[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:10

Hier ook 1 keer per jaar tandarts bij de pony's. Met verdoving en electrisch. Osteopaat komt niet standaard maar is toevallig laatst geweest. Beauty was uitgegleden en knikte daardoor af en toe wat door haar knie achter. Bleek vanuit het bekken te komen (daar loopt een spier die als het ware in een driehoek vanaf het bekken, naar de achterhand en over de knie loopt, als ik het goed begrepen heb) ze heeft het bekken toen losgemaakt en we moesten regelmatig even achteruit lopen. Inmiddels zie ik er niks meer aan maar vind het zeker raadzaam als ik merk dat er iets niet helemaal goed zit. :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:40

Iris_VdV schreef:
Merken jullie veel verschil bij jullie pony's als de osteopaat is langsgeweest? Ik overweeg om ook eens eentje te laten komen. Wat is de prijs gemiddeld?

Ik merkte duidelijk verschil toen Willem voor het eest behandeld was (nadat ik hem kocht). Nu hij jaarlijks of vaker gedaan wordt merk je weinig verschil meer omdat je het goed bij houdt zegmaar. Maar hij is absoluut opgeknapt toen na de eerste keer (soepeler, stelling en buiging aan beide kanten fijn). Ik betaal €80 per keer.

Tandarts is €130 euro bij ons.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:29

Ik betaal ook €80,- voor de osteo, tandarts is tussen de €70,- en €100,- ongeveer, ligt aan wat gedaan moet worden. Als de pony lang geleden of zelfs niet eerder door een osteo behandeld is dan zul je idd goed verschil merken, zodra je het bij gaat houden 1x per jaar merk je minder snel verschil. Het houd ze iig goed soepel en zo voorkom je pijn door blokkades oid.

Ik heb vanochtend wedstrijd gehad, 1e parcours 2 ballen (stuurfouten van mij) en het tweede parcours foutloos en binnen de tijd + de snelste barrage, dus 1e :D Ging erg fijn, we zijn nu Z startgerichtigd (al blijf ik nog even in de M rijden).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:31

Fijn Ayla, gefeliciteerd! +:)+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:02

Goed gedaan Ayla, gefeliciteerd! :D

M'n vader heeft vanmiddag m'n canvas die ik voor m'n verjaardag kreeg van stalgenoten opgehangen. Ben zo benieuwd. :))

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:12

Wat veel reacties :o :)

Fenna, Floor is gelukkig niet zo'n terrorist als jouw jaarling := soms stoeit ie wat met een van de tinkers maar heel onschuldig allemaal.

Ayla gefeliciteerd! netjes hoor ik doe het je niet na.

ik ga met Floris zo snel mogelijk, wanneer ik een afspraak gemaakt krijg en m'n chauffeur kom naar de DAP schalkwijk. :j Daar hebben ze goeie tandartsen zitten, voor een checkup ben ik incl consult iets van 36.50 kwijt en voor een behandeling 175 incl consult vind ik nog enigzinds meevallen. ze zijn wel eens geweest voor mijn oude bijrijdpaard en die had echt een slecht gebit (kiezen schots en scheef) en die zijn wel echt netjes te werk gegaan. en voor floor doe ik alles, eet liever droog brood dan dat hij iets mankeert :)

Voor zover ik weet is er voor floor nog nooit een osteo geweest maar ik heb altijd hele goeie ervaringen met Horseinmotion zij kwam dan voor de rijpaarden, zij is Dierenarts, Osteo, Cranio sacraal, sportmasseur, en nog wat meer :')
Wie weet als we wat serieuzer gaan mennen ik wel een keer de osteo laat komen :)

Woeeeh vandaag heeft floor gewoon vijf km gestapt en gedraafd (veeel overgangen terug omdat hij dus hard wou en weer wat harder als hij rustig bleef stappen :) ) zelfs een klein stukje in een rustig handgalopje :) super trots op de kleine man en leuk dat ie t vond :j mooie manier om onbelast zijn conditie te trainen, hij heeft toen hij de link legde met rustig blijven draven op mijn stem hele stukken lang-laag gelopen, netjes sporend ruim overstappend op z'n voorbenen. *\o/*

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:24

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:20

Gefeliciteerd Ayla!

