[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:22

Gelukkig nieuwjaar!

Charlotte, zal eraan proberen te denken een foto te maken. :))

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:47

Gelukkig nieuwjaar toegewenst iedereen :*

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:44

Mag ik me hier ook melden? :o

Ik heb een shetlander ruintje van nu 1,5 jaar. Ik heb hem gekocht toen hij 3,5 maand oud was en hij naar de slacht zou gaan. Daardoor heb ik hem tot 5 maanden bij zijn moeder kunnen houden in overleg met de eigenaar. Sinds kort staat hij lekker dichtbij met een maatje, en zijn we weer begonnen met wandelen op een lekker vlot tempo waarbij hij nergens van opkijkt (auto's en tractoren, vrachtwagens enz.) En heeft hij eergisteren in 10 minuten de jambette aangeleerd :D

Een jaar geleden was hij nog erg schuw, trapte en beet gericht naar mensen (uit angst gok ik) en ik kan nu met een gerust hart zeggen dat ik hem toevertrouw met mijn buurmeisje van 6 :D

3 maanden oud tijdens onze eerste ontmoeting

Afbeelding

Zo'n 10 maanden oud hier
Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:58

Leuke shet!
Welkom :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:02

Mooi dier zeg!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:07

Welkom! Mooie pony!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:35

Welkom! Leuke pony heb je :).

Iedereen nog de beste wensen voor 2017 :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:55

Welkom knappe pony heb je

Iedereen nog de beste wensen!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:11

Welkom! Wat een leuke pony. Die is goed terecht gekomen :D
Iedereen hier ook de beste wensen!
Ik zit er sterk over na te denken om misty te verhuizen naar een andere stalling. Ik loop hier echt heel erg op mijn teentjes door alles wat er is gebeurt. Wat zouden jullie doen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:14

Als je op je tenen loopt kan het (voor jezelf) alleen maar beter worden toch?
Rondkijken kan sowieso geen kwaad.

Ben 1 x door omstandigheden van stal gewisseld en ben er achteraf zo blij om!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:18

Ja plekjes genoeg hier in de buurt. Maar wil er eigenlijk ook weer niet weg want verder hele fijne plek! Alleen wil niet op mijn teentjes blijven lopen en met tegenzin heen gaan

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:28

Gewoon gaan kijken naar de andere plekken en de voor en nadelen even neer pennen. Als je op je tenen loopt is er sowieso iets niet pluis. Ze kosten genoeg per maand dan moet je er wel plezier van hebben.

Verder welkom nog aan Ziva en der pony. :)

Hier vanmorgen mijn zadel weggebracht met de trein en kom ik thuis ga ik naar de stal was er een stuk buis gebroken. Het was daar een zwembad := :wow: . Snel naar binnen gelopen en het water naar buiten toe toe gedraaid. :') Enorm geluk dat mijn hooi niet nat is geworden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:42

Met plezier naar stal gaan staat inderdaad voorop. Ik snap dat je dan naar andere stallen gaat kijken als je op je tenen loopt. Ik ben ook een keer van stal verhuisd omdat ik op het laatst echt met tegenzin heen ging en mijn pony ook niet naar mijn wensen meer stond. Ik heb er nog geen dag spijt gehad.

Wij zijn weer terug van Schiermonnikoog, enorm genoten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:09

Ik zou dan voor andere stalling kijken. Na vele omzwervingen sta ik op een top stal waar ik ook niet meer weg wil. Heb het ook wel gehad dat ik op sommige stallen gewoon niet ertussen 'paste' met mijn uk. (Werd gewoon gezegd door sportpaard eigenaren dat hij op de wei hoorde te grasmaaien).

@Lori mazzel dat je hooi niet nat is geworden

@Jelleee met of zonder pony?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:20

Zonder pony hoor :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:22

Welkom Ziva

Ik zou dan ook op zoek gaan naar iets anders claudia. Je moet het zelf nog wel leuk vinden om heen te gaan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:10

Rondkijken kan nooit kwaad Claudia. Ik ben pas nog verhuisd omdat ik alleen nog maar gefrustreerd naar stal ging door omstandigheden daar. Achteraf had ik eerder moeten gaan, de situatie daar kwam zowel mij als Sjors niet ten goede.

