Iedereen weet sowieso wel wat je bedoelt als je het over een sulky danwel een tweewieler hebt.
Ayla
Geplaatst: 28-12-15 09:51
Ik zou voor een tweewieler of sulky gaan Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar mijn HCA en ik heb er geen moment spijt van gehad. Kan makkelijk in m'n eentje even inspannen en gaan rijden. Sjors wou in het begin nog wel eens omhoog komen maar als ze niet te hoog gaan is er niets aan de hand want je wielen blijven op hun plek en alleen de sulky + je bomen gaan mee omhoog. Ik rijd er mee buiten, in de bak en op wedstrijd. Vind 't echt een ideaal ding
Is een HCA niet meteen te hoog gegrepen voor een beginnende menner? Sulky Cavaletti vind ik dan weer te groot voor een pony van 80 cm. Dan neig ik meer naar de pirouette.
En wat ervaren mensen betreft die zijn er wel op deze stal.
Het is nog toekomst muziek maar was gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen van jullie.
Met een HCA ga je in ieder geval minder snel om dan met een cavalettie of pirouette. Ik vind een HCA daarom ook niet te hoog gegrepen voor een beginner, al zul je wel hulp nodig hebbem met afstellen etc.
Nee joh, je kunt beter direct iets goeds kopen dan eerst met piroutte/cavalettie aan te rommellen. Zijn nou niet bepaald hele prettige wagentjes namelijk....
LS_fotos
Geplaatst: 28-12-15 12:21
lobkew schreef:
Nee joh, je kunt beter direct iets goeds kopen dan eerst met piroutte/cavalettie aan te rommellen. Zijn nou niet bepaald hele prettige wagentjes namelijk....
SammyFloor
Geplaatst: 28-12-15 12:31
Manon_S Wat een schattige bolletjes wol! Hier kregen ze extra wortels met kerst Wat jammer van Melody haar artrose Lottielover Welkom! Wat een lief hoofdje heeft ze Mandyy Welkom! Max is echt leuk LS_fotos Geweldige foto's van Buck Ayla Klinkt als een drukke dag! Ymor Handig zo'n kluisje! Patty14 Hoe leuk die stallen! Voerluiken hebben ze hier ook bij sommige stallen, erg handig Dunja_11 Welkom! Jos is een leukerd lobkew/b] Welkom! Leuke paardjes heb je! [b]Mira283 een pirouette komt zowieso qua prijs in de buurt van een standaard HCA Ik heb een cavalettie, ben er nog wel tevreden van
Gisteren op buitenrit geweest met Sammeke, na 2 maand. Ze was heel flink maar zat vol energie, we hebben 17km gedaan en de energie bleef maar komen Mijn action camera nog eens getest, moet nog eens prutsen aan de instellingen want hij staat nu op de laagste kwaliteit en ik baal er van hoeveel slechter het op youtube word. Als er iemand wilt kijken, enjoy
Met een sulky klap je echt niet zo snel om. Switch had er eerder ook wel een handje van om omhoog te komen. En dan ook recht omhoog, is altijd goed gegaan!
Ik zou ook gelijk voor een goede sulky gaan. Mocht je het uiteindelijk niks vinden ben je een Sulky zo weer kwijt voor. Helemaal de hca's zijn zo verkocht.
Jorex
Geplaatst: 28-12-15 13:47
Ik heb een vierwieler. Alex kan hem ook alleen maar trekken over asfalt. Maar als wedstrijd wagen wordt het sowieso ook een vierwieler want mijn vader vindt sulkys ondingen. Ook ga ik nooit alleen op een pad dus er moeten twee personen op passen.
Ik ben wel stiekem op zoek naar een hca voor in het bos.
Cavalettie zou ik ook echt niet kopen. Iemand op stal hier heeft zo'n ding, echt waaibomen ijzer. Zou er niet mee durven te boscrossen. Al vind ik die nieuwere (sport) wel leuk er uit zien.
Ik vind mijn 4wieler fijner dan mijn cavalettie Ik wil graag een keer hobbyklasse starten met mijj pony's! Kan iemand mij hier wat info over geven? Aan welke eisen je moet voldoen etc
Ik denk zoiezo dat je aardig moeite moet doen om een sulky om te krijgen.
Hier vandaag mijn hca geruild met romy voor 4 wielen en hij is zo licht hij zal iets zwaarder zijn dan mijn hca maar niet veel hier gaan we hoop plezier aan beleven..
Voor wie nog wat weet heb een 2 span tuig te vullen.. Ik zoek t liefst een merrie tussen de 90 en 1 meter mag onbeleerd zijn.
Zoals ik laatst al zei ik weet een gave palomino merrie nmprs 96 cm. Heel stoer dier.
Ayla
Geplaatst: 28-12-15 17:59
Heb je een betere foto dan op fb Nathalie? Ben wel benieuwd.
Ik ben net terug van westrijd, Oliebollencup in Hulshorst. Eerste parcour binnen de tijd en 1 balletje, daarmee 6e geworden van de 14 en tweede parcour foutloos + binnen de tijd, barrage ook foutloos en binnen de tijd, dus daarmee 4e geworden van de 14. Ze hadden alle klassen en pony's/paarden dor elkaar gegooid dus ik ben tevreden Als het goed is weer 3 winstpunten erbij en dan staat de teller alweer op L+15, wordt tijd dat ik ga promoveren naar de M