Ik zal eens een jaar lang jorie maken. Dan kun je heel goed zien hoe 'lelijk' hij dit jaar was. Vreselijk jaarling model had ie afgelopen zomer _O-

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:23

Lillian, dat is ook mijn tandartsenpraktijk en in heb haar ook gehad als osteo. Allebei super vakkundige mensen die echt hun geld waard zijn. Mijn volgorde is altijd eerst de tandarts en dan de osteo.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 01:38

Inderdaad sakvis deden we bij de rijpaarden ook altijd omdat het behandelen en in zo'n halster hangen met de mond een uur open echt wel een aanslag kan zijn voor de hals, rug en de atlas.

wie had jij precies als tandarts?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 08:59

Vaak hebben we Jan. Vorig jaar hadden we een andere man van de praktijk. Ik ben zijn naam even kwijt maar hij gaf ook les op de tandartsenopleiding in Amerika.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:35

Ik heb vandaag de DA gebeld voor Alex. Alex hoest al sporadisch eens sinds zaterdag, maar vandaag hoestte hij ook in stilstand en liet hij Jorie zijn eten opeten. Nou dan voelt ie zich echt niet fit, normaal krijgt Jorie dan een bijt van Alex. Alex heeft namelijk behoorlijke voernijd dan. Gisterenavond was ie nog goed met eten, lekker ondeugend en wilde hij wel hooi hebben. De da belt straks terug en dan als ze genoeg tijd hebben, doen ze ook even de tandjes. Anders maak ik daar straks wel een afspraak voor, want trainen doe ik nu toch niet. Ik vermoed dat ie wat kleine haakjes heeft op rechts en daarom dwarser is op rechts. Hij eet verder normaal en maakt geen proppen.

Edit; ik ben teruggebeld en morgen om half 1 moet ik bij de da zijn met hem.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:22

Netjes Ayla! Gefeliciteerd :D.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:26

:(:) voor Alex

Dankjullie :D Ga jij morgen nog starten Patty?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:32

Ja ga wel starten. Verwacht er niet veel van hij liep vandaag niet heel fijn.
Begin van de week geschoren maar had ik beter nog een week mee kunnen wachten :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:04

Ayla@Leuk topic!

Hier even wat laten horen, ik lees braaf mee. Finn staat nog stil, moet mij zelf eens een schop onder mijn kont geven en 'm inspannen maar mede de oorzaak is dat ik de tweewieler niet volledig stabiel krijg er achter naar mijn gevoel en 'm niet wil kapot maken. Eens eerstdaags kijken om daar enkele foto's van te nemen en kijken of er animo voor is als ik 'm te koop zet.. kan het budget voor de vierwieler ook verhogen eventueel dan.

Verder Cup ze hebben allemaal sedochol gehad 2weken terug, helaas nog niet echt effect bij Cup. Zijn ogen hangen weer vol prut, doe het telkens af maar zijn weerstand zit niet goed. Wel heeft die nu 2dagen een nette staart na het wassen maar dat is even afwachten. Eerder ook wel al gehad maar duurt vaak maar enkele dagen/een week. Is pas de week van 9januari dat we de DA bellen als er geen verdere verbetering is om in te slapen. Hou 'm goed in de gaten :j .

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:23

Mowgli Mooie tattoo! Lieve wandelfoto's :)
Susanne Knappe Willem!
Lori :(:) voor Cup
Mandy Lieve foto van Max! De foto van de kerstrit is ook echt mooi!
Patty Wat fijn van je stoeltje
Romy Leuke kerstkaart!
Lottielover Leuke foto :)
Iris Vrolijk zo, die dekens!
Emelyne Beterschap voor je dochter :(:)
Lillian Ik men met een myler bit van MHS, Sammeke doet het daar heel goed op. Ik longeer en lange lijn ook met dit bit.
Ayla Gefeliciteerd met je wedstrijdresultaten!
Fenna Hoe is het nu met Alex?

Tandarts komt hier jaarlijks, Sammeke is nog nooit moeten gaan. Mijn staleigenaresse is een osteopaat maar ik heb ze nog nooit laten doen. Tandarts vraagt hier €50 + bijkomende kosten als er veel moet gebeuren.

Door het studeren ben ik jullie allemaal vergeten een gelukkige kerst te wensen, dus alvast een geweldig 2017 gewenst!

