[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:20

Patty14 goh wat raar dat er niet gereageerd word. misschien is er daar iets gebeurd? het zijn geen mensen van middelbare leeftijd meer :+

Ik hoop voor je op meer duidelijkheid ingrid... moeilijk hoor, gelukkig kan alf zich geen beter baasje wensen.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:20

Los stoeltje kost 160, heb ik vorige week gevraagd omdat ik misschien eerst een panzitting wilde bestellen. Normaal is stoeltje 85, dus ik spaar wel even wat langer door zodat ik meteen met een stoeltje kan bestellen :wow:

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:24

Kcinarual schreef:
Los stoeltje kost 160, heb ik vorige week gevraagd omdat ik misschien eerst een panzitting wilde bestellen. Normaal is stoeltje 85, dus ik spaar wel even wat langer door zodat ik meteen met een stoeltje kan bestellen :wow:

Jeetje -O- Is dat de prijs als je de panzitting inlevert of de prijs als je de panzitting ook wilt houden?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:30

ingrid ik vind je zeker niet te ver gaan! zolang je pony geen pijn heeft kan je niet te ver gaan.

Ik zelf trek wel sneller een grens maar ik heb dan ook pony's voor handel. dus een heel ander doel.
Maar ik heb bijv. vorig jaar een c pony gehad had hier een schiefel opgelopen. na 4 maanden weide rust scans laten maken om te kijken hoe of wat. kregen weer groen licht en de pony was het dus uiteindelijk ook waard. was dit bij een shetje voorgekomen zou ik deze hebben weg gebracht. hoe cru ook maar dan zijn mijn kosten hoger dan de pony ooits waard zal worden.

Hier komen ze dus niks te kort maar trek wel sneller een grens.

ik zou met mijn inmiddels wel overleden pony wel veel uit de kast hebben getrokken mocht daar iets mee zijn. dat was mijn maatje al 20 jaar. Dus is zo verschillend net wat je zegt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:47

mirriejj schreef:
Ik had laatst ook al gemaild voor de prijs voor een stoeltje, maar ik heb nooit iets terug gehoord.

Heeft iemand toevallig een economy halster van MHS en kan mij vertellen hoe dat deze vallen?
https://www.minihorseshop.nl/mhs-nylon-halter-economy

Ik heb deze. Vallen gewoon als de normale maat.

Over HCA nog; heb maandag een mail terug gehad en toen werd de telefoon ook niet opgenomen. Zo irritant, wil ze gewoon even aan de telefoon spreken zodat ik gelijk antwoord heb.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:27

Ik vind dat van een onderneming ook niet professioneel om zo onbereikbaar te zijn. :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:37

Haha dat is inderdaad een dingetje bij HCA :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:14

Mijn scheerapparaat scheert 5 cm en stikt dan in de haren. Maar langzaamaan begint het ergens op te lijken. Morgen maar weer verder.
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:37

je moet vooral het scheermachine het werk laten doen. ik merkte dat toen ik de shet aan het scheren was het bij mijn vanzelf ging en bij mijn zusje die wat stukken heeft gedaan moeizamer. maar zei liet het apparaat niet echt het werk doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:55

Hij is volgens mij gewoon bot na drie keer Alex te hebben gedaan en nu Jorie te moeten doen. Haren trillen wel mee met apparaat, maar ding glijdt er gewoon doorheen ipv te scheren. Soms lukt het wel om zomaar opeens een hoekje te doen. Maakt overigens niks uit of ik net geolied heb of niet. Hij blijft bot. Alleen het schoonmaken heeft even verschil gemaakt.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:15

Waarom niet gewoon even een grote machine huren Fenna? Dat je het even snel af kan maken?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:09

Ik zou inderdaad gewoon een grote huren, of een Moser Max kopen. Als je hem nu besteld is hij voor het weekend vast wel binnen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:42

Klopt StalNollie elke situatie is weer anders.

Nou dinsdag moet ik hem naar Wolvega brengen, woensdag doen ze de MRI onder narcose en donderdag kan ik hem weer ophalen.
Voel me nog even een hele slechte mama dat ik er op die woensdag na de MRI niet voor hem kan zijn ;(

Fennadev; wat voor apparaat gebruik je nu? Ziet er nog erg happerig uit.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:48

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan. Het is hier de laatste tijd nogal hectisch waardoor het er steeds niet van kwam een bijleespost te maken en hoe langer je dat uitstelt hoe 'n groter probleem dat wordt natuurlijk.

