Taxatie topic shetlanders

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mandy101

Re: Taxatie topic shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:36

Deze shet is van mijn zus (lottehaf op bokt)
Naam: Maartje
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 9 jaar
Stokmaat: 95 cm
Kleur: vos
Papieren: Ja
Goede conditi, Gezond, Geént altijd ontwormd
Braaf paardje kan voor kar voor de slee en kan bereden worden.
Karakter: Lief, braaf, eigewijs geschikt voor de beginnende ruiter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:00

Alles vanaf pagina 40.

Brunny: 100 euro
Bronco's Rodeo: 100 euro
Sara Lee van de Zandkamp: 200 euro
Hanneke: 100 euro
Anthea: 100 euro
Oscar van Berlikum: 200 euro
Richard van Berlikum: 150 euro
Ronnie: 75 euro
Pucky: 100 euro
Fille: 300 euro
Viggo van Stal Sunsation: 50 euro
Beau: 200 euro
Hylco: 100 euro
Olily: 100 euro
Tango: 100 euro
Billie: 100 euro
Lexus: 75 euro
Turbo Maxima: 100 euro
Wendy: 75 euro
Blacky: 75 euro
Wout van Stal Heurne: 540 euro
Bowie: 75 euro
Zhara: 75 euro
Gangster: 75 euro
Kroonprins: 75 euro
Macho van Stal Malland: 100 euro
Snuitje: 150 euro
Uike van de Bekelaar: 500 euro
Dino: 150 euro
Sheddy: 250 euro zonder papier?
Poppy: 200 euro
Mandy: 200 euro
Maartje: 400 euro

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:36

@ karoliena Ik ben absoluut niet met jou eens.
Macho is echt wel wat meer waard dan 100 euro, en snuit ook dan 150 euro. ben erg benieuwt waarom je zo weining er zou voor willen geven.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:05

Ik vind het ook erg laag getaxeerd.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:13

Macho is inderdaad veel meer waard. Beleerd voor kar en onder het zadel, ook de papieren erbij. Ze zouden er dus mee naar de keuring kunnen.

Snuitje zonder papieren. Daardoor daalt de waarde. beleerd --> waardestijging. geruind --> in dit geval waardestijging. Ook nog een niet veel voorkomend kleurtje. ondanks dat hij het niet door kan geven willen mensen graag aparte dingen in het land hebben staan --> waardestijging.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:42

Yinka schreef:
Macho is echt wel wat meer waard dan 100 euro, en snuit ook dan 150 euro. ben erg benieuwt waarom je zo weining er zou voor willen geven.

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Wil je best uitleg geven hoor.

Macho is een ruin dus voor mij al niet intressant en daarnaast heb ik persoonlijke redenen waarom ik hem nooit zou willen kopen, die wil ik best via PB geven.
Snuitje is een ruin zonder papier en heb ik alleen zo hoog getaxeerd omdat het een schimmeltje is. Ik zou niks met hem kunnen, ik kan niet naar keuringen niks ver, dus voor mij zou hij niet intressant zijn.

Iedereen taxeerd naar wat diegene zelf er voor zou geven, dus ik doe dat ook, mee zijn ze voor mij gewoon niet waard. Iedereen vind andere dingen een pony belangrijk vandaar dat de taxatis ook soms zo ver uit elkaar liggen, als je het niet leuk vind meot je ze ook neit laten taxeren.

Mijn hengst is ook een aantal keren heel laag getaxeerd, veel minder dan dat hij waard is maar die mensen zullen dus wel iets anders in een pony belangrijk vinden dan ik dus daar ga ik em neit druk om maken zo zit eht gewoon in elkaar.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:51

Ik denk dat daar de fout vaak gemaakt wordt. Taxeren is kijken naar wat iets waard is, niet wat iemand ervoor uit zou willen geven.

Een pony die beleerd is, is al meer waard dan een onbeleerde
een pony met papier is meer waard dan eentje zonder enz enz enz

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:56

Ja maar voor mij dus niet. Ik heb liever een pony die de leeftijd heeft omt e belren maar als ik de keuze heb koop ik er een die neit beleerd is, dus voor mij zit daar geen verschil in waarde in, ik taxeer de beleerde paardjes wel wat hoger maar dat blijft dan lastig omdat ik het zelf anders zie.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:17

Ik zal het anders formuleren. De prijzen liggen momenteel hoger voor een beleerde (ga gewoon even met dat voorbeeld verder), dus in het algemeen kan worden aangenomen dat een beleerde hoger getaxeerd moet worden tov een onbeleerde, simpelweg door de vraag en aanbodwerking van de markt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:19