Ik ben woensdag met Sammeke gaan rijden, was fijn!
Afbeelding
Had mijn nieuwe sterren beschermers om, maar ze vallen nogal weg :P
ook nog een jaar overzicht gemaakt [EJL-ITP] Een jaar vol kansen met shetlanders Sammeke en Arthur :)

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:50

Ayla en Sammyfloor heel leuke topics!! Ik heb gisteren het laatste ritje van 2016 gemaakt met Tilana. Heel hevig de eerste 800m, maar niet stout, lekker wakker en daarna als alle energie eruit was, was ze braaf. Wat ben ik blij dat ik dit allemaal nog kan na mijn ongeval, de kans was zo groot dat ik in een rolstoel zou belanden of dood kon zijn (500kg steigerend paard volledig op mij gevallen) ik heb topnieuws gekregen, een geweldig kerstcadeau. Ik hoef niet meer op consultatie te gaan naar het UZ Gent want op de foto's is niks meer te zien van mijn breuken. Ik mag alles behalve paardrijden en snowboarden, doordat dat een zware impact geeft op mijn sacrum moet ik tot half april wachten. Nou ik ga lekker wachten tot ik in juni mn diploma van verpleegkundige heb, zie dat ik weer breek ;) ben nu al bezig met stage inhalen en de examens staan voor de deur, zoals het er nu naar uitziet ga ik gewoon mijn bachelor kunnen halen samen met alle anderen.

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:43

Leuke foto SammyFloor, staat er mooi voor zo. Je topic ga ik in het nieuwe jaar even bekijken.

Nu onderweg naar Schiermonnikoog lekker een weekendje weg met vrienden en familie :) Net even gestopt in Friesland om oliebollen te kopen, ik versta die mensen dus echt niet dat gebrabbel :o?

Ik wil iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar wensen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:35

Wat heerlijk een weekend weg, geniet ervan!

Fijne jaarwisseling allemaal! :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:58

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:46

Een fijne jaarwisseling iedereen. Alex had last van een geïrriteerde luchtpijp, longen zijn schoon. Temperatuur was gisteren 37,6. Dus hij staat nu eerst een week op de metacam. Daarnaast heeft ie wat kleine haakjes op zijn tanden, daarvoor zal ik een afspraak maken zodra hij zich beter voelt en niet meer hoest. Vandaag was de temperatuur 36,8 en hij hoest al niet meer. Wat dat betreft gaat t beter met hem dan met mij. Ik heb wat last van de griep die hier ronddwaalt.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:31

Mandyy, ik ben erg benieuwd naar de canvas!
Claudiadvx, leuk tweespannetje!
Ayla, leuk topic heb je gemaakt! Lieve foto van Sjors! En gefeliciteerd!
Ymor, mooie collage! <3
Jelleee, veel plezier Susanne!
Iris_VdV, succes met de examens!
LottieLover, lieve foto!
Lillian__, wat goed, fijn!
Patty14, mooi dat stoeltje! :j
Fennadev, Astrid stond inderdaad te socializen met Alex, was erg schattig!
SammyFloor, ziet er netjes uit! We hebben dezelfde uitrij-deken. :)

Iedereen een fijne jaarwisseling, en een gezond 2017 gewenst!
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:12

Altijd vuurwerk enkel in het dorp en het dorp een kilometer of 3 verder, begon er hier buren vlak bij van 2 kanten vuurwerk af te steken -:(- . Ze hadden gelukkig al hooi gehad juist 1 die erg gestresseerd was even gekriebeld ermee en 'm wat gegeven om te knabbelen nog. Hoop dat ze snel stoppen je ziet hier zelfs niks van de mist... pure verspilling.

Gelukkig nieuwjaar trouwens maar dit moest er even uit. :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:01

Ja Lori. Ik snap je volledig. Ik ben maar wat blij dat mijne niet aan de weg staan en dat Alex niet zo stresst. Jorie was rond zevenen al alle kanten op aan het kijken ipv te eten. Maar die blijft wel kalm zolang Alex niet in paniek raakt. Ik ga zo nog even bij ze kijken. Mijne staan dus tussen twee vuren, ene kant Drachten andere kant Ureterp. Dus dan weet jorie niet waar die kijken moet.