Voor nu even wil ik Ingrid even laten weten dat ik veel aan jou en Alf denk en echt ontzettend veel bewondering voor je heb. Ik vind het zo mooi om te lezen dat je tot het uiterste gaat voor Alf, wat heeft hij het getroffen met zo'n eigenaresse. Ik hoop dat je door middel van de MRI nu eindelijk duidelijkheid gaat krijgen, al die ellende mag wel eens stoppen nu. Heel veel sterkte. :(:)

Jenny, jou wil ik ook nog even heel veel sterkte wensen met het verlies van je opa. :(:)

Verder las ik dat het de laatste pagina's vooral over het lekkere lenteweer en scheren gaat. Hier was ik niet van plan te gaan scheren, maar ze hebben toch wel veel last van de warmte nu dus ik hoop ze morgenavond of vrijdag alsnog even te kunnen scheren.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:50

die kleine tondeuses werken gewoon niet met dikke vachten :( Morgen ga ik ook even een stalgenootje helpen met mijn scheermachine, die heeft hetzelfde probleem.

Kan me voorstellen dat dat gek is Ingrid. Zijn ze daar met je pony in de weer en je hebt geen idee hoe het verloopt allemaal.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:52

Sectolin se 210 pro heb ik. Ik zit er nu gewoon over na te denken om een schapenapparaat te kopen, maar heb het geld er momenteel niet voor.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:53

Fennadev koop dan de mosermax 45. Ok niet duur maar hardstikke goed!

Dankjewel Herfstwind!

Ja inderdaad Laura, je wilt hem gewoon graag knuffelen na zoiets ;)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 11-04-18 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:53

Oh jee dat zou ook niks voor mij zijn Ingrid, maar hij is daar in goeie handen, spannend hoor..

Ik heb een heiniger saphir cord, lekker klein, stil en komt wel door de meest gekke wintervachten heen ;)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:55

Is de moser wel ietsje groter ook? En heeft die geen plastic messen? Ik heb zelfs al een tandje gebroken de afgelopen dagen van mijn huidige ding. Het is dat ik nu even geen 100 euro liggen heb ergens...

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:04

Ik heb tweedehands een koeien scheermachine gekocht en daar paardenmessen opgezet van heiniger. Was in totaal €130 eraan kwijt en hij doet het prima. Hij is niet bepaald stil, maar Nick geeft daar gelukkig niks om :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:27

Mosermax is kleiner dan normaal paarden scheer apparaat. Nee geen plastic messen. Dat lijkt me niet werken.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:50

Moser max is ongeveer 30 cm lang, messen en tandjes zijn van staal. Hij maakt geluid maar niet storend, snoer is redelijk lang maar ik zou er altijd voor kiezen om een haspel te gebruiken. opzetkoppen zijn wel van plastic :)* maar die gebruik je alleen als je een bepaalde lengte wilt scheren, niet als ze kaal moeten

ik zou met het scheer apparaat die je nu heb niet meer scheren hoor :oo als ze een tandje missen kunnen ze veel sneller wondjes veroorzaken, dan zou ik eerder kijken of je een nieuw setje messen erop kan zetten. Helaas kosten deze zeker bij de goedkopere apparaten vaak al de helft van het apparaat zelf. Wel eerst met de haren mee scheren he :+ dan zijn de meest stugge haren eraf en dan pas kan je makkelijker tegen de haar richting in scheren. Volgens mij kan je trouwens bij een Welkoop of ruitershop voor niet zo gek veel geld een machine huren.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:13

Gelukkig kan Alf snel terecht. .Zou dat ook moeilijk vinden om hem achter te laten.

Zou een scheerapparaat huren. Dikke vachten en kleine niet sterke aperaten gaan niet goed samen. Ik moet zelf met grove scheer kop mijn pony's doen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 00:10

Waarom huur je niet gewoon een goede? Had deze allang een gooi gegeven. Hoeveel dagen ben je nu al bezig?

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:10

sorry jongens, ik mag helaas van mijn ouders geen fotos plaatsen op het internet -O-

ik weet wel dat jullie er heus niks mee zouden doen, maar je weet nooit dus daarom nemen we geen risico ivm met kneitersgoede afstamming (bamako x limbo)

sorry!!