Ja ben ik met je eens, over het algemeen doe ikj dat ook, maar goed als het porblemen oplevert wil ik ook wel neit meer taxeren, blijkbaar is niemand eht er mee eens dan is dat misschein een beter idee Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:04

Maartje: 200euro

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:04

Haha en dan zegt iedereen wat van mij Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:05

karoliena schreef:
Haha en dan zegt iedereen wat van mij Knipoog

over wie heb je het?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:07

Niemand is het eens met mijn taxaties en nu taxeer jij er eentje nog lager, hihi

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:17

Ik taxeer net zoals jij.
wat ik er zelf voor uit zal geven...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:22

karoliena schreef:
Ja ben ik met je eens, over het algemeen doe ikj dat ook, maar goed als het porblemen oplevert wil ik ook wel neit meer taxeren, blijkbaar is niemand eht er mee eens dan is dat misschein een beter idee Knipoog

Ik denk niet dat je het moet zien als een probleem, maar gewoon als discussiestof. de een taxeert zus de ander zo. Daar wil wel eens een verschil van mening in zitten en dat mag ook besproken worden denk ik.

Mocht je het op hebben gevat als een aanval: sorry, dat was niet mijn bedoeling.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:47

Nee hoor zeker niet als aanval, snap best dat het soms vreemd over komt hoe mensen taxeren maar als iemand voor een jong hengstje 300 zegt terwijl hij geen papier heeft en niks kan schrik ik daar ent zo hard van. Ik ben gewoon gewend dat het die prijzen zijn. Als ik zo'n zelfde pony koop dan zou ik dat er voor uit geven zo bekijk ik eht altijd.

Dineoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:28

karoliena schreef:
Yinka schreef:

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Wil je best uitleg geven hoor.

Macho is een ruin dus voor mij al niet intressant en daarnaast heb ik persoonlijke redenen waarom ik hem nooit zou willen kopen, die wil ik best via PB geven.
Snuitje is een ruin zonder papier en heb ik alleen zo hoog getaxeerd omdat het een schimmeltje is. Ik zou niks met hem kunnen, ik kan niet naar keuringen niks ver, dus voor mij zou hij niet intressant zijn.

Iedereen taxeerd naar wat diegene zelf er voor zou geven, dus ik doe dat ook, mee zijn ze voor mij gewoon niet waard. Iedereen vind andere dingen een pony belangrijk vandaar dat de taxatis ook soms zo ver uit elkaar liggen, als je het niet leuk vind meot je ze ook neit laten taxeren.

Mijn hengst is ook een aantal keren heel laag getaxeerd, veel minder dan dat hij waard is maar die mensen zullen dus wel iets anders in een pony belangrijk vinden dan ik dus daar ga ik em neit druk om maken zo zit eht gewoon in elkaar.

mag ik dan vragen waarom je dino dan zo laag taxeerd hij is goed beleerd zit al in de wedstrijden
alleen omdat hij geen papieren heeft dat hij maar 150 euro krijgt van je want ik heb hier ook shetlander kenners zitten en geve hem zeker omdat hij een luxe ruintje is en hele mooie gangen heeft zeker 400 euro bieden ze ervoor
maarjah het is je eigen mening erover toch Knipoog ik verkoop hem toch nie hihih

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:43

Vind 100 eurie voor Bronco ook erg weinig voor een goed beleerde 4 jarige hengst...
Maareh..'Who gives a f*ck?" ik verkoop hem toch niet Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:10

Zoals ik al eerder zei is een ruin voor persoonlijke gewoon niks. Hengsten krijgen naar mijn mening pas hun waarde als ze zijn goedgekeurd

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:27

flipje
merrie
14 jaar jong
95 cm
verkeerde beenstand ... voor franse stand en achter met de teentjes naar binnen .
maar een oooo zoooo leif beestje . ze heeft ook geen last van de beenstand ... kan mennen ,buitenritten ,springen .
ze is echt heel erg braaf . bij flipje moet je het eht van haar karakter hebben .voor hoeveel taxeren jullie haar

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:47

Foto's? Papier?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:00

ik ga ervan uit dat ze geen papier heeft. Ik schat zo'n € 200,- omdat er gebreken zijn, daarentegen kan ze wel het een en ander.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:02

Afbeelding

dit ben ik terwijl ik aan het lesgeven ben ... zie hoe braaf ze is .. je kunt ook gewoon met een halster met haar buiten rijden . ze schrikt echt nergens van ......een grote combine is voor haar zelfs een eitje ... Clown
ze heeft geen papieren

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:08

@ flipje 200 euro Lachen