt niet dat het CBR je laat zakken om het geld. Geloof mij ook al hebben de fietsers haaientanden. Vaak vliegen ze toch nog gauw voor de auto langs. Had laatst nog een mafketel waardoor ik vol op de rem moest.

Tijdens een examen moet je echt overdreven overal kijken zodat je examinator goed kan zien dat je kijkt. Maar snap dat het voor jou vervelend is. Hopelijk volgende keer beter!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:06

Vervelend dat je je er zo rot over voelt, ik kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent. Misschien even een korte pauze inlassen voor jezelf en daarna weer een paar lessen en afrijden?

Ik ben overigens wel van mening dat kijken, spiegelen enz héél belangrijk is. (En dat cbr je niet laat zakken omdat ze dat leuk vinden) Ook als de fietsers geen voorrang hebben. Fietsers doen nogal eens rare dingen in het verkeer en je hebt m zo onder je auto als je je dode hoek niet dubbel checkt zegmaar. Ik rij inmiddels alweer een aantal jaartjes en echt, je leert pas écht rijden als je je rijbewijs hebt en zelf gaat rijden. Dat is een stukje inzicht wat moet komen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:33

Klopt Suzanne, beter dan dit kan ik gewoon niet worden met de lessen, dus als ik de volgende keer weer zak, dan wil ik gewoon niet meer afrijden, in ieder geval niet in Leeuwarden. Ik kijk ook wel, maar ik ben gewoon geen overdreven hoofdzwaaier met het kijken. Ik weet 100% zeker dat er op die punten geen fietsers waren, dus tja als hij dan vindt dat ik niet heb gekeken dat is dan zijn woord. En ik zit nu eigenlijk echt op het punt om het op te geven en gewoon te blijven fietsen. Dan maar geen rijbewijs, maar ja, da's ook zo zonde van mijn theorie die ik opnieuw heb gehaald. Ik rij inmiddels ook alweer twee jaar en ik ben er klaar mee, er is in de les niks wat mij meer kan verbeteren nu(en dat is dan wat mijn rij-instructeur zegt, dat mijn rijden niet beter kan met les). Ik heb zelf ook vaak genoeg een fietser bijna onder de lesauto gehad, want ik rij dus in Leeuwarden, studentenstad. Alle dingen die vandaag fout gingen, waren in een rijles niet fout gegaan. Dus het zijn geen puntjes-op-de-i-foutjes die je er nog met rijlessen uit kan krijgen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:47

Als het alleen komt door je spanning tijdens het examen en als het in de les allemaal goed gaat, kun je dan niet even langs de dokter voor zo'n stress pilletje? Hebben meerdere mensen gedaan die ik ken en dat heeft echt geholpen. Ken ook iemand die een soort faalangst examen heeft mogen doen, dat kan ook?

Persoonlijk zou ik zelf niet opgeven, want een rijbewijs is súper handig. Maar das je eigen keuze.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:49

Ben 1x gezakt door stress, daarna bij huisarts medicijnen gehaald. Gelukkig van te voren getest want ik had 1/4 van de gebruikelijke dosering nodig.. maar daar wel mee gehaald! :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:52

Ik ben ook twee keer gezakt omdat ik zo zenuwachtig, gespannen en daardoor gestrest werd. Derde keer faalangstexamen gedaan en toen gehaald. Dat raad ik je dus echt aan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:01

Deze laatste keer was een faalangstexamen, het ging ook echt wel goed en ook mijn rij-instructeur vond het heel erg goed gaan. We zijn wel lang weg geweest, dus ik ben nu gesloopt. Maar ik had eigenlijk gehoopt dat ik dat rotgebouw in Leeuwarden nooit meer hoefde te zien, maar helaas. Ik zou een rijbewijs nu nog niet echt vaak gaan gebruiken, de bus is gratis en de diesel niet.

Ik ga zo maar even kijken hoe het met de patiënt achter is. Hij hoest namelijk nog steeds desondanks het natte hooi en de metacam en daarnaast schuurt hij nou ook zijn wintervacht eraf. Ik ga morgen maar weer even bellen, ook al is de kuur met metacam nog niet af. Want ik ben bang dat het schuren en vacht loslaten een bijwerking is van de metacam, aangezien hij voor de kuur nog niet schuurde. Dat wordt vrijdag de les maar even niet nog helaas.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 03:37

Wat balen zeg.. ik weet inderdaad dat het cbr echt tegen kan zitten helaas :n ik hoop heel erg voor je dat je volgende keer wel slaagt!

Sakvis wat leuk! Weet je wie de moeder is? Ik woon namelijk op 10 minuten fietsen van de fokker af en ben er vaak geweest om te helpen dus ik ken alle merrie's wel! Misschien heb ik zelfs een foto :))

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:34

Waarom krijgt hij metacam dan? Dat is toch meer een pijnstiller met een wat ontstekingsremmend effect? Is er in zijn keel gekeken? Ik heb net weer een wat rustigere periode met Beauty *klopt af* maar die heeft dus waarschijnlijk een stof allergie. Die kreeg de afgelopen bijna 2 jaar ook gewoon droog hooi en stond op stro, het hoesten werd pas wat erger sinds een maandje of twee. Nu spoel of stoom ik het hooi, staat ze op houtvezel met eucalyptus (zit meer tussen mn oren dat de eucalyptus geur helpt maar het ruikt wel lekker haha) en gewoon zo veel mogelijk naar buiten.

