[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:02

Ooh op mijn verjaardag nog wel. Wil je ze aanhouden voor fok?

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:38

StalNollie schreef:
kiekeboefje sterkte en gecondoleerd.

Hier gisteren ook crematie gehad van de broer van mijn opa. ( hadden laatste 5 jaar niet echt contact meer ) zijn vrouw is vorig jaar aug overleden.
vind het altijd bijzonder als oudere mensen vlak naar elkaar sterven. toch een teken van het samen willen zijn.

jumpy jammer maar als het niet mag, mag het niet. maar qua afstammelingen valt het toch wel redelijk mee qua kneitergoed ? :o sorry uit nieuwsgierigheid
limbo = concorde?
weet ik, maar er zijn niet veel afstammelingen van limbo meer en veel mensen willen er toch een.. ga maar ns rondvragen bij de franse springers

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:16

@Stalnollie, tegen mij?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:21

Heel veel sterkte Jenny!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:22

Heel veel sterkte!! Echt heel heftig

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:34

Ga waarschijnlijk zaterdag m’n nieuwe HCA bestellen :).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:09

Leuk Patty!
Nou ik ben echt weer duidelijk ziek. Heb zonet de pony's gevoerd in een outfit voor 0 graden en alsnog ijskoud en nu zit ik in huis op een stoel te gloeien alsof ik een gloeilamp ben _O-
Betekent wel dat ik zometeen tijd heb om eindelijk dat topic over afgelopen zondag te maken.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:22

Jeetje Jenny, sterkte.. Y;(

Gefeliciteerd met Bink, Linsey! Ik denk dat er nog hoop is voor hem hoor. Nick was met 7 jaar ook een pain in the ass, nu super (semi)braaf. :))

Welke ga je bestellen Patty?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:44

Hahahaha ik hoop het zo :))

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:55

Kcinarual schreef:
Jeetje Jenny, sterkte.. Y;(

Gefeliciteerd met Bink, Linsey! Ik denk dat er nog hoop is voor hem hoor. Nick was met 7 jaar ook een pain in the ass, nu super (semi)braaf. :))

Welke ga je bestellen Patty?

Met alle opties, waarschijnlijk zwarte wielen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:08

Lori schreef:
@Stalnollie, tegen mij?

:j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:17

@StalNollie, Jaarling is een mini shetlander hengstje (Lucky), met hem wil ik eventueel op 3jaar naar de keuring. Mijn andere die blijft is mijn oogappeltje (Finn) die ik eind de maand 3 jaar bij mij heb, ook nog hengst gewoon maar geen fokplannen met dat ik zelf geen merrie kan houden hier.

Rio staat nog altijd te koop, met de dagen die zonniger worden hoop ik een leuk plekje voor hem te vinden binnenkort en mijn B pony. Voor hem komt iemand kijken normaal. Ultieme droom is op termijn een geschikt tweespanmaatje voor Finn te vinden maar tot dan gaat die lekker in tweespan met mijn zusje haar pony van +- de zelfde stokmaat. Ga niet echt actief zoeken want is praktisch en qua centen een stuk handiger met 2.

Morgen de DA bellen voor een afspraak om eentje te castreren en dan bespreken of Rio zou lukken of niet, zo wel ook ballen er af en als ruin te koop verder.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:56

Ik heb woensdag een hele health check en bitfitting gehad bij de dames voor iemand zijn examen voor revalidatie trainer. Was echt heel leuk en leerzaam. Caya en Faya deze week en volgende week is Beauty aan de beurt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:15

Stalnollie; cadeaus voor mannen zijn soms zo moeilijk! Voor mijn vader wisten we het ook nooit (nu is hij dement en weet hij nog geen eens dat hij jarig is) maar wij hebben eens een prachtige taart laten maken toen hij 65 was. Misschien is dat iets? We hadden er een leuk mannetje op laten maken dat aan het biljarten was, wat hij graag deed. Was super mooi in detail!
Of anders maar weer een vis :-) :-)

Fennadev; ik denk echt dat je heel veel plezier gaat hebben als je een nieuw apparaat kunt gaan kopen ooit! Beterschap ook!

Frummels; dat madre mia van jou hahahhaa

Linsey; Bink heeft lief koppie zeg! Net zo oud als Alf, die wordt ook 7 in juni :-)
Waarom is hij ook alweer met pensioen? Mankeert hij ook van alles?

Lori; haha je veulentje is geen veulentje meer. Foto?

Patty; wat gaaf!!

Patricia; interessant!