Ik lees op een later moment nog even bij, iedereen alvast de beste wensen iig! Dat 2017 maar een gezond, sportief en fijn jaar mag gaan worden.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:12

Weet natuurlijk niet wat er is. Misschien overleggen met je staleigenaar. Als dat niet mogelijk is zou ik zeker verhuizen.
Als je met tegen zin naar je pony gaat is dat zeker niet goed.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:19

Patty was je vorige week (?) nog dressuur gestart? Hoe ging het?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:58

Jelleee schreef:

Ja dressuur en vaardigheid. Heb zelf heel fijn gereden. M'n fijnste proef tot nu toe. Jury deelde die mening niet,168.
Schijnbaar weer een strenge jury hoorde ik van iemand. Had nog nooit bij hem gereden.

Bij de vaardigheid had ik twee ballen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:35

Welkom! Wat een leuke pony!

Gewoon iets zoeken wat beter bij je past! Als je ergens moet lopen waar je de hele tijd alleen maar op je tenen loopt ga je ook niet meer met plezier naar je pony!

Balen van je score patty, volgende x beter!

Puur uit interesse hoe ziet jullie trainingsschema eruit om het gevarieerd te houden? Hoe vaak longeren bijvoorbeeld?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:50

Bedankt allemaal! Ik ben helemaal onze namen vergeten :o

Ik ben Jerney, en mijn pony heet Jack :D

Claudia, ik heb hetzelfde gehad en ben toen toch gebleven omdat hij op een super plek stond. Toen werd het zo erg dat er knallende ruzie kwam en ik bedreigd werd dat als ik naar stal kwam, er heel wat dingen gingen gebeuren, en dat ik mijn pony kwijt zou zijn enz. Was toen een hele discussie over dat ik een week niet was geweest ivm. School en dat hij 30 minuten rijden van mij vandaan stond. Ik kon hem beter aan hun verkopen want ik was een slechte eigenaar en hij zou nooit een goed leven bij mij hebben. Ik heb ze toen vriendelijk vermeld dat ik hem niet aan hun zou verkopen en toen kreeg ik: 'omdat je weet dat hij het bij ons beter zou hebben he?'

Ik heb toen met spoed een plek gezocht die ik binnen een week gevonden had gelukkig! Ben dezelfde avond ondanks de bedreigingen nog naar stal gegaan, laat op de avond. Heb toen van de staleigenaar het paspoort mee gekregen en al mijn spullen vast weggehaald := de staleigenaar is gelukkig altijd aardig geweest maar wilde nergens tussen staan.

Ik zou zeker dus een ander plekje zoeken. Ik heb eigenlijk té lang op mijn tenen gelopen en ben zo blij dat ik nu een plekje heb waar ik bijna alleen sta! (2 stalgenoten waarvan 1 er nooit is) en in ieder geval niemand commentaar heeft op wat ik doe, omdat het 'maar een shetlander' is

Het is echt een opluchting voor je denk ik!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:07

Patty14 schreef:
Jelleee schreef:

Ja dressuur en vaardigheid. Heb zelf heel fijn gereden. M'n fijnste proef tot nu toe. Jury deelde die mening niet,168.
Schijnbaar weer een strenge jury hoorde ik van iemand. Had nog nooit bij hem gereden.

Bij de vaardigheid had ik twee ballen.

Ah oké, mmh dat is wel jammer, vooral omdat je gevoeld dan helemaal niet overeenkomt met de punten.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:00

Xziva welkom

Patty fijn dat het voor jezelf goed ging en jammer van de punten. Maar dat is het jammerlijke van dressuur vind ik altijd.

Ik lees grotendeels mee. Erg druk momenteel.

Over de stal als je je echt niet prettig er voelt zou ik gaan rondkijken naar iets anders. Elke stal heeft wel "wat" maar het moet niet zo zijn dat het je ontspanning en plezier ten onder doet.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:57

Lillian__ schreef:
Welkom! Wat een leuke pony!

Gewoon iets zoeken wat beter bij je past! Als je ergens moet lopen waar je de hele tijd alleen maar op je tenen loopt ga je ook niet meer met plezier naar je pony!

Balen van je score patty, volgende x beter!

Puur uit interesse hoe ziet jullie trainingsschema eruit om het gevarieerd te houden? Hoe vaak longeren bijvoorbeeld?

Ik heb geen vast schema. Kijk eigenlijk per dag wat ik doe of wat ik die week gedaan heb. Ik kan zo twee weken helemaal niet longeren en zo een week 2x. Vaak als er meerdere mensen aan het rijden zijn ga ik naar buiten of longeren. In de zomer rij ik dan weer meer buiten dus wisselt heel erg.