Na een kuur respulmin (bij haar klonk de hoest ook droog!) is het beetje slijm wat er zat er uit en nu is het rustig. Ik ondersteun haar nu met wat foenegriek en schwarzkummel (zwart komijnzaad) granulaat. Bij haar is wel een endoscopie gedaan om te zien wat er van binnen aan de hand was.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:39

Alex staat op de metacam omdat de da antibiotica eerst nog niet nodig vond. Daar waren de klachten niet erg genoeg voor. Voornamelijk ook omdat hij alleen hoest als hij moet draven van mij. Als hij uit zichzelf draaft dan hoest hij ook niet. Bij Alex is het wel duidelijk de luchtpijp en geen ontsteking (hij heeft geen verhoging). Dus dan slaat de metacam ook niet aan. Stofvrij kan zijn paddock niet. De hooi opslag grenst daar nu namelijk aan. Ik week hun hooi wel nu voordat ik het geef, maar ik heb niet het gevoel alsof het helpt.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:38

Maar is er een endoscopie gedaan? Anders kan je DA niet zeker weten dat het de luchtpijp is?? Wolvega zei tegen mij dat shetlanders wel vaker een ovale luchtpijp hebben (beauty heeft dat ook) en dat naar mate ze harder moeten werken dat wel eens in de weg komt te staan, de luchtpijp klapt dan dicht ipv samen knijpen. Maar hoesten kan echt 1001 oorzaken hebben... Ik ben bang dat metacam daar weinig aan gaat doen maar ik ben geen DA natuurlijk. Tegen mij is wel gezegd dat stof/schimmelsporen de meest voorkomende oorzaak is van hoesten. En dan zul je dus een groot deel van je regime aan moeten passen.. Ik hoop dat je gauw de oorzaak vind!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:17

De longen heeft ze geluisterd en daarna gevoeld en hij begon bij het voelen ook meteen te hoesten toen ze zijn luchtpijp voelde. Dus hij gaf dat zelf zo duidelijk aan. Endoscopie is inderdaad niet gedaan, maar dat lijkt mij ook niet nodig, als hij last heeft van stof valt daar immers ook niks op te zien.Nog minder stof dan nu gaat simpelweg niet. Of ik moet m afsluiten van de schuilstal en de paddock Door midden splitsen. Da dacht ook nog aan spoelwormen dus ik ga hem zo even ontwormen. Jorie heeft ook weer wat dunnere mest dus misschien hebben ze wel spoelwormen.

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:43

Fennadev balen van je rijexamen. Ik had de ergste examinator die ik kon hebben volgens de roddels, er zijn er 4 in Gent, en ik had massa's stress omdat ik zag dat ik haar had. Uiteindelijk was ik er in 1 keer door. Papa heeft me kunnen kalmeren en ik kon/kan nog altijd goed met de auto rijden en doe het ook graag. Het is echt je vrijheid. Niet opgeven hoor!! En hopelijk is Alex snel beter. :(:)
Ik ben opzoek naar een nieuw tuigje voor Tilana. Ze past niet meer in de broek en de staartriem spant te hard. Ze is het laatste jaar erg in de breedte uitgezet qua bouw terwijl ze 7 wordt. Er zit ook al een 2ehands schoftje op omdat ik het andere niet meer dicht kreeg. Kortom ze verdient eens een nieuw *\o/* Ze had mini mini shet van Pfiff en twijfel nu om gewoon de mini shet te kopen, want vind het best een goed tuig voor wat recreatief mee te rijden, maar toch kijk ik eens naar andere merken ook. Gezien ik mijn oude tuig hou voor mijn luxe mini op te leren is mijn budget max 300 euro voor een nieuw leren tuig. Ideal valt hiermee buiten mijn budget ondanks ik het heel mooie tuigjes vind. Iemand die met een ander merk rijdt dat aan te raden is?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:39

Ideal is absoluut wel te vinden tweedehands voor die prijs. Zeker de leren versie wel. Zag er toevallig van de week nog een te koop staan op marktplaats en de boktmarkt rond jouw budget.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:47

Aah fenna wat balen dat Alex zich zo beroerd voelt! Hopelijk is hij gauw beter :)

Iris ik rij nog steeds met zo'n heel simpel ooteman tuigje, dus niet echt ervaring met andere tuigen :=
al zou ik wel graag een ander borstuig met losse strengen willen, die @&€#%^ touwstrengen vallen van de zweng als je niet oplet (ik let altijd op ;) ) betekend dat ik niet al mijn aandacht op mijn omgeving en floor kan vestigen, heel irritant.

19 augustus kan ik bij de DAP terecht *D ben benieuwd wat ze van z'n gebit vinden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:21

19 augustus? :+