Vanochtend kreeg ik het bericht dat Alf niet lekker was maar was gelukkig loos alarm. Ik schoot al compleet in de jank-stand en dacht 'dit kan ik nu niet aan erbij' ............
Wat een zorgen bah. Maar over een week weet ik in ieder geval meer...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:32

Gelukkig viel het mee Ingrid!

Nee Bink is met pensioen sinds het menongeluk of nouja we zijn nog enkele maanden bezig geweest, maar hij is zo enorm angstig. Dat hij voorlopig met pensioen is. We wandelen en poetsen nu nog veel. Over een paar jaar wil ik het nog wel een keer proberen, maar voor nu gaat dat hem eventjes niet worden :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:04

Dit is Lucky, zijn stamboek naam is vernoemd naar Cupie. Benieuwd wat er onder dat vachtje uitkomt heeft een aalstreep <3
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:07

Linsey1998 schreef:
Gelukkig viel het mee Ingrid!

Nee Bink is met pensioen sinds het menongeluk of nouja we zijn nog enkele maanden bezig geweest, maar hij is zo enorm angstig. Dat hij voorlopig met pensioen is. We wandelen en poetsen nu nog veel. Over een paar jaar wil ik het nog wel een keer proberen, maar voor nu gaat dat hem eventjes niet worden :')

Gelukkig vals alarm ingrid

Vervelend he angst.... Ik ga nu met een honden gedrag deskundige en een paarden gedrag deskundige aan Faya haar hondenangst werken. Zodat ze Door heeft dat een hond niet betekend pijn enzo.

Ik ben ook nog zeer voorzichtig met mennen met haar.
Gelukkig hebben wij beide nog Caya en Toliene. Kunnen we toch gewoon lekker rijden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:15

Ingrid dat is een goed idee van die taart ga ik eens naar kijken. hij is niet zo'n zoetekauw maar wij wel :D biljarten vind hij overigens ook wel leuk om te doen.

lori leuk diertje sprekende houding
linsey balen zeg dat zo iets gebeurd... en lange lijnen gaat dat wel prima of begin je daar niet aan? dat is natuurlijk minder angstig en toch weer een voorbereiding op!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:17

Ja erg vervelend is zo een angst. Hier rijd ik altijd met honden dus ze hebben daar gelukkig geen angst voor. Balen als het door het toedoen van andere zo mis loopt.

Ik merk wel dat de angst voor de sulky er veel sneller in zit. Wij hebben dat hier een paar jaar terug gehad. De pony liep bij ons al minimaal 5 jaar voor een 4wieler, ik kocht toen mijn HCA en ik heb er geen seconde bij nagedacht dat dat voor de pony anders aanvoelde. Hij heeft toen 1 bokje gegeven, niet eens hard, maar hij liet zich daarna met geen mogelijkheid meer inspannen.
Ik ben daar nog maanden mee bezig geweest om het vanaf 0 weer op te bouwen, maar helaas.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:48

mirriejj schreef:
Ja erg vervelend is zo een angst. Hier rijd ik altijd met honden dus ze hebben daar gelukkig geen angst voor. Balen als het door het toedoen van andere zo mis loopt.

Ik merk wel dat de angst voor de sulky er veel sneller in zit. Wij hebben dat hier een paar jaar terug gehad. De pony liep bij ons al minimaal 5 jaar voor een 4wieler, ik kocht toen mijn HCA en ik heb er geen seconde bij nagedacht dat dat voor de pony anders aanvoelde. Hij heeft toen 1 bokje gegeven, niet eens hard, maar hij liet zich daarna met geen mogelijkheid meer inspannen.
Ik ben daar nog maanden mee bezig geweest om het vanaf 0 weer op te bouwen, maar helaas.
Ja echt rot is dat he.... Als ze eenmaalde angst hebben...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:52

nu we het toch over angst hebben. vandaag weer een half uur bezig geweest met pony vangen ( Welsh cob genaamd Bregje op papier heel anders maar dat is niet uit te spreken haha) maar daarna gelongeerd en ze heeft zelf een enkele rond gestapt aan de lijn :D en met hooo wat druk op halster en ze reageerde daar positief op en raakt niet in paniek door weg te rennen en te blokkeren wat ze eigenlijk altijd nog gedaan heeft.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:42

Vanmiddag m’n nieuwe sulky besteld. Nu 4 weken geduld hebben :D.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:58

Vandaag hard getraint met tientoi
Afbeelding

En in eijn halve fruitje had hij ook zin!
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:03

Haha die laatste. :))

Ik was vandaag op Equiday. :) was leuk. :j

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:04

jumpyhorse schreef:
Vandaag hard getraint met tientoi
[ [url=m/JcZsvt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En in eijn halve fruitje had hij ook zin!
[ [url=m/Kk8KI2